ML Summit-underlag

OhYeah

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.07.2004
Antall liker
405
Sted
Vennesla
Torget vurderinger
17
Interessant emne - dette til tross for at emnet har ligget "dødt" i noen år.
Har selv Summit og bruker pr. dags dato de originale spikesene rett ned på 3 cm granittheller. Granitthellene står igjen på 4 st. BMC (PMAudio) coner som står på et sponplate/teppebelagt golv. Dette fungerte utrolig mye bedre enn spikesene rett ned på golvet. Bassen var ikke til å kjenne igjen!

Er likevel interessert i innspill fra andre vedr. underlag til Summitene. Gjerne med bilder :)

Godt nytt hifiår ;D

OhYeah

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.287
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
En kompis av meg er møbelsnekker og jobber på Corinor fabrikken ( http://www.corinor.no/Default.aspx?ID=1 ) ikke langt unna meg. Fikk han til å ta mål. Så lagde han to plater med stendødt matriale som jeg la under de. Fikk også frest til gjengefester hvis soundcare senere er ønsket å teste ut. Under corinor platene bruker jeg industrigummi. Overraskende hvor bra dette lite kostbare tweaket var. Bassen ble ryddigre, men viktigst for meg, var at klangfargene ble tydeligre i lydbildet.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.898
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg er positivt overrasket over Tema Isolators som jeg har under mine nye (kan ikke si hva de er, det skaper frustrasjon med HFS). Og så så billig da!

Topp Bunn