Moderators dagsform?

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.174
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Fikk meg en rapp (og 1 poeng! :) ) for å ha tatt igjen i en opphetet debatt for noen år siden. Èn på over 10 år - såpass må det vær! :cool:
 

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.556
Antall liker
11.728
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
En advarsel gjør vel ikke så mye; viser vel bare at man er aktiv og engasjert.

Værre er det om man får gjentatte advarsler for samme ting, og istedenfor å legge om stilen velger å føle seg forfulgt og misforstått.
Det er bare patetisk.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.973
Antall liker
13.371
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
Hvor og hvordan ser man om man har noen riper i lakken?
om pålogget:
klikk på navnet ditt til høyre for "Velkommen"
da kommer det opp en horisontal meny....der "advarsler" er et av flere valg.......
TVI-TVI
mvh
Leif
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.601
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28

ymir

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2013
Innlegg
5.304
Antall liker
4.998
Torget vurderinger
2
Når en leser innlegg # 28 og 31 viser det hvor langt ned dette har sunket.
Så for å kalle en spade for en spade.

Når et medlem "pisser" på et annet og får "tilsnakk" for episoden,
og stolt drar frem episoden igjen,og dermed "pisser" på vedkommende enda en gang,
og når dette hender nærmest får applaus fra "Høvdingen" for handlingen,da er det noe galt...

Har nevt det tidligere.Noen har fått tittler og det ser ut for meg at disse får lov til å
strekke strikken lengre enn andre,og det ser ut til å vere ærerikt.

Når en person føler seg dårlig behandlet,tråkket på eller mobbet,så er dette korrekt.
Den som utfører dette skal ikke sette definere nivået for smertegrensen til andre.
Dette er et problem i barnehagen,skulen og arbeidslivet og er i all hovedsak
ett ledelse problem.Det er ikke alle ledere som er voksne nok til jobben de har påtatt seg.

Få vekk hierakiet her og prøv å behandle alle likt.HFS er ikke,bør ikke vere avhengig
av enkeltpersoners nærvær.
 
Sist redigert:

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.268
Antall liker
10.863
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Bare en generell bemerkning. At et medlem rapporterer inn innlegg så er det ikke sikkert at mods anser det som regelbrudd. Her vil det dessverre alltid være mulighet for tolkning. Regelverket er ikke perfekt men ganske bra :)
Ja vi vet det er forskjellige meninger her. Vi er langtfra perfekte men gjør så godt vi kan.


Jeg har i det siste rapportert personangrep 3 ganger. Ikke fått svar engang og ingenting er foretatt seg av moderator.

Synd det er Link politiet som prioriteres.

Merker en til hardning i diskusjoner her inne, samt at flere gamle brukere trekker seg tilbake. Er det slik dere vil ha det?
(oppfør dere som apekatter så lenge dere ikke legger ut linker på feil sted)
Tull og tøys. Vi reagerer på alle henvendelser.
Tull og tøys? Det kvalifiserer vel til advarsel?:) ...da må dere sjekke innboksen deres en gang til. Jeg sendte dobbel henvendelse ved hjelp av "rapporter innlegg knappen" 7.10 samt 8.10. Dette tillegg til direkte henvendelse via kontakt oss 8 eller 9.10
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.085
Antall liker
20.349
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Hmm, finner ingen advarsel på meg. Betyr det da at jeg har vert for snill? Kanskje det betyr at nissen kommer iår med noe spennende..

Synes forresten at moderatorene gjør en god jobb. Er mange brukere her inne og mye som blir sagt. Om de ikke får med seg alt så får det heller være. Stå på gutter
 

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Innlegg
1.858
Antall liker
309
For en stund tilbake linket jeg til en Finn annonse, i en diskussion om tullete prissetting. Samme kveld lå det en advarsel fra moderator i postkassen, med instruks om at slik linking ville HFS ha seg frabedt. Skulle likt å vite om alle de linker som til enhver tid finnes på Sentralen blir behandlet på samme måte. Jeg er ikke spesielt hårsår, men etter å ha fått en advarsel, ser jeg at jeg er mere restriktiv med bruk av linking. Er det forskjellsbehandling på HFS??
Steen
Ja - er sikkert en subjektiv opplevelse, men ja der er forskjeller.
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Vi burde kanskje hatt et regelsett på samme måte som "alle andre steder". F eks tre advarsler i løpet av ett år, utestengning for tre måneder. Ved gjentatte advarsler deretter, utestengning for alltid eller noe sånt.
På den annen side bør det være en foreldelsestid for gamle advarsler. Dersom du har oppført deg pent i f eks et helt år, kan man jo kanskje slette advarselen. Er det ikke noe sånt man har for prikker i trafikken?

Advarsler virker best dersom alle kan se dem. Når alle nå kan se "likes", bør vel alle også kunne se advarslene. Gjerne med rød skrift.

Alt for ivrig deltakelse i enkelte tråder burde føre til advarsel. Jeg tenker da særlig på kabel-tråder - som riktig nok kan være underholdende å lese, men som neppe tjener Hi-Fi folket til ære.

...Tuller bare, men med litt alvor. Dersom folk opplever at advarsler blir stående i år etter år, bør det endres på. Lag en regel om sletting etter en tid. En slik regel vil skape likhet, og det er viktig.
 

Hemispheres

Rush fan (og litt Tool)
Ble medlem
10.11.2011
Innlegg
1.545
Antall liker
1.074
Sted
Lund, Krs
Torget vurderinger
183
Ja det er klart på generelt grunnlag blir det slik.

Men den jeg rapporterte var direkte personangrep. Har ventet på den skulle bli slettet så jeg ikke trenger tenke på å forsvare meg og derved skape utriveligheter (les; enda mer utrivelig skittkasting her på sentralen).

Men det er vel normal høflighet å svare deres brukere ang. henvendelser (på generelt grunnlag)?

Edit; Må bare tilføye at dette er min eneste klage på et innlegg i alle år jeg har deltatt her. Dette i motsetning til visse andre som sannsynligvis har sin egen ansatte moderator. (trenger ikke nevne navn). Dere kan jo se på mine tilbakemeldinger på nesten 200 kjøp og salg her, at jeg normalt kommer godt ut av det andre entusiaster.

Bare en generell bemerkning. At et medlem rapporterer inn innlegg så er det ikke sikkert at mods anser det som regelbrudd. Her vil det dessverre alltid være mulighet for tolkning. Regelverket er ikke perfekt men ganske bra :)
Ja vi vet det er forskjellige meninger her. Vi er langtfra perfekte men gjør så godt vi kan.


Jeg har i det siste rapportert personangrep 3 ganger. Ikke fått svar engang og ingenting er foretatt seg av moderator.

Synd det er Link politiet som prioriteres.

Merker en til hardning i diskusjoner her inne, samt at flere gamle brukere trekker seg tilbake. Er det slik dere vil ha det?
(oppfør dere som apekatter så lenge dere ikke legger ut linker på feil sted)
Tull og tøys. Vi reagerer på alle henvendelser.
Tull og tøys? Det kvalifiserer vel til advarsel?:) ...da må dere sjekke innboksen deres en gang til. Jeg sendte dobbel henvendelse ved hjelp av "rapporter innlegg knappen" 7.10 samt 8.10. Dette tillegg til direkte henvendelse via kontakt oss 8 eller 9.10
 
Sist redigert:

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2012
Innlegg
2.266
Antall liker
280
Torget vurderinger
0
Det er ikke bare dagsform, det kommer også på hvem, enkelte får lettere advarsler enn andre.
Hele innboksen min er nesten full av advarsler og jeg synes ikke at jeg har vært verre enn enkelte andre på forumet.
 

Hemispheres

Rush fan (og litt Tool)
Ble medlem
10.11.2011
Innlegg
1.545
Antall liker
1.074
Sted
Lund, Krs
Torget vurderinger
183
Det er ikke bare dagsform, det kommer også på hvem, enkelte får lettere advarsler enn andre.
Hele innboksen min er nesten full av advarsler og jeg synes ikke at jeg har vært verre enn enkelte andre på forumet.
Er det virkelig slik?

Det høres lite profesjonelt ut! Dette er jo tross alt en stor markedsplass med flere betalende aktører, så slike forskjeller skal/bør ikke skje her.

Kanskje på tide å starte tråd for dette issuet med eksempler da for de som mener seg forskjellsbehandlet?
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.710
Antall liker
526
Torget vurderinger
1
PS; takk for at du fjernet personangrep innlegget ditt av 8. d.m..:) Du skal få fredsprisen:))
Jeg har ikke fjernet eller "sensurredigert" noe innlegg.
Det begynte med; Her er det ikke andre en du som kommer med sure oppstøt og er bitter....eller noe lignende. Husker du?
Ble rapportert til høvding; Les mer om det her; http://www.hifisentralen.no/forumet.../76040-moderators-dagsform-3.html#post1894965

Edit, Og det var min første rapportering her inne
Jeg aner ikke om jeg har blitt moderert vekk eller ikke, men det var jo nå et direkte svar på at du regelrett skrev til alle som var uenige med deg var besserwissere med sure oppstøt hvorav ingen kom med sure oppstøt men skrev veldig saklig og begrunnet hvorfor XA7ES ikke var det knallkjøpet du mente det var. Så jeg står for at det ikke var "oss" som kom med sure oppstøt, og om noen gjorde det, så var det deg selv. Jeg skrev så videre at du burde ta deg en bolle, noe jeg anser som helt innafor etter innlegget ditt.. Men at du gidder å hisse deg opp over en sånn liten filleting, det er utrolig. Men forsovet "well played", du fikk moderator til å fjerne et helt legitimt innlegg. Moderator: have som balls next time, please.
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Hvis det er slik at folk føler seg forskjellsbehandlet, er jo ikke det bra. Men i så fall bør vel det dokumenteres og ikke slenges ut som løse påstander eller halvkvedede viser? Kjekling mellom to medlemmer om hva den ene har skrevet og den andre har gjort etc. får dere ta som pm og ikke i åpent forum.
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.710
Antall liker
526
Torget vurderinger
1
Ja, la oss sende pm oss imellom, for da blir nok alt så mye bedre. Hvis jeg føler for å kjekle på hfs så gjør jeg nettopp det. Selvsagt innenfor rimelighetens grenser. Det mest irriterende på hfs er slike som skal fortelle andre hva som er riktig å gjøre til enhver tid. De kan ta seg en bolle.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.907
Antall liker
5.884
Torget vurderinger
2
Forskjellsbehandling er en uting, og de som kjenner meg vet at jeg ikke mener å forskjellsbehandle noen, men noen ganger blir nok det tilfelle ved at noen slipper unna og andre blir tatt. Det dukker også opp mange merkelige saker på HFS, og ikke alltid så enkelt å vite hva som sant, riktig, og hva en skal tro i de ulike tilfellene.

Jeg beklager på det sterkeste at rettferdighet ikke alltid seirer, og jeg forsøker så godt jeg kan å behandle alle saker etter beste evne, men noen ganger så bommer jeg, og det legger jeg ikke noe skjul på.

Jeg ser at enkelte ønsker å bli kvitt gamle advarsler, og dette ønske kan jeg etterkomme. Jeg kan kjøre en "query" i databasen som fjerner alle advarsler som f.eks. er eldre enn 1 år.
 

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Innlegg
14.505
Antall liker
14.003
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
Hvor og hvordan ser man om man har noen riper i lakken?
om pålogget:
klikk på navnet ditt til høyre for "Velkommen"
da kommer det opp en horisontal meny....der "advarsler" er et av flere valg.......
TVI-TVI
mvh
Leif
Kommer ikke opp noe om advarsler som eget valg. Kanskje det bare gjelder de som har fått slikt?
 

Hemispheres

Rush fan (og litt Tool)
Ble medlem
10.11.2011
Innlegg
1.545
Antall liker
1.074
Sted
Lund, Krs
Torget vurderinger
183
""""Det mest irriterende på hfs er slike som skal fortelle andre hva som er riktig å gjøre til enhver tid."""

Skal ikke kaste stein som sitter i glasshus.
 

Hemispheres

Rush fan (og litt Tool)
Ble medlem
10.11.2011
Innlegg
1.545
Antall liker
1.074
Sted
Lund, Krs
Torget vurderinger
183
PS; takk for at du fjernet personangrep innlegget ditt av 8. d.m..:) Du skal få fredsprisen:))
Jeg har ikke fjernet eller "sensurredigert" noe innlegg.
Det begynte med; Her er det ikke andre en du som kommer med sure oppstøt og er bitter....eller noe lignende. Husker du?
Ble rapportert til høvding; Les mer om det her; http://www.hifisentralen.no/forumet.../76040-moderators-dagsform-3.html#post1894965

Edit, Og det var min første rapportering her inne
Jeg aner ikke om jeg har blitt moderert vekk eller ikke, men det var jo nå et direkte svar på at du regelrett skrev til alle som var uenige med deg var besserwissere med sure oppstøt hvorav ingen kom med sure oppstøt men skrev veldig saklig og begrunnet hvorfor XA7ES ikke var det knallkjøpet du mente det var. Så jeg står for at det ikke var "oss" som kom med sure oppstøt, og om noen gjorde det, så var det deg selv. Jeg skrev så videre at du burde ta deg en bolle, noe jeg anser som helt innafor etter innlegget ditt.. Men at du gidder å hisse deg opp over en sånn liten filleting, det er utrolig. Men forsovet "well played", du fikk moderator til å fjerne et helt legitimt innlegg. Moderator: have som balls next time, please.
Der var du ved sakens fakta; """"skrev til alle"""", dette er noe annet enn deg som angriper meg direkte i et person angrep!

Kan du stoppe nå!?
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.710
Antall liker
526
Torget vurderinger
1
Det er altså greit at du kaller en nøye definert gruppe mennesker tullinger, men så snart noen kaller deg en tulling (ikke det engang, kun det å snu din egen ordlyd på deg selv), så skal du grine og få innlegget slettet pga. "personangrep". Seriøst, ta deg en bolle og ikke drit deg ut enda mer.
 

Hemispheres

Rush fan (og litt Tool)
Ble medlem
10.11.2011
Innlegg
1.545
Antall liker
1.074
Sted
Lund, Krs
Torget vurderinger
183
Det er altså greit at du kaller en nøye definert gruppe mennesker tullinger, men så snart noen kaller deg en tulling (ikke det engang, kun det å snu din egen ordlyd på deg selv), så skal du grine og få innlegget slettet pga. "personangrep". Seriøst, ta deg en bolle og ikke drit deg ut enda mer.
Du tar den tydeligvis ikke;
Ok jeg skal hjelpe deg;
1 Jeg har ikke vært i nærheten av å kalle nonen tullinger. SKJERP DEG!
Jeg skrev med smilefjes(kopi);
2 Til dere bessvissere som ikke kan la en anledning gå fra dere til å kaste dere inn i enhver gruppe med sure oppstøt-;
3 Du svarer direkte til meg; Det er ingen andre enn deg som kommer med sure oppstøt her.....osv., og setter i gang med et person angrep mot meg uten proposjoner til hva saken startet med.

Ikke fan om jeg finner meg i slikt uten å svare for meg!

Så nå er det kanskje på tide du trykker bolla di opp i eget tryne.
(og jeg minner igjen om at det er første gang jeg har rapportert noen, og jeg HAR forsøkt å stoppe denne diskusjonen, og trodde den var avsluttet i tråden den starte i, men så ser jeg du durer på i denne tråden)
 
Sist redigert:

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.710
Antall liker
526
Torget vurderinger
1
Det blir litt for å lettvint å gjemme, i beste fall, grov ironi bak en smiley. Spesielt når man ikke kjenner a) menneskene og b) ikke bruker en smiley. ("-;" er ikke en smiley) Neste gang du kommer med et sinnsvakt tips, så må du tåle at folk kommenterer dette uten at du går i vranglås. Men nå syns jeg for min del, at kjeklingen vår flyter over til urimelighetens grenser, så jeg velger å avslutte her.
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
785
Torget vurderinger
5
Hva med en tråd om medlemmers dagsform? :rolleyes:
 

PowerMetal

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2010
Innlegg
2.040
Antall liker
1.363
Torget vurderinger
2
No skal eg ikkje seie for mykje om dette med irettesttingar,....men prøv å skrive på nynorsk. Eg trur det kan vere lurt.
Jeg prøvde å skrive på nynorsk en gang. Det var eksamen 3 året på vgs. Skrev vanlig bokmål, så la jeg til a på slutten av alle ord. Fikk en toer og jeg hadde flere feil på nynorskstilen enn jeg hadde på spansktentamen... For ikke å være for off-topic så synes jeg det er for mange tråder om selve forumet
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.736
Antall liker
8.021
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
No skal eg ikkje seie for mykje om dette med irettesttingar,....men prøv å skrive på nynorsk. Eg trur det kan vere lurt.
Jeg prøvde å skrive på nynorsk en gang. Det var eksamen 3 året på vgs. Skrev vanlig bokmål, så la jeg til a på slutten av alle ord. Fikk en toer og jeg hadde flere feil på nynorskstilen enn jeg hadde på spansktentamen... For ikke å være for off-topic så synes jeg det er for mange tråder om selve forumet
A-infinitiv er sterkt overvurder. Sjølv er eg nordvestlending, og brukar e-infinitiv. Eg har ei slags kjensle av at det er meir forsoneleg og imøtekommande. Men sogningar og hardingar er sikkert ikkje einige med meg.
 
Topp Bunn