Mira Craig :(

Z

Zomby_Woof

Gjest
Har vi virkelig hatt så mye 'det er fælt at menn slår kvinner' at vi har glemt at det er 'slår' som er problemet?

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Slubbert skrev:
Lubne tenåringsjenter er ikke min greie okkesom.
Mira Craig er da ikke lubben, hun er velformet som en vakker kvinne skal være.!!! Dette i motsetning til de sultende beinranglene som homofile stylister pusher på oss fra alle kanter. :mad: :mad:

Sleiven

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
Jeg tror vi alle her kan bki enige om at MC er relativt sexy-lubben.

McLaren

Triver

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.10.2006
Antall liker
0
R.Solhaug skrev:
AKA skrev:
R.Solhaug skrev:
AKA skrev:
R.Solhaug skrev:
Vissvass. Typen kliner med en annen dame, hun fiker tilham i affekt; forståelig og velfortjent.

Mvh. RS
Nå sa vel damen at hun slo sin ”kjære” med knyttet neve i ansiktet (for å differensiere som du sier, selv om jeg mener det er uinteressant). Og du mener det bør være en akseptert måte å utrykke sin frustrasjon ovenfor et medmenneske?

Typens adferd er i utgangspunktet forkastelig, han burde vært slått ned og hun burde slått opp. (uppercut)

Mitt poeng er ikke å akseptere, jeg finner det bare debatten uverdig. La folk leve.

Mvh. RS
For å belyse poenget med debatten. Hva hvis det var hun som hadde kysset en annen. Hadde det da vært like akseptert om han slo til henne med knytta neve?
Nevnte jeg noe om å stte saken i kontekst? Er du en mann? Ser du ikke forskjellen mellom et "slag" fra en kvinne og ett fra en mann*? Du får ellers ha meg unnskyldt at jeg ikke finner dette verdig en debatt.

* Mann; altså ikke pingle*.

* Pingle; feminimn framtoning med utovertiss :p

Mvh. RS
He he godt poeng - sånn er livet.

G

Gjestemedlem

Gjest
En mann tåler en ørefik eller et angrep av en sjalu kvinne. Det er intet nedverdigende i en slik situasjon så lenge han forholder seg rolig og behersket. Tar han igjen fortjener han derimot den ytterste forakt.

Er dette for mye å takle forlater man dama, enkelt og greit.

Z

Zomby_Woof

Gjest
En kvinne tåler like godt en ørefik fra en sjalu mann.

Å forlate den som slår, er sikkert en god idé.

G

Gjestemedlem

Gjest
Zomby_Woof skrev:
En kvinne tåler like godt en ørefik fra en sjalu mann.
En mann som slår en kvinne er en taper av siste sort. For en mann bør det derimot ikke være noe problem å håndtere en agitert kvinne. Hvis han ikke fikser det er han ikke en mann men et pusetryne i fotformsko.

Er kvinnen ustabil er det derimot ingen grunn til å samle på henne.

T

TT.

Gjest
All type vold er uakseptabelt uansett om det er en ørefik eller slag. Sånn er det med den saken

Z

Zomby_Woof

Gjest
Et menneske som slår er et menneske som slår.

Hvis du liker å bli slått, vel bekomme. Liker du det ikke, er det bare å stikke.

G

Gjestemedlem

Gjest
TTmania skrev:
All type vold er uakseptabelt uansett om det er en ørefik eller slag. Sånn er det med den saken
Joda, men viktigere er det hvordan man forholder seg når slik skjer. Det er ikke det fysiske ubehaget av en neve i trynet som er problemet, det er i seg selv ikke værre enn å falle å slå seg, og det er bare små barn som tuter av slikt.

Så det vesentlige er hvordan man reagerer hvis noe slikt hender.

Som mann skal man tåle en slik episode uten å miste verdigheten, for taper man den er det det som en nederlaget og smerten ikke en hoven leppe. Og dem som henfaller til å ta igjen mister all sin verdighet og reduserer seg selv til en stakkar. Men en mann taper gjerne også anseelse hvis han skulle forlate sin kvinne fordi hun reagerte på denne måten. Da fremstår han som en veik figur.

De fleste kvinner derimot er menn fysisk underlegne, så man kan ikke forvente at en kvinne skal finne seg i noe slikt fra en mann. Skjer dette så bør mannen for all fremtid møtes med forakt og bes pakke sin sekk og reise. Ingen tilgivelse, og intet savn.

Slag handler om forsøk på dominans og maktbruk og ydmykelse, og det hele står og faller på om man lar seg påvirke av slikt.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Deph. Hvor hardt man kan slå er helt uvesentlig. Om man slår, og eventuelt hvor hardt, er det vesentlige.

G

Gjestemedlem

Gjest
Zomby_Woof skrev:
Deph. Hvor hardt man kan slå er helt uvesentlig. Om man slår, og eventuelt hvor hardt, er det vesentlige.
Hvis et barn blir sint og slår deg er det kanskje dumt, men hvis du slår et barn er det utilgivelig. Ser du ikke forskjellen?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Kvinner og barn. Ser du ikke forskjellen?

Et voksent menneske er ansvarlig for sine handlinger. Også kvinner. De har til og med fått stemmerett. Det er ikke måte på hvilke rettigheter og plikter som har fulgt i suffragettenes kjølvann.

Jeg lurer på om tiden er inne for å gi opp denne diskusjonen...................

S

Slubbert

Gjest
Gjestemedlem skrev:
Hvis et barn blir sint og slår deg er det kanskje dumt, men hvis du slår et barn er det utilgivelig. Ser du ikke forskjellen?
Et barn har ikke samme ansvar for sine handlinger som en myndig person, det å gjøre feil er en del av modningsprosessen. Derfor vil feks. ikke et sivilisert rettssamfunn kaste en 8-åring i fengsel selv om han gjør noe som i utgangspunktet kvalifiserer til fengselsstraff. IIRC så var det en sak i England hvor to tiåringer drepte en småunge med fullt overlegg, jeg husker ikke detaljene men tviler dog på at de ble straffeforfulgt som en voksen ville blitt hvis han gjorde det samme.

Jeg tolker deg dithen at du mener en kvinne bør ha mindre ansvar for sine handlinger enn en mann...?

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Totalt skuffa over den normalt oppegående Gjestemedlem her.
Voksne folk bestemmer selv hvem de vil kysse, voksne folk bestemmer selv hvem de vil være i lag med. Når enkeltpersoner, av ren eiertrang, finner det opportunt å bruke never eller andre slagvåpen for å hevde sin mening, er det en tapers framferd vi ser. Uansett hvem som slår, og hvem som blir slått. Vi lærer våre barn å IKKE argumentere med slagvåpen, jenter så vel som gutter. Vil du lære din datter til å slå når noe går henne i mot, og din sønn til å ta i mot når noen slår?
Svada!
Hvor er liberalismen din, Deph? Voksne skal selv VELGE, og stå for sine valg! De skal ikke slås til de velger annerledes. Dersom man ikke kan leve med at den man er glad i kysser en annen, må man selv velge å ta konsekvensen av det i så fall. Koner kan ikke bestemme over menn, menn kan ikke bestemme over koner. Man må inngå en avtale med seg selv om hvor trofast man ønsker være, og være klar på hvor man står i livet. Slagvåpen vil uansett aldri kunne kontrollere personlige brister lengre enn øyet kan se.

Honkey

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Damer må få lov til å være litt primitive. Det er best slik.

Hvor dukket forresten det slagvåpenet opp?
Snart har hun vel skutt ham med en bazooka...

G

Gjestemedlem

Gjest
Honkey-Chateau skrev:
Totalt skuffa over den normalt oppegående Gjestemedlem her.
Skuffa og vonbråten?

Jeg tenker meg situasjonen der jeg er sammen med en jente jeg er glad i, og hun finner på å slå til meg i affekt og sjalusi ved en anledning der jeg hadde hatt en greie med en annen kvinne. Vil dette være grunn alene for meg å slå opp med henne. Nei, jeg ville nok håndtert det på en helt annen måte.

På den annen side vil jeg finne det helt utilgivelig om noen jeg kjenner slo til sin kjæreste.

Kanskje inkonsekvent og ukorrekt av meg, men det kan jeg leve med.

Ja jeg synest det er mindre alvorlig hvis en kvinne slår til en mann enn omvendt. Et slag eller en klessing eller noe slikt er i seg selv mer en trussel om vold enn vold i seg selv, og hvis den som slår åpenbart ikke er i stand til å utføre det som trues med så er det ikke like alvorlig som hvis den var det.

Det er ikke som sagt heller ikke den fysiske delen av slag eller vold som er den mest alvorlige. En blåveis leges etter en uke, de mentale arrene kan være mye dypere. Men i den situasjonen som er beskrevet her så kan jeg neppe forestille meg at denne episoden har ført til nevneverdige traumer eller tap av respekt for gubben.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
BT skrev:
Damer må få lov til å være litt primitive. Det er best slik.

Hvor dukket forresten det slagvåpenet opp?
Snart har hun vel skutt ham med en bazooka...
Stryk slagvåpen. Sett inn knyttnever.
(det finnes boksere som er dømt for å ha angrepet med "særlig farlig redskap", når de kun har brukt hendene. Legger du noe tungt inne i hånda når du slår er det åpenbart et slagvåpen du benytter. Intet er bare svart eller hvitt)

Honkey

G

Gjestemedlem

Gjest
Honkey-Chateau skrev:
Hvor er liberalismen din, Deph? Voksne skal selv VELGE, og stå for sine valg! De skal ikke slås til de velger annerledes. Dersom man ikke kan leve med at den man er glad i kysser en annen, må man selv velge å ta konsekvensen av det i så fall. Koner kan ikke bestemme over menn, menn kan ikke bestemme over koner. Man må inngå en avtale med seg selv om hvor trofast man ønsker være, og være klar på hvor man står i livet. Slagvåpen vil uansett aldri kunne kontrollere personlige brister lengre enn øyet kan se.
Jeg fratar da ingen noen valg. Hvis gubben som fikk seg en på kjeften valgte å forlate damen av den grunn så har jeg jo selvsagt ingen problemer med det. Det hele handler jo om å være i kontroll over sin egen situasjon. Er han ikke mann nok til å hanskes med MC får han finne seg en fredeligere kvinne. Jeg ser ikke helt for meg at mannen ringer til nermeste krisesenter i allefall. :-\

Nikko03

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.11.2008
Antall liker
2.974
Torget vurderinger
3
Detta her har dem aller fleste lært når dem var små
var det ei jente på lekeplassen som slo deg så går du vekk.
er det en gutt så tar du igjen ,men du begynner ikke å slå noen.
sunt bondevett og god oppdragelse som varer livet ut.
Altså vil jeg tru at dem aller fleste har lært at det er litt mer greit ,for en jente å klappe til noen
i affekt i motsetning til en gutt sånn er det bare.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Nikko03 skrev:
Detta her har dem aller fleste lært når dem var små
var det ei jente på lekeplassen som slo deg så går du vekk.
er det en gutt så tar du igjen ,men du begynner ikke å slå noen.
sunt bondevett og god oppdragelse som varer livet ut.
Altså vil jeg tru at dem aller fleste har lært at det er litt mer greit ,for en jente å klappe til noen
i affekt i motsetning til en gutt sånn er det bare.
Og videre skal vi aldri? Vi skal altså fortsette med dette latterlige jomfru/ridder-skuespillet? Vet dere ikke at det faktisk er et økende antall menn som utsettes for mishandling av sine kvinner? Likestilling innebærer også et ansvar. Ansvaret består i å ta livet med verdighet, uavhengig av kjønn. Denne sjåvinistinnstillingen tjener ingen.
http://sinnetshelse.no/artikler/kvinner_mish.htm

Honkey

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.179
Torget vurderinger
1
Kvinner er utøvere av vold de også. I familiesammenheng kan det være de som utøver vold mot barna. Det er ikke nødvendigvis slik at det mot kjæresten/samboeren/ektemannen som utsettes for vold.

G

Gjestemedlem

Gjest
Ja det finnes voldelige kvinner, og at de er kvinner er ingen unskyldning for vold, kveinner kan være de mest grusomme og hensynsløse. Vold mot barn, familiemedlemmer bekjente eller fremmede er selvsagt ikke akseptabelt. Men jeg greier ikke helt å se denne episoden som det henvises til som vold som kan sammenlignes med alt dette.

Jeg ser bare en mann som fikk seg en klessing fordi damen ble sjalu, og som mann bør han tålde såpass og heve seg over å bli påvirket av slikt, ellers er han ikke en mann men en bleikfisk og en tøffelhelt.

Er det mange menn her som ikke synest det er mer akseptabelt i en gitt provosert situasjon å slå til en mann som det ville vært å slå en kvinne i samme situasjon? I så fall synest jeg at likestillingen har gått litt for langt for min smak.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
En mannlig tungvektsbokser kan lett ta livet av noen med knyttneveslag. Klart det er et "særlig farlig redskap".

Et slag blir utvilsomt mye kraftigere med noe hardt i hånden.

Det finnes damer som mishandler menn med vold.

I tillegg kan vi naturligvis trekke inn mye annet som heller ikke har relevans for denne saken.
Mira Craig er definitivt ingen tungvektsbokser, hun er en pop-sanger med rimelig lav vektsklasse som ikke hadde noe hardt i hånden, og det var snakk om ett slag og ingen mishandling, og hun har for lengst vraket han kline-fyren, noe hun sikkert burde gjort lenge før denne episoden skjedde.

Man kan naturligvis stille spørsmålstegn med intellektet til noen som slår når man blir provosert, men alle som har møtt overstadig berusede unge damer med høyt konfliktnivå vet at situasjonen er ikke egnet til å diskutere riktig valg av handligngsmøster tilpasset en aktuell situasjon.

G

Gjestemedlem

Gjest
ErosLoveking skrev:
Deph du som endel andre har ikke skjønt hva det handler om, hva med å lese deg opp på debattinnlegget til Dagfinn Nordbø, etterfulgt av oppslaget til DB. Prøv å se litt lengre enn bildet av Mira Craig. Det handler om så langt mer enn bare henne.

http://www.dagbladet.no/2009/03/30/kultur/debatt/mira_craig/5532616/

http://www.dagbladet.no/2009/03/30/kjendis/mira_craig/dagfinn_nordbo/5535571/
Joda. Jeg leste artiklene, men lar meg likevel ikke rive med i fordømmelsen.

Er det mer ok for en pen jente å være aggressiv og småvoldelig mot menn enn det er for en stygg kjerring eller en annen mann å være det?

Ja, når damen ligner på Lara Croft så er dette å anse som en naturlig del av pakken.

Myke menn og pusetryner får kjøpe seg en kanin i stedet.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Folket henger seg fullstendig opp i feil bagatell her!
Det virkelige problemet er ikke hvorvidt en eller annen berte slo sine pusenever i det schtøgge trynet til en eller annen kjæreste, det dreier seg om hvorvidt det er OK for kvinner å forherlige og sole seg i glansen av sine voldelige tendenser. I dette konkrete eksempelet bruker personen uttrykket "banke opp" hvilket er noe annet enn å tildele et par kilevinker i frustrasjon.
Se forbi selve handlingen, det dreier seg om det prinsippielle i om det er ok for kvinner å utøve vold mot menn, for deretter å søke heltestatus for det! Min påstand er at det er det IKKE! Kvinner er ikke mer jomfruer i nød enn det menn er riddere. Slag løser ikke problemer, de skaper dem.
Ukult: http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article591488.ece

Honkey

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.179
Torget vurderinger
1
Læresetningen er rent retorisk:

Det er tillat å "X" hvis forutsetning "Y" foreligger.

S

Slubbert

Gjest
Sleiven skrev:
Slubbert skrev:
Lubne tenåringsjenter er ikke min greie okkesom.
Mira Craig er da ikke lubben, hun er velformet som en vakker kvinne skal være.!!! Dette i motsetning til de sultende beinranglene som homofile stylister pusher på oss fra alle kanter. :mad: :mad:
Jeg hører denne hele tiden, men synes likefullt at det er vås. Det er ikke mange "utsultede beinrangler" blant de kvinnene som er i medias og offentlighetens søkelys primært grunnet utseendet. Hvem tenker du på egentlig, har du noen navn? Mira er lubben, om en ikke tykk (noe jeg heller aldri sa), men hvis du liker litt dissing så er det selvsagt helt fint for meg.

Dog får jeg av og til inntrykket av at det er en voldsom sensitivitet for dette med overvekt i dagens fete McDonald's-samfunn. Man må ikke finne på å snakke nedsettende om en overvektig celebritet, "nei hun er så flott atte", men hvis noen er tynn er det helt greit å radbrekke vedkommende som dårlig forbilde, beinrangel og så videre. Og annenhver dag er det én eller annen psykologdust ute i media og snakker om kroppshysteri som om det er verdens største samfunnsproblem, til tross for at overvekt er en hundre tusen ganger mer utbredt årsak til helsebesvær. Jaja, hver til sitt, for meg trekker iaff ukontrollerte resonanser og stående bølger ned når jeg vurderer attråverdigheten hos det motsatte kjønn.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
ErosLoveking skrev:
Deph du som endel andre har ikke skjønt hva det handler om, hva med å lese deg opp på debattinnlegget til Dagfinn Nordbø, etterfulgt av oppslaget til DB. Prøv å se litt lengre enn bildet av Mira Craig. Det handler om så langt mer enn bare henne.

http://www.dagbladet.no/2009/03/30/kultur/debatt/mira_craig/5532616/

http://www.dagbladet.no/2009/03/30/kjendis/mira_craig/dagfinn_nordbo/5535571/
Dagfinn Nordbø skader sin egen sak med slike innlegg ved å bruke en rimelig uskyldig episode til å fronte et alvorlig problem. De klager på at menn som snakker mannssak blir latterliggjort. Da burde de kanskje velge måten de går fram på med litt mer omhu.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Honkey-Chateau skrev:
Folket henger seg fullstendig opp i feil bagatell her!
Det virkelige problemet er ikke hvorvidt en eller annen berte slo sine pusenever i det schtøgge trynet til en eller annen kjæreste, det dreier seg om hvorvidt det er OK for kvinner å forherlige og sole seg i glansen av sine voldelige tendenser. I dette konkrete eksempelet bruker personen uttrykket "banke opp" hvilket er noe annet enn å tildele et par kilevinker i frustrasjon.
Se forbi selve handlingen, det dreier seg om det prinsippielle i om det er ok for kvinner å utøve vold mot menn, for deretter å søke heltestatus for det! Min påstand er at det er det IKKE! Kvinner er ikke mer jomfruer i nød enn det menn er riddere. Slag løser ikke problemer, de skaper dem.
Ukult: http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article591488.ece

Honkey
Du tror vel ikke på alvor at popstjerner selv velger hvordan man framsilles i media? Vet en journalist at det har vært en slik episode så er sjansen for at det blir slått stort opp drøyt 110 %, og da fremstiller de det ikke akkurat mildere enn det faktisk var.

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Tegn i tiden. Kvinner, i særdeleshet kjendiser, slår for å vise at de har en viss tabloid makt, eller, for å vise seg ytteligere frem. Helt kort: Mira Craig, er en uvesentlighet i mine øyne. Driver hun ikke over all formodning med musikk mon tro?

Vel, så har hun utseendet med seg, but so what?
Billige poeng som at hun er pen/rå å se på, er forbeholdt andre.

T

Teip

Gjest
Gjestemedlem; - Hvis det kommer en sølvgrå De Lorean susende forbi deg så gjør ditt beste for å få haik-kanskje er sjåføren en eksentrisk hvithåret mann som kan ta deg med tilbake til nåtiden.

Å påstå at en mann skal snu sitt kinn og gå sin vei dersom en kvinne slår til ham
er ikke bare latterlig pompøs ridderlighet-som selv utgamle kvinner vil finne tåpelig, men også kvinneundertrykkende.
Signalet mannen gir er da at en kvinne kan benytte vold
uten å måtte ta konsekvensene av sin handling-og følgelig reduserer han henne til et barn; som ikke kan taes for alvorlig og som man må unnskylde dets mangel på bedre forstand.
Uansett ikke noe samfunnet er tjent med.

Gi henne en skikkelig ørefik i rètur
så tenker hun seg om før hun slår noen neste gang.
Konsekvenslogikken er så enkel og effektiv
at det er nesten vakkert.

Mvh

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
3
Man slår ikke en kvinne tilbake. Man holder henne fast og sier at dette ikke bør gjenta seg.

La oss snu på dette. Om en spjæling på 1.60 slår til en kraftig kar på 2.0 hva syns dere om det kontra at en kraftig kar på 2.0 slår til en spjæling på 1.60?

Prinsipielt er det like ille, men ikke kom her og fortell meg at dere ville reagert likt på disse to tilfellene.
Jeg mener det blir litt det samme når en kvinne slår til en mann.

Jeg mener at problemet i denne saken er at MC skryter av det etterpå i media og blir illustrert med bilder i bokseringen hvor hun har nocked 3 karer i svime. Det er å forherlige denne type vold og gir farlige signaler til dagens ungdom.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.179
Torget vurderinger
1
..men her er ingen Rock & Roll..!

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.562
Torget vurderinger
1
Titleist skrev:
sikkert blitt nevnt tidligere i tråden, men i og med at hun snart skal slippe plate er det vel naturlig å lage litt støy i media for å få rampelyset rettet mot henne ? er jo en kjent metode i statene hvor artister særlig, i den urbane sjangeren hvor folk disser hverandre for å få hype før album release.

hvis ikke musikken i seg selv er nok til å skape hype, må man spille på sex og vold...
Dette er vel å treffe spikeren på hodet

Her er nok en sak som styrker den teorien http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=541138

Og noen lurer på hvorfor avisene sliter med opplaget ::)

Mvh Roald

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Nå må vi vel neste alle kjøpe den plata hennes. Hun har tydeligvis mye spennende å fortelle oss.

Topp Bunn