Monitor Audio venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Lurer på hvor mye bedre den nye gold 300 er enn den gamle gx300. Fikk iallfall lyst til å oppgradere :p
    Jeg har A-B testet Gold 300 og GX300, og litt forskjell er det. GX300 låter på en måte "ute av fase" i forhold. Lydbildet på Gold 300 henger litt bedre sammen og sprer muligens lyden litt bedre. Hvis du må betale nypris hos Soundgarden så ville jeg stått over den oppgraderinga.
    Jeg har lyst på så mye rart, men det er ikke sikkert lommeboka mi er er enig med meg. Skal jeg oppgradere i fremtiden så blir det PL serien. Selvom det frister det frister med ny gold 300.
     

    Sigbjornvn

    Fersking
    Ble medlem
    01.12.2015
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Heisann! Har vert å lyttet litt etter en stativhøytaler til den nye leiligheten min i det siste. Var i dag innom Soundgarden og hørte på Silver 1 for andre gang. Vurderer sterkt å kjøpe de nå. Er dog litt usikker på hvilken forsterker jeg skal ha. De var koblet opp mot en HK 3770 da jeg lyttet, som forsåvidt passet meget bra med mitt budsjett. Noen som har erfaringer med Silver 1 og passende forsterker? :)
     
    Sist redigert:

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.926
    Antall liker
    8.235
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hadde skippet HK. Men egentlig er de ikke tungdrevne, så mye kan fungere bra. Hva slags lyd liker du?
     

    Sigbjornvn

    Fersking
    Ble medlem
    01.12.2015
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Takker for tilbakemelding! Dette blir mitt første "skikkelige" stereoanlegg, så jeg har veldig lite erfaring med å ordlegge meg på hvordan lyden skal være :) Samme gjelder hvordan forskjellige forsterkere lyder. Merker jeg sliter å velge noe da nesten alt høres bra ut. Er litt som å prøve bil for første gang etter å ha rallet rundt med hest og kjerre. Men uten å gjøre tråden for mye om til "hva skal jeg kjøpe" så kan jeg nevne at budsjett for høyttaler med forsterker foreløpig ligger på ca 12-14000,-. Lyttekilder vil være vinyl og spotify.

    Lytter til det meste av musikksjangre, men mest på rock/alternativt. Kan og nevnte at jeg og spiller en del musikk med kvinnelig vokal, som Susanne Sundfør og Aurora. Kommer til å spille på moderat lydnivå.
    Gi meg gjerne noen forslag på "type lyd" forskjellige forsterkere lager, så skal jeg prøve å peile meg inn.
    Egentlig så er trygt valg et godt valg for meg nå :)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.926
    Antall liker
    8.235
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har brukt et bredt utvalg av forsterkere, Naim, Yamaha, MI, Denon, ymse rør-forsterkere, Rega osv. med godt resultat På MA. Avhengig av modell høyttalere, så er det ikke alltid slik at man trenger gigantforsterkere for drifte f.eks Silver 6. Jeg antar at det samme gjelder Gold 200. De litt større høyttalerne, f.eks. PL300 trenger litt mer pulver.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Godt Nytt År til alle MA venner ja :)
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Jeg ser at "mine" RX2 er avbildet her. Selv om jeg ikke helt har falt for designet så må jeg si at det er meget gode høyttalere!! Jeg ervervet dem via en byttehandel med noen Tannoy T6SE. De også var gode høyttalere men føler nok at RX2 passer bedre hos meg. Bruker dem sammen med Rotel 1552 mkii, Rotel RC 1580 og Burson DA 160. Har også noen Dynaudiostativer til dem. Jeg har også noen Dynaudio Audience 42 som jeg tar frem og spiller på, men det blir bare 1 time eller 2 før RX2 er tilbake på plass. RX2 er svært detaljerte og dynamiske. Et lite problem med dem er at de spiller bare bedre og bedre jo høyere jeg skrur opp... Er det noe som kjennetegner MA generelt?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.926
    Antall liker
    8.235
    Torget vurderinger
    1
    Kommer litt an på forsterkeroppsettet, ikke nødvendigvis av høyttalerne.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Hei folkens! Jeg har nylig fått meg nye venner i stuen, Monitor Audio Gold 200. Det er mitt første steg inn i "hi-fi" da jeg kom fra JBL Studio 280 høyttalere, og har vært en ubetinget suksess i mine ører. Ønsket om oppgradering fra Studio 280 kom krypende etterhvert som jeg lyttet mer og mer til musikk, noe jeg aldri hadde gjort før jeg fikk stereoanlegg i stuen, og merket meg at disse hornhøyttalerne virket skarp og ubehagelig i diskanten over tid.

