Mitt svin og ditt svin

L

Lars.N

Gjest
Dem skulle fått (sensur) ører & svinekjøtt hver dag til pass for dem. (SKA HA SKA HA) er jo som måkene :mad:

Laban

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.189
Torget vurderinger
1
Så leit…

Det er nokk ikke lange tiden før noen legger seg flate :eek:

Har man havnet i fengsel så får man spise det man får, enten man er muslim, vegetarianer eller lignende, de får garantert fire måltider pr dag la vær å spis om det ikke faller i smak

Man har ikke tatt inn på hotell

Mvh Roald

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Håper de muslimske fengselsinnsatte får medhold i denne saken. Man skal ha frihet til å utøve sin religion i Norge, fengsel eller ikke. Er det ikke nok nazisme i verden som det er?

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Blir litt som å fjerne kosher-mat på fly. Spesielt til og fra New York. ::)

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Antall liker
1.414
Sted
Siggerud
Torget vurderinger
1
Helt klart et fryktelig stygt overgrep og brudd på menneskerettighetene. Dette burde utløse erstatningsansvar!! Disse stakkars menneskene lider da nok som det er.

G

Gjestemedlem

Gjest
Jeg hadde egentlig litt sans for den gamle ordningen der man kunne få redusert soningslengden mot å måtte leve på vann og brød.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
29.476
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:
Blir litt som å fjerne kosher-mat på fly. Spesielt til og fra New York. ::)
Heller fengselopprør enn jumbojetopprør. Fengsler faller ikke så langt.

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Hvis de er så nøye på å følge religionen, hvorfor sitter de da i fengsel?

G

Gjestemedlem

Gjest
Bach_Man skrev:
Egentlig et godt poeng. Jeg regner vel med at den gudommelige trekkprosenten i goodwill og jomfruantall er noe høyere om man er en tyv og banditt enn om man har feil i sitt kosthold.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
29.476
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Nå må ikke d'herrer Gjestemedlem og Bach_Man begynne å blande norsk lov inn i dette. De hellige skrifter er sannheten. Nøff!

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Gjestemedlem skrev:
Bach_Man skrev:
Egentlig et godt poeng. Jeg regner vel med at den gudommelige trekkprosenten i goodwill og jomfruantall er noe høyere om man er en tyv og banditt enn om man har feil i sitt kosthold.
Muslimer gjør mye i religionens navn som strider med norsk lovgiving, f.eks tvangsekteskap, omskjæring av jenter og hellig krig.

Jeg for min del lurer på hvordan muslimske land praktiserer bespisning for insatte med andre religioner i sin anstalter, uten at det bør være retningsgivende for hva vi gjør, naturligvis.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.426
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Religioner som forteller folk hva de får lov å spise er like latterlige som religioner som forteller folk hvem de kan ha sex med.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
9.901
Sted
Holmestrand
toriamos skrev:
Håper de muslimske fengselsinnsatte får medhold i denne saken. Man skal ha frihet til å utøve sin religion i Norge, fengsel eller ikke. Er det ikke nok nazisme i verden som det er?
Jeg håper de muslimske fengselsinnsatte overholder de lovene som de mener andre skal følge. Da ville det ikke være noe problem.
Islam forbyr å stjele, vold mot andre, bedrageri, narkotika etc etc
De innsatte burde være like opptatt av den delen av islam som av forbudet mot svinekjøtt

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.426
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
xerxes skrev:
toriamos skrev:
Jeg håper de muslimske fengselsinnsatte overholder de lovene som de mener andre skal følge. Da ville det ikke være noe problem.
Islam forbyr å stjele, vold mot andre, bedrageri, narkotika etc etc
De innsatte burde være like opptatt av den delen av islam som av forbudet mot svinekjøtt
Islam forbyr også å ta renter. Jeg blir gjerne kunde i en bank som respekterer Koranen.

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
15.312
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
3
her har jeg en følelse av at det er flere som ikke ser skogen for bare svin...

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Burnt_Island skrev:
her har jeg en følelse av at det er flere som ikke ser skogen for bare svin...
Her er det da ellers nok svin..

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Hvis det ikke passer å sone sine feilgrep i et norskt fengsel skan de faktisk når som helst søke om å blir overført til et fengsel i hjemlandet. Går faktisk helt fint det.

Et det du får din svarte laban! :(

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Det er selvfølgelig dårlig gjort av de som lager maten, vi har relgionsfrihet i Norge osv...
Men at politiet skal bruke resurser på dette?
Nei send de etterforskerene til plata/grünerløkka eller grønlandsleiet nå med en gang!

L

Lars.N

Gjest
LydMekk skrev:
Hvis det ikke passer å sone sine feilgrep i et norskt fengsel skan de faktisk når som helst søke om å blir overført til et fengsel i hjemlandet. Går faktisk helt fint det.

Et det du får din svarte laban! :(
:D Mmmm knask knask gikk ned på høykant den gett (Rap) :eek: sorry ;D

Laban ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Når ens ledestjerne og profet var pedofil, voldtektsmann og drapsmann er det klart at det som skiller klinten fra hveten på veien til Paradis er hva man stapper i seg... alt annet sees nok gjennom fingrene med.. :p

Religionsfrihet skal forøvrig også gjelde ikke-muslimer. Å bli tvunget til å spise halal-mat er ikke å respektere religionsfrihet, hva med de som nekter å putte i seg den type mat?
Lovende takter fra en av våre mulig kommende folkevalgte.., men overraskende er det jo ikke.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Det bør være en del av straffen det, svin til morgen, middag og kvelds.

Jeg pleier å ta en syltelabb og "hexe" alle hallal-pizzaene i kjøledisken når jeg går forbi ;D

Svin til svinepelser!

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Ser ikke helt problemet her. Kan ikke alle få hallal-mat i fengselet. Personlig driter jeg ihvertfall i hvilken vei dyret er vendt, og hva slaktern sier til det, idet det dør. Tror ikke det spiller noen rolle for dyrene heller.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Birdman skrev:
Ser ikke helt problemet her. Kan ikke alle få hallal-mat i fengselet. Personlig driter jeg ihvertfall i hvilken vei dyret er vendt, og hva slaktern sier til det, idet det dør. Tror ikke det spiller noen rolle for dyrene heller.
Halal slakting påfører vistnok dyret mer stress. Mer stress = mindre mørt kjøtt.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Komponenten skrev:
Når ens ledestjerne og profet var pedofil, voldtektsmann og drapsmann er det klart at det som skiller klinten fra hveten på veien til Paradis er hva man stapper i seg... alt annet sees nok gjennom fingrene med.. :p
Godt å se at du har blitt mindre religiøs med tida kompo.

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Birdman skrev:
Nei, det spiller neppe noen rolle for dyrene at de blir pint ihjel. Særlig når det skjer i Guds navn.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
wotg skrev:
Birdman skrev:
Halal slakting påfører vistnok dyret mer stress. Mer stress = mindre mørt kjøtt.
Ok, men seigt kjøtt strider vel ikke mot noens religion, eller.... ???. Seigt kjøtt kan dessuten være en del av straffen.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Tubesnake skrev:
Birdman skrev:
Nei, det spiller neppe noen rolle for dyrene at de blir pint ihjel. Særlig når det skjer i Guds navn.
Så industrislakt er å foretrekke? Tror ikke det ene er så mye bedre enn det andre når det kommer til pinsler.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Tubesnake skrev:
Birdman skrev:
Vel,...ingen liker å bli pint ihjel. Hva om man kun serverer soyaboller ???. Hvilken religion sier at kriminelle har krav på ekte kjøtt?

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
ErosLoveking skrev:
Tubesnake skrev:
Birdman skrev:
Så industrislakt er å foretrekke? Tror ikke det ene er så mye bedre enn det andre når det kommer til pinsler.
Vel, du kan jo velge. En kule i skallen eller strupen skåret over og du blør sakte ihjel mens en trollmann mumler besvergelser over deg?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.506
Torget vurderinger
0
Birdman skrev:
Så Egon Olsen skal altså ikke få svineribbe til jul fordi en nisse ved navn Raja har bestemt det ?? :mad:

Ærlig talt så synes jeg at disse kriminelle løshundene burde være noe mer ydmyke der de sitter, og det gjelder de som evt. er etnisk norske og ateister eller kristne også! Det er som oftest en jævlig god grunn for at de sitter der de sitter!

Det er sikkert sagt tidligere også, men i og med at fredens og toleransens religion Islam, har forbud mot kriminell virksomhet, tror jeg ikke de "muslimene" som sitter i fengsel er plagsomt religiøse noe det kommer til stykket! Bråkmakere og opportunister er hva de er. Hvis maten plager dem får de be om soning i et land som ligger nærmere deres kultur!

G

Gjestemedlem

Gjest
Det finnes sikkert endel veganere i fengsel også, men det er da likevel litt for drøyt å pålegge resten av klientellet å bli bespist med linsesuppe de neste 10 år.

Det er forøvrig et bomskudd å tro at man kan sende folk til fremmede land for å sone fordi de er negre eller muslimer, i allefall all den tid de er like norske som alle oss andre her.

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Den som leser artikkelen vil finne ut at alle innsatte har krav på middag i fengselet. Fengselet fører oversikt over maten til muslimer, vegetarianere og allergikere. Om man har fått mat som man ikke kan spise, enten fordi dette er i strid med ens religion, eller man er allergisk, eller annet, så skal ikke dette forekomme - og man kan klage. Noe som har skjedd. Det er altså hele saken.
Men om man velger å ta på seg sine mest fordomsfulle og paranoide briller så kan jo denne artikkelen leses som selve Johannes åpenbaring.
Denne tråden er forøvrig en fin anledning til å trampe litt nedover, og vi skylder alle BB King en stor takk for denne anledningen. Vi får håpe han, i sedvanlig stil, ikke ligger på latsiden, men også i framtiden henviser til "saker" som medfører at man riktig kan få anledning til å uttrykke sin fremmedfrykt, noe som ser ut til å være et behov her.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Birdman skrev:
Ser du virkelig ikke problemet?
Skal nordmenn på alle mulige måter tvinges til å akseptere muslimske skikker?
Hva med de som ikke liker at dyr pines? Hva med de som forakter religioner som behandler kvinner og homofile som laverestående skapninger og ikke vil ha NOE med denne syke tankegangen å gjøre? Skal alle måtte spise spesialmat fordi muslimer ikke kan tilpasse seg vår levemåte, men det er greit at vi tilpasser oss dem?

Merkelig at man først etter at han man er kommet i fengsel blir så oppsatt på å følge reglene.
Eller kanskje problemet er at de driter i reglene vi lager og bare vil følge sine egne?
Hvorfor er det så mange troende muslimer i fengsel?
Er det like mange troende fra andre religioner representert som sliter med å praktisere troen sin?

Topp Bunn