Spiralis skrev:
Har ikke noe imot at muselimer får halalmat, det jeg reagerer på er forslaget om at ALLE skulle måtte spise slik mat!
Dernest reagerer jeg på den påståtte religiøsiteten til disse kriminelle. Jeg tror ikke der så religiøse at det betyr noe for dem hva de spiser! Kjeltringpakk er det de er! Helt uavhengig av påstått religiøs eller annen tilhørighet.
Nå må vi huske at Islam ikke skiller mellom religion og kultur i nevneverdig grad. Halalmat handler dermed minst like mye om kultur, som om religion. Kriminelle muslimer som ikke lever etter islams lære kan derfor fint ta avstand fra "uren" mat fordi hele kulturen er gjennomsyret av dette synet på maten.
Tviler på at nordmenn i Vietnamsk fengsel hadde satt veldig pris på å få servert kattekjøtt. Vi har en oppfatning av at katt er ekkel mat, mens det i virkeligheten sikkert er helt ok. Smaker vel kylling, som så mye annet. Poenget mitt er at det handler mye om kultur, og man trenger ikke å være praktiserende muslimer for å ha et forhold til til halalmat.