Moderering perfektum

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.080
Torget vurderinger
1
Er det ikke slik vi jobber? ;)

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.092
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Ehh... Nei? ::)

Fjerne innlegg uten å gi beskjed, fjerne innlegg og legge til et nytt innlegg hvor dere skriver at innlegg er fjernet, og andre metoder.
Det synes jeg ikke har vært så bra, men dette som jeg viste til var etter min mening glimrende!

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.181
Torget vurderinger
4
RoDa skrev:
Ehh... Nei? ::)

Fjerne innlegg uten å gi beskjed, fjerne innlegg og legge til et nytt innlegg hvor dere skriver at innlegg er fjernet, og andre metoder.
Det synes jeg ikke har vært så bra, men dette som jeg viste til var etter min mening glimrende!
+1

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.738
Torget vurderinger
4
Fjerne innlegg er IKKE bra.
Da blir ofte de andre innleggene stående igjen uten mening.
Man kan bare ane at det skulle vært noe mere.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.581
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Noe bare må fjernes - slik er det bare. Da går ofte mange andre innlegg i sluket også som mister mening. Selv om ting har foregått i rimelig fine former i det siste. Vi tilstreber denne framgangsmåten beskrevet over men det har skjedd mer enn 1 gang at det har blitt syndet.. Det er riktig. Mange ganger faktisk :)

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.080
Torget vurderinger
1
Fremgangsmåten som bambadoo beskriver er korrekt, men jeg sletter ingenting, eller foretar andre inngrep uten at det gjøres rede for.

Odd J

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.07.2007
Antall liker
3.450
Torget vurderinger
1
Ofte er det en eller et fåtalls personer som blir utsatt for moderering i en tråd, årsaken kan være såmangt. Det spiller egentlig ikke så stor rolle for poenget:

Det vi ofte ser er at mange stiller seg opp i (selv)rettferdig harme over den/de som har trampet overstreken og blitt moderert/fått innlegg fjernet. Det skytes skam og eder og galle over vedkommende i en slags kollektiv gapestokk. Man er på en måte på samme 'side' som moderator og lar det stå til. Dette er innlegg som ofte blir stående etter at modererte innlegg er fjernet, selv om de i og for seg kan være like grove fornærmelser/provokasjoner som de som ble fjernet.

Jeg synes moderator bør si klart fra at det er moderator som står for moderatorjobben og at den halen av mishagsytringer som ofte følger med fra (de selvbestaltede) good-guys med fordel kan utelates før de er tenkt postet. Slik bringes tråden på rett kjøl fortest mulig.

:)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.600
Torget vurderinger
24
bambadoo skrev:
Noe bare må fjernes - slik er det bare. Da går ofte mange andre innlegg i sluket også som mister mening. Selv om ting har foregått i rimelig fine former i det siste. Vi tilstreber denne framgangsmåten beskrevet over men det har skjedd mer enn 1 gang at det har blitt syndet.. Det er riktig. Mange ganger faktisk :)
:mad: :mad: :mad:

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Antall liker
14.008
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
Odd J skrev:
Ofte er det en eller et fåtalls personer som blir utsatt for moderering i en tråd, årsaken kan være såmangt. Det spiller egentlig ikke så stor rolle for poenget:

Det vi ofte ser er at mange stiller seg opp i (selv)rettferdig harme over den/de som har trampet overstreken og blitt moderert/fått innlegg fjernet. Det skytes skam og eder og galle over vedkommende i en slags kollektiv gapestokk. Man er på en måte på samme 'side' som moderator og lar det stå til. Dette er innlegg som ofte blir stående etter at modererte innlegg er fjernet, selv om de i og for seg kan være like grove fornærmelser/provokasjoner som de som ble fjernet.

Jeg synes moderator bør si klart fra at det er moderator som står for moderatorjobben og at den halen av mishagsytringer som ofte følger med fra (de selvbestaltede) good-guys med fordel kan utelates før de er tenkt postet. Slik bringes tråden på rett kjøl fortest mulig.

Tiltredes!

leik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.10.2008
Antall liker
57
Sted
stavanger
Torget vurderinger
1
pengesluk skrev:
bambadoo skrev:
:mad: :mad: :mad:
Så det er der alle innleggene tar veien. Visste det var noe.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Odd J skrev:

Sjelden jeg er enig med Odd J., men hør hør.Må si spesielt det siste året har jeg hatt store aversjoner mot enkelte subforumer på sentralen. Ikke minst fordi personer som angivelig har et politisk ståsted i samme retning, oppfører som skikkelige ubehøvlete skitstøvler i småflokker, poster i vilden sky, sletter seg selv i innfall av klåre øyeblikk ila natta, muligens (men tvilsomt neppe) moderert bort en sjelden gang. Spesielt 22 Juli var en lakmustest her på forumet som enkelte dessverre ikke besto, og som dessverre fortsetter med sin ufine oppførsel til tider.

Topp Bunn