|
HeiHei! Siden vi har endt opp med samme forsterker, Lm-518, fant jeg denne tråden. Skal bli spennende å følge deg i jakten på nye høyttalere. Da er det minst to 518 på Nordmøre - kanskje er det flere?
Smølabone jaSmøla. Så vi bor faktisk bare en god times tid fra hverandre!
Ja det der med høyttalere er sannelig ikke enkelt. Selv har jeg pløyd meg gjennom en anselig mengde de siste årene uten å bli helt fornøyd, men det skyldes kanskje like gjerne mitt klangideal som fort er litt på siden av de fleste (vil ha lydbildet varmere og mer bakoverlent enn de fleste). Når det er sagt så virker det som om LM-518 er såpass bra at man kan ta utgangspunkt i denne for så å bygge anlegget rundt den. Selv har jeg bare hatt en forsterker som er noe i nærheten av silkelyden i 528, det var en NAD M3- en fantastisk bra forsterker.
Du får si fra om du har lyst til å prøve Dynaudios DM-serie (har en hel haug av de), Heed Enigma 5, Vintage Sanyohøyttalere etc. Fyller bare opp Proace'n og kjører til by'nSkal spille inn forsterkeren på Tannoy Sandringham utover, det er ikke en ueffen kombinasjon.
Helt enig. Nytt liv i KEFene!KEF responderer svært godt på rør, det var KEF jeg hadde før Monopulse. Men de krever kvalitet på trafoene, noe LM har.
Kvalitetene til UniQ og Dual Concentric blir bygget opp av rørenes kvaliteter, rett og slett. Det blir mer av alt av de gode perspektivkvalitetene.Helt enig. Nytt liv i KEFene!KEF responderer svært godt på rør, det var KEF jeg hadde før Monopulse. Men de krever kvalitet på trafoene, noe LM har.
Jeg handlet på Black Friday salget til Mala. Da var det godt under 30.000 for de. HeldigHvor mye måtte du ut med for Lm 518 ?![]()
Han e kje direkte beskjeden, svensken oss
Takk, united. Er du i byen, så må du stikke en tur innom Sjursvikagratulerer og skål!
Vis vedlegget 454567
(fra forrige tur, men om et par måneder... Først må man bla. gjøre unna en tur til Kristiansund.)
Takk, @abbathFlotte de høyttalerne der! Gratulerer![]()
I romjula er jeg i New York og besøker døtrene til min kone. Ellers er jeg herTakk!
Sjursvika er jo passe avstand fra sentrum for en søndagstur, så ser ikke bort ifra at jeg banker på døra di en dag. Nydelig beliggenhet, fin kåk og er sikker på at det låter bra hos deg. Sender en PM om det blir tid, det er et større slektssevne på gang neste helg, broderens 60årsdag, så tviler på at det blir noe særlig tid til overs denne gangen.
Er jevnlig i by'n , i romjula muligens?
Ei stund sia det var nye HTer her daDægern,nå igjen,Gratulere.
Nå må vel trivselsfaktoren være så høy at Patsy Cline ikke spilles.. men noe mer lystig
Omtrent samme alder som Cornwall i mk I-versjon, altså.Takk, @abbathFlotte de høyttalerne der! Gratulerer![]()
"Flott" og Klipsch Heritage har vel sjeldent blitt brukt i samme setning. Dette er SE utgaven, litt mer forseggjort, og de passer godt inn i et hus fra 1850.