Moderering - LAN / nettverksfilter for streamer, dac eller musikkserver - Andervik Audio

2

2xJ

Gjest
Hva skjer her ? Teknikkspørsmål uten sarkasme blir slettet ??

Det er påtide at det blir andre kjøreregler og systemer for slike tråder som bransjeaktører har.
Ja, jeg er selvfølgelig for at dem annonserer her
At dem vil ha en ryddig og salgsfremmende tråd, uten dem store kontroversene.
Ja, jeg er tilogmed for at dem får ha modereringsretten sevl.
MEN det må da være lov og diskutere annonsen for det ?

Hva mener brukerne her inne ?
Hva mener bransjeaktørene ?

Bør det opprettes en tråd samtidig i diskusjonforumet, slik at vi kan boltre oss i feil og fakta ??
Når slike modererings fremstøt som det har vært i den tråden så er forumsledelse ute og kjører etter min mening !!!

Trist rett og slett !!

Jan Robert

Edit; typo
 
Sist redigert av en moderator:
X

X186841

Gjest
Burde vel ikke vært muligheter for kommentarer under annonsen hvis man ikke vil bli utfordret på noe som helst.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.032
Antall liker
9.311
Burde vel ikke vært muligheter for kommentarer under annonsen hvis man ikke vil bli utfordret på noe som helst.
Man vil jo ha skryt av "tilfeldige" forum brukere. Litt for tilfeldig at de samme brukerne i forkant starter en tråd hvor de skryter av dingsene.
 

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Innlegg
5.244
Antall liker
5.965
Holder meg unna tråden, men noterer meg at Andervik Audio pusher hardt slike tvilsomme produkter og kommer å unngå å handle noe fra de.

Trist med de som hyper produktene i tråden.
 

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.204
Antall liker
3.549
Torget vurderinger
1
Er å kalle det svindel et relevant spørsmål? Jeg forsvarer ikke produktet, kort og godt fordi jeg ikke har testet der.
Tråden er moderert, så det er blitt slettet flere tekniske spørsmål om produktet. Det er vel enklere å slette enn å svare på "vanskelige" tekniske spørsmål..
 

4-string

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2011
Innlegg
5.286
Antall liker
9.372
Sted
Interiore Simplicitate
Er å kalle det svindel et relevant spørsmål? Jeg forsvarer ikke produktet, kort og godt fordi jeg ikke har testet der.
For folk som skjønner hvordan dette fungerer, og ikke kan fungere, er det nok vanskelig å komme forbi at det fremstår som ren svindel ja.
Som alltid imøtekommes ønske om dokumentasjon med anekdoter fra folk som kan skrive under på at det løfter lyden flere hakk, men det stopper også med det.
 

Hurra_mann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2006
Innlegg
427
Antall liker
212
Jeg synes det er et problem at annonser som dette dukker opp i den vanlige strømmen av diskusjoner. Da er det ikke rart at folk henger seg på og diskuterer annonsens innhold.
 
I

Ikke33206

Gjest
Klart det blir fjernet når man skriver svindel i en betalt annonsetråd.
Kanskje annonsetråder bør ha en annen type moderering, eller at det ikke tillates kommentering i det hele tatt.
 
2

2xJ

Gjest
Klart det blir fjernet når man skriver svindel i en betalt annonsetråd.
Kanskje annonsetråder bør ha en annen type moderering, eller at det ikke tillates kommentering i det hele tatt.

Kanskje du bør starte med og lese åpningsinnlegget en gang til ? :rolleyes:
 
2

2xJ

Gjest
Det hadde løfte klimaet på HFS så mye at selv LAN (M.B) hadde aprobert det !!!! :LOL:
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.032
Antall liker
9.311
Det burde være en annonse, og det er det. Å kamuflere det som en diskusjonstråd blir bare for dumt, særlig når annonsør/trådstarter kan moderere som han vil.
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.795
Antall liker
11.192
Sted
Ytterst i havgapet...
Alternativt kunne man la være å markedsføre og selge produkter man ikke kan dokumentere effekten av.
Villedende markedsføring og bruk av uriktige påstander om produktets funksjon og/eller egenskaper er faktisk forbudt etter markedsføringsloven. Det er produsent /selgers ansvar å sørge for at det foreligger tilstrekkelig dokumentasjon på at produktet har de egenskaper som påberopes. Se § 3.....

 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
De fleste er vel klar over at trådene på forsidene blir lagt ut av bransjeaktører, og slik har det vært i mange år. Dette er en løsning som har fungert nokså bra, og brukerne vil få info om hva som rører seg i bransjen til enhver tid.

Hvis brukerne angriper innholdet i disse trådene så vil det jo være helt naturlig at bransjeaktørene vil holde tilbake, men jeg har kommet med en anbefaling om at en bør være forsiktig med å legge ut nyheter om kabler og utstyr som til daglig er under sterk kritikk fra brukerne.

Dette er en vanskelig balansegang..
 
2

2xJ

Gjest
Selv faglige tekniske spørsmål blir slettet, da er det ikke et diskusjonsforum. Selvom det er aldri så mye betalte annonsekr...
 

Helge.A

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.01.2006
Innlegg
129
Antall liker
102
Fikk to innlegg slettet og lever egentlig helt greit med det, det jeg ikke lever greit med er at dette tullet selges av bransjeaktører som noe du trenger for "bedre lyd".
Jeg har null sympati med bransjeaktører som selger kvakksalveri for å løse ikke-eksisterende problemer og kaller det gjerne svindel når jeg ser det.
Fancy nettverkskabler og "problemløsere" som skal fjerne "støy" er helt unødvendig i anlegg i stua di, det eneste det løser er likviditeten til selgerne.
Jeg syns hifisentranlen burde ta seg en runde og rydde opp i dette og fjerne dette tullet fra annonsørene, det fremstår som useriøst.
Og ja, jeg skjønner godt at det koster kr. å drifte dette stedet og at penger kommer inn via annonser, så kjør gjerne fornuftige annonser. Reklamer for produkter som virker og påvirker lyden til folk, for eksempel høyttalere/forsterkere osv.

Ellers skal jeg gjerne teste disse nettverksproduktene og er villig til å la meg overbevise av objektive, etterprøvbare data. Sier gjerne unnskyld hvis jeg tar feil, men så langt har jeg ikke hørt forskjell på nettverkskabler, strømfilter og heller aldri målt en forskjell i lydkvaliteten.

Det sies at tro kan flytte fjell, det burde hete "tro kan flytte unødvendige nettverksprodukter fra butikk til hjemmet ditt".
 
X

X186841

Gjest
Lag ett unødvendig problem og selg en tilleggs dings som en fiks for dette.

Kan jo hende produktet gir en forbedring hvis utstyret ellers han selger er feilkonstruert.
 

SiSt

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2021
Innlegg
976
Antall liker
1.571
Sted
Hamar
Dette er 100% alternativ medisin vs skolemedisin... Dessverre er det lov å selge alternativ medisin basert på anekdoter og vrøvl, så lenge man holder seg innenfor språklig og ikke lover annet enn diffuse effekter. Med en gang man legger frem dokumentasjon, så kan den etterprøves, og man er langt mer utsatt for konkret, spisset kritikk.

Så er det en tråd, og den som oppretter tråden har rettigheter til moderering, som i resten av de faktiske diskusjontrådene her.

Kanskje en løsning er at slettede innlegg ikke forsvinner fra tråden, men at kun innholdet skjules? Da kan tråden modereres, men det forblir synlig at det har skjedd.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Selv faglige tekniske spørsmål blir slettet, da er det ikke et diskusjonsforum. Selvom det er aldri så mye betalte annonsekr...
Dette er et godt poeng, men jeg antar at vi har valget mellom å ha bransjenyheter eller null bransjenyheter.

Vi har såpass god erfaring med hvilke nyheter som skaper diskusjon, og det eneste vi kan gjøre er å lage noen retningslinjer for hva det ikke burde reklameres for.

Denne problemstillingen har forøvrig ikke så mye med moderasjon å gjøre, og det er ikke HFS som velger å fjerne innlegg.
 

Geiren

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.03.2005
Innlegg
1.304
Antall liker
1.436
Sted
Foten av Jotunheimen
Torget vurderinger
1
Lag ett unødvendig problem og selg en tilleggs dings som en fiks for dette.

Kan jo hende produktet gir en forbedring hvis utstyret ellers han selger er feilkonstruert.
jeg synest du burde passe på din egnen annonse jeg. Du vil selge en iMac 27 for du er lei Mac Os og vil utfordre deg på w10. I en annen tråd har du nett kjøp ny Mac med M1 prosessor. Om det er et svindelforsøk på å selge. Kan andre uttale seg om. 😎
 
2

2xJ

Gjest
Dette er et godt poeng, men jeg antar at vi har valget mellom å ha bransjenyheter eller null bransjenyheter.

Vi har såpass god erfaring med hvilke nyheter som skaper diskusjon, og det eneste vi kan gjøre er å lage noen retningslinjer for hva det ikke burde reklameres for.

Denne problemstillingen har forøvrig ikke så mye med moderasjon å gjøre, og det er ikke HFS som velger å fjerne innlegg.
Penga rår !!! :cool:

Men da håper jeg virkelig at brukere av HFS lager en NY diskusjontråd på (på rett underforum) og lager en skikkelig diskusjon der, om man mener at annonser og bransjeaktører er på "viddene" ....

Jeg er og sponsor av dette forumet :cool:
 

Geiren

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.03.2005
Innlegg
1.304
Antall liker
1.436
Sted
Foten av Jotunheimen
Torget vurderinger
1
Holder meg unna tråden, men noterer meg at Andervik Audio pusher hardt slike tvilsomme produkter og kommer å unngå å handle noe fra de.

Trist med de som hyper produktene i tråden.
Jeg har kjent Andervik Audio som firma og personlig i 31 År. Han har aldri pushet noe ting på meg og jeg kan påstå at det har han ikke gjort med noen andre kunder heller. Jeg har fått lånet alt utstyr jeg har vært intresert og vurdert produktene med min egne ører i mitt eget lydrom. Derfra har jeg vurder ut fra mitt valg om jeg skal kjøpe dette.
Jeg synest du ikke skal lire ut av deg usannheter eller svada som ikke er sanne.
 

E. Largo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2007
Innlegg
8.784
Antall liker
15.794
Sted
Disco Volante
Torget vurderinger
2
Er dette samme type som det refereres til i tråden?

Det ser ut til å være det samme produktet. Og i følge ebay så skal kjøpere av det produktet også være interessert i dette produktet 😂
 

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Innlegg
5.244
Antall liker
5.965
Jeg har kjent Andervik Audio som firma og personlig i 31 År. Han har aldri pushet noe ting på meg og jeg kan påstå at det har han ikke gjort med noen andre kunder heller. Jeg har fått lånet alt utstyr jeg har vært intresert og vurdert produktene med min egne ører i mitt eget lydrom. Derfra har jeg vurder ut fra mitt valg om jeg skal kjøpe dette.
Jeg synest du ikke skal lire ut av deg usannheter eller svada som ikke er sanne.
Synes det er litt spesielt - det du driver med i denne tråden. Men greit nok - hvis du kan presentere dokumentasjon fra troverdig kilde som viser forbedringene/oppgraderingene av lyd som Andervik Audio beskriver - så skal jeg endre mitt innlegg.
 

Geiren

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.03.2005
Innlegg
1.304
Antall liker
1.436
Sted
Foten av Jotunheimen
Torget vurderinger
1
Synes det er litt spesielt - det du driver med i denne tråden. Men greit nok - hvis du kan presentere dokumentasjon fra troverdig kilde som viser forbedringene/oppgraderingene av lyd som Andervik Audio beskriver - så skal jeg endre mitt innlegg.
Det synest også du gjør. Du kan ikke dokumentere usannhetene dine om Andervik Audio. Det er kun svada og kverulering du kommer med.
 
X

X186841

Gjest
jeg synest du burde passe på din egnen annonse jeg. Du vil selge en iMac 27 for du er lei Mac Os og vil utfordre deg på w10. I en annen tråd har du nett kjøp ny Mac med M1 prosessor. Om det er et svindelforsøk på å selge. Kan andre uttale seg om. 😎
Har det rablet totalt for deg ? Var ærlig talt litt lei Mac,n, fikk solgt den i løpet av kort tid for 19000.- M1 Macbook pro ble solgt dagen før for kr. 12000.- da den ikke fungerte opptimalt med til mitt bruk. Blir nok bedre med M1 når flere programmer er skrevet spesielt for den. Kjøper ny Windows PC rett over påske. Bruker for øyeblikket Intel NUC og en HP bærbar.
 

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Innlegg
5.244
Antall liker
5.965
Det synest også du gjør. Du kan ikke dokumentere usannhetene dine om Andervik Audio. Det er kun svada og kverulering du kommer med.
Jeg ga deg en mulighet til å få meg til å endre standpunkt?

Du får fortsette korstoget ditt alene, dette blir for dumt for meg.
 
2

2xJ

Gjest
Jeg har kjent Andervik Audio som firma og personlig i 31 År. Han har aldri pushet noe ting på meg og jeg kan påstå at det har han ikke gjort med noen andre kunder heller. Jeg har fått lånet alt utstyr jeg har vært intresert og vurdert produktene med min egne ører i mitt eget lydrom. Derfra har jeg vurder ut fra mitt valg om jeg skal kjøpe dette.
Jeg synest du ikke skal lire ut av deg usannheter eller svada som ikke er sanne.
Denne tråden omhandler modereringen av opprinnelig tråd. Og fornuftige spørsmål ble slettet, og det stiller Andervik i det lyset at tydeligvis flere putter det firmaet i sin shit list. Og som jeg sier, tåler ikke produktene diskusjon, så er det neimen ikke verdt og gi dem penga heller !!!!
 
2

2xJ

Gjest
De fleste er vel klar over at trådene på forsidene blir lagt ut av bransjeaktører, og slik har det vært i mange år. Dette er en løsning som har fungert nokså bra, og brukerne vil få info om hva som rører seg i bransjen til enhver tid.

Hvis brukerne angriper innholdet i disse trådene så vil det jo være helt naturlig at bransjeaktørene vil holde tilbake, men jeg har kommet med en anbefaling om at en bør være forsiktig med å legge ut nyheter om kabler og utstyr som til daglig er under sterk kritikk fra brukerne.

Dette er en vanskelig balansegang..
Da bør vel diskusjons delen, der brukerne kan spørre og kommentere taes bort ? Så er det en ren annonse.
Og vis bransjeaktører vil ha synspunkter og kommentarer om sitt produkt/annonse så for dem starte en tråd om det i åpent forum.
Hvor det er lik mulighet for alle, slik det er i de trådene nå så er det ikke et fornuftig oppsett.
 

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Innlegg
6.957
Antall liker
16.503
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Synes det skal være lov å diskutere i annonse tråd. Gjerne være kritisk, men innen en grense. Den grensen synes jeg bør være med å kalle det svindel. Si heller at dette har jeg ikke troen på..
 
R

rr30629

Gjest
Synes det skal være lov å diskutere i annonse tråd. Gjerne være kritisk, men innen en grense. Den grensen synes jeg bør være med å kalle det svindel. Si heller at dette har jeg ikke troen på..
Å si at man ikke har troen på noe gir ikke den samme gode følelsen som det er å si at det er svindel.
 
Topp Bunn