    Jeg gjorde et forsøk på å rette opp i det ved å bytte ut H/K avr 171 receiver med en Roksan Kandy k2 stereoforsterker. Det ble merkbart bedre lyd, nesten som å få nye høyttalere, men dessverre fortsatt skarp i toppen i forhold til hva jeg ønsket.

    Jeg startet en lytterunde med budsjett på 10-15 000 kr og hørte på diverse saker. En hyggelig kar på Soundgarden i Bergen la merke til at jeg lyttet kritisk til Klipsch RP-280f og sa så fint; "Jeg vet disse høyttalerne koster mer enn det dobbelte av hva du hører på, men du MÅ bare prøve å lytte til dem. Før du går, hør på disse."
    Det var Gold 200.

    Hørte også på Dynaudio Focus 200xd, Sonus Faber Olympica 1 og 2, Piega 40.2 og 60.2, Audiovector sr3 signature, Klipsch rf-7 mk2, System Audio Master 50 og diverse andre som jeg ikke likte godt nok til å huske, men jeg likte enkelt og greit Gold 200 bedre enn alle ovenfornevnte.
    Jeg fikk høre Gold på både Mcintosh MA 7000(?) til 60 000,- og på primare I22 dac før jeg bestemte meg. Riktignok klasseforskjell i lyden på disse to, men jeg kom frem til at det var fornuftig å finne høyttalere jeg likte først, deretter forsterker som passer bra i ettertid.

    Etter å ha hatt dem i hus i en måneds tid kan jeg ikke si noe annet enn at jeg er strålende fornøyd med lyden til tross for at jeg kjører det på "billig" utstyr - Roksan Kandy k2 + Hegel HD11 med signal fra Tidal på laptop med usb.
    Men- for der er alltid et "men"- jeg savner litt av denne 3d-effekten som McIntosh ga. Dybden i musikken og stereoperspektivet var definitivt bedre på demo enn i min stue. Så derfor undrer jeg på en del ting, som jeg håper dere godtfolk kan hjelpe meg å finne ut av;

    1. Hvilken komponent har mest å si for lyden og lydegenskapene, DAC eller forsterker?

    2. Er perspektiv og dybde mer avhengig av akustikken i rommet enn av komponentene i kjeden?

    3. Jeg opplever at bassen blir "bløt" når jeg spiller høyere enn lavt til moderat. Veggen bak høyttalerne består i mdf-plater sannsynligvis spikret rett på stenderverk uten gips imellom og virker å være veldig myk. Gulvet virker også å fjære ganske mye (er parkett med elektrisk gulvvarme under, over grunnkonstruksjon av betong).
    Jeg vet at bassen i disse har langt mer fart og snert enn hva jeg får i min stue ettersom jeg har hørt dem under andre akustiske forhold. Mitt spørsmål er; Hvilke erfaringer har dere ang bass under forskjellige akustiske forhold? Bedre med harde vegger, hardt gulv, tepper på gulv osv?

    Eller er løsningen så enkel som bassfeller bak høyttalerne?
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Hei folkens! Jeg har nylig fått meg nye venner i stuen, Monitor Audio Gold 200. Det er mitt første steg inn i "hi-fi" da jeg kom fra JBL Studio 280 høyttalere, og har vært en ubetinget suksess i mine ører. Ønsket om oppgradering fra Studio 280 kom krypende etterhvert som jeg lyttet mer og mer til musikk, noe jeg aldri hadde gjort før jeg fikk stereoanlegg i stuen, og merket meg at disse hornhøyttalerne virket skarp og ubehagelig i diskanten over tid.

    Jeg gjorde et forsøk på å rette opp i det ved å bytte ut H/K avr 171 receiver med en Roksan Kandy k2 stereoforsterker. Det ble merkbart bedre lyd, nesten som å få nye høyttalere, men dessverre fortsatt skarp i toppen i forhold til hva jeg ønsket.

    Jeg startet en lytterunde med budsjett på 10-15 000 kr og hørte på diverse saker. En hyggelig kar på Soundgarden i Bergen la merke til at jeg lyttet kritisk til Klipsch RP-280f og sa så fint; "Jeg vet disse høyttalerne koster mer enn det dobbelte av hva du hører på, men du MÅ bare prøve å lytte til dem. Før du går, hør på disse."
    Det var Gold 200.

    Hørte også på Dynaudio Focus 200xd, Sonus Faber Olympica 1 og 2, Piega 40.2 og 60.2, Audiovector sr3 signature, Klipsch rf-7 mk2, System Audio Master 50 og diverse andre som jeg ikke likte godt nok til å huske, men jeg likte enkelt og greit Gold 200 bedre enn alle ovenfornevnte.
    Jeg fikk høre Gold på både Mcintosh MA 7000(?) til 60 000,- og på primare I22 dac før jeg bestemte meg. Riktignok klasseforskjell i lyden på disse to, men jeg kom frem til at det var fornuftig å finne høyttalere jeg likte først, deretter forsterker som passer bra i ettertid.

    Etter å ha hatt dem i hus i en måneds tid kan jeg ikke si noe annet enn at jeg er strålende fornøyd med lyden til tross for at jeg kjører det på "billig" utstyr - Roksan Kandy k2 + Hegel HD11 med signal fra Tidal på laptop med usb.
    Men- for der er alltid et "men"- jeg savner litt av denne 3d-effekten som McIntosh ga. Dybden i musikken og stereoperspektivet var definitivt bedre på demo enn i min stue. Så derfor undrer jeg på en del ting, som jeg håper dere godtfolk kan hjelpe meg å finne ut av;

    1. Hvilken komponent har mest å si for lyden og lydegenskapene, DAC eller forsterker?

    2. Er perspektiv og dybde mer avhengig av akustikken i rommet enn av komponentene i kjeden?

    3. Jeg opplever at bassen blir "bløt" når jeg spiller høyere enn lavt til moderat. Veggen bak høyttalerne består i mdf-plater sannsynligvis spikret rett på stenderverk uten gips imellom og virker å være veldig myk. Gulvet virker også å fjære ganske mye (er parkett med elektrisk gulvvarme under, over grunnkonstruksjon av betong).
    Jeg vet at bassen i disse har langt mer fart og snert enn hva jeg får i min stue ettersom jeg har hørt dem under andre akustiske forhold. Mitt spørsmål er; Hvilke erfaringer har dere ang bass under forskjellige akustiske forhold? Bedre med harde vegger, hardt gulv, tepper på gulv osv?

    Eller er løsningen så enkel som bassfeller bak høyttalerne?
    Så moro å høre at MA Gold falt i smak - gratulerer , og velkommen i MA klubben :)


    1. Forsterker - pre og effekt har nok mer og si enn dac ja.
    2. Akustikk og plassering av ht / lytteposisjon betyr MYE mer en elektronikken ja.
    3. Bass er ikk enkelt nei , og det er utrolig mye som spiller inn. Tepper osv. er for tynne til å virke i bassområdet , men kan jo gjøre litt forskjell på opplevd etterklang i diskantområdet.
    Bassfeller er nok en god løsning ja , og da så mye som mulig. Alle hjørner i rommet hvis mulig - og så kan man jo fikse en del peaker i bassen med litt EQ også. Det blir ikke optimalt , men gjort riktig så blir det hvertfall mye bedre enn ingenting.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Så moro å høre at MA Gold falt i smak - gratulerer , og velkommen i MA klubben :)


    1. Forsterker - pre og effekt har nok mer og si enn dac ja.
    2. Akustikk og plassering av ht / lytteposisjon betyr MYE mer en elektronikken ja.
    3. Bass er ikk enkelt nei , og det er utrolig mye som spiller inn. Tepper osv. er for tynne til å virke i bassområdet , men kan jo gjøre litt forskjell på opplevd etterklang i diskantområdet.
    Bassfeller er nok en god løsning ja , og da så mye som mulig. Alle hjørner i rommet hvis mulig - og så kan man jo fikse en del peaker i bassen med litt EQ også. Det blir ikke optimalt , men gjort riktig så blir det hvertfall mye bedre enn ingenting.
    Takk for det, du :)
    Over lengre tid har jeg sniklest rundt her på sentralen, med kaffekoppen i neven og laptopen på fanget mens musikken har balsamert ører og sjel. Det er nok mange som er slik, nok interessert til å lese med stor glede over tanker og erfaringer, men uten tid/lyst/mulighet til å delta aktivt.

    Når det kommer til forsterker- er det bedre å separere pre og effekt enn å gå for integrert? Tenker da integrert uten dac på grunn av forholdet mellom pris/kvalitet. I så tilfelle regner jeg med det er selve pre-delen som vil ha mest effekt på lyden?

    Nå har det seg slik at rommet mitt er rektangulert med 7,5 x 4m. På grunn av dette må jeg ha en høyttaler nesten inne i et hjørne. Den kommer ca 50-60cm vekk fra sideveggen og ca 50 cm ut fra bakveggen. Den andre har jo da 4,5m med fri luft på siden. Er det slik at jeg må til med EQ for å få kontroll på den som står og ruger opp basstrykk i hjørnet?
    Eller klarer man ved hjelp av bassfeller å få kontroll når nevnte bassfelle ikke kan være så fryktelig stor pga altandør? Finnes det bassfeller som ikke må plasseres med en halvmeter luft i hjørnet, som en slags tjukk pølse man setter inn?

    Slik det er nå får jeg en slags bassrumling ved høy lyd som fillerister gulv og vegger i en slik grad at naboene får diaré. Hvilket er helt ok for min del, men de klager... :rolleyes:
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Så moro å høre at MA Gold falt i smak - gratulerer , og velkommen i MA klubben :)


    1. Forsterker - pre og effekt har nok mer og si enn dac ja.
    2. Akustikk og plassering av ht / lytteposisjon betyr MYE mer en elektronikken ja.
    3. Bass er ikk enkelt nei , og det er utrolig mye som spiller inn. Tepper osv. er for tynne til å virke i bassområdet , men kan jo gjøre litt forskjell på opplevd etterklang i diskantområdet.
    Bassfeller er nok en god løsning ja , og da så mye som mulig. Alle hjørner i rommet hvis mulig - og så kan man jo fikse en del peaker i bassen med litt EQ også. Det blir ikke optimalt , men gjort riktig så blir det hvertfall mye bedre enn ingenting.
    Takk for det, du :)
    Over lengre tid har jeg sniklest rundt her på sentralen, med kaffekoppen i neven og laptopen på fanget mens musikken har balsamert ører og sjel. Det er nok mange som er slik, nok interessert til å lese med stor glede over tanker og erfaringer, men uten tid/lyst/mulighet til å delta aktivt.

    Når det kommer til forsterker- er det bedre å separere pre og effekt enn å gå for integrert? Tenker da integrert uten dac på grunn av forholdet mellom pris/kvalitet. I så tilfelle regner jeg med det er selve pre-delen som vil ha mest effekt på lyden?

    Nå har det seg slik at rommet mitt er rektangulert med 7,5 x 4m. På grunn av dette må jeg ha en høyttaler nesten inne i et hjørne. Den kommer ca 50-60cm vekk fra sideveggen og ca 50 cm ut fra bakveggen. Den andre har jo da 4,5m med fri luft på siden. Er det slik at jeg må til med EQ for å få kontroll på den som står og ruger opp basstrykk i hjørnet?
    Eller klarer man ved hjelp av bassfeller å få kontroll når nevnte bassfelle ikke kan være så fryktelig stor pga altandør? Finnes det bassfeller som ikke må plasseres med en halvmeter luft i hjørnet, som en slags tjukk pølse man setter inn?

    Slik det er nå får jeg en slags bassrumling ved høy lyd som fillerister gulv og vegger i en slik grad at naboene får diaré. Hvilket er helt ok for min del, men de klager... :rolleyes:
    Du er nok ikke alene om å snike rundt på Sentralen med laptopen på fanget nei :)

    Hva som er best av integert og separat pre-og effekt er det nok ikke så lett å gi noe fasitsvar på , det kommer an på så mangt og det er litt av et utvalg "der ute". Generelt så får man vel kanskje noe mer for pengene med en integrert sånn sett.
    Pre'en har MYE og si ja.

    En høyttaler trykt opp i et hjørne er aldri spesielt gunstig nei , og du bør prøve å unngå å ha samme avstand til sidevegg og frontvegg (vegg bak ht) hvis mulig - det trigger de samme frekvensene , og forverrer bassproblemene.

    Bassfeller finnes det mange varianter av ja , men for å ta dypbass må dem enten være store eller av panelresonator typen , og dem koster jo gjerne en del. Så EQ til å ta den dypeste bassen kan være et bra alternativ.
    Og det å få kontroll på bassen i rommet ditt kontra det å fjerne bass hos naboen er to forskjellige øvelser - på sistnevnte problem så vil ikke bassfeller gjøre rare nytten dessverre. Der er veggkonstruksjon/isolering som er avgjørende.

    Når det gjelder bassfeller så er det et populært tema som er mye omtalt her inne , så du får søke og lese deg opp litt :)
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Her er litt mer snadder om den nye PL serien :)
     
    Sist redigert:
    M

    Morpheus

    Gjest
    Jeg har som du kan se lengre oppe her MA RX2. Silver 2 er vel dagens utgave av RX2 med noen forbedringer (vil jeg tro). Jeg har Rotel effekt og forforsterker. Jeg bruker en Burson DAC i det oppsettet. Jeg har en Hegel HD 11 som blir brukt i headfiriggen min. Jeg testet ut HD 11 på anlegget og ble ikke positivt fornøyd. Den tilførte en mye "hissigere" top, og skarpe s-lyder i vokaler ble forsterket. Samtidig forsvant en del av holografien i lydbildet som jeg er vant med når jeg bruker Burson DAC'en. HD 11 passer fint i headfiriggen, men var en dårlig match med Rotel og MA!

    Det er mange som hevder at effektrinnet ikke har allverden å si for lydsignaturen. Jeg tror nok at jeg hadde testet ut flere DAC'er en effektforsterkere slik min erfaring er. Jeg har likevell opplevd størst forskjell i lydsignatur ved å prøve forskjellige forforsterkere.

    @Bjørn: Takk for svar.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har som du kan se lengre oppe her MA RX2. Silver 2 er vel dagens utgave av RX2 med noen forbedringer (vil jeg tro). Jeg har Rotel effekt og forforsterker. Jeg bruker en Burson DAC i det oppsettet. Jeg har en Hegel HD 11 som blir brukt i headfiriggen min. Jeg testet ut HD 11 på anlegget og ble ikke positivt fornøyd. Den tilførte en mye "hissigere" top, og skarpe s-lyder i vokaler ble forsterket. Samtidig forsvant en del av holografien i lydbildet som jeg er vant med når jeg bruker Burson DAC'en. HD 11 passer fint i headfiriggen, men var en dårlig match med Rotel og MA!

    Det er mange som hevder at effektrinnet ikke har allverden å si for lydsignaturen. Jeg tror nok at jeg hadde testet ut flere DAC'er en effektforsterkere slik min erfaring er. Jeg har likevell opplevd størst forskjell i lydsignatur ved å prøve forskjellige forforsterkere.

    @Bjørn: Takk for svar.
    Takk for innsikten, Morpheus. Mitt inntrykk er at Hegel generelt tilfører en skarpere klang enn mange andre merker. Om dette er fordi Hegel farger mer eller mindre enn mange andre vet jeg ikke, men Hegel er vel ganske unisont oppfattet som noe man må matche med omhu, har jeg inntrykk av.

    Jeg får ta meg en prøverunde med litt forskjellige dac'er for å se hvilke forskjeller som oppstår. Dac er tross alt mye enklere å få prøvd ut enn forsterkere.
    Har peilet meg litt inn på Benchmark sine produkter, så skal bli interessant å høre om de lever opp til ryktet sitt- om jeg bare finner muligheter for testing :)

    Har også sett litt med interesse på BMC CS2, som ligger rundt 20-25 000kr brukt. Noen som har erfaring med Benchmark og BMC som kan dele litt tanker?
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Her litt mer stoff om den nye PL serien.
    Virker som specs er ganske lik ift. utgående serie . Eneste endring jeg ser i farten er litt økt vekt , og små justeringer på delefrekvenser.
    Men det kan jo selvsagt låte ganske annerledes selv om specs er ganske like - blir spennende å følge med på hvordan mottakelsen blir rundt omkring :)
    http://www.hifi-im-hinterhof.de/med...185_Monitor_Audio_Platinum_II_brochure_en.pdf
     
    Sist redigert:

    gujo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2014
    Innlegg
    117
    Antall liker
    35
    Anmäler mig som MA ägare ( sedan 1993)
    Har ett par stativare Studio 6 som då inköptes begagnade

    mvh gujo
     

    Edorfnaj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2013
    Innlegg
    359
    Antall liker
    150
    Sted
    Sandnes (Rogaland)
    Torget vurderinger
    7
    Melder meg inn her med et par PL200 :rolleyes:
    Velkommen i klubben :)
    Er du fornøyd da?
    Meget fornøyd :)
    Dette er uten tvil de beste høyttalerene jeg har hatt i hus så langt :)
    Moro å høre :)
    Hva har du hatt tidligere som du sammenligner med da ?
    Jeg har av høyttalere tidligere hatt feks, Vienna - Focal - Kef - Klipsch - Jbl, samt noen jeg sikkert ikke husker :)
    Disse har tidligere blitt drevet/testet med Hegel og Marantz.
    Etter at jeg fikk kombinasjonen Musical Fidelity M6 500i og Monitor Audio PL200 i hus så føler jeg at jeg er "i mål" med tanke på egne lytte preferanser :)
    Tror nok dette oppsettet blir stående i lang tid :)
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Ikke mange integrerte som har 500w, den bør ha stålkontroll på dine pl200. Har også lyst på et par pl200, får se om det dukker opp noen fine eksemplarer på brukten.
     

    Edorfnaj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2013
    Innlegg
    359
    Antall liker
    150
    Sted
    Sandnes (Rogaland)
    Torget vurderinger
    7
    Hei

    Hvordan rengjør og vedlikeholder dere andre her deres PL200/PL300, tenker på både lakk, lær og metall.
    Til nå har jeg kun brukt microfiber klut på hele sulamitten,
    Bør fronten (læret) behandles/smøres inn med noe med jevne mellomrom ?.
     
    Sist redigert:

    niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har hatt Pl100 og brukte en spesiallaget polish for PL serien. Jeg kjøpte hos HiFi huset. Kanskje Andre' har noe ennå, hvis ikke har sikkert nåværende importør. Finnes spesialmiddel til fronten også.
     

    Edorfnaj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2013
    Innlegg
    359
    Antall liker
    150
    Sted
    Sandnes (Rogaland)
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har hatt Pl100 og brukte en spesiallaget polish for PL serien. Jeg kjøpte hos HiFi huset. Kanskje Andre' har noe ennå, hvis ikke har sikkert nåværende importør. Finnes spesialmiddel til fronten også.
    Hei niha, og takk for svar.
    Jeg skal ta kontakt med Andre og sjekke med han vedr dette.
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Ikke billig og kanskje litt mer en forventa.. Blir spennende å se hvordan gamle Platinum spiller mot de nye.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Og når de i tillegg ikke er nær å matche utseendet på forgjengeren...
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    Det ser ut som om Soundgarden har brukt en høyere vekslingskurs med Platinum serien enn hva de gjorde med Gold serien. Hvis man tar utgangspunkt i Gold 300 skulle Platinum II kostet 79800 med samme vekslingskurs og ikke 88000.
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Har lagt ut min PLW15 og PLC350 i hvit høyglans for salg. Vet jeg kommer til og angre hvis de blir solgt men gjør det allikevel:)
    Pakke pris er mulig for kjøp av begge...
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.662
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Har lagt ut min PLW15 og PLC350 i hvit høyglans for salg. Vet jeg kommer til og angre hvis de blir solgt men gjør det allikevel:)
    Pakke pris er mulig for kjøp av begge...

    Hei, minner om regelverket for kjøp og salg på forumet.
    6a) Det er ikke tillatt å selge produkter, linke til annonser som inneholder salg eller fortelle om noen som skal selge et produkt til en gitt pris på selve forumet.


    Lar denne imidlertid stå siden det er en vennetråd for de annonserte varer.
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Håpte på at det var greit i og med at det var en vennetråd med samme produkter og flott at det gjorde det:cool:
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    Jeg kunne godt tenkt å oppgradere til Platinum II, men 88k blir for mye. Vi får heller håpe på en litt sterkere norsk krone etterhvert.
     

    St3ffaN

    Medlem
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    44
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    2
    Må si at jeg er en smule skuffet over både design og ikke minst pris .
    Enig. Ikke synlige skruer rundt elementene er bra, men kan ikke si at jeg liker den "formen" rundt diskant og mellomtone. Gold/Silver ser bedre ut designmessig.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn