Mitt anlegg(mye bilder advarsel)

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.833
Torget vurderinger
49
Tenkte jeg ville legge ut en bilde serie av anlegget mitt .

Som sagt tidligere begynner jeg og bli veldig fornøyd med lyden . Kan faktisk spille det meste nå ,og bare konsentrere meg om musikken .

Lyden vil jeg karakterisere som fyldig ,stram med brukbar autoritet og slam , naturlig ,lettflytende og organisk ,perspektivet er også veldig bra .Lyden heller mer mot det behagelige enn mot det agressive . Har ikke gjort noen akkustiske inngrep og vet at tven ødelegger mye for skikkelig dybdeperspektiv .Har med tid og stunder tenkt å henge den på veggen .

Da lar jeg bildene tale for seg selv  ;)
Det er ikke fullt så rødt i virkeligheten ,kun på bildet (heldigvis) ;D

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.833
Torget vurderinger
49
Forskjell på D25 og D38(uten spikes)

Hele anlegget slik det står nå

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.833
Torget vurderinger
49

Accuphase E408

Accuphase Dp57

A

Affa

Gjest
Deilig anlegg. Ikke tvil om det. Hvordan matcher ProAc og Accuphase? Blir ikke for snilt?

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.169
Torget vurderinger
7
Ser dødsbra ut det her. Tviler ikke på at du er fornøyd. Spesiellt Accuphase ser jo sinnsykt bra ut.
Gratulerer.

Thomas_A

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.07.2002
Antall liker
2
Dette så spennede ut. Hva er det for slags platform du har cd-spilleren på?

Lagga

Æresmedlem
Ble medlem
22.09.2005
Antall liker
37.739
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3
Lekkert anlegg!
Accuphase har helt klart ennå noe sobert, solid og tillitsvekkende over seg...

Lagga

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.833
Torget vurderinger
49
Deilig anlegg. Ikke tvil om det. Hvordan matcher ProAc og Accuphase? Blir ikke for snilt?
I manges ører er det nok litt snillt ,men i mine ører mmmmmmmmmm akkurat passe . De nye Proacene er MYE mer nøytrale enn den gamle serien ,faktisk omtalt som te uten sukker i HiFi+

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.833
Torget vurderinger
49
Dette så spennede ut. Hva er det for slags platform du har cd-spilleren på?
Black Diamond Racing "the shelf" ,har den tynne og men husker ikke hva den heter .

O

om.s

Gjest
Mmmm deilige minner om Accuphase E306V og DP65V m Response 2.5, husker det som en god kombinasjon, dette må jo være bedre.....

mvh

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
ser jævelig bra ut det her hvar inne hos tor på lyric for et par uker siden å hørte på proac d25 å d38 er jo en drøm av noen høytalere

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.153
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Accuphase er kjempestilig å se på (sikkert å høre på også)!
Veldig flott anlegg!

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.833
Torget vurderinger
49
ser jævelig bra ut det her hvar inne hos tor på lyric for et par uker siden å hørte på proac d25 å d38 er jo en drøm av noen høytalere
Takker for det X250 :)
Jeg synes også det spiller "jævlig bra" (som Tor ville sagt ;D )
Og der ligger nok nøkkelen for mange med denne interessen .
Bruke egne ører og stole på egen smak .Selgerne i dag er så proffesjonelle og pågående at det skal godt gjøres og ikke "la seg rive med" .

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.833
Torget vurderinger
49
Accuphase er kjempestilig å se på (sikkert å høre på også)!
Veldig flott anlegg!
Takker og bukker :)

Accuphase spiller musikk ,med mest vekt på musikk ,noe mindre vekt på teknikk .Ikke et anlegg til å imponere naboen med ,men et anlegg for selvbehag ;)

salvatore

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
15
Torget vurderinger
8
meget pent dette her!

konstaterer at du har investert i drømmeforsterkeren min :)

christian

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
467
Torget vurderinger
4
Få bytta ut TV'n med en platespiller så blir nok dette riktig bra ;)

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.833
Torget vurderinger
49
Få bytta ut TV'n med en platespiller så blir nok dette riktig bra  ;)
Faktisk enig ;D
Men det blir for mye styr med en platespiller ,jeg er rett og slett for makelig anlagt . Men "følelsen" med vinyl er en annen enn plastikkboksene med sølvskiva ;)
Ga nettopp vekk et 20talls gamle plater ,resten bytta jeg inn i noen skarve cd plater hos den lokale bruktsjappa :-[

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Ser veldig bra ut, skulle gjerne hørt denne kombinasjonen. Skulle noe trekke ned, må det være de sykt store boksene på høyttalerkablene ;D

salvatore

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
15
Torget vurderinger
8
Mmmm deilige minner om Accuphase E306V og DP65V m Response 2.5, husker det som en god kombinasjon, dette må jo være bedre.....

mvh

kan se ut som om jeg har arvet ditt accuphase-oppsett :)

christian

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
467
Torget vurderinger
4
Faktisk enig  ;D
Men det blir for mye styr med en platespiller ,jeg er rett og slett for makelig anlagt . Men "følelsen" med vinyl er en annen enn plastikkboksene med sølvskiva  ;)
Ga nettopp vekk et 20talls gamle plater ,resten bytta jeg inn i noen skarve cd plater hos den lokale bruktsjappa  :-[
Mindre slitsomt å snu skiva 3 ganger i timen enn å dælje løs på den kubjella 24 timer i døgnet :)

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.833
Torget vurderinger
49
Ser veldig bra ut, skulle gjerne hørt denne kombinasjonen. Skulle noe trekke ned, må det være de sykt store boksene på høyttalerkablene  ;D
Skulle gjerne fjernet de ja ," HEI ,finn tongå!" ;D

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.833
Torget vurderinger
49
Dette var en god combo.

Helge
Du hadde ikke så værst combo selv :eek:

Har tenkt å oppgradere til Dp67 .
Har du hørt den i forhold til Dp57 ,er den "mye" bedre ?

Accuphase

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.03.2005
Antall liker
7
Dp-67 vs Dp-57 er kansje vært de siste kronene, men skal selv oppgradere til Dp-78 som skal være en del bedre.
Så forholdet er vel det samme med 57 og 67.

H

hobby

Gjest
Gratulerer. Bra å høre at du er fornøyd med Proacene. De blir nok bare bedre og bedre... :) :) :)

Hvordan synes du matchen er med MIT høyttaler kablene dine? Benytter selv WireWorld Gold til mine D80.

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
3.460
Torget vurderinger
4
Gratulerer!
Hva skjedde med D25'ene?

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.833
Torget vurderinger
49
Gratulerer!
Hva skjedde med D25'ene?
De fikk Tor tilbake igjen  ;)
Det er det jeg savner med Hifi sjappene her i Sandnes ,mulighetene for å bytte inn "gammelt" utstyr .
Synes personlig det er for mye styr å selge høytalere hvis de må sendes .D25 var forsåvidt greie å sende da de akkurat var innenfor størrelses kravet til posten ,det blir verre når D38 skal oppgraderes  ;D

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.833
Torget vurderinger
49
Gratulerer. Bra å høre at du er fornøyd med Proacene. De blir nok bare bedre og bedre... :) :) :)

Hvordan synes du matchen er med MIT høyttaler kablene dine? Benytter selv WireWorld Gold til mine D80.
ProAc trenger laaaang innspilling ,iallefall min erfaring med D25 . Jeg er veldig fornøyd med måten ProAc spiller musikk på .Har nå eid Tablette ref8 sig ,D25 og nå D38 ,lyden har blitt merkbart mye bedre for hver oppgradering ,så hvis dette fortsetter så blir det vel D80 neste gang ;D
Har testet litt forskjellige kabler og vil ikke si de virker særlig kilne på kabler .Har prøvd nevnte Mit 750Shotgun Monster 2.2s ,Monster 1.4s (nåværende) Nordost Heimdal (denne kunne jeg tenkt meg) Super Eclipse Biwire (nydelig tyngde og autoritet,men går allt saktere? )Kimber 4tc ,Audioquest Midnight+ ,Silversonic Q10 ;D Har masse kabler liggende å slenge , prøver å selge unna noen nå .

Var å smugtittet litt på anlegget ditt ,det må jeg si var imponerende :eek: Bruker du det mest til film eller musikk ?

Hvordan vil du beskrive lyden i D80 før og etter bytte til Theta Citadel .

Topp Bunn