- Ble medlem
- 18.08.2005
- Antall liker
- 6
Veldig enig med deg, jeg kan ikke fatte og forstå at noen kan mene at et voksent menneske har rett til å straffe sin partner fysisk, uansett begrunnelse.Honkey-Chateau skrev:Totalt skuffa over den normalt oppegående Gjestemedlem her.
Voksne folk bestemmer selv hvem de vil kysse, voksne folk bestemmer selv hvem de vil være i lag med. Når enkeltpersoner, av ren eiertrang, finner det opportunt å bruke never eller andre slagvåpen for å hevde sin mening, er det en tapers framferd vi ser. Uansett hvem som slår, og hvem som blir slått. Vi lærer våre barn å IKKE argumentere med slagvåpen, jenter så vel som gutter. Vil du lære din datter til å slå når noe går henne i mot, og din sønn til å ta i mot når noen slår?
Svada!
Hvor er liberalismen din, Deph? Voksne skal selv VELGE, og stå for sine valg! De skal ikke slås til de velger annerledes. Dersom man ikke kan leve med at den man er glad i kysser en annen, må man selv velge å ta konsekvensen av det i så fall. Koner kan ikke bestemme over menn, menn kan ikke bestemme over koner. Man må inngå en avtale med seg selv om hvor trofast man ønsker være, og være klar på hvor man står i livet. Slagvåpen vil uansett aldri kunne kontrollere personlige brister lengre enn øyet kan se.
Honkey
Hva i alle dager er poenget med å slå et menneske man egentlig bryr seg om, øker man sin anseelse og henter tilbake tapt kjærlighet på den måten? Valgte typen til Mira en annen så må han vel få lov til det, at hun slo ham var en dårlig reaksjon, og at hun skryter av det i ettertid tyder på elendig dømmekraft, og forherliger vold som løsning på samlivsproblemer.
Jeg har aldri slått noen og er aldri blitt slått, jeg lurer på om det samme gjelder de som her forsvarer bruk av vold?
Deph er tilbake i middelalderen og leker ridder. Vel vel, han om det, klarer ikke å ta ham seriøst..
Om slaget skader eller ei er ikke poenget, det ligger mer i et slag enn det å ønske å skade, og det er nok ikke alltid den fysiske skaden som sårer mest. Er man først av typen som slår, vil man nok finne på stadig nye unnskyldninger for å fortsette.