Mobbetråd av meg som debattant...

Status
Stengt for ytterligere svar.

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Antall liker
607
Fyr løs, jeg unner dere virkelig gleden. Dere kan samle frustrasjonen og drittet her, heller enn å spre det rundt i andre tråder og forsøple dem med usakligheter.

Gidder ikke lenger å svare dere mer - her har dere min mening om hva dere fyrer løs med (skal ikke kommentere noe av det dere kommer med mer) og jeg skal ikke si mer i denne tråden. Men vil jo følge den med interesse.

Møter dere dog gjerne på saklig grunnlag i andre tråder, og skal ta dere seriøst der også, dersom dere skriver noe interessant som jeg håper på.

Til dere moderatorer vil jeg gjerne si, la tråden gjerne stå da det dem vil komme med slettes ikke går inn på meg og jeg har det veldig fint med meg selv.

Denne tråden må da være genial og en av de beste initiativer jeg har hatt her på forumet.

----

Fyre løs nå, få ut frustrasjonen - kose dere med det....
;D

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.650
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
start en avstemning om din egen hfs fremtid og se hva som skjer

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.101
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Ser ikke noen grunn til å mobbe deg men finner mye av det du skriver (i den grad jeg har giddet å lese det) rimelig irrelevant (ikke alt) og bevisst provoserende (ikke alltid) uten å være formulert på en måte som fremmer konstruktiv debatt. Sagt på en annen måte, det blir mye ordgyteri. Litt selvbeherskelse er lurt. Husk dette er et åpent forum, og med frihet følger også ansvar for å bruke friheten på en ansvarlig måte.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Jan-Helge skrev:
Fyr løs, jeg unner dere virkelig gleden. Dere kan samle frustrasjonen og drittet her, heller enn å spre det rundt i andre tråder og forsøple dem med usakligheter.Gidder ikke lenger å svare dere mer - her har dere min mening om hva dere fyrer løs med (skal ikke kommentere noe av det dere kommer med mer) og jeg skal ikke si mer i denne tråden. Men vil jo følge den med interesse.

Møter dere dog gjerne på saklig grunnlag i andre tråder, og skal ta dere seriøst der også, dersom dere skriver noe interessant som jeg håper på.

Til dere moderatorer vil jeg gjerne si, la tråden gjerne stå da det dem vil komme med slettes ikke går inn på meg og jeg har det veldig fint med meg selv.

Denne tråden må da være genial og en av de beste initiativer jeg har hatt her på forumet.

----

Fyre løs nå, få ut frustrasjonen - kose dere med det....
;D
Næmmen, se hvem som skriver dette! :p

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.794
Torget vurderinger
35
Et ordtak lyder: Som man reder ligger man.

I YNWA-tråden ble du vennlig bedt om å respektere hensikten med tråden, men der har du valgt å overse det fullstendig og gjøre akkurat som du vil. Hvis det er slik du ønsker å bidra på hfs, dvs skape provokasjoner for provokasjonens skyld, har jeg forståelse for at andre forumdeltagere reagerer.

Det minner meg litt om bilisten som hørte på radioen en advarsel om at en bil kjørte i feil retning på motorveien. - Bare en? Undret bilisten. - De kommer jo feil vei alle sammen!

Roy

V

vredensgnag

Gjest
Jan-Helge/made4U,

Jeg syns du starter for mange tråder; jeg syns ikke du følger dem opp; du har selv skrevet at du ønsker å kaste brannfakler og starte diskusjoner, det blir rare motiv - spesielt når ulike innlegg henger dårlig ihop. Da blir det provokasjon for provokasjonens skyld, og det er lite givende.

Jeg har sett andres kritiske innlegg i noen av dine tråder, og syns slett ikke du blir mobbet. Forumet forsøker bare å fortelle deg at din og og en del øvrige medlemmers oppfatning av dine bidrag ikke nødvendigvis er samstemte.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.650
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
mobbing er noe helt annet
som feks å påpeke hvor helvetes teit du er som ikke tar hintet og gir faen
det eneste du gjør er bare å starte en ny tråd
skal vedde på at du får påpakk når høvding logger seg på
det er påtrykk for å få deg moderert/stoppet
mvh
Leif

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Har sett opptil flere innlegg som LANGT overgår nettikette-reglene. Husk tross alt at det er opp til en hver å la seg provosere, det er faktisk veldig enkelt å overse det man ikke liker eller forstår. La folk i fred, det kan se ut som om enkeltindivider solm frekventerer HFS, blir så satt ut over innlegg at de glemmer så vel tid som sted, og fyrer seg til grensen av rabies. Dem om det. De sterkeste kritikere av enkeltpersoner, bryter selv med HFS' regelverk så det springer en i øynene. Plages dere av noe dere oppfatter som unødvendige / håpløse innlegg, så gå ut i sola en tur. Eller aller helst lytt til ei skive. Livet er for kort til å irritere seg over små drittgreier! :)

Honkey

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.101
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Har nettopp lest YNWA tråden for første gang og når du oppfører deg som du gjør i den så må du bare innse at du nesten ber om det. Oppfører du deg som folk så oppfører også andre seg som folk. Stort sett.

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Honkey-Chateau skrev:
Har sett opptil flere innlegg som LANGT overgår nettikette-reglene. Husk tross alt at det er opp til en hver å la seg provosere, det er faktisk veldig enkelt å overse det man ikke liker eller forstår. La folk i fred, det kan se ut som om enkeltindivider solm frekventerer HFS, blir så satt ut over innlegg at de glemmer så vel tid som sted, og fyrer seg til grensen av rabies. Dem om det. De sterkeste kritikere av enkeltpersoner, bryter selv med HFS' regelverk så det springer en i øynene. Plages dere av noe dere oppfatter som unødvendige / håpløse innlegg, så gå ut i sola en tur. Eller aller helst lytt til ei skive. Livet er for kort til å irritere seg over små drittgreier! :)

Honkey
Gode ord en onsdag formiddag. aka +1

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Antall liker
607
Jeg kan begynne å provosere mindre, i alle fall ha en annen vinkling på måten jeg vil gjøre dette på, som kan ta seg bedre ut. Jeg kan se hensikten og kritikken jeg møter der og at akkurat det er litt drøyt.

Så heretter skal jeg ta meg sammen med det, meninger vil jeg dog ha fortsatt (og dele dem). Bare i litt mildere og mer demokratiske yttringsformer.

Det ser jeg et poeng i og kan ta kritikk på. Jeg har nemlig vært litt hard på å ønske å ha en skarp tunge. Jeg kan dog moderere meg der.

Måtte bryte inn og si at det skal jeg endre litt til det bedre.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
erato skrev:
Har nettopp lest YNWA tråden for første gang og når du oppfører deg som du gjør i den så må du bare innse at du nesten ber om det. Oppfører du deg som folk så oppfører også andre seg som folk. Stort sett.
At noen holder et Foppallag like hellig som andre holder Jesus får være så, men å gå løs på person bare fordi man ikke synes (h)a(l)vgudene fra Merseyside kan fly, er vel heller ikke spesielt maturt, eller?

Honkey

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.650
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
Jan-Helge skrev:
Jeg kan begynne å provosere mindre, i alle fall ha en annen vinkling på måten jeg vil gjøre dette på, som kan ta seg bedre ut. Jeg kan se hensikten og kritikken jeg møter der og at akkurat det er litt drøyt.

Så heretter skal jeg ta meg sammen med det, meninger vil jeg dog ha fortsatt (og dele dem). Bare i litt mildere og mer demokratiske yttringsformer.

Det ser jeg et poeng i og kan ta kritikk på. Jeg har nemlig vært litt hard på å ønske å ha en skarp tunge. Jeg kan dog moderere meg der.

Måtte bryte inn og si at det skal jeg endre litt til det bedre.
bra
velkommen tilbake
kanskje lurt å ikke ha for mange baller i luften samtidig også?
mvh
Leif

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.101
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Honkey-Chateau skrev:
erato skrev:
At noen holder et Foppallag like hellig som andre holder Jesus får være så, men å gå løs på person bare fordi man ikke synes (h)a(l)vgudene fra Merseyside kan fly, er vel heller ikke spesielt maturt, eller?

Honkey
Jeg gir en deng i engelsk fotball jeg og er helt uforstående til at folk gidder å bruke tid og krefter på overbetalte underholdningsartister fra et sted de umulig kan ha noe forhold til. Men å promotere et konkurrerende lag i en vennetråd for LFC så insisterende og gjentatt til tross for flere anmodninger om å lage en egen tråd for det, kan vel umulig kalles et sjakktrekk med sikte på å forbedre egen populaitet. Går du på The Kop med MUskjerf blir du mer enn mobbet kan jeg love deg.....

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
Roberten skrev:
Honkey-Chateau skrev:

Honkey
Gode ord en onsdag formiddag. aka +1
Må si meg enig. Det blir for mye.

G

Gjestemedlem

Gjest
Et par vennligsinnede tips siden du har et sterkt ønske om tilbakemeldinger.

Mye er ikke alltid bedre, og veldig mye blir bare spam. Har du 20 gode argumenter i en tråd så velg ett eller to av dem og presenter dem i stedet for å ramse opp alt som faller deg inn i øyeblikket.

Start tråder om temaer der du har en genuin interesse for saken eller i det minste der man presenterer en sak, link eller artikkel som kan være til glede eller nytte for noen.

Selvhøytidelighet krever en viss tounge-in-cheek.

Bidrar man med mye som er positivt og som gleder noen, så har man også mye mer å gå på når man vil være stor i kjeften eller krass i saker som man mener krever det.

Å kaste en kinaputt i en maurtue for å se hva som skjer kan sikkert være lærerikt nok, men man behøver ikke gjenta det til det kjedsommelige for å få med seg effekten. Det skaper bare ett inntrykk av noen med lærevansker.

Form uten innhold krever en ekstraordinær form for å være interessant. Der er du ikke helt i mål ennå.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Jeg er imot mobbing.

Men når noen går inn for å provosere så må man forvente at folk blir provoserte og svarer deretter. Jeg vet ikke om jeg vil putte slikt under paraplyen mobbing, akkurat.

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Antall liker
2.135
Savnet etter Affa blir bare større og større! ;D

F

fjellvåk

Gjest
Jan-Helge skrev:
Jeg har nemlig vært litt hard på å ønske å ha en skarp tunge. Jeg kan dog moderere meg der.
Men det er jo det som er greia JH; du har ikke hatt noen skarp tunge, du har bare hatt en haug av dem som du har brukt samtidig.

Hvis du holder deg til sak, korter ned på antall tråder du starter, noe som det ser ut som du mister kontrollen på underveis så er du sikker velkommen til å mene noe videre på HFS. Men måten du ikke tar beskjedene (ikke hint men beskjeder) på i Liverpooltråden er betenkelig, det må jeg få lov til å si.

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.794
Torget vurderinger
35
Er det ikke bare å stenge denne tråden nå, kjære moderator?

Jan-Helge har bedt om godt vær, og det har blitt positivt mottatt. Da trengs vel neppe mer uttværing om emnet.

Roy

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Antall liker
607
Kan bare la det stå åpent, jeg har meninger fortsatt. :)

Dog skal jeg uttrykke dem mildere.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.650
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
kanskje hakket kortere og
prøvde å lese fotballtrådstarten din, men ga opp
synes fotball er en hypet proletærsport for massene(opprinnelig) og tenkte kanskje den var noe for meg
mvh
Leif

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
737
Torget vurderinger
1
LMC skrev:
kanskje hakket kortere og
prøvde å lese fotballtrådstarten din, men ga opp
synes fotball er en hypet proletærsport for massene(opprinnelig) og tenkte kanskje den var noe for meg
mvh
Leif
Football is a sport for hooligans, performed by gentlemen.
Rugby is a sport for gentlemen, performed by hooligans.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.650
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
fotball suger!
overbetalte primadonnaer, riktignok med stålkondis, men der stopper beundringen