Minutten's tråd.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Et av de nyere albumene fra ECM jeg har på lp, og vinylen er veldig bra selv om den ikke er 100% flat.
    Heller mot at denne type musikk er bedre på digitalt format.

    cyrille ecm.png
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Denne Cornelis boksen kjøpte jeg på en butikkkampanje (ikke på web) hos PK for mange år siden, internt var det de som tvilte på om de fikk solgt noen. Det ble utsolgt fort som den burde, kanon boks til lite penger. Det er faktisk også veldig bra lyd på endel av dette.

    cornesis box.jpg


    Nå: Cornelis sjunger Victor Jara, Rätten till ett eget liv.

    cornelis 4.png
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    690
    Antall liker
    1.508
    Torget vurderinger
    3
    Denne Cornelis boksen kjøpte jeg på en butikkkampanje (ikke på web) hos PK for mange år siden, internt var det de som tvilte på om de fikk solgt noen. Det ble utsolgt fort som den burde, kanon boks til lite penger. Det er faktisk også veldig bra lyd på endel av dette.

    Vis vedlegget 796284

    Nå: Cornelis sjunger Victor Jara, Rätten till ett eget liv.

    Vis vedlegget 796283
    Heldiggris!!! Den boksen er bare fantastisk!!😊
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Heldiggris!!! Den boksen er bare fantastisk!!😊
    Hadde vel bare hørt de mest ihjel spilte "slagere" på radio/tv før jeg kjøpte denne, og fikk litt en liten Wow! opplevelser når jeg spilte gjennom denne. Synd han ikke hadde "litt" bedre kontroll på privatlivet sitt, som så mange andre store musikere.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oal

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Var ikke så mange nye album som ble gitt ut på vinyl i 2001 når jeg kjøpte denne. Kom vel også en MOV for noen år siden men det går fortsatt i cder her.

    ten new song cohen.png
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Denne Cornelis boksen kjøpte jeg på en butikkkampanje (ikke på web) hos PK for mange år siden, internt var det de som tvilte på om de fikk solgt noen. Det ble utsolgt fort som den burde, kanon boks til lite penger. Det er faktisk også veldig bra lyd på endel av dette.

    Vis vedlegget 796284

    Nå: Cornelis sjunger Victor Jara, Rätten till ett eget liv.

    Vis vedlegget 796283
    Nytt drev? Og ditt funker.. Æsj for meg, likte det drevet.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Nytt drev? Og ditt funker.. Æsj for meg, likte det drevet.
    Ja, fikk ikke lyd med en gang så ble litt bekymret da jeg fikk med meg at du fikk problemer. Spilt noen timer og det ser ut til å fungere OK, men de kunne godt brukt noen minutter på ergonomien (var jo ikke gratis).
    Trist du fikk problemer, har du returnert det?
     
    Sist redigert:

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Blir jo til at man kikker litt ekstra i cd hylla når det er noe nytt å teste de på. Denne ble kjøpt etter jeg leste diverse anbefaling en gang på 90 -tallet og har vel prøvd å spille den et par ganger. For å ta det som er bra, coolt cover! Men nytt cddrev eller ikke, jeg fatter ikke hvorfor denne er så populær? Er jo helt jævl.. 🤬 Tror jeg heller hadde spilt min gamle Wham cd en å hørt igjennom hele denne. 🤮

    Min tråd mine meninger 😂 (ingen trenger å bli fornærmet om de liker denne, og det er det vel mange som gjør?)

    nigth fly.png
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, fikk ikke lyd med en gang så ble litt bekymret da jeg fikk med meg at du fikk problemer. Spilt noen timer og det ser ut til å fungere OK, men de kunne godt brukt noen minutter på ergonomien (var jo ikke gratis).
    Trist du fikk problemer, har du returnert det?
    Ja, på tur nå. Får håpe bransjemann betaler tilbake. Det er litt kjipt, enig i det ifht ergonomisk design. Display er bra. Håper ditt holder seg friskt. Hvilken dac bruker du?
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Ja, på tur nå. Får håpe bransjemann betaler tilbake. Det er litt kjipt, enig i det ifht ergonomisk design. Display er bra. Håper ditt holder seg friskt. Hvilken dac bruker du?
    Har du funnet en erstatning? Bruker en Devialet 220 så kjører cd og lp gjennom samme dac.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Spilte mye Doors en periode, men rundt 20 år siden siste jeg spilte et Doors album, og det var sannsynligvis The Soft Parade. Fra den tid man merket cd hvordan de var spilt inn og mikset (alle var jo digitalt mastre siste D).
    Denne er AAD som vel var ansett å være dårligst på den tiden, DDD var jo det store. Jo mer digital jo bedre var det jo.

    la woman.png
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Devialet er fine greier. Blir nok en ayon, med nytt drev. Den ser fin ut og. Og kan kobles på ulike måter.
    Den som lå på Torget i går? Kunne vurdert den selv for en uke siden, det blir nok bra. Tipper den er mye bedre å betjene også.
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    690
    Antall liker
    1.508
    Torget vurderinger
    3
    Devialet er fine greier. Blir nok en ayon, med nytt drev. Den ser fin ut og. Og kan kobles på ulike måter.
    Snik!!😂
    Var det du som stakk av med den?
    Gratulerer! Knakanes fin spiller!😊
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Stemmer det. Likte utseende. Og top load er fint. Bra det ordnet seg, for begge :)
    Blir litt smør på flesk med cd spiller når den gjør AD på inngangene, selv om det fungerte OK den lille perioden jeg
    testet med Naimen min før jeg solgte den.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Litt nerding før jeg tar kvelden. Kjører midlertidig RCA ut fra Project og RCA kabel med XLR overgang til Devialet og kablet nettverk fra Devialet til roon. Så sammenlignet litt på en ny utgivelse med 96/24 fra roon mot cd, ikke 100% samme nivå på dem. Var vanskelig å si hvilken som var best siden roon nok hadde ørlite mer nivå.
    Så førsteinntrykket på lydkvalitet var bra, resten ikke mer en det må være og hadde nok forventet litt mer.

    mcbride vs .png
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Tror ikke jeg har hatt cd spiller/transport som støtter cd-text før, Sonyen min var nok kjøpt før det var lansert.
    Men her får man nytting info som denne fra ECM om at filene er på format 44.1/16 (dette er lagt inn i tekst filen).

    display project.png
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Nå blir det vel kjeft å få om sluket er innom tråden, jeg har spilt Miles igjen!
    Eller egentlig så er det Wayne Shorter jeg har spilt. Fått en liten oppvåkning etter å ha vært litt i " Zombie modus" etter flere år med stor sett streaming og en lper her og der. E.S.P er studio debutalbumet med Miles i 65, ikke så mye nevnt dette albumet, men jeg liker det veldig godt.

    esp cd.png
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Følger opp med Shorter debut på Blue Note under eget navn, fra 64 noen måneder før han begynte å spille med Miles Davis. Denne RVG utgivelsen er fra 2004, og er visstnok ikke så dårlig som de første i serien.

    Nigth dreamer.png
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Ser lekker ut det pro ject drevet, kunne absolutt tenkt meg en sånn selv. Virker knotete med den toppmatinga men Ser jo litt kult ut også.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Toppmating var halve jo poenget med denne :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Hehe ja, er jo det som gjør den litt kul samtidig som det virker litt knotete.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Var ganske klar på at jeg ikke skulle ha toppmater tidligere da det tok mye plass og måtte plassers øverst der platespilleren skulle stå. Da jeg skulle selge Naimen min som var topplader og hadde stått ubrukt i mange år så måtte jeg teste den for å være sikker på at den fungerte. Til min store overraskelse så likte jeg betjeningen (kanskje det minner mer om platespiller?) og spilte mer cder på noen uker en jeg hadde gjort på flere år. Cyrusen har bilstereo lading så det er kanskje også en faktor? Det er også mindre mekaniske deler som kan lage problemer da lokket må åpnes manuelt. Men nå har jeg altså ofret en platespiller for den.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Hvordan har jeg klart meg uten cd-text tidligere, her er en annen label som bruker dette til nyttig info. 😂

    track 1.png
     
    • Haha
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du som har en del ECM, hvordan får en lagt inn i discgogs? Barcode hvor? Tror jeg må ha mer kaffe.. :)..
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Du som har en del ECM, hvordan får en lagt inn i discgogs? Barