ModWright Instruments Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Noen som vet noe mer om den DAC'en? (Elyse) Prisleie og event. når den kommer? :)
    (ser nydelig ut! )
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Står lite om dette på nett. Den blir nok ikke billig:)
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Ja, den blir uaktuell for min del. I tilegg er det rør som må byttes etter en god stund. Og det finnes sikkert enda bedre rør og bytte til også, så har man det gående:)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hei. Jeg vurderer å kjøpe en Modwright KWA200, men jeg vet litt lite om den uten om at den har fyldig og organisk 300B lyd, men med kjempekrefter i bunn?!

    Jeg har Klipsch, og dem er relativt følsome for sus og dus... hvordan stiller KWA200 seg til dette? Min Yamaha 3020 og NAD C356 har null støy ut, men vet at kraftplugger kan slite litt med dette?!
     

    JESPER-HOLBERG

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.09.2005
    Innlegg
    160
    Antall liker
    406
    Sted
    Danmark
    Hei. Jeg vurderer å kjøpe en Modwright KWA200, men jeg vet litt lite om den uten om at den har fyldig og organisk 300B lyd, men med kjempekrefter i bunn?!

    Jeg har Klipsch, og dem er relativt følsome for sus og dus... hvordan stiller KWA200 seg til dette? Min Yamaha 3020 og NAD C356 har null støy ut, men vet at kraftplugger kan slite litt med dette?!
    Kender ikke dit setup, så jeg kan kun tale udfra erfaringerne i mit eget setup. KWI200 er en yderst vellydende forstærker der spiller- og fungerer voldsomt godt i hos mig. Ingen sus eller brum m.m.

    Hvordan den vil performe sammen med dit udstyr kan jeg ikke gøre mig klog på. Prøv evt. at se, om du kan låne en KWI200 inden evt. køb.
     
    Sist redigert:

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Desvere ikke hifirutger.. Hør med Hoium.no.. Han har garantert:)

    Fælt så lenge det drøyde med Elyses da.. Noen som har hørt noe mer? Har trålet nettet men finner ingen ting!!
     

    hifirutger

    Medlem
    Ble medlem
    12.01.2014
    Innlegg
    44
    Antall liker
    56
    Sted
    Gothenburg
    Har pratat med Hoium nu :)
    Elyse kommer på mässan i München för att sen börja säljas under sommaren. Priset är inte klart än.
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    OK....Håper den ikke blir altfor dyr men kommer ikke til og eie en Dac som koster like mye som forsterkeren min!!:) Men det blir spennende og se hva den havner på.. Time will show....
    Ble det ymta på noen pris? Sist jeg hørte(lenge siden) var rundt prisen til en KWI200..
     

    voillen

    Fersking
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Kort fortalt,har en KWI 200 og mac mini. Etter at jeg oppdaterte OS`et på macminien til mavericks får jeg ikke lyd ut. Noen som har noen gode råd?
     

    dotn

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    84
    Antall liker
    134
    Torget vurderinger
    1
    Noen som vet noe mer om Elyse? Pris i Norge?

    Modwright_Elyse_DAC-0017.jpg





    Modwright_Elyse_DAC-0016.jpg





     

    Arilha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2008
    Innlegg
    746
    Antall liker
    2.235
    Torget vurderinger
    5
    kwi 200 høytaler anbefalinger

    Hei!
    Jeg er ny på tråden her. Jeg har en modwright kwi 200 som jeg har hatt i ca. 2 mnd. og er meget fornøyd med.
    Planlegger kjøp av nye høytalere i løpet av de neste månedene.
    Ønsker anbefalinger i valg av nye høytalere med nypris max 50 000,-
    Rommet er ca. 25 m2 ( 6.4m. × 3,8 m. ) p.g.a. romløsning må høytalerene stå ut i fra en av kortveggene.
    Musikksmak er stort sett blues, west coast rock, akustisk musikk viser, balader m.m.
    Har tenkt litt på Tannoy Turnberry SE men ønsker gjerne forslag til andre.
     

    KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    HYYYL!

    Jeg trenger seriøst hjelp!
    Jeg har kjøpt meg en ny Modwright KWI-200 med dac, hos Høium Hifi.

    Jeg har koblet den opp, men den vil ikke fungere sammen med Macen min. Jeg kjører Yosemite 10.10.5, men det kommer ingen lyd. Først installerte jeg de medfølgende driverene fra cd, men ingen lyd. Jeg avinstallerte så driverene igjen, og fant "nye og oppdaterte" drivere på M2Tech sine sider. Jeg installerte så disse, og håpet på at nå skulle det spille musikk. Neida, fremdeles ingenting....

    Jeg liker godt at ting fungerer med en gang, så dere kan trygt si at jeg er frustrert....

    Anyone?
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Regner med du ha valgt riktig utgang igjen via midi på Macen?
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Neimen ikke mye liv her inne, men man kan da gjøre et lite forsøk på å få i gang tråden igjen.
    20190203_200045.jpg


    Fikk denne i hus i går, og jeg må innrømme at den har noen kvaliteter som virkelig klinger godt i mine ører.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.807
    Antall liker
    2.800
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan synes du den lyder mot line magneticen jeg ser du har? Jeg har en kwa-150 (effekttrinn) som jeg synes er mye mer etter min smak enn en LM-519IA som jeg hadde tidligere. Den var LYS i målet.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Hvordan synes du den lyder mot line magneticen jeg ser du har? Jeg har en kwa-150 (effekttrinn) som jeg synes er mye mer etter min smak enn en LM-519IA som jeg hadde tidligere. Den var LYS i målet.
    Lydsignaturen til KWI200 er mer mot den varme siden, og ikke langt unna hvordan LM låter.
    Men det har nok med at det er mosfet-transistor i den.
    Det har ikke kwa150, etter hva jeg kan se.
    KWa 100 har også mosfet transistorer.
    De mosfetforsterkerne jeg har hatt, har alle en ganske varm lydsignatur som er mer "røraktig".

    Foreløpig inntrykk av kwi200 er at den absolutt ikke er lys i målet, og gjør en så god jobb totalt sett at det er stor fare for at LM kommer til å bli solgt.
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.171
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Hvordan synes du den lyder mot line magneticen jeg ser du har? Jeg har en kwa-150 (effekttrinn) som jeg synes er mye mer etter min smak enn en LM-519IA som jeg hadde tidligere. Den var LYS i målet.
    Lydsignaturen til KWI200 er mer mot den varme siden, og ikke langt unna hvordan LM låter.
    Men det har nok med at det er mosfet-transistor i den.
    Det har ikke kwa150, etter hva jeg kan se.
    KWa 100 har også mosfet transistorer.
    De mosfetforsterkerne jeg har hatt, har alle en ganske varm lydsignatur som er mer "røraktig".

    Foreløpig inntrykk av kwi200 er at den absolutt ikke er lys i målet, og gjør en så god jobb totalt sett at det er stor fare for at LM kommer til å bli solgt.
    Kan du gi en sammenligning med kinki ex-m1 også?
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Hvordan synes du den lyder mot line magneticen jeg ser du har? Jeg har en kwa-150 (effekttrinn) som jeg synes er mye mer etter min smak enn en LM-519IA som jeg hadde tidligere. Den var LYS i målet.
    Lydsignaturen til KWI200 er mer mot den varme siden, og ikke langt unna hvordan LM låter.
    Men det har nok med at det er mosfet-transistor i den.
    Det har ikke kwa150, etter hva jeg kan se.
    KWa 100 har også mosfet transistorer.
    De mosfetforsterkerne jeg har hatt, har alle en ganske varm lydsignatur som er mer "røraktig".

    Foreløpig inntrykk av kwi200 er at den absolutt ikke er lys i målet, og gjør en så god jobb totalt sett at det er stor fare for at LM kommer til å bli solgt.
    Kan du gi en sammenligning med kinki ex-m1 også?
    Jeg prøvde KWI-200 for en tid tilbake, samtidig som jeg hadde Accuphase E213, Teac AI-3000, og Electrocompaniet ECI6.

    Jeg kan kanskje forstå at KWI200 passer i enkelte oppsett, men jeg fant den litt innelukket og med en kjedelig og flat klang, spesielt på akustisk musikk.
    Dog hadde den en kraftfull og imponerende bass.


    Det var en heeelt annen verden å koble til f.eks Accuphase E213.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Hvordan synes du den lyder mot line magneticen jeg ser du har? Jeg har en kwa-150 (effekttrinn) som jeg synes er mye mer etter min smak enn en LM-519IA som jeg hadde tidligere. Den var LYS i målet.
    Lydsignaturen til KWI200 er mer mot den varme siden, og ikke langt unna hvordan LM låter.
    Men det har nok med at det er mosfet-transistor i den.
    Det har ikke kwa150, etter hva jeg kan se.
    KWa 100 har også mosfet transistorer.
    De mosfetforsterkerne jeg har hatt, har alle en ganske varm lydsignatur som er mer "røraktig".

    Foreløpig inntrykk av kwi200 er at den absolutt ikke er lys i målet, og gjør en så god jobb totalt sett at det er stor fare for at LM kommer til å bli solgt.
    Kan du gi en sammenligning med kinki ex-m1 også?
    Kwi200 har en varmere lydsignatur og har mer fylde i bunnen. Mer trykk og pondus i bassen.
    De graver nok like dypt etter detaljer og har en like luftig topp, men jeg synes KWI presenterer det hele på en noe bedre måte.
    Jeg skrev jo om Kinki at jeg føler den låter litt tynt hos meg på mine jbl og at vokaler mangler litt kropp kontra når jeg spiller med min LM.
    Kwi matcher Lm der. Følte med en gang at ting falt litt mer på plass med kwi. Nå gjenstår det dog å finne ut om det inntrykket holder seg, eller om det var et førsteinntrykk ut fra å høre noe nytt og spennende...
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Ikke skriv sånt da Valfy... Jeg har ikke råd til Accuphase.. ;)
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Ikke skriv sånt da Valfy... Jeg har ikke råd til Accuphase.. ;)
    Hehe, Nevnte Accuphase fikk jeg den gang brukt for ca. 10k. :)

    Poenget mitt var heller at selvom KWI-200 var behagelig å lytte til, så var den nok også såpass mørk og fri for klangstruktur at den hadde blitt kjedelig i lengden. :)
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Ikke skriv sånt da Valfy... Jeg har ikke råd til Accuphase.. ;)
    Hehe, Nevnte Accuphase fikk jeg den gang brukt for ca. 10k. :)

    Poenget mitt var heller at selvom KWI-200 var behagelig å lytte til, så var den nok også såpass mørk og fri for klangstruktur at den hadde blitt kjedelig i lengden. :)
    Får man spørre om hva resten av oppsettet ditt den gang besto av?
    For jeg kan ikke helt si at jeg kjenner meg igjen i beskrivelsen fri for klangstruktur... Og heller ikke i på akustisk musikk.
    Jeg tror nok kanskje også at kompisen min Oura mener noe av det samme som meg der. Han var innom meg en liten snartur i går.
    Mørk lydsignatur ja, men det klinget nå godt i mine ører i går.
    Skal dog bli spennende å høre om jeg mener det samme i lengden. Om jeg da vil mene det fortsatt klinger like godt eller om det har gått over til å bli kjedelig.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Husker ikke dac, men høyttalere var Cornwall. :)

    Fant et gammelt bilde. Faktisk fire år siden. :p
    Jeg hadde kanskje ikke hatt samme mening om KWI-200 om jeg hadde hørt den isolert, men forskjellen var slående direkte testet mot Accuphasen.

     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Husker ikke dac, men høyttalere var Cornwall. :)

    Fant et gammelt bilde. Faktisk fire år siden. :p
    Jeg hadde kanskje ikke hatt samme mening om KWI-200 om jeg hadde hørt den isolert, men forskjellen var slående direkte testet mot Accuphasen.
    Se der ja!
    Det var litt å prøve seg frem med også da.
    :)
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Husker ikke dac, men høyttalere var Cornwall. :)

    Fant et gammelt bilde. Faktisk fire år siden. :p
    Jeg hadde kanskje ikke hatt samme mening om KWI-200 om jeg hadde hørt den isolert, men forskjellen var slående direkte testet mot Accuphasen.
    Se der ja!
    Det var litt å prøve seg frem med også da.
    :)
    Hehe, ja litt mye på en gang kanskje. :p Cambridge var kun på lån fra en kompis, og EC ble utelukka veldig fort.

    Med det sagt så kunne det klart vært morsomt å høre KWI igjen. Ørene er nok litt bedre trent den dag i dag. :)
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Husker ikke dac, men høyttalere var Cornwall. :)

    Fant et gammelt bilde. Faktisk fire år siden. :p
    Jeg hadde kanskje ikke hatt samme mening om KWI-200 om jeg hadde hørt den isolert, men forskjellen var slående direkte testet mot Accuphasen.
    Se der ja!
    Det var litt å prøve seg frem med også da.
    :)
    Hehe, ja litt mye på en gang kanskje. :p Cambridge var kun på lån fra en kompis, og EC ble utelukka veldig fort.

    Med det sagt så kunne det klart vært morsomt å høre KWI igjen. Ørene er nok litt bedre trent den dag i dag. :)
    Kan jo da nevne på at Modwright jobber med en ny integrert sak i disse dager. Han håpet tidligere på å få den ferdig og ut på markedet i år, om jeg ikke misforsto det jeg leste.
    Den blir laget med samme utseende som KWI200 utvendig, men skal ha forsterkertrinn basert på KWA150 og med fortrinn basert på Ls-300 med 6922 rør.
    Kan jo bli spennende.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Begynner å få noen timer sammen med Modwright nå, og jeg må nok påstå at dette ble et kjøp som passer meg og mine behov. Virker som en knall match til mine JBL 4319.
    De hadde tydeligvis godt av litt mer kreftreserver enn jeg fikk med min LM, så de har våknet mer til liv.

    Den er nok ikke noen mester i detaljering i nøyaktig lydgjengivelse, men du verden som den kan trylle frem musikk. Det spiller stort, varmt og behagelig, og det med en passelig mengde luftighet oppe i toppen.
    Absolutt ingen dårlig erstatter for SE Rørforsterker!
     
    Sist redigert:

    Oura

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2010
    Innlegg
    496
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    4
    Jeg synes Modwright spilte sabla godt hos deg. Vil ikke si jeg savnet noe nevneverdig når det kom til detaljering og presisjon. Den spilte med en musikalitet man må en del opp i pris for å få med SS, og jeg tror også det blir litt «slemt» å tilskrive KWI som den vesentligste årsaken til at det ikke spiller enda mer presist. Matchingen med JBL var innertier, slik jeg oppfattet det.

    Det er ikke lett å få et system til å innfri i alle disipliner, dvs at det skal ha en naturlig og analog klang, kombinert med nok krefter og hurtighet i bassen samtidig som klangfarger, separasjon og innlevelse er i toppklasse. Da blir det gjerne til at det må snuses på state-of-the-art komponenter i flere ledd.

    Tror og håper du kan slå deg til ro en stund med et såpass godt resultat. Jeg tror i hvert fall at grensen for «the law of diminishing returns» begynner å nærme seg faretruende ut i fra de begrensninger som er satt i forhold til romstørrelse..... :)
     
    Sist redigert:

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Det jeg legger i at jeg skriver at den kanskje ikke er noen mester i detaljering og nøyaktig lydgjengivelse, er mer med tanke på hva markedet gjerne går etter i dag.
    Mange liker nok ha ha en dønn nøytal, linjær og detaljert lydsignatur i oppsettet sitt. En moderne lyd, om man kan kalle det det?
    Det fungerer ikke i mine ører. Jeg må ha en varm lydsignatur som er snill i øvre mellomtone og minst mulig som stikker seg frem.
    Mange vil nok kanskje synes det låter kjedelig hos meg, men det passer mine ører utmerket.
    Det låter behagelig, og senest i går fikk jeg frem smilet når jeg spilte litt musikk.
    Det er alltid et godt tegn på at man har gjort noe rett :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Det jeg legger i at jeg skriver at den kanskje ikke er noen mester i detaljering og nøyaktig lydgjengivelse, er mer med tanke på hva markedet gjerne går etter i dag.
    Mange liker nok ha ha en dønn nøytal, linjær og detaljert lydsignatur i oppsettet sitt. En moderne lyd, om man kan kalle det det?
    Det fungerer ikke i mine ører. Jeg må ha en varm lydsignatur som er snill i øvre mellomtone og minst mulig som stikker seg frem.
    Mange vil nok kanskje synes det låter kjedelig hos meg, men det passer mine ører utmerket.
    Det låter behagelig, og senest i går fikk jeg frem smilet når jeg spilte litt musikk.
    Det er alltid et godt tegn på at man har gjort noe rett :)
    Ofte det jeg kaller for å lytte til musikk... Ikke lytte til plinger og plonger eller bikkja i naborommet ;)
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Det jeg legger i at jeg skriver at den kanskje ikke er noen mester i detaljering og nøyaktig lydgjengivelse, er mer med tanke på hva markedet gjerne går etter i dag.
    Mange liker nok ha ha en dønn nøytal, linjær og detaljert lydsignatur i oppsettet sitt. En moderne lyd, om man kan kalle det det?
    Det fungerer ikke i mine ører. Jeg må ha en varm lydsignatur som er snill i øvre mellomtone og minst mulig som stikker seg frem.
    Mange vil nok kanskje synes det låter kjedelig hos meg, men det passer mine ører utmerket.
    Det låter behagelig, og senest i går fikk jeg frem smilet når jeg spilte litt musikk.
    Det er alltid et godt tegn på at man har gjort noe rett :)
    Ofte det jeg kaller for å lytte til musikk... Ikke lytte til plinger og plonger eller bikkja i naborommet ;)
    Det kan tidvis være gøy det også, men ikke noe jeg ønsker å lytte på i lengden.
    :)
     

    Lars DK

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.07.2007
    Innlegg
    211
    Antall liker
    184
    Sted
    Danmark
    Torget vurderinger
    12
    Har någon lyssnat på LS-36.5?
    LS-36.5
    Gammelt innlegg men legger inn svar
    Har denne pre amp i sølv,å den er Super god, Åpen å stram i lydbilde AR killer, vist lyden er viktigst
    spiller med den 365 dager i året ( LS36,5) ;)
    Mvh Roy
    Bruger du XLR udgang eller RCA?

    Jeg havde en, hvor der var fejl på RCA udgangen, det kostede mig et sæt afbrændte diskanter.

    Jeg havde i flere år kun brugt XLR udgang til effektforstærker, indtil jeg en dag ville prøve en ny effektforstærker som kun havde RCA indgang, og pufffff, æv.

    Aldrig mere ModWright - selv om den spillede fantastisk.
     
    Sist redigert:

    LESSisdox@

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    706
    Antall liker
    242
    Sted
    Åkrehamn,karmøy
    Torget vurderinger
    1
    Har någon lyssnat på LS-36.5?
    LS-36.5
    Gammelt innlegg men legger inn svar
    Har denne pre amp i sølv,å den er Super god, Åpen å stram i lydbilde AR killer, vist lyden er viktigst
    spiller med den 365 dager i året ( LS36,5) ;)
    Mvh Roy
    Bruger du XLR udgang eller RCA?

    Jeg havde en, hvor der var fejl på RCA udgangen, det kostede mig et sæt afbrændte diskanter.

    Jeg havde i flere år kun brugt XLR udgang til effektforstærker, indtil jeg en dag ville prøve en ny effektforstærker som kun havde RCA indgang, og pufffff, æv.

    Aldrig mere ModWright - selv om den spillede fantastisk.
    Hei Lars
    Bruker selv Xlr på den nå med Pass Lab X150 og kjører Xlr fra RIAA -MF vinl, balansert RIAA
    og dertil balansert hele veien blir det da (spiller som pokker dette )

    Har også kjørt med MW i rca modus hele veien på andre Eff som eg har

    Har en Hau med forsterkere her av alle typer Doxa 6 stk eff,Parasound 2 stk av største sort EFF ,kenwood 1000M Eff,
    Kr audio Antares 300B,
    og andre rør og Sst effekt forsterkere bare kjøper og ikke selger så er blitt rene Hamsteren innen Hifi ++++
    mangen Preamper med og uten rør /Dac /RIAA /Cd spillere som har pre og rør

    Beste pre som eg har utenom MW er Django TVC preamp men den er best egnet på Pass Lab /doxa type impedanse på eff men har brukt denne på alt av EFF som eg har å den har XLR og rca så denne er god, Helt støyfri i og med den er passiv så du får helt sort bakgrunn
    Så kommer du over en slik så er det bare å DRA kortet ;)

    Feil på Xlr kan vel kansje være att pinnene på XLR Kabel som ble brukt skulle vert loddet om før bruk på EFF med rca
    eller de var feil loddet i rca enden .
    der er flere oppsett på XLR(koblings type på pinne 1,2og3 ) på forsterkere å disse kræsjer ved bruk når XLR /rca kabel brukes mellom de uten og vite bakgrunnen på begge forsterkerne .anngående kobling av XLR /rca .

    Så kan hende at alt var ok med forsterkerne men XLR /rca kabelen var synderen .

    Mvh Roy
     

    Lars DK

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.07.2007
    Innlegg
    211
    Antall liker
    184
    Sted
    Danmark
    Torget vurderinger
    12
    Har någon lyssnat på LS-36.5?
    LS-36.5
    Gammelt innlegg men legger inn svar
    Har denne pre amp i sølv,å den er Super god, Åpen å stram i lydbilde AR killer, vist lyden er viktigst
    spiller med den 365 dager i året ( LS36,5) ;)
    Mvh Roy
    Bruger du XLR udgang eller RCA?

    Jeg havde en, hvor der var fejl på RCA udgangen, det kostede mig et sæt afbrændte diskanter.

    Jeg havde i flere år kun brugt XLR udgang til effektforstærker, indtil jeg en dag ville prøve en ny effektforstærker som kun havde RCA indgang, og pufffff, æv.

    Aldrig mere ModWright - selv om den spillede fantastisk.
    Hei Lars

    Feil på Xlr kan vel kansje være att pinnene på XLR Kabel som ble brukt skulle vert loddet om før bruk på EFF med rca
    eller de var feil loddet i rca enden .
    der er flere oppsett på XLR(koblings type på pinne 1,2og3 ) på forsterkere å disse kræsjer ved bruk når XLR /rca kabel brukes mellom de uten og vite bakgrunnen på begge forsterkerne .anngående kobling av XLR /rca .

    Så kan hende at alt var ok med forsterkerne men XLR /rca kabelen var synderen .

    Mvh Roy
    Hei Roy

    Jeg brugte ikke XLR/RCA kabel. Kun XLR/XLR og RCA/RCA.

    Det blev selvfølgelig undersøgt om fejlen lå på kabler og effektforstærker, men det var desværre en fejl på LS 36.5, på RCA udgangen (main).

    Jeg solgte den tilbage til forhandleren til en fornuftig pris, han fik den fikset, og solgt til en ny kunde.

    Men en vellydende forforstærker helt sikkert.

    Det som jeg synes giver mest på rør-skift, er et rigtig godt NOS GZ34, gerne Phillips/Mullard eller Amperex - så spiller den :)

    Bedste hilsner
    Lars
     
    Sist redigert:

    dotn

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    84
    Antall liker
    134
    Torget vurderinger
    1
    ModWright lanserer ny integrert forsterker. Snart kommer det en helt ny ModWright KWI 225I på markedet.:)))

    image (2).jpg


    image (3).jpg


    image (1).jpg


    website.jpg


    image (4).jpg


    website-2.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn