Moderering - LAN / nettverksfilter for streamer, dac eller musikkserver - Andervik Audio

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.100
Antall liker
9.401
Jeg stilte et uskyldig spørsmål om hvordan dingsen kunne skille mellom musikksignal og støysignal. Fikk et småfrekt svar fra en fanboy og så ble innlegget slettet. Det sier sitt om aktøren og produktet.
 

erk

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2015
Innlegg
2.040
Antall liker
3.944
Sted
Tårnåsen
Synes forslaget om å lage rene annonser uten kommentarfelt er veldig fornuftig, uavhengig av annonsens innhold. Selvfølgelig skal bransjeaktører ha anledning til å annonsere produktene sine uansett om noen er uenig i det ene eller andre. Men hvis man vil ha diskusjon så lager man en diskusjonstråd. Enkelt og greit egentlig. Så slipper man dessuten VG-tilstander på hva som kan og ikke kan kommenteres ;-)
 

Atlerovik

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.08.2019
Innlegg
3.450
Antall liker
10.880
Sted
Oslo
Torget vurderinger
16
De fleste er vel klar over at trådene på forsidene blir lagt ut av bransjeaktører, og slik har det vært i mange år. Dette er en løsning som har fungert nokså bra, og brukerne vil få info om hva som rører seg i bransjen til enhver tid.

Hvis brukerne angriper innholdet i disse trådene så vil det jo være helt naturlig at bransjeaktørene vil holde tilbake, men jeg har kommet med en anbefaling om at en bør være forsiktig med å legge ut nyheter om kabler og utstyr som til daglig er under sterk kritikk fra brukerne.

Dette er en vanskelig balansegang..
Min personlige erfaring er at det ikke er så lett å vite at trådene på forsiden er betalte annonser. Jeg har vært medlem her i 1.5 år og det var først nylig jeg skjønte at bransjeaktører betaler for disse. Dessuten, de dukker opp som nye tråder i forumlisten, og da er det enda vanskeligere å være obs på dette.

Jeg synes dette burde løses på en annen måte. Eventuelt merke det tydelig som annonse, ikke tillate kommentarer eller liknende. Det er tross en betalt tjeneste, og de som betaler har rett på å få verdi på investeringen sin.

Og det at du har gitt anbefaling om å være forsiktig med å legge ut visse typer produkter synes jeg nesten er hårreisende. Alternativt så er det virkelig trist.
 
M

MusicBear

Gjest
Min personlige erfaring er at det ikke er så lett å vite at trådene på forsiden er betalte annonser. Jeg har vært medlem her i 1.5 år og det var først nylig jeg skjønte at bransjeaktører betaler for disse. Dessuten, de dukker opp som nye tråder i forumlisten, og da er det enda vanskeligere å være obs på dette.

Jeg synes dette burde løses på en annen måte. Eventuelt merke det tydelig som annonse, ikke tillate kommentarer eller liknende. Det er tross en betalt tjeneste, og de som betaler har rett på å få verdi på investeringen sin.

Og det at du har gitt anbefaling om å være forsiktig med å legge ut visse typer produkter synes jeg nesten er hårreisende. Alternativt så er det virkelig trist.
Fullstendig enig med deg! Man må titte med omhu og god forum erfaring for å skille disse fra hverandre. Forundrer meg at «forum-mester-nummer-1» & petimeter & perfeksjonist Høvdingen på eget initiativ ikke har gjort noe for å skape et tydeligere skille her :cool:
 

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.282
Antall liker
3.624
Torget vurderinger
1
Og det at du har gitt anbefaling om å være forsiktig med å legge ut visse typer produkter synes jeg nesten er hårreisende. Alternativt så er det virkelig trist.
Det som er trist er at det eneste spennende som legges ut er en overpriset kjedelig nettverk kabelsnutt eller nettverksswitcher.. Hvor blir det av lydproduktene?
 

Atlerovik

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.08.2019
Innlegg
3.450
Antall liker
10.880
Sted
Oslo
Torget vurderinger
16
Det som er trist er at det eneste spennende som legges ut er en overpriset kjedelig nettverk kabelsnutt eller nettverksswitcher.. Hvor blir det av lydproduktene?
Det må jo «de andre» bransjeaktørene svare på. Eller ønsker du deg et forum der det bare legges ut nyheter om produkter som du liker?
 

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.282
Antall liker
3.624
Torget vurderinger
1
Det må jo «de andre» bransjeaktørene svare på. Eller ønsker du deg et forum der det bare legges ut nyheter om produkter som du liker?
Skulle tro man var innpå itavisen sitt forum med de annonsene. Kanskje man skal høre med komplett om de kan legge ut annonser her med det samme. De har Cat8 kabler de også, som faktisk fungerer på 40Gbit..
 
  • Liker
Reaksjoner: 2xJ

Atlerovik

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.08.2019
Innlegg
3.450
Antall liker
10.880
Sted
Oslo
Torget vurderinger
16
Skulle tro man var innpå itavisen sitt forum med de annonsene. Kanskje man skal høre med komplett om de kan legge ut annonser her med det samme. De har Cat8 kabler de også, som faktisk fungerer på 40Gbit..
Så du vil ikke å svare på om du ønsker deg et forum med bare produkter som du liker.
 
2

2xJ

Gjest
Det hadde selvfølgelig vært helt genialt!! Så hadde flere hatt et mer realistisk forhold til det vi driver med !!!!! ;) :cool:
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.896
Antall liker
11.283
Sted
Ytterst i havgapet...
Faktisk helt enig i at annonser for både ditt og datt legges ut som rene annonser uten kommentarmuligheter. Da blir det en annonse, og så får troende og ikketroende mene hva de vil. Om det kommer rene diskusjonstråder om samme produkter er det en annen sak......
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.717
Torget vurderinger
1
Vi har hatt det på nøyaktig samme måte i 10 år, og bransjenyheter ligger på forsiden med egen fomattering. Det kommer jo også nokså tydelig frem hvem som har startet tråden.

På mobil kan det være litt vanskeligere å skille bransjenyheter fra vanlige innlegg, men sånn blir det når plassen er mindre.
 
  • Trist
Reaksjoner: 2xJ

Svullo

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2017
Innlegg
3.461
Antall liker
2.417
Sted
vest
Tiligere kunne mann ike kommentere salgsanonnser, men etter att det ble mulig, kom kranglen
 
2

2xJ

Gjest
Men hva med mordereringen ?? Dette ser uproft ut, når det kommer til slikt det var igår, og det har vært slik noen ganger tidligere og, Ref @Gjallarhorn Audio
 

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.282
Antall liker
3.624
Torget vurderinger
1
Så du vil ikke å svare på om du ønsker deg et forum med bare produkter som du liker.
Jeg er innpå her pga. hifi og hjemmekino interesse, regner med alle som er innpå her er her for samme greie. Og jeg har ikke noe imot seriøse produkter og aktører.. Men om streamere selges av samme aktør og det ikke følger nettverksstandardene som er et krav mtp. Støt (spenning) så er vel sikkert dette i beste fall nødvendig tilbehør til de streamerne. For de mer seriøse streamerne så trenger man ikke slikt, da blir dette som å selge humbug og sett på som useriøst i mine øyne.
 
  • Liker
Reaksjoner: 2xJ

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.717
Torget vurderinger
1
Tiligere kunne mann ike kommentere salgsanonnser, men etter att det ble mulig, kom kranglen
Det har vært mulig å kommentere bransjenyheter fra første dag.
 
2

2xJ

Gjest
@Høvdingen

Så modereringen er slik den bør være ? Syntes du det er heldig ? Er det slik du vil at det skal være fremover ?
 

Svullo

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2017
Innlegg
3.461
Antall liker
2.417
Sted
vest
Det har vært mulig å kommentere bransjenyheter fra første dag.
mener bestemt at en tiliger værsion av HFS Ike tilbød kommentarer i Branchetråder. Uanset, så bør komentering i "nyheter" fjernes, om de er aldrig så tosset, fantasifule eller andet, ellers forsvinder HFS indtekter i branchetrådende, da de avstår fra å legge ud nyhederne i frygt får represalier ol
 

Svullo

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2017
Innlegg
3.461
Antall liker
2.417
Sted
vest
mener bestemt at en tiliger værsion av HFS Ike tilbød kommentarer i Branchetråder. Uanset, så bør komentering i "nyheter" fjernes, om de er aldrig så tosset, fantasifule eller andet, ellers forsvinder HFS indtekter i branchetrådende, da de avstår fra å legge ud nyhederne i frygt får represalier ol
Så får mann i etterkant opprete tråder dær man kan stille spørgsmål om produktet å dens egenskaber
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.717
Torget vurderinger
1
@Høvdingen

Så modereringen er slik den bør være ? Syntes du det er heldig ? Er det slik du vil at det skal være fremover ?
Under bransjenyheter så tillates det at trådstarter kan forlange å få innlegg moderert, og hvorvidt det er heldig kan diskuteres, men det er nå slik det er, og ingenting som egentlig har endret seg siden vi startet med dette konseptet i 2012.

Egentlig litt pussig at ingen har diskutert dette temaet før vi nå er i 2021.
 

Atlerovik

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.08.2019
Innlegg
3.450
Antall liker
10.880
Sted
Oslo
Torget vurderinger
16
Under bransjenyheter så tillates det at trådstarter kan forlange å få innlegg moderert, og hvorvidt det er heldig kan diskuteres, men det er nå slik det er, og ingenting som egentlig har endret seg siden vi startet med dette konseptet i 2012.

Egentlig litt pussig at ingen har diskutert dette temaet før vi nå er i 2021.
Men nå er det tydeligvis flere som etterlyser ny tankegang rundt dette. Er det ikke da fornuftig å i hvert fall gjøre en ekstra vurdering i stedet for å bare avvise det umiddelbart?
 
  • Liker
Reaksjoner: erk

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.717
Torget vurderinger
1
Men nå er det tydeligvis flere som etterlyser ny tankegang rundt dette. Er det ikke da fornuftig å i hvert fall gjøre en ekstra vurdering i stedet for å bare avvise det umiddelbart?
Det er ingen som avviser at vi trenger en endring, og jeg jobber med noen oppdateringer, men jeg sa kun at det er litt pussig at ingen har tatt opp temaet før nå.

Bransjen har ønsket endringer, og det er egentlig basert på deres tilbakemeldinger at jeg nå jobber med endringer.
 
2

2xJ

Gjest
Under bransjenyheter så tillates det at trådstarter kan forlange å få innlegg moderert, og hvorvidt det er heldig kan diskuteres, men det er nå slik det er, og ingenting som egentlig har endret seg siden vi startet med dette konseptet i 2012.

Egentlig litt pussig at ingen har diskutert dette temaet før vi nå er i 2021.
Men det er nå slik at det er nå vi diskuterer det, så får du heller lure på det du gjør......
Kanskje vi har vært forskånet for endel BS ? Men vet at bransjeaktører har reagert tidligere, så da er det vel uenighet om hvordan det bør være.
Men når saklighet blir slettet, minner det meg om herrer som vi helst ikke vil sammenlignes med.
OM bransjeaktører ikke vil ha diskusjon, har ikke OHC benyttet seg av det og stengt tråden for kommentering ? Tar jeg feil ?
Så burde vel konseptet endres, jeg vil ha lik moderering, slik det er i det åpnet forumet, så får det bli opptil deg om hvordan vi skal ha det..
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.717
Torget vurderinger
1
Men det er nå slik at det er nå vi diskuterer det, så får du heller lure på det du gjør......
Kanskje vi har vært forskånet for endel BS ? Men vet at bransjeaktører har reagert tidligere, så da er det vel uenighet om hvordan det bør være.
Men når saklighet blir slettet, minner det meg om herrer som vi helst ikke vil sammenlignes med.
OM bransjeaktører ikke vil ha diskusjon, har ikke OHC benyttet seg av det og stengt tråden for kommentering ? Tar jeg feil ?
Så burde vel konseptet endres, jeg vil ha lik moderering, slik det er i det åpnet forumet, så får det bli opptil deg om hvordan vi skal ha det..
Og jeg svarte ovenfor til Atle at endringer er underveis. Bransjeaktører vil ha mulighet til å velge om de vil la kommentarfeltet stå åpent eller lukket ved publisering, og de vil selv fungere som moderatorer i trådene. Sistnevnte kan muligens være litt skummelt, men det vil også bli opplyst ovenfor brukerne.

Det er ikke så mange andre måter jeg kan endre systemet på hvis vi ønsker å fortsette med samme konsept, og jeg ser ingen grunn til å endre på et konsept som faktisk fungerer. Forsiden blir veldig dynamisk, og brukerne får nyheter kjapt uten at det trenger å gå gjennom noen redaksjonell virksomhet.
 

Atlerovik

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.08.2019
Innlegg
3.450
Antall liker
10.880
Sted
Oslo
Torget vurderinger
16
Og jeg svarte ovenfor til Atle at endringer er underveis. Bransjeaktører vil ha mulighet til å velge om de vil la kommentarfeltet stå åpent eller lukket ved publisering, og de vil selv fungere som moderatorer i trådene. Sistnevnte kan muligens være litt skummelt, men det vil også bli opplyst ovenfor brukerne.

Det er ikke så mange andre måter jeg kan endre systemet på hvis vi ønsker å fortsette med samme konsept, og jeg ser ingen grunn til å endre på et konsept som faktisk fungerer. Forsiden blir veldig dynamisk, og brukerne får nyheter kjapt uten at det trenger å gå gjennom noen redaksjonell virksomhet.
Jeg synes dette er en ryddig måte å gjøre det på, og bra at det vurderes.
 
2

2xJ

Gjest
Men nå er det vel selve kommenteringsfunksjonen som vi diskuterer... Og ditto moderering, Om det er bukken og havresekken enn vil ha, så er en forberedt.

Da blir det en ny tråd i åpent forum !!! Og med vanlig moderering!!
 

erk

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2015
Innlegg
2.040
Antall liker
3.944
Sted
Tårnåsen
Og jeg svarte ovenfor til Atle at endringer er underveis. Bransjeaktører vil ha mulighet til å velge om de vil la kommentarfeltet stå åpent eller lukket ved publisering, og de vil selv fungere som moderatorer i trådene. Sistnevnte kan muligens være litt skummelt, men det vil også bli opplyst ovenfor brukerne.

Det er ikke så mange andre måter jeg kan endre systemet på hvis vi ønsker å fortsette med samme konsept, og jeg ser ingen grunn til å endre på et konsept som faktisk fungerer. Forsiden blir veldig dynamisk, og brukerne får nyheter kjapt uten at det trenger å gå gjennom noen redaksjonell virksomhet.
Hva er så vanskelig med konseptet at en annonse er en annonse, og en diskusjon i forumet er noe annet?
Så slipper vi både sure annonsører og sure medlemmer...
 
M

MusicBear

Gjest
Til Høvdingen; hva med en annen bakgrunnsfargepå sidene som stammer fra bransjens leverandører, på debattsidene, slik at man uten særlig oppmerksomhet rundt dette nødvendigvis må sanse at her er det ikke mannen i gata men bransjen som har opprettet tråden?

Nå brukes svakt blått som bakgrunn til innleggene man besvarer, hva om selve skrivefeltet her hadde vært i svakt grå farge? Eg berre undrast, eg :cool:
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.717
Torget vurderinger
1
Nå brukes svakt blått som bakgrunn til innleggene man besvarer, hva om selve skrivefeltet her hadde vært i svakt grå farge? Eg berre undrast, eg :cool:
Det meste er mulig, men selve editoren kan jeg ikke endre på, så "grå" bakgrunn når du skriver er ikke mulig. Jeg tror heller ikke at brukerne ville forstå dette.

Hvis en ser på en bransjenyhet på mobilen så er det ikke like enkelt å se forskjell, men formatteringen er forskjellig, og ser en på overskriften til tråden så skiller denne seg fra vanlige forumtråder.

På PC så er det stor forskjell, og her ser du "Andre nyheter" på Høyre-siden + en infoboks om selve forhandleren. Dette ser du også på mobil, men det ligger da nedenfor tråden. Om jeg gjør noen endringer på oppsettet, så vil det fortsatt være mange som ikke vil se forskjell på mobil.

Om jeg legger til en tydelig advarsel, så vil det være mange som ikke ser dette, og på mobil er det ikke så enkelt å skille ulike innlegg da plassen er begrenset.

Når vi gikk over til HFS4 så stod det en advarsel på 30% av skjermen om at innlegg som ble skrevet i perioden som selve overføringen fant sted ikke ville bli ført over fra HFS3 --> HFS4, men så folk det? Nope, og mange som lurte på hvorfor innleggene i denne perioden ikke ble overført.
 
Sist redigert:
2

2xJ

Gjest
Jeg tror selve problemet er mordereringen!! Håpløst om ting ikke kan diskuteres på et forum (Sic).
La det være en ren annonse, uten kommentering.
Så får det heller være en vanlig tråd på forumet, hvor både bransje og brukere får diskutere på feil og fakta -.. pris osv.
TRIST !! Når relevante spørsmål blir slettet av annonsør...

Edit: La til settning
 
Sist redigert av en moderator:

Geiren

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.03.2005
Innlegg
1.304
Antall liker
1.436
Sted
Foten av Jotunheimen
Torget vurderinger
1
Jeg tror selve problemet er mordereringen!! Håpløst om ting ikke kan diskuteres på et forum (Sic).
La det være en ren annonse, uten kommentering.
Så får det heller være en vanlig tråd på forumet, hvor både bransje og brukere får diskutere på feil og fakta -.. pris osv.
TRIST !! Når relevante spørsmål blir slettet av annonsør...

Edit: La til settning
Ja,det er forferdelig trist!
At kompetente personer innen data/nettverk, stiller sånne spørsmål når dem allerede vet svarene.
Jeg har lest alle spørsmålene som vart slettet, Dei gikk kun ut på å frembringe om selger eller kjøpere har kunnskap innen data/nettverk.
Nå personene ikke fikk svar på disse såkalte lure spørsmålene sine og dem vart slettet.
Da vart det fort oppretten en ny tråd for å forsette heksejakte. En kan kalle denne tråde så mangt (moderering)
 
Sist redigert:

gwh

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.04.2006
Innlegg
842
Antall liker
627
Sted
Oslo
At kompetente personer innen data/nettverk, stiller sånne spørsmål når dem allerede vet svarene.
Jeg har lest alle spørsmålene som vart slettet, Dei gikk kun ut på å frembringe om selger eller kjøpere har kunnskap innen data/nettverk.
Litt usikker på hva du egentlig mener med disse kommentarene?
 
2

2xJ

Gjest
Ja,det er forferdelig trist!
At kompetente personer innen data/nettverk, stiller sånne spørsmål når dem allerede vet svarene.
Jeg har lest alle spørsmålene som vart slettet, Dei gikk kun ut på å frembringe om selger eller kjøpere har kunnskap innen data/nettverk.
Nå personene ikke fikk svar på disse såkalte lure spørsmålene sine og dem vart slettet.
Da vart det fort oppretten en ny tråd for å forsette heksejakte. En kan kalle denne tråde så mangt (moderering)
La meg først og fremst si at leseferdighetene dine ikke er videre imponerende. Stryk minus, altså.
Denne tråden er opprettet i riktig underforum; Kommentarer og hjelp til forum/bruktbørs.
Og tråden omhandler modereringen som var i nevnte annonse, og ingenting annet.
Er det noe feil med de opplysningene ?
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.423
Antall liker
35.203
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Jeg har lest alle spørsmålene som vart slettet, Dei gikk kun ut på å frembringe om selger eller kjøpere har kunnskap innen data/nettverk.
Nå personene ikke fikk svar på disse såkalte lure spørsmålene sine og dem vart slettet.
Jeg synes det var høyst relevant å spørre hvilke andre nettverksprodukter han selger som ikke allerede har slike skilletrafoer innebygget på signalparene. Da kan det jo gi en viss mening å kompensere ved å hekte på en slik dings, men da bør også det andre utstyret merkes tydelig med at kontaktene på det ikke oppfyller ethernet spec. Fikk aldri noe svar, og aldri noen begrunnelse for hvorfor spørsmålet ble slettet heller.
 
  • Liker
Reaksjoner: TGB

MB-S124

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.05.2012
Innlegg
780
Antall liker
931
Med det jeg vet om emnet, både fysisk, signalbehandling og hvordan datapakker pakkes, overføres, tas imot og kontrolleres. Så finner jeg det merkelig at det går ann å høre en forskjell.

Klarer meg bra uten.

Har imidlertid mistanker om at mange med denne hobbyen lider av å alltid måtte forbedre noe(og kjøpe nye bokser). Enda det ikke er noe godt grunnlag for å gjøre det annet enn synsing.
 
Topp Bunn