Minutten's tråd.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Når var det jo veldig lenge siden ECM hadde gitt ut nye lper så de nyere er kanskje bedre, men har kun denne av nyere på både cd og lp. På den annen side så er den fordel på 2 lp og teknisk sett er det en fordel.
    Men på mitt anlegg nå så er cd bedre. Burde nok skifte ut gammel pu, men på andre plater så er lp bedre en cd. Men når cd er gjort bra så er det vanskelig å argumenter for bedre lyd på lp slik anlegge mitt er nå (teste med headsett). Albumet ligger også på Qobuz i 88.2/24 format som nok var det som ble brukt ved opptak. Med kablet ethernet rett i Devialeten med RAAT (roon protokol) så burde dette teoretisk være bedre, men det var det ikke.
    Må teste litt lenger men vil si at cd var minst like bra, var små forskjeller, men litt fyldigere lyd på cd. Ikke 100% sikker på hva som var mest "korrekt". Tror jeg venter til jeg får en balansert kabel tidlig neste uke før jeg "nerder" mer.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Etter litt Bach tidligere i dag så fant jeg frem et Bill Frisell album på lp. Har stått i hylla en stund men om nye ECM utgivelser er som denne så er ECM tilbake med veldig bra vinylkvalitet. Veldig lite rillestøy på denne og helt flat vinyl. Lyden er også på nivå med Qobuz 96/24 (har den ikke på cd). Kanskje mindre krevende en Potter albumet men her er ikke Qobuz klart bedre lydkvalitet. De høres ikke helt like ut, litt mer fylde og varme fra vinyl, mens Qobuz er litt klarere og litt mindre fyldig. Blir en smakssak hva du foretrekker.

    bach murray.png


    frisell morgan lp.png
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Denne hadde jeg nesten glemt. Dukket opp på en cd i dag, de har til og med fått logoen med på forsiden av cover.

    copy control.png


    Er det jazz, klassisk eller rock??? Er det bra, ja!
    modern zappa.png
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Begynner å bli normalt at om en ikke kjøper utgivelser kort tid etter de er gitt ut så er de OOP. Kjøpte ikke lper i 2021 så fikk ikke med meg en live 3xlp Sonny Rollins som nå var utsolgt hos PK og Big Dipper, emusic sier de kan bestille (men det er utsolgt hos Resonance så spørs om de får tak i) men de har også lagt på nesten Kr.350 fra Big Dipper prisen, til rett under kr.1200. Disse er jo også gitt ut på cd ,så la på noen hundrelapper på et album på lp og bestilte noen cder i samme serie da de fortsatt er å skaffe.

    resonance cd1.png


    reconance cd2.png
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Av og til kan man mistenke at de gjør det bare på pure fa..! :devilish:
    Kunne jo vært greit å ha de samlet i cdhylla, men neida. :oops:
    resonance cd3.png
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Når utgivelsene er slik så betaler jeg fint i overkant av kr. 200 for et dobbelt album. Booklet på 100 sider er ikke dagligdags utenom større bokser.

    rollins holland cover.png


    rollins holland inside.png


    ronnins holland 2xcd.png


    rollins holland boolet.png
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Jag är inte sjuk, jag är bara svensk.

    Hvem har beste versjonen av Märk hur' vår skugga.

    Cornelis
    cornelis 3.png

    eller Thåström (imperiet)?
    imperiet best .png
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Enda en nye serie med jazz re-utgivelser denne gang fra Contemporary. Denne var det vel snakk om at disse skulle komme "snart" fra AP i 2015 så det var på tide. Bra at det kommer noe annet en Blue Note/Impulse/Verve.
    Ser ikke bort fra at det blir noen kjøp fra serien , selv om jeg ikke har det helt store behovet for flere lper akkurat nå :eek:

    contempary.png
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Ikke helt fornøyd med formatet på innpakkingen, men spilt den første cden og dette var bra!

    larry young paris.png
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Min Cyrus transport har i alle anmeldelser jeg har sett blir kritisert for at det er kresent på kvaliteten på cder, men det er ikke mange ganger jeg har opplevd problemer med mitt. Mitt nye Project derimot skipper på cder jeg har spilt kanskje en gang før, og jeg har ikke tall på hvor mange ganger det har skjedd på de få dagene jeg har hatt det. Merker det er nok problemer nå og kommer til å returnere dette. Men det lå ikke med angreskjema som det skulle fra Neby og har sendt dem en mail om retur, da 14 dagers returrett etter loven går ut om et par dager.
    Regner med at et så stort firma som Neby holder seg til loven og det går greit å returnere, men man vet jo aldri.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.939
    Antall liker
    32.917
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Min Cyrus transport har i alle anmeldelser jeg har sett blir kritisert for at det er kresent på kvaliteten på cder, men det er ikke mange ganger jeg har opplevd problemer med mitt. Mitt nye Project derimot skipper på cder jeg har spilt kanskje en gang før, og jeg har ikke tall på hvor mange ganger det har skjedd på de få dagene jeg har hatt det. Merker det er nok problemer nå og kommer til å returnere dette. Men det lå ikke med angreskjema som det skulle fra Neby og har sendt dem en mail om retur, da 14 dagers returrett etter loven går ut om et par dager.
    Regner med at et så stort firma som Neby holder seg til loven og det går greit å returnere, men man vet jo aldri.
    Det var da som.....først HCS sin transport, og så begynner din også. Min har fungert knirkefritt i straks to år nå.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Det var da som.....først HCS sin transport, og så begynner din også. Min har fungert knirkefritt i straks to år nå.
    Du har ikke hatt problemer med at den skipper på cd som ikke 100%?
    Måtte begynne å tørke av alle cder jeg spilte med en myk klut, men selv da så skipper den av og til. I går så fikk den problemer med en cd jeg sannsynligvis ikke har spilt før (maks en gang om så) så da merker jeg at det blir for mye styr. Fjernkontrollen må nesten finsiktes mot spilleren og knappene virker stort sett, men ikke alltid. Har også sjekket at den stå i "vadder" da min Naim spiller hadde problemer før jeg fikk dette på plass. Nå vet jeg ikke helt hva jeg gjør med cd avspilling fremover. Venter nå på angreskjema fra Neby da jeg fristen går ut i morgen. Siden jeg fikk den utlevert den 1. så er 15 den side dag for retur slik jeg tolker det.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.939
    Antall liker
    32.917
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Du har ikke hatt problemer med at den skipper på cd som ikke 100%?
    Måtte begynne å tørke av alle cder jeg spilte med en myk klut, men selv da så skipper den av og til. I går så fikk den problemer med en cd jeg sannsynligvis ikke har spilt før (maks en gang om så) så da merker jeg at det blir for mye styr. Fjernkontrollen må nesten finsiktes mot spilleren og knappene virker stort sett, men ikke alltid. Har også sjekket at den stå i "vadder" da min Naim spiller hadde problemer før jeg fikk dette på plass. Nå vet jeg ikke helt hva jeg gjør med cd avspilling fremover. Venter nå på angreskjema fra Neby da jeg fristen går ut i morgen. Siden jeg fikk den utlevert den 1. så er 15 den side dag for retur slik jeg tolker det.
    Kun et par CD'er med svært tydelige riper som jeg kjøpte brukt. Har spilt hundrevis av skiver over et par år nå. Sjekka bloggen min og den blir 2 år 19.mars. Det ordner seg sikkert med retur. Tror Neby er seriøse aktører sånn. Men , hva man skal kjøpe som erstatning - jeg håper jeg slipper å ta stilling til det for egen del.
    Jay's Audio siste utgave kanskje........

    CDT2-MK3 | Jays Audio (jays-audio.com)
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Skikkelig kjipt dette. Mitt drev fungerer uten hikke hos forhandler blir det påstått. Men for meg er det enkelt, jeg stoler ikke på det og vil ikke ha det tilbake i anlegget. Når da Ayon fungerer helt fint samt gir meg stor eieglede, så er svaret gitt for min del.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Kanskje det er feil på min?
    Hadde lest meg opp på info og det var et magasin som testet hvordan den leste cder og den var ikke helt på nivå på Philips cd pro2 , men den fikk mer en godkjent. Hvordan fungerte fjernkontrollen på den dere har/hadde?
    Fikk mail fra Neby nå om at det bare var å sende den tilbake, så Jay's Audio? Vet ikke helt, kanskje en cdspiller men det blir litt smør på flesk med Devialeten.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fjernkontroll virket grei, den korte tiden før den begynte å hikke. Jay sin er sikkert ok. Jeg hadde kjøpt noe som gir deg glede av å fore med musikken din, og sett helt bort fra om det er drev, cd spiller eller hva som helst.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Fjernkontroll virket grei, den korte tiden før den begynte å hikke. Jay sin er sikkert ok. Jeg hadde kjøpt noe som gir deg glede av å fore med musikken din, og sett helt bort fra om det er drev, cd spiller eller hva som helst.
    Tenker litt i samme bane, akkurat nå så tror jeg ikke det blir Jay. Så litt på Marantz før jeg kjøpte Project men har lest om en del som har hatt problemer med service fra Marantz. Og nå er de (sammen med Denon) solgt til et firma som driver med medisinteknikk (tror jeg det var)?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Problem kan alltids oppstå. Selv er jeg svak for de gamle fra Sony. Noe mekanisk og solid med de. Men ryker de er det bare å kaste, ihvertfall nesten. Skal ikke være lett :)
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Har sett den, men det frister ikke å kjøpe noe som er så gammelt.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Har sett den, men det frister ikke å kjøpe noe som er så gammelt.
    Ah, stod ikke noe alder i annonsen, så tenkte den var noenlunde aktuell. Men det er jo litt av «problemet» med Accuphase for oss som ikke er kjennere. Utseendet er likt enten det er nytt eller 40 år gammelt he-he Hvor gammel er den forresten?

    Så nå her https://www.accuphase.com/history.html Tidlig-midten av 2000-tallet. Begynner å bli lenge siden for en CD-spiller, ja.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Ja så det, har vel ligget ute flere ganger. Må få sendt Project først så får jeg finne ut hva jeg gjør.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    No more Project :cry:

    Synd kunne potensielt vært veldig bra, men den hadde nok irritert meg så lenge jeg hadde hatt den.
    tom cd.png
     
    • Trist
    Reaksjoner: HCS

    Lancaster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.08.2013
    Innlegg
    851
    Antall liker
    2.105
    Torget vurderinger
    1
    Om du vil tilbake til de britiske øyer, kan kanskje Exposure XM være aktuell?
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Vil jo helst ha noe bedre en det jeg har, ikke bare en topplader. Det er jo ikke slik at det nå plutselig ikke går å høre musikk på Cyrus/Devialet, og du venner deg fort til det du har. Devialeten er bedre en både Naim dac m/xps og Cds3/xps så det er ikke noe krise her. :)


    cyrus..jpg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Måtte ta med filmmusikken til Miles Davis også, har ikke kjøpt denne før da jeg ikke kan fordra utgivelser som Speaker Corner utgivelsen av denne med opptil 4 versjoner av samme spor etter hverandre. Man spiller den en gang og så blir den satt bort. Sam Record utgaven en 10" og ikke normal lp på 12", preset hos Optimal og ikke Pallas som tidligere.


    SR13-Miles-Davis-e1469630819969.jpg


    Side A

    Générique 2’47”
    L’assassinat des Carala 2’09”
    Sur l’autoroute 2’18”
    Julien dans l’ascenseur 2’09
    Florence sur les Champs-Elysées 2’51”

    Side B

    Diner au motel 3’56”
    Evasion de Julien 0’51”
    Visite du vigile 2’04”
    Au bar du petit bac 2’53”
    Chez le photographe du motel 3’57”

    Re-mastered from the original mono master tapes with the echo effects.
    Cut by Ray Staff at Air Mastering Studio in London.
    Vinyl pressed by Optimal in Germany using the Metal Mothers from Pallas.
    10-inch – Facsimile reissue using the original cover art with OBI.
    Double insert using an original photo by Gérad Landau/INA from 1957.
    Each record has been visually checked to prevent defects.


    Speakers Corner utgaven, håpløst å ha dette på lp om det ikke bare er for å ha detn i hylla. Hvem er det som vil å høre 3-4 versjoner etter hverandre hver gang man spiller platen? Legg dem på slutten etter de originale utgivelsene om man skal ta med ekstra take.
    A1Nuit Sur Les Champs-Élysées (Take 1)2:25
    A2Nuit Sur Les Champs-Élysées (Take 2)5:20
    A3Nuit Sur Les Champs-Élysées (Take 3)2:47
    Générique
    A4Nuit Sur Les Champs-Élysées (Take 4) (Florence Sur Les Champs Élyseés)2:59
    Florence Sur Les Champs-Élysées
    A5Assassinat (Take 1)2:02
    Visite Du Vigile
    A6Assassinat (Take 2)2:10
    Julien Dans L'Ascenceur
    A7Assassinat (Take 3)2:10
    L'Assassinat De Carala
    A8Motel3:56
    Dîner Au Motel
    B1Final (Take 1)3:05
    B2Final (Take 2)3:00
    B3Final (Take 3)4:04
    Chez Le Photographe Du Motel
    B4Ascenseur1:57
    Évasion De Julien
    B5Le Petit Bal (Take 1)2:40
    B6Le Petit Bal (Take 2)2:53
    Au Bar Du Petit Bac
    B7Séquence Voiture (Take 1)2:56
    B8Séquence Voiture (Take 2)2:16
    Sur L'Autoroute
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Da var returen av Projecten i orden, så nå begynner man å lure på om det er noe annet som kan erstatte den? Har ikke funnet noen som frister enda, kanskje vente litt og se om det kommer noen nye produkter fremover nå som det litt mer kontroll på diverse virus.

    Schiit jobbet med en cd-transport men det er ikke kommet noe på markedet enda, sannsynligvis forsinket.
    Videoen viser også også hvorfor det er behov for markedsføring og salgs personell, litt mer entusiasme kunne vel disse tek folkene vist? :)
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Merker jeg irritert meg litt over at jeg nå igjen har bedre lyd fra roon en fra cd, litt mindre stas å få nye cder i posten da. Nå ligger bare deler av denne på Qobuz, men de fleste andre ligger i fulle utgaver på Qobuz.

    haydn string.png
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.510
    Antall liker
    6.120
    Torget vurderinger
    14
    Bedre lyd fra stream en cd?
    Usikker på hva Roon er men høres spennende ut.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Ikke utenkelig at det blir innkjøpt en ny cd transport neste år, kanskje en urd om den blir lasert?

    Men hva er det med å ha knøttsmå og uniforme betjenings knapper på nyere transporter?

    urd.png


    Samme med Project, og med kvalitets følelse på knappene som en $30 Kina modell ikke $3000 som den koster.
    Pro-Ject_CD_Box_RS2_T_and_DAC_Boх_RS2_12.jpg


    Noe var faktisk bedre før, og disse Sonyene har en logisk utforming som jeg kan like. Nå er jo disse fysisk større men man kunne jo lånt litt av prispipene med med plassering og utforming av knappene.

    sony_cd_p555es_champagne-2.jpg


    191sony.promo_.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn