Moderatorers rolle i innholdet i trådene.

R

Roysen

Gjest
I den senere tiden har jeg begynt å delta litt på kabelhjørnet igjen etter et lengre fravær. Dessverre er tonen og temperaturen mellom de som ikke tror og de som tror på forskjeller på kabler den samme som den alltid har vært. Trådene ender ofte i OT, personangrep og krangler.

Jeg tror i utgangspunktet at dette ikke er slik hverken brukere, moderatorer eller Høvding ønsker at Kabelhjørnet skal være.

Jeg har merket meg i det siste at også moderatorer kaster seg inn i disse kranglene på den ene siden, og til og med modererer tråden tydelig påvirket av sitt syn på i debatten. Jeg kommer gjerne med noen eksempler, men jeg tror de selv vet meget godt hva jeg henviser til. Slik jeg ser det bidrar en slik praksis til mye unødvendig støy.

Det er mye som kunne vært gjort annerledes på kabelhjørnet og vi som brukere burde også gå i oss selv, men jeg synes også moderatorer burde ha et enda større ansvar overfor seg selv til å være streng med hva de skriver og bidrar med av egne meninger samtidig som de absolutt alltid er i stand til å foreta en objektiv moderering. Dersom man ikke klarer det er man vel nødt til å se det i øynene at temaet man ikke klarer å være objektiv overfor er man uegnet til å moderere.

I beste mening.

Mvh
Roysen

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.704
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
I angjeldende tråd er det min mening at bambadoos deltakelse i tråden som menigmann bidro til å holde temperaturen nede.
Sammenliknet med andre kabeltråder tok det lenger tid før denne utartet enn hva vanlig er.

R

Roysen

Gjest
Valentino skrev:
I angjeldende tråd er det min mening at bambadoos deltakelse i tråden som menigmann bidro til å holde temperaturen nede.
Sammenliknet med andre kabeltråder tok det lenger tid før denne utartet enn hva vanlig er.
Jeg henviser ikke bare til en tråd og spørsmålet ble egentlig tatt opp på generelt grunnlag. Altså hvilken rolle har egentlig moderator i slike tråder. Står de helt fritt eller har de også et moderator-ansvar når de egentlig ønsker å ta av seg moderator-hatten og delta i debatten som andre forumdeltakere.

Min mening er at svaret på dette er svært avgjørende for temperaturen og klimaet her inne med så steile fronter på mange områder og med gjeldende historikk i tankene.

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.748
Torget vurderinger
0
Roysen skrev:
Jeg har merket meg i det siste at også moderatorer (spesielt Bombadoo) kaster seg inn i disse kranglene på den ene siden, og til og med modererer tråden tydelig påvirket av sitt syn på i debatten.
Det er en merkelig praksis - når moderatorene tillater seg selv deltakelse i debatter på forumet - bukken og havresekken.

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.704
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
På andre fora jeg frekventerer er det like enkelt som her å skille mellom moderatorhatt og brukerhatt.
Jeg skjønner ikke problemet. Kan ha noe med Jung å gjøre.

R

Roysen

Gjest
Valentino skrev:
På andre fora jeg frekventerer er det like enkelt som her å skille mellom moderatorhatt og brukerhatt.
Det burde ikke være så vanskelig å skjønne. Dersom dommeren i en fotballkamp begynner å kommentere det elendige keeperarbeidet, så vil det kunne ha påvirkende følger fordi det forventes at dommeren skal være objektiv/nøytral og fordi i rollen som dommer følger det med en total makt over hendelsesforløpet i en kamp.

Det samme gjelder i stor grad for moderator på et forum også.

Det er ikke mulig å riste av seg rollen moderator selv om noe skrives med svart og annet med rødt. Det siste hjelper noe da intensjonen til moderator kommer tydeligere frem, men det vil uansett ligge et element av makt bak fordi vedkommende fortsatt er moderator selv om han skriver med svart.

N

nb

Gjest
Om moderator ikke har lov til å delta i tråder er det sannsynligvis bare å glemme å få noen til å være moderator. C'est la vie. Deal with it.

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Utenom kabelhjørnet er trådene som regel ikkje kamper ::)

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.035
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Vi må være såpass at vi "ser litt mellom linjene" også når vi leser.

Men når det er sagt, jeg har ikke helt sansen når moderator er en av hovedpersonene i rene "salgstråder" -eller vennetråd i dette tilfellet jeg sikter til- som ikke ligger under Bransje.
Mulig jeg leser litt for mye mellom linjene i akkurat det tilfellet..... i såfall beklager jeg ydmykt.

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.748
Torget vurderinger
0
nb skrev:
Om moderator ikke har lov til å delta i tråder er det sannsynligvis bare å glemme å få noen til å være moderator.
Den ser vi alle - og det er vel ikke det diskusjonen går på nå....?!

Moderatorer(entusiaster langt over middels interessert) har jo mange positive innspill i mange tråder,
MEN de må kjenne sin "besøkelsestid" i tråder som "stormer"... ;)

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.530
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Ser ikke problemet. Moderators rolle er å sette ned foten når andre går over fra å diskutere sak til å angripe person, eller på andre måter bryter spillereglene. Derfor handler den rollen om å håndheve form snarere enn innhold, og står ikke i noen konflikt med å delta i saklig diskusjon, uansett hvilken "side" av debatten man er på. Moderators rolle i den eller de trådene det henvises til i åpningsinnlegget fremstår bare som et problem hvis man selv ikke greier å skille sak og person/rolle.

FredrikC

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.08.2009
Antall liker
371
Torget vurderinger
5
Moderatorer kommer aldri til å bli objektive selv om de nektes å skrive på forumet.

Dette er et ganske lite miljø og folk bør kunne oppføre seg som folk og skille sak og person.

Syntes ikke moderator har noe å skamme seg over i det siste tilfellet jeg regner med utløste denne tråden, der ble det moderert på begge sider.

Det klages konstant på dommeren i fotball også selv om disse er profesjonelle med fullverdige lønninger.

R

Roysen

Gjest
Brasse skrev:
Utenom kabelhjørnet er trådene som regel ikkje kamper ::)
Ser at det ble et dårlig eksempel. Jeg mente det ikke slik. La oss heller si det som at Moderator har stor makt i det meste de foretar seg. Den makten innebærer temmelig stor påvirkingskraft som de ikke klarer å kvitte seg med selv om de ønsker å ta av seg moderatorfrakken og delta på lik linje med andre medlemer.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Asbjørn skrev:
Ser ikke problemet. Moderators rolle er å sette ned foten når andre går over fra å diskutere sak til å angripe person, eller på andre måter bryter spillereglene. Derfor handler den rollen om å håndheve form snarere enn innhold, og står ikke i noen konflikt med å delta i saklig diskusjon, uansett hvilken "side" av debatten man er på. Moderators rolle i den eller de trådene det henvises til i åpningsinnlegget fremstår bare som et problem hvis man selv ikke greier å skille sak og person/rolle.
+1

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Asbjørn skrev:
Veldig enig i denne Asbjørn

R

Roysen

Gjest
Asbjørn skrev:
Jeg er mye enig i det du skriver her Asbjørn. Det jeg snakker om er egentlig at i enkelte tilfeller oppfatter jeg det som at moderatorer kan bidra til negativ form i diverse tråder. Jeg skjønner at det jeg sikter til kan være vanskelig å se for seg uten å konkretisere, så la oss ta to enkle eksempler. Dette mener jeg ikke er helt greit og jeg synes også det har lite med å ikke kunne skille sak/rolle/person å gjøre.

- Man får til stadighet se at kabeltroende sammenlignes med relgiøse, ufo-observatører, healer-kunder etc. uten at moderatorer ser nødvendigheten av å gjøre noe med dette selv om det er temmelig OT. OT sammenligninger som f.eks. mellom kabelteknologi og IT-teknologi blir avvist som OT. Det kommer tydelig frem i tråden at dette gjøres fordi den første sammenligningen tydelig er i tråd med hva moderator mener selv.

- Moderator deltar i debatter omkring produker som er "svindel" ved selv å legge inn linker til uverifiserte eksempler hentet fra internet.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Roysen skrev:
I den senere tiden har jeg begynt å delta litt på kabelhjørnet igjen etter et lengre fravær. Dessverre er tonen og temperaturen mellom de som ikke tror og de som tror på forskjeller på kabler den samme som den alltid har vært. Trådene ender ofte i OT, personangrep og krangler.

Jeg tror i utgangspunktet at dette ikke er slik hverken brukere, moderatorer eller Høvding ønsker at Kabelhjørnet skal være.

Jeg har merket meg i det siste at også moderatorer kaster seg inn i disse kranglene på den ene siden, og til og med modererer tråden tydelig påvirket av sitt syn på i debatten. Jeg kommer gjerne med noen eksempler, men jeg tror de selv vet meget godt hva jeg henviser til. Slik jeg ser det bidrar en slik praksis til mye unødvendig støy.

Det er mye som kunne vært gjort annerledes på kabelhjørnet og vi som brukere burde også gå i oss selv, men jeg synes også moderatorer burde ha et enda større ansvar overfor seg selv til å være streng med hva de skriver og bidrar med av egne meninger samtidig som de absolutt alltid er i stand til å foreta en objektiv moderering. Dersom man ikke klarer det er man vel nødt til å se det i øynene at temaet man ikke klarer å være objektiv overfor er man uegnet til å moderere.

I beste mening.

Mvh
Roysen
Akkurat denne setningen gjør at det bør nevnes et eksempel eller to, etter min mening.
Én ting er at moderatorene deltar i debattene med sine synspunkter, altså som en "vanlig" bruker. Slik bør det være. Og så, dersom debatten sklir ut, med påfølgende brudd på forumreglene, stikker moderatorhodet seg fram, og rødfargen kommer. Slik bør det også være.
Men dersom moderator modererer tråden, eller til og med stenger den, fordi den tenderer i retning av noe som moderator som person ikke liker, blir det noe annet. Slik bør det ikke være.
Men har dét skjedd, da? I så fall bør trådstarter underbygge sin påstand med eksempler.

Forøvrig vil jeg tro at moderators blotte nærvær (som "vanlig" debattant) kan virke modererende (!) på temperaturen i debatten.

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.733
Torget vurderinger
1
Modereringen er stort sett OK. Kan ikke forlange mer av ubetalte frivillige på et hobbyforum. At de har litt "personlig slingringsmonn" må aksepteres.

Problemet med Kabelforumet er ikke moderator, men for uklare regler å moderere ut i fra. Det skal vist bli bedre med kommende HFS3.

R

Roysen

Gjest
nb skrev:
Om moderator ikke har lov til å delta i tråder er det sannsynligvis bare å glemme å få noen til å være moderator. C'est la vie. Deal with it.
Tja, muligens. Jeg tror dog at mangelen på mulige moderatorer ikke er så stor som man kan få inntrykk av. Det handler nok like mye om hvem som ønskes som moderator.

R

Roysen

Gjest
Steinar_Lund skrev:
Roysen skrev:

I beste mening.

Mvh
Roysen
Akkurat denne setningen gjør at det bør nevnes et eksempel eller to, etter min mening.
Nå har jeg lagt inn to eksempler lenger opp for å klargjøre hva jeg sikter til.

N

nb

Gjest
pedal skrev:
Modereringen er stort sett OK. Kan ikke forlange mer av ubetalte frivillige på et hobbyforum. At de har litt "personlig slingringsmonn" må aksepteres.
Svært enig.

Det er prisverdig at noen tar jobben. Selv om jeg til tider kan være litt uenig i modereringen så påpeker jeg det ikke (ikke som jeg kan huske i alle fall), det er en utakknemmelig jobb det er fint at noen vil gjøre.

R

Roysen

Gjest
pedal skrev:
Problemet med Kabelforumet er ikke moderator, men for uklare regler å moderere ut i fra. Det skal vist bli bedre med kommende HFS3.
Helg enig i det. Jeg prøver ikke å gi inntrykk av at jeg synes hele kabelhjørne-problemet skyldes modereringen. Jeg ser dog at det jeg nå setter fingeren på er noe de har 100% kontroll over og kan påvirke i positiv grad med dersom man tar seg i akt.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.099
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Roysen skrev:
- Man får til stadighet se at kabeltroende sammenlignes med relgiøse, ufo-observatører, healer-kunder etc. uten at moderatorer ser nødvendigheten av å gjøre noe med dette selv om det er temmelig OT. OT sammenligninger som f.eks. mellom kabelteknologi og IT-teknologi blir avvist som OT. Det kommer tydelig frem i tråden at dette gjøres fordi den første sammenligningen tydelig er i tråd med hva moderator mener selv.
Ja, og det er kanskje hva de aller aller fleste mener, Roysen. ;)
Du som bransjeaktør har en oppgave å selge kostbare kabler siden de låter bedre, da må du overbevise/vise folk at de lyder så mye bedre for en potensiell kjøper at han er villig til å kjøpe dem.

Jeg hadde ikke kjøpt nye dekk til bilen for 80.000,- stk bare basert på at noen forteller meg at de er bedre enn de jeg har til 4000,- stk.
...og hadde jeg kjøpt dem fordi jeg synes bilen ligger bedre på veien med dem så måtte jeg tålt å bli kalt for en tulling av 99,9784% av Norges befolkning.

Nei, kall inn til messe for å demonstrere, det funker bedre enn å prøve her inne.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Dette med kabelhjørnet er noe vi skal ta tak i, og vi har fått noen gode tips, bl.a. fra Pedal.

Vi må nok vurdere å begrense hva som er tillatt og ikke på kabelhjørnet, og i tillegg kommer det snart en funksjon som gjør brukerne i stand til og enkelt vurdere hvert enkelt innlegg med "Takk", "Liker" og "Liker ikke". Hvis et innlegg mottar X antall flere "Liker ikke" enn "Liker" så vil det bli borte. På denne måten vil brukerne i stor grad via flertall bestemme hva som er greit og ikke. Det er ikke sikkert det vil fungere, men det bør ihvertfall prøves.

Jeg er tilhenger av å la brukerne styre så mye som mulig, men noe må selvfølgelig overlates til moderatorene.

Mvh
Høvdingen

R

Roysen

Gjest
RoDa skrev:
Roysen skrev:
Ja, og det er kanskje hva de aller aller fleste mener, Roysen. ;)

...og hadde jeg kjøpt dem fordi jeg synes bilen ligger bedre på veien med dem så måtte jeg tålt å bli kalt for en tulling av 99,9784% av Norges befolkning.
Dette eksempelet handler ikke om kablene i seg selv, men om hva de som mener å høre forskjell blir sammenlignet med. Et personangrep med andre ord. Blir ikke det veldig OT da og brudd på reglene? Synes du det er greit RoDa?

Å kalle noen for tulling er vel også et personangrep som strider mot reglene her inne. Synes du det da også er helt greit RoDa?

R

Roysen

Gjest
Høvdingen skrev:
Vi må nok vurdere å begrense hva som er tillatt og ikke på kabelhjørnet, og i tillegg kommer det snart en funksjon som gjør brukerne i stand til og enkelt vurdere hvert enkelt innlegg med "Takk", "Liker" og "Liker ikke". Hvis et innlegg mottar X antall flere "Liker ikke" enn "Liker" så vil det bli borte. På denne måten vil brukerne i stor grad via flertall bestemme hva som er greit og ikke. Det er ikke sikkert det vil fungere, men det bør ihvertfall prøves.

Mvh
Høvdingen
Dette høres ut som en flott feature.

_RoDa_

Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.099
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Roysen skrev:
Dette eksempelet handler ikke om kablene i seg selv, men om hva de som mener å høre forskjell blir sammenlignet med. Et personangrep med andre ord. Blir ikke det veldig OT da og brudd på reglene? Synes du det er greit RoDa?

Å kalle noen for tulling er vel også et personangrep som strider mot reglene her inne. Synes du det da også er helt greit RoDa?
Det er ikke et direkte personangrep, men en - provoserende - beskrivelse av en gruppe mennesker.
De som er de beste på å provosere er også de dyktigste på å gjøre det sånn at det ikke blir direkte "angrep". ;)

R

Roysen

Gjest
RoDa skrev:
Roysen skrev:

Det er ikke et direkte personangrep, men en - provoserende - beskrivelse av en gruppe mennesker.
De som er de beste på å provosere er også de dyktigste på å gjøre det sånn at det ikke blir direkte "angrep". ;)
He-he. Det der tror jeg er et tolkningsspørsmål RoDa. For de som mener de tilhører gruppen som treffes av karakteristikken, kan det meget lett oppfattes som et personangrep.

Jeg vil forøvrig understreke at det jeg har skrevet i denne tråden ikke er produktrelatert og derfor har det veldig lite med min rolle som bransjeaktør å gjøre. Det handler snarere om et ønske om et bedre forum som et medlem her på generelt grunnlag.

Forøvrig litt underlig at vi to diskuterer dette. Mener du at slike karakteristikker er greit?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Høvdingen skrev:
Dette med kabelhjørnet er noe vi skal ta tak i, og vi har fått noen gode tips, bl.a. fra Pedal.

Jeg er tilhenger av å la brukerne styre så mye som mulig, men noe må selvfølgelig overlates til moderatorene.

Mvh
Høvdingen
Det liker jeg ikke! Det å sensurere bort innlegg, grunnet at nok medlemmer "ikke liker" det er flertallstyrani.

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
839
Høvdingen skrev:

Mvh
Høvdingen

Er det der så smart da?

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.704
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Høvdingen skrev:

Mvh
Høvdingen
Det der liker jeg ikke. En slags "demokratisk" ytringssøppelkasse.
EDIT: "Liker" avsendt til 65 og Gubra. ;D

R

Roysen

Gjest
65finger skrev:
Høvdingen skrev:

Mvh
Høvdingen
Det liker jeg ikke! Det å sensurere bort innlegg, grunnet at nok medlemmer "ikke liker" det er flertallstyrani.
Var det slik det var ment da? Jeg oppfattet det som at Høvdingen mente at når de personene som legger inn denne typen karakteristsikker får tilbakemeldinger om at de fleste "ikke liker" bemerkningene, vil de miste interessen og dermed forsvinner denne typen innlegg. Jeg kan dog ha tatt feil.

Edit: Jeg ser nå at jeg har lest feil. Da mener nok jeg også at dette er en dårlig løsning.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
65finger skrev:
Høvdingen skrev:

Mvh
Høvdingen
Enig. Det vil være svært uheldig. Vi lever i et demokrati og åpent samfunn. Det er gode verdier.

Ellers så vil jeg nevne at moderator Bjorn mange ganger har utrykt f.eks sin tro på kabler. Kan ikke se noen har reagert på det.........

_RoDa_

Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.099
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Roysen skrev:
Jeg vil forøvrig understreke at det jeg har skrevet i denne tråden ikke er produktrelatert og derfor har det veldig lite med min rolle som bransjeaktør å gjøre. Det handler snarere om et ønske om et bedre forum som et medlem her på generelt grunnlag.
Hehe, så bransjeaktørene kan ta av seg hatten men ikke moderatorene? ;D ;D ;D
Et bedre forum = du skal få lov å mene hva du vil uten å bli motsagt?
Eventuelt at har du mange nok med deg som ikke liker ett innlegg eller noen brukere så blir de stemt ut? ;)

Du må ta inn over deg at noen aldri vil tro på at det er hensiktsmessig å bruke 100.000,- på et sett høyttalerkabler og dermed se på deg/de som gjør det som tullinger.
Når dere heller ikke kan vise noen at det er forskjeller, men går på ræva når dere prøver så blir det fort et idiotstempel.

R

Roysen

Gjest
RoDa skrev:
Roysen skrev:
Hehe, så bransjeaktørene kan ta av seg hatten men ikke moderatorene? ;D ;D ;D
Et bedre forum = du skal få lov å mene hva du vil uten å bli motsagt?
Eventuelt at har du mange nok med deg som ikke liker ett innlegg eller noen brukere så blir de stemt ut? ;)

Du må ta inn over deg at noen aldri vil tro på at det er hensiktsmessig å bruke 100.000,- på et sett høyttalerkabler og dermed se på deg/de som gjør det som tullinger.
Når dere heller ikke kan vise noen at det er forskjeller, men går på ræva når dere prøver så blir det fort et idiotstempel.
Prøver jeg å ta av meg bransjeaktør-hatten? Det jeg sier er like aktuelt om jeg er bransjeaktør eller ikke. Jeg forsøkte å poengtere det ved å fortelle at dette ikke var produktspesifikt. Hva kabelene måtte koste, inneholde, lyde som, måle eller hete har liten betydning for det jeg forsøker å poengtere som også har lite med hvilken mening man har. Personangrep er ikke greit og bør moderers etter reglementet. Jeg spør igjen om du ikke er enige i det?

BurntIsland

Æresmedlem
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
16.083
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
3
Roysen skrev:
Det må vel være opp til moderatorene å avgjøre hva som er regelbrudd og hva som kan passere. Så vidt jeg vet Roysen så er ikke du moderator, og ikke jeg heller.

Personlig så håper jeg at jeg vil få beskjed om at jeg er en tulling, dersom jeg oppfører meg som en, og jeg håper at andre her inne tåler litt takhøyde de også.
Jo mer selvhøytidelig og krenkbar man er; jo mindre har man på et åpent nettforum å gjøre.

R

Roysen

Gjest
Burnt_Island skrev:
Roysen skrev:
Det må vel være opp til moderatorene å avgjøre hva som er regelbrudd og hva som kan passere. Så vidt jeg vet Roysen så er ikke du moderator, og ikke jeg heller.

Personlig så håper jeg at jeg vil få beskjed om at jeg er en tulling, dersom jeg oppfører meg som en, og jeg håper at andre her inne tåler litt takhøyde de også.
Jo mer selvhøytidelig og krenkbar man er; jo mindre har man på et åpent nettforum å gjøre.
Selvsagt er ikke det opp til moderatorene. Det moderatorene må gjøre er å lese situasjonen for å se om det kan oppfattes soms et personangrep. Om det er et personangrep eller ikke avhenger av hvordan det som blir skrevet blir tolket av mottaker. Er ikke det temmelig tydelig her inne da. Hva skjer i kabeldebattene når disse relgionssammenligningene blir fremlagt. Jo, det eksploderer i en krangel. Er ikke det et tydelig tegn på at noen har oppfattet det som et personangrep og handlet der etter? Er ikke også en slik situasjon regelen om personangrep er laget for å unngå? Hvorfor benyttes den ikke da?

Når det gjelder takhøyde tror jeg du må ha misforstått hva det ordet betyr. Det handler vel i mye større grad om å kunne akspetere at andre har andre synspunkter enn sine egne uten å se på de som tullinger. Det handler da slett ikke om at man må skjønne at andre har andre oppfattninger enn seg selv og derfor skal akseptere å bli kalt tulling.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Roysen skrev:
65finger skrev:
Høvdingen skrev:

Mvh
Høvdingen
Var det slik det var ment da? Jeg oppfattet det som at Høvdingen mente at når de personene som legger inn denne typen karakteristsikker får tilbakemeldinger om at de fleste "ikke liker" bemerkningene, vil de miste interessen og dermed forsvinner denne typen innlegg. Jeg kan dog ha tatt feil.

Edit: Jeg ser nå at jeg har lest feil. Da mener nok jeg også at dette er en dårlig løsning.
Hva er det jeg ikke skal "like" "at kabler ikke har noen betydning forlydkvaliteten" at kbassrefleks skaper større problemer med rommet" at "B&W høytalere er feilkonstruktert" osv. Det kan bli mulighet for å samle en gjeng for å systematisk forsøke å fjerne/mobbe et enkeltmedlem(r) man er uenig med ++

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Roysen skrev:
Burnt_Island skrev:
Roysen skrev:

Selvsagt er ikke det opp til moderatorene. Det moderatorene må gjøre er å lese situasjonen for å se om det kan oppfattes soms et personangrep. Om det er et personangrep eller ikke avhenger av hvordan det som blir skrevet blir tolket av mottaker. Er ikke det temmelig tydelig her inne da. Hva skjer i kabeldebattene når disse relgionssammenligningene blir fremlagt. Jo, det eksploderer i en krangel. Er ikke det et tydelig tegn på at noen har oppfattet det som et personangrep og handlet der etter? Er ikke også en slik situasjon regelen om personangrep er laget for å unngå? Hvorfor benyttes den ikke da?
Er det mottaker som skal bestemme om det er et personangrep eller ikke??

R

Roysen

Gjest
65finger skrev:
Roysen skrev:
65finger skrev:
Høvdingen skrev:

Mvh
Høvdingen

Hva er det jeg ikke skal "like" "at kabler ikke har noen betydning forlydkvaliteten" at kbassrefleks skaper større problemer med rommet" at "B&W høytalere er feilkonstruktert" osv. Det kan bli mulighet for å samle en gjeng for å systematisk forsøke å fjerne/mobbe et enkeltmedlem(r) man er uenig med ++
Som skrevet i Edit tillegg i innlegget du siterer er jeg enig med deg og tok feil i det første jeg skrev.

Topp Bunn