Modding av Consonance CD2.2mkIII - mer bilder!

erki

Fersking
Ble medlem
24.03.2007
Innlegg
2
Antall liker
0
fjernet nettfilter på min consonance cd2,2mkIII og fikk lånt meg golden dragon rør(e188cc) og byttet ut 6h30 røret etter jeg leste innleggene om modding av cd2,2mk.III. noen hakk bedre blei det, så det neste blir utskifting av opa 604
hva er forskjell(lydmessig) på opa627ap,627up,627bpe eller
opa637. hvor får man kjøpt nos rør og hal-o 9 ring og
er det noen som har erfaring med burson discrete opamp
som i enkelte e-mail fra brukere mener den slår ut opa627
på burson hjemmeside :http://www.bursonaudio.com/Burson_HDAM_Module.htm
 

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.751
Antall liker
878
Torget vurderinger
35
fjernet nettfilter på min consonance cd2,2mkIII og fikk lånt meg golden dragon rør(e188cc) og byttet ut 6h30 røret etter jeg leste innleggene om modding av cd2,2mk.III.
Er det mkIII du har? Sto det et 6h30 i den?

.. hvor får man kjøpt nos rør og hal-o 9 ring
Motron i Vestfossen har nos rør

Herbie har rørdemper : http://herbiesaudiolab.home.att.net/
 

yzfr17

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.12.2006
Innlegg
426
Antall liker
23
Sted
Moss
Torget vurderinger
5
er det noen som har erfaring med  burson discrete opamp
som i enkelte e-mail fra brukere mener den slår ut opa627
på burson hjemmeside :http://www.bursonaudio.com/Burson_HDAM_Module.htm
Jeg har bestillt disse, skal gi tilbakemelding når jeg har prøved dem. Men pr nå er det en del andre mod jeg skal bli ferdig med.

Har nå russiske K40Y-9 kondensatorer i cd, og BG som avlastning ved opamp (se tipsene til Duelund_support vedr disse)

- håper du finner noen brukbare tips i tråden, og at du har tid til skrive tilbakemeldinger om hvordan det utvikler seg
 

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.751
Antall liker
878
Torget vurderinger
35
Jeg har bestillt disse, skal gi tilbakemelding når jeg har prøved dem. Men pr nå er det en del andre mod jeg skal bli ferdig med.

Har nå russiske K40Y-9 kondensatorer i cd, og BG som avlastning ved opamp (se tipsene til Duelund_support vedr disse)
Har du putta russere i cd-spillern også! ;D
Fortell - fortell!
 

yzfr17

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.12.2006
Innlegg
426
Antall liker
23
Sted
Moss
Torget vurderinger
5
;-) haha - ja, må jo prøve

Status:
Russer istedet for 0.1 wima i CD og 0.47 ved utgangen. I pre har jeg russer istedet for 0.1 ved inngang, men beholdt 2.2 i utgang med 0.1 russer i paralell.

Med BG FK ved opamp - er det så langt helt klart det beste, varmt og bra bass, høres "ekte ut" med rom følelse, men jeg har ikke fått hørt like mye i det siste som tidligere (pusser båt) så det er mest Bjørn Eidsvåg plate som går og den er det nok god lyd på også, men den har ikke spillt så kult her før. Men jeg har ikke fått kjørt de sangene som jeg har hørt problemene lettest på.

Men har vel egentlig fått tips om at jeg bør få knekkfrekvensen enda lengre ned, så 0.47 i cd og 2.2 i pre er nok litt lite her hos meg. Så det må bli mer forsking fremover.

PS jeg fikk pakke i posten i dag - takker !
 

erki

Fersking
Ble medlem
24.03.2007
Innlegg
2
Antall liker
0
Er det mkIII du har? Sto det et 6h30 i den?

det stemmer ja,6h30, trur det var en av de første
skandinaviske modellene etter hegel strammet inn
produktavtalen med opera audio
 

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.751
Antall liker
878
Torget vurderinger
35
...merkelig, trodde mkIII var spesifisert for bare ecc81 og ecc82 -
 

olisn1

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.11.2004
Innlegg
532
Antall liker
4
Spørsmål fra en nærmest totalt teknisk ukyndig:

Jeg har en Consonance reference SACD 2.0, dertil noen gamle rør av merket Telefunken fra en kassert receiver. Tallene og betegnelsene på disse rørene er dessverre ikke lett å lese, en mer rørkyndig vil nok kunne si med en gang hva det er, men størrelsen ser i alle fall ut til å matche med det som er i spilleren.

Er det bare å bytte rør og prøve dersom det passer inn, eller er det verdier her som må tas hensyn til for å unngå å ødelegge noe?

Og ville det evt være noe å vinne på å erstatte med et gammelt Telefunken rør her?

Pfh takk for svar.

Ole G :)
 
Topp Bunn