Mitt siste anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Odd J

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Antall liker
    3.450
    Torget vurderinger
    1
    Hei! Siden vi har endt opp med samme forsterker, Lm-518, fant jeg denne tråden. Skal bli spennende å følge deg i jakten på nye høyttalere. Da er det minst to 518 på Nordmøre - kanskje er det flere?

breuer

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Antall liker
    626
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    9
    Hei! Siden vi har endt opp med samme forsterker, Lm-518, fant jeg denne tråden. Skal bli spennende å følge deg i jakten på nye høyttalere. Da er det minst to 518 på Nordmøre - kanskje er det flere?
    Hei
    Grattis med en fantastisk forsterker. Høyttalerjakten er fortsatt on, velger å bruke tid denne gangen:). Det er en litt annerledes tilnærming enn jeg vanligvis har:). Det går greit da KEFene fikk nytt liv med LMen.

Hvor på nordmøre/snart-trønderlag holder du til?

Odd J

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Antall liker
    3.450
    Torget vurderinger
    1
    Smøla. Så vi bor faktisk bare en god times tid fra hverandre!

Ja det der med høyttalere er sannelig ikke enkelt. Selv har jeg pløyd meg gjennom en anselig mengde de siste årene uten å bli helt fornøyd, men det skyldes kanskje like gjerne mitt klangideal som fort er litt på siden av de fleste (vil ha lydbildet varmere og mer bakoverlent enn de fleste). Når det er sagt så virker det som om LM-518 er såpass bra at man kan ta utgangspunkt i denne for så å bygge anlegget rundt den. Selv har jeg bare hatt en forsterker som er noe i nærheten av silkelyden i 528, det var en NAD M3- en fantastisk bra forsterker.

Du får si fra om du har lyst til å prøve Dynaudios DM-serie (har en hel haug av de), Heed Enigma 5, Vintage Sanyohøyttalere etc. Fyller bare opp Proace'n og kjører til by'n ;) Skal spille inn forsterkeren på Tannoy Sandringham utover, det er ikke en ueffen kombinasjon.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    KEF responderer svært godt på rør, det var KEF jeg hadde før Monopulse. Men de krever kvalitet på trafoene, noe LM har.

breuer

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Antall liker
    626
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    9
    Smøla. Så vi bor faktisk bare en god times tid fra hverandre!

Ja det der med høyttalere er sannelig ikke enkelt. Selv har jeg pløyd meg gjennom en anselig mengde de siste årene uten å bli helt fornøyd, men det skyldes kanskje like gjerne mitt klangideal som fort er litt på siden av de fleste (vil ha lydbildet varmere og mer bakoverlent enn de fleste). Når det er sagt så virker det som om LM-518 er såpass bra at man kan ta utgangspunkt i denne for så å bygge anlegget rundt den. Selv har jeg bare hatt en forsterker som er noe i nærheten av silkelyden i 528, det var en NAD M3- en fantastisk bra forsterker.

Du får si fra om du har lyst til å prøve Dynaudios DM-serie (har en hel haug av de), Heed Enigma 5, Vintage Sanyohøyttalere etc. Fyller bare opp Proace'n og kjører til by'n ;) Skal spille inn forsterkeren på Tannoy Sandringham utover, det er ikke en ueffen kombinasjon.
    Smølabone ja:). Dynaudio er noe jeg ikke har lånt særlig øre til. De er vel ikke helt SET match? Tannoyenne er jo da mer interessante:). Har vurdert Tannoy Prestige serien, men har vel kommet til at rommet er litt uegnet. Skal jeg få utnyttet rommet maks må jeg ha noe som er så nogen lunde vennlig i forhold til sidevegg.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    KEF responderer svært godt på rør, det var KEF jeg hadde før Monopulse. Men de krever kvalitet på trafoene, noe LM har.
    Helt enig. Nytt liv i KEFene!
    Kvalitetene til UniQ og Dual Concentric blir bygget opp av rørenes kvaliteter, rett og slett. Det blir mer av alt av de gode perspektivkvalitetene.

breuer

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Antall liker
    626
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    9

Helg og nytt hørestoff på plass. Ei herlig plate. Spesielt med litt hveteøl og Bulleit Bourbon. Ikke akkurat et album som gir næring til de store filosofiske tanker. Eg e ikke så god til å beskrive lyd (timber og sånt), men denne høres ut som hvis Sylvi Listhaug blir kjørt gjennom ei kjøttkvern mens hun prater og slår takta på stortromme til egen stemme. Og plutselig viser det seg at hun har kunstig hofte av titan. Håper det ga mening[emoji1].

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

breuer

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Antall liker
    626
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    9
    Da er endelig høyttalere på plass i prosjekt "Breuer oppgraderer...igjen". Har brukt lang tid på å bestemme meg for høyttalere til LMene. Både fordi mine KEF R500 fikk et helt nytt og fantastisk live med LM forsterkeren, men også fordi jeg (for en gangs skyld) har tenkt gjennom hva jeg ønsker å få ut av hobbyen, og hva "audiofili" betyr for meg. Da er det alltid denne "mer moro, mindre lytting" avveinga som ligger der. Jeg liker litt volum, og setter pris på eksplosiv dynamikk. Så da ble det:

IMG_3222[1].jpg

Klipsch Cornwall III. Satt opp sent i går kveld, så dagen i dag går nok med til nyting med noe attåt. De er noen monster og det lyder SVÆRT. Spennende :)

Ha en riktig god lørdag, folkens og en ekstra lykke til til alle ManU fans på forumet. I kveld blir det 3 nye poeng, og Glory, glory.... på Klipsch høres ekstra deilig ut (tror eg).

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    37.781
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    gratulerer og skål!

15267564_1834360983471689_2121910339309930303_n.jpg

(fra forrige tur, men om et par måneder... Først må man bla. gjøre unna en tur til Kristiansund.:) )

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    37.781
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Takk!

Sjursvika er jo passe avstand fra sentrum for en søndagstur, så ser ikke bort ifra at jeg banker på døra di en dag. Nydelig beliggenhet, fin kåk og er sikker på at det låter bra hos deg. Sender en PM om det blir tid, det er et større slektssevne på gang neste helg, broderens 60årsdag, så tviler på at det blir noe særlig tid til overs denne gangen.

Er jevnlig i by'n , i romjula muligens?

ymir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Antall liker
    5.015
    Torget vurderinger
    2
    Dægern,nå igjen,Gratulere.
    Nå må vel trivselsfaktoren være så høy at Patsy Cline ikke spilles.. men noe mer lystig

breuer

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Antall liker
    626
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    9
    Flotte de høyttalerne der! Gratulerer:)
    Takk, @abbath
    "Flott" og Klipsch Heritage har vel sjeldent blitt brukt i samme setning. Dette er SE utgaven, litt mer forseggjort, og de passer godt inn i et hus fra 1850:).

breuer

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Antall liker
    626
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    9
    Takk!

Sjursvika er jo passe avstand fra sentrum for en søndagstur, så ser ikke bort ifra at jeg banker på døra di en dag. Nydelig beliggenhet, fin kåk og er sikker på at det låter bra hos deg. Sender en PM om det blir tid, det er et større slektssevne på gang neste helg, broderens 60årsdag, så tviler på at det blir noe særlig tid til overs denne gangen.

Er jevnlig i by'n , i romjula muligens?
    I romjula er jeg i New York og besøker døtrene til min kone. Ellers er jeg her:). Verdens trivligste "bygd" her inne. Et lite bilde så du kjenner igjen huset:
    IMG_3229[1].jpg

breuer

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Antall liker
    626
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    9
    Dægern,nå igjen,Gratulere.
    Nå må vel trivselsfaktoren være så høy at Patsy Cline ikke spilles.. men noe mer lystig
    Ei stund sia det var nye HTer her da:). Klipschene spiller Patsy og de. Fikk akkurat tak i Ortofon Pick Up Test Record fra Opus 3 på Discogs. Den har jeg leita etter siden jeg ikke kan tyvlåne din lengre :).

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Ble litt misunnelig nå kjente jeg... Vakre smekkende og smektende saker du har fått deg i stua! :))

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Flotte de høyttalerne der! Gratulerer:)
    Takk, @abbath
    "Flott" og Klipsch Heritage har vel sjeldent blitt brukt i samme setning. Dette er SE utgaven, litt mer forseggjort, og de passer godt inn i et hus fra 1850:).
    Omtrent samme alder som Cornwall i mk I-versjon, altså. ;) Ellers kjenner jeg meg godt igjen i resonnementene dine om hvordan du har endt opp med denne kombinasjonen. Det var først da jeg satt meg ned og definerte mine ønsker og behov at jeg fant fram til den kombinasjonen av rør og høyttalere jeg har i dag. Det kunne gjerne vært LM og Cornwall isteden, bare så det er sagt.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn