Mobiltelefoner og audiorelatert strømming, blåtann og datafiler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • D

    Danke

    Gjest
    Poweramp, Neutron og Onkyo...

    Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk
    Takk for svar. Hva er fordelene, forskjellene mellom de forskjellige mediespillerne du anbefaler?
    Fordelen med Onkyo er at den er gratis uten USB dac, den kan velge mellom formater du spiller av som spilliste... Feks greit når jeg bruker AAC blåtannhøytaler. Eller bare vil spille av Flac, noe som vrient kan løses til fleste spillere ved å lage mapper. Men behagelig å slippe jobben.. God lydkvalitet men ikke helt på Poweramp sitt nivå.


    En pluss er også at den støtter iPhone og Apple produkter.

    Poweramp er jo en betalt spiller, bare 40-50kr eller noe sånt. Fordelen er utrolig pen Albumart som hentes til alt du har av musikk, samt at den har støtte for Hi-Res audio, ulempen er at Hi-res i den siste versjonen uten USB ikke er helt stabil til alle androider som har støtte for Hi-Res. Men det kommer.
    En stor fordel med Poweramp er lydkvaliteten, den er meget bra. Uansett om det er flac eller Mp3 eller AAC osv.

    En ulempe er jo at den ikke er tilgjengelig for iPhones eller Apple.


    Neutron vet jeg ikke så mye om, også betalspiller men det jeg har hørt er at den spiller Hi-Res uten problem og har god lydkvalitet, ulempen er at albumart ikke er eksisterende, og litt dårlig utseende.

    Jeg har lastet ned Neutron eval nå, den spiller Hi-Res opp til 64 bit, det er imponerende. Men appen er stygg utseendemessig. Helt klart, men appen har utrolig justeringsmuligheter og anbefales om man er mest intressert i lydkvalitet og ikke bryr seg om at appen ser ut som den er fra Red-Light district.


    Altså Onkyo gratis uten USB, fin og spiller de fleste formater alt fra Mp3, AAC, flac osv og kan spille av formatlister.

    Poweramp pen, ca 50 spenn veldig god lykvalitet og fine album/Artister arts. Ikke enda full Hi-Res til alle android mobiler som har dette.

    Neutron 60 spenn spiller av High-res opp til 64bit, god lykvalitet men stygg som juling i mine øyne.
     
    Sist redigert:
    D

    Danke

    Gjest
    Selv foretrekker jeg nok Onkyo og Poweramp.

    Hi-Res er ikke så vanlig ennå, og jeg klarer meg fint med CD/SACD kvalitet både på Stereo og mobil.

    Det meste av Hi-Res har jeg fått gratis av 2L eller Bluraymusikk jeg har kjøpt medfølgende hi rez filer.

    Både Huawei musikkappen og Sony appen spiller Hi-Res, men jeg håper Poweramp får full støtte, for den har nok hakket vassere lyd.
     
    Sist redigert:
    S

    svk

    Gjest
    Ser veldig mye er i 44.1 kvalitet.
    Ser hdtrack selger mye i 96kHz,selv album fra 70/80 tallet.
    Disse kan vel umulig låte bedre i 96kHz kontra 44.1?
     
    D

    Danke

    Gjest
    Ser veldig mye er i 44.1 kvalitet.
    Ser hdtrack selger mye i 96kHz,selv album fra 70/80 tallet.
    Disse kan vel umulig låte bedre i 96kHz kontra 44.1?
    Tja, er vel kanskje masters da som ligger litt nærmere originalinnspillingen...

    Jeg har bare hi-res av det jeg har fått gratis fra 2L eller bluraymusikk som jeg har fått med ekstra hi-res linker til i stereo fra nett..


    Det jeg har hørt av Hi-Res høres fantastisk ut, men dette er typisk for 2L også da...

    Du kan jo feks få en 80talls skive som er hi-res men ikke noe spesiell separasjon eller noe...

    Så kan du også ha med SACD, feks Pink Floyd DSOTM er helt fantastisk i flerkanals, men så har du andre SACD som omtrent virker som de bare har hatt lyst til å selge et format til... dvs at det ikke er noe særlig separasjon, eller detalj utover en vanlig CD.


    Dersom du skal handle Hi-res så er det best at man undersøker review-feltet først...
     
    S

    svk

    Gjest
    Finnes det noen liste over hvilke android mobiler som støtter otg audio?
     
    S

    svk

    Gjest
    Har ikke kjøpt noe ennå, greit å vite før kjøp. Lei av itunes,så vurderer android.
    Batteriene i iphone er også sørgelige greier, dårlig kapasitet etter 2 år. Iphone6 er vel ikke verd å påkoste nytt batteri
     
    D

    Danke

    Gjest
    Har ikke kjøpt noe ennå, greit å vite før kjøp. Lei av itunes,så vurderer android.
    Batteriene i iphone er også sørgelige greier, dårlig kapasitet etter 2 år. Iphone6 er vel ikke verd å påkoste nytt batteri
    Bor du i reiselengde til Sverige? Mobildoktoren gjør dette rimelig med dropin...

    Ellers har de fleste Android OTG med unntak av de billigste modellene.

    Men det er veldig lett å sjekke på et av mobilforumene.. Google er din venn.
     
    Sist redigert:
    S

    svk

    Gjest
    Bor på feil side av landet. Får håpe noe annet tar kveld på iphonen,så får jeg ny swap
     
    D

    Danke

    Gjest
    Virker som Huawei P10 lite også har OTG...



    Jeg tror de fleste nye mobiler har det i dag, men best å sjekke med produsente først for å få det bekreftet.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Dersom man bor nær en Elkjøp butikk, så kan man bare gå inn å spørre om å prøve USB dongle og dac da...
     
    S

    svk

    Gjest
    P10lite ser veldig fin ut. Sitter på nett hver dag å ser etter gode mobil tilbud.
    Fikk meg jo en gratis p9 lite i fjor.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Jeg skal se om jeg får somlet meg inn til å kjøpe en dongle og Fiio K1 dac... https://www.teknikmagasinet.se/produkter/ljud-o-bild/horlurar-handsfree/tillbehor/fiio-k1-portable-amplifier-dac


    Men det står ikke på pri lista mi, da jeg er veldig fornøyd med lyden i P10, men får se om jeg har lommepenger nok neste lønning. Nå har jeg nettopp fått en liter whisky og Sony hodetelefoner... Så må vente til neste lønning.

    Har fælt lyst på XTZ ørepropper også, ja jeg har faktisk holdt av et par..
     
    S

    svk

    Gjest
    Hvilke sony klokker da? Har en talisker 18 jeg må drikke opp :)
     
    D

    Danke

    Gjest
    Hvilke sony klokker da? Har en talisker 18 jeg må drikke opp :)
    Talisker 18, nydelig whisky... drikk den med andakt.

    Det var Sony MDR-100AAP fikk knallgule til 777,- på Mediamarkt, veldig fornøyd med Mediamarkt, lurer på om ikke neste tv blir kjøpt der.

    Uansett fornøyd med Sony, de skal ha spesiell støtte for Hi-Rez, vet ikke om jeg er fornøyd med fargen. :cool:

    Ville helller hatt svart eller mørkblå.

    Har tre klokker nå, to over ear eller hva det heter BW P5 og XTZ divine blåtann, samt Sony MDR-100AAP som er on ear.
    Jeg er veldig fornøyd med disse, men vil ha noen bedre ørepropper XTZ som har dsp app, da jeg synes det er mest praktisk på bussen, handletur, eller trening.
     
    Sist redigert:
    S

    svk

    Gjest
    Om otg ikke fungerer så går det jo an å bruke en ren analog hodetelefonforsterker. Så bruker jeg dac’n i mobilen.
    Er nå hverfall en løsning som garantert vil fungere smertefritt.
    Så selger jeg e5’n og dragonfly’n
     
    D

    Danke

    Gjest
    Om otg ikke fungerer så går det jo an å bruke en ren analog hodetelefonforsterker. Så bruker jeg dac’n i mobilen.
    Er nå hverfall en løsning som garantert vil fungere smertefritt.
    Så selger jeg e5’n og dragonfly’n
    Jeg har hørt fra en på P10 forum är P10 funker knirkefritt med dragonfly red. Just plug and play sier han.

    Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk
     
    S

    svk

    Gjest
    Fikk svar fra creative. Spurte etter liste over støttede android via otg.
    Fikk til svar at e5 ikke støtter otg. Støtter kun host.
    Hva er forskjellen?
    Venter på nytt svar fra creative
     

    iMystic

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Innlegg
    608
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1
    Fikk svar fra creative. Spurte etter liste over støttede android via otg.
    Fikk til svar at e5 ikke støtter otg. Støtter kun host.
    Hva er forskjellen?
    Venter på nytt svar fra creative
    https://android.stackexchange.com/questions/51035/what-is-the-difference-between-usb-on-the-go-otg-and-usb-host-mode


    Jeg ble ikke stort smartere av dette, men mulig det bare er meg.
    Info du har fått stemmer. E5 har USB audio støtte kun fra PC/MAC, ikke OTG via USB inngangen. Med mac får du opptil 192kHz. Via USB host tilkobling så får du opptil 96kHz. Jeg bruker selv begge varianter.
     
    S

    svk

    Gjest
    Tror det er sw i e5 imystic tenker på. Ikke selve mobilen.

    Puttputt. Får leve med iphonen en stund til. Så får jeg heller kjøpe lg med quad dac evt en xdp30.
    Så kvitter jeg både e5 og dragonfly
     

    iMystic

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Innlegg
    608
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1
    Tror det er sw i e5 imystic tenker på. Ikke selve mobilen.

    Puttputt. Får leve med iphonen en stund til. Så får jeg heller kjøpe lg med quad dac evt en xdp30.
    Så kvitter jeg både e5 og dragonfly
    Ja nettopp...
    Da må E5 kobles med USB kabel til PC/mac.
    Hvis du ikke har siste versjon fw så er det fort det oppstår slike problemer
     
    S

    svk

    Gjest
    Er redd pc’n begynner å hoste ved oppdatering. Tror jeg lar det være, er uansett min datters nettbrett
     

    iMystic

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Innlegg
    608
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1
    Er redd pc’n begynner å hoste ved oppdatering. Tror jeg lar det være, er uansett min datters nettbrett
    Men musikk du spiller fra nettbrettet? Det er vel ikke akurat hi-res! Du kan jo bruke BT/ trådløs fra nettbrett til E5. Funker overraskende bra!
     
    D

    Danke

    Gjest
    Honor 9. Powerd by monster!
    Hva er dette?
    Det er en "rimelig" Huawei lik P10, mer rettet mot ungdom. Ser de har Monster og en musiker fra Grammy med på laget, og viktigst Hi-res audio.

    Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk
     
    Sist redigert:

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    USB host er grensesnittet som USB på f.eks. en PC (tykk type) kort fortalt, imens micro-USB, USB type B eller andre standarder som finnes på motsatt ende på en USB-kabel som f.eks: på telefoner, printere og annen periferi utstyr er USB client. USB host gir ut strøm bl.a.. Noe som USB client ikke klarer. Nå har det jo skjedd noe på mobilsiden de siste årene slik at de har fått USB host på micro-USB også på endel modeller, noe som gjør at man kan koble på harddisk, skjerm eller andre dippedutter på USB utgangen på mobilen.
     
    • Liker
    Reaksjoner: svk
    S

    svk

    Gjest
    Vil en usb inngang som er merket med «made for ipod» ta imot signaler fra en android med otg?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn