Mitt anlegg (noen bilder)

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Antall liker
2.087
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Capitole spilleren hadde jeg på hjemlån. Det var ikke så lurt, ihvertfall ikke for lommeboka. For det resulterte i den spilleren som jeg snart legger ut ett nytt bilde av.

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Antall liker
2.087
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1

Capitole reference. Er veldig fornøyd med denne. Har hatt den siden April 2006.
Glassplatene i racket skal erstattes med ett annet materiale, er ikke helt sikker på hva jeg skal gå for, men tror det blir noe som er lett og stivt.
Kommer også til å eksperimentere med dempemateriale under hver enkelt rackhylle.

T

Thomas1

Gjest
Hadde maken rack som ditt. Kjøpte meg en 28mm heltre kjøkkenbenk og kappet etter målene på de eksisterende glasshyllene..

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Antall liker
2.087
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Har tenkt i de baner Thomas. Glasset skal ihvertfall vekk.

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Antall liker
2.087
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1

Her har jeg brukt avkuttede gummiballer av ett ganske soft materiale i kombinasjon med valhalla dempeputer fra hifiklubben. Ballene ligger også under betonghella for myk avkobling mot gulv.

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Antall liker
2.087
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
:

Beklager den dårlige billedkvaliteten. Sliter med dårlig lys. Prøver meg i morgen med flere, når det er bedre lys.

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Antall liker
2.087
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Her ser dere baksiden av en av mine monoblokker. JC 1 fra parasound.
Til mine høytt, spiller de som en drøm. Kraft og finesse i skjønn forening.

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Antall liker
2.087
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Noen som greier å se hva slags høyttaler som vises i overkant av bildet ?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
WOW!
For en UTROLIG LEKKER cd-spiller!

Men har den utvilket seg i løpet av serien fra mk II til ref?

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Antall liker
2.087
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1

Fremsiden. Ikke helt topp bilde dette, men med litt trening blir det nok bedre håper jeg.

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Antall liker
2.087
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Hei BT, du med sans for gode cd-spillere,kremt...
Det er nok gjort en del forbedringer, da kan jo du kanskje tenke deg at den er bra når du selv har en kanonspiller. Er veldig tilfreds. Denne blir nok værende i lang tid.

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Antall liker
2.087
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1

Baksiden, som har det meste en trenger av tilkoblingsmuligheter.
Kan oppgraderes fra fabrikken via usb type b terminal, Denne kan sees til venstre i bildet. Signalkablene er det Geir Molid som har laget til meg. Ett smykke av en kabel.

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Antall liker
2.087
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1

Karbonføttene på denne spilleren er meget glatte når de blir plassert på Base plattformen. Løste dette ved å klistre på noen tynne gummiputer. Disse putene er så tynne at de ikke ødelegger for koblingen til base.

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Antall liker
2.087
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Bruker pulsar points på høyttalere. Har prøvd div myke løsninger, men Miragene MÅ ha pulsarene. Hvis ikke blir bassen for slapp i mine ører. Det som er mellom marmorplata og pp, er møbelfilt.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Du har ikke vurdert black diamond pucks under spilleren?

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Antall liker
2.087
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
WOW!
For en UTROLIG LEKKER cd-spiller!

Men har den utvilket seg i løpet av serien fra mk II til ref?
Den har fått designet ny strømforsyning, med bedre bass som resultat. SE- modifikasjonen som har vært gjort på en del av de tidligere spillerene, er standard på denne.

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Antall liker
2.087
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Om.s !
Kan du si meg hvor mye Cardas "capsene" koster ? Forstod det slik at du skulle anskaffe deg noen.

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
Meget vakkert!

Høyttalerkablene så litt spinkle ut. Hva er det du bruker?

mvh,
OS

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Antall liker
2.087
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Jeg bruker sølv til + terminalene og lakkisolert kobberledning til minus.
Søvledningen er rett og slett min gamle signalkabel som ble for kort da jeg fikk JC 1 blokkene.
Ja det ser tynt ut, men det låter meget bra i mine ører. Har liggende noen massive 7.2 kv mm som ikke låter bedre enn de tynne og tilsynelatende pjaskete sakene som du kan se her. Syntes bassen ble hakket bedre sånn det er nå.

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Antall liker
2.087
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Du har ikke vurdert black diamond pucks under spilleren?
Har du positiv erfaring med disse selv, eller ?
Jeg har ikke prøvd med noe annet, det fungerer bra slik det nå er, men du vet hvordan det er. Får vel ett "føre" en dag og da kan jo litt av hvert bli prøvd. Er vel en del av denne hobbyen denne stadige søken etter det lille ekstra her og der.

O

om.s

Gjest
Om.s !
Kan du si meg hvor mye Cardas "capsene" koster ? Forstod det slik at du skulle anskaffe deg noen.
Har hatt det som ett bi prosjekt, men en pakke på mitt anlegg går på en nærmere 3K dvs ca 20-25 caps, det er en stund siden jeg hadde dette oppe nå, men en tlf til Vidar på AudioArt vil kunne bringe klarhet i spm...

mvh

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Antall liker
2.087
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Komponenten under Capitolen er en rimelig Denon dvd sak.
Denne kjører jeg digitalt via nordost koax inn i Capitolen. Fikk hakeslepp første gang jeg gjorde dette. Clapton sin "live in hyde park" ble en ny opplevelse.
Åpningslåta "Layla" der han bruker kassegitaren er gåsehud fremkallende, og når Steve Gadd drar igang stortromma så du kjenner det fysisk, ja da forsto jeg hvor stor forskjell det kan være på cd-spillere.
Det er ikke meningen å skryte uhemmet av eget utstyr, det er mange her på forumet som sikkert har saker og ting som "gruser" mitt. Blir bare så entusiastisk når ting faller på plass og synes det kan være kjekt å dele det med likesinnede her på forumet.

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Antall liker
2.087
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Oversiktsbilde til slutt. Som dere ser har jeg trapp ned bak venstre høyttaler. Trodde dette ville by på skjevt lydbilde, men den gang ei. Har kommet frem til at den fungerer som en gedigen bassfelle. Kanskje noen som er kompetent kan kommentere om dette kan være en årsak til at jeg ikke plages med bassen.
Oppussing står for tur. Ut med heldekningsteppet og inn med parkett. Utvidelse av rommet fra 26 til 35 kv.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Er det en bass-felle bak der, nederst? ;D

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
øhmmm...
Du hadde jo allerede skrevet det...

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Antall liker
2.087
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Glemte å nevne at jeg har eget lytterom. Derfor kan jeg tillate meg litt forskjellige dupeditter som ikke ville falt i nåde nede i finstua.

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
Ja da var det jc1 ,det er gode amper , lekker cd spiller en sånn står øverst på ønskelista   så eløpet av året kansje .En kammerat kom innom med en Esoteric ux1 fy faen skulle ikke prøvd den ec,n løp å gjemte seg he he men den er alt for dyr for min øko ,så audio aero er helt sikkert et godt evne å få i hus skulle gjerne prøvd en , men kjenner ikke noen som har. ;)

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Glemte å nevne at jeg har eget lytterom. Derfor kan jeg tillate meg litt forskjellige dupeditter som ikke ville falt i nåde nede i finstua.

......regner med du har en dør i bunn av trappa?? ;)

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
tipper det skråtaket hjelper deg godt med å rydde opp i bassen, burde vel bryte opp en del stående bølger etc....... regner med du har en fin bassresonans i bunn av trappa.....;-)

Kenol

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2005
Antall liker
200
Torget vurderinger
12
Som f.eks de spy grønne smiley ballene du har kutta i to..? ;D

Topp Bunn