Mobiltelefoner og audiorelatert strømming, blåtann og datafiler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• D

Danke

Gjest
    Jeg trodde jeg hadde kjøpt en kjiip mobil med dårlig bt. Jeg solgte den til en lege. Jeg hadde den bare noen uker.
    Synes batteriet i sonyen min til tider går fort tom. Vært i kontakt med sony support. Har konkludert med at strømforbruket går litt opp og ned i Android verden.
    Det finnes masse mandagsprodukter, ting blir satt sammen i ekspress fart på samlebånd i Kina eller Korea. Vi må være flinkere til å bruke garanti.. Kan være litt kronglete når man bestiller på posten..

Men Norge og Sverige har knallgod garanti. Og Sony har vel 2 års garanti på alle sine produkter.

Snakker vi total byggkvalitet, altså minst mandagsprodukter så er nok iPhone best, men de koster også flesk, og har sære egne løsninger på særlig lydkoder osv..

De er heller ikke best heller selvom de er i tet, så har Huawei og Samsung og LG råere rimeligere produkter.

Sist redigert:
    D

Danke

Gjest
    En mobil har jo så sykt mange funksjoner, og man mister den vel også ned av bordet, eller at den faller ut av lomma et par ganger.

Jeg tror det aldri har vært produkter før som skal klare så mye på en gang, tåle vanlig bruk, og produsert så rimelig og kjapt på samlebånd...

S

svk

Gjest
    Jeg bruker å være veldig flink å bruke garanti/reklamasjon.
    Men føler jeg ikke har noe å banke i bordet med. Siden det er så veldig opp og ned. Slår jeg av wifi så merkes det godt. Bruker nesten ingenting om natta da.

D

Danke

Gjest
    Jeg bruker å være veldig flink å bruke garanti/reklamasjon.
    Men føler jeg ikke har noe å banke i bordet med. Siden det er så veldig opp og ned. Slår jeg av wifi så merkes det godt. Bruker nesten ingenting om natta da.
    For dårlig batteri er en god nok grunn, spør om nytt batteri, det er rimelig å fikse for butikken, og du får bedre mobil...

Daniel62

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Antall liker
    791
    Snakker vi total byggkvalitet, altså minst mandagsprodukter så er nok iPhone best, men de koster også flesk, og har sære egne løsninger på særlig lydkoder osv..
    Nja - bare å se noen videoer hos JerryRig på Youtube. :)

D

Danke

Gjest
    Den unnskyld amerikanske Samsung fanboyen der?

Kunne likeseågodt hørt på Nazi Per Otto Jespersen snakke om hvor Znille Nazistene var lol..

🤣

Daniel62

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Antall liker
    791

Kunne likeseågodt hørt på Nazi Per Otto Jespersen snakke om hvor Znille Nazistene var lol..

??????
    Så, så - jeg oppfatter ikke at han er så veldig Samsungfanboy, men han er veldig opptatt av mini-jack utgang :)
    Så iPhone får ofte gjennomgå.

Men testene hans er jo gjennomgående likt utført, synes du ikke....

D

Danke

Gjest

🤣
    Så, så - jeg oppfatter ikke at han er så veldig Samsungfanboy, men han er veldig opptatt av mini-jack utgang :)
    Så iPhone får ofte gjennomgå.

Men testene hans er jo gjennomgående likt utført, synes du ikke....
    Nei, jeg synes det skinner tydelig gjennom hva han synes og hva han mener.

Sarkasme er gjømt mellom "jeg kan skru fra hverandre ting så jeg vet best".

Jeg kunne lett funnet 10 nei ting ved Samsung toppmodell.. Men jeg er ikke typen til å lage sånne videoer.

For min egen del så har alle mobilmerker fordeler og ulemper.

Snakker vi om mobiler med lengst holdbarhet og byggkvalitet så holder jeg en knapp på iPhone.

4s funker ennå....

S

svk

Gjest
    Den dagen musikken i iTunes er cd kvalitet, byttet jeg gledelig tilbake til ios. De fikk til 4k på filmbiblioteket

D

Danke

Gjest
    Er forsåvidt enig, men trodde iPhone støtter høyere oppløsning nå.

Det sagt så er Dac og hvordan ting passer sammen viktigere enn om det er Flac, Cd eller AAC...

Det er min mening, Hi-Rez er bare kult nok om man har ok Dac og avspillings utstyr...

Sist redigert:
    S

svk

Gjest
    Ikke som jeg vet. Men har heller ikke sjekket siste året.
    Har kjøpt flac i cd kvalitet istedenfor itunes. Google er vel heller ikke bedre. De har vel bare mp3

S

svk

Gjest
    Er kun ved ripping en kan velge alac. Ved kjøp er det kun 256mp4

S

svk

Gjest
    Var innom telia og telenor butikken idag. Mye pent. Fikk sett litt på p20, s9 og iphone.
    Har usb ipod inngang i bilen. Mulig å få denne til å like android?

D

Danke

Gjest
    Er kun ved ripping en kan velge alac. Ved kjøp er det kun 256mp4
    Du får lett kjøpt Alac i nettbutikker...

Det som er surt med iPhone er at de har egne codecs, og at de ikke støtter Hi-Rez..

D

Danke

Gjest
    Var innom telia og telenor butikken idag. Mye pent. Fikk sett litt på p20, s9 og iphone.
    Har usb ipod inngang i bilen. Mulig å få denne til å like android?
    Vanskelig å si for andre, men av erfaring så passer ikke epleutstyr med Android. Adaptere osv

USB ment for iPhone iPod snakker ikke med Android.. tror det er handshake relatert.

Blåtann er nok løsningen...

Alle mobiler har egne løsninger og kontakter for tida. Skulle selv ønsket var alle kjørte samme løsning...

S

svk

Gjest
    Usb'n støtter også mp3 og wma på minnepinne. Og skal også støtte ipod classic. Bruker jo bt idag. Men hadde vært greit å brukt noe annet. Leser alt for mye om bt problemer. F. Eks mate 10 som skal være spesielt kranglete.

Holdt en mate 10 pro i hånda idag. Fin telefon. P20 var også en fin sak

D

Danke

Gjest
    Usb'n støtter også mp3 og wma på minnepinne. Og skal også støtte ipod classic. Bruker jo bt idag. Men hadde vært greit å brukt noe annet. Leser alt for mye om bt problemer. F. Eks mate 10 som skal være spesielt kranglete.

Holdt en mate 10 pro i hånda idag. Fin telefon. P20 var også en fin sak
    Tror mate 10 pro og P20 har fått en fiks update..

S

svk

Gjest
    Ser ut som enkelte pro 10 eiere sliter fortsatt. Mulig det er komt en fix nå. Ser det er noen i p20pro tråden på itavisen.
    Holdt den mørke versjonen i hånda idag . Liker designet.

S

svk

Gjest
    Ser ut som samsung har sluttet å støtte tablet 'n min.
    Når vil mangledne sikkerhet og os oppdateringer påvirke mannen i gata?

D

Danke

Gjest
    Ser på forums at det gjelder gamle Samsung Galaxy toppmodeller også..

S

svk

Gjest
    Har ikke samsung en tab s2 isalg? Som har vært på markedet en stund? Er vel utgått denne også da?

Daniel62

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Antall liker
    791
    Hva mener du? Samsung TV og Samsung tablet? PC mode?

S

svk

Gjest
    Min ipad får fortsatt oppdateringer. Er jo mye eldre enn samsung 'n

S

svk

Gjest
    Ser ut som jeg må droppe huawei til fordel for Nokia. Jeg hsr vært innpå å stemt. Ser disse lillafargene til huawei tydelig

S

svk

Gjest
    Ser ut som jeg må droppe huawei til fordel for Nokia. Jeg hsr vært innpå å stemt. Ser disse lillafargene til huawei tydelig

S

svk

Gjest
    Så du ikke bildene i linken din?
    Ser huawei er bra på bilder i dårlig belysning.
    Men sliter i dagslys. Der det blir for mye blått og lilla(CA)

D

Danke

Gjest
    Så du ikke bildene i linken din?
    Ser huawei er bra på bilder i dårlig belysning.
    Men sliter i dagslys. Der det blir for mye blått og lilla(CA)
    Nei det tror jeg ikke på, isåfall blir det fikset kjapt.. P10 hadde mye update fix på camera når den var ny.

Jeg anbefaler absolutt ikke Nokia føre en Huawei, Sony eller Samsung flaggskip.

Finnes det i det hele tatt noen greie Nokia tester på YouTube????

Daniel62

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Antall liker
    791
    Svk, den Nokia de testet mot er vel gått ut for lengst........ Det var en "ekte" Nokia før de gikk dukken.

S

svk

Gjest
    Nokia gikk vel dukken når de ble solgt til Microsoft. Blir vel aldri det samme

D

Danke

Gjest
    Huawei er de første mobiler som tar gode natt bilder.

Om dette går utover dagsfunksjon på kamera så blir det kjapt fikset.

Huawei fokuserer på mye men spesielt på camera..

Kamera har fått masser av oppdateringer på P10.

Skulle ønske de var like hissige på oppdatering av lyd og blutooth....

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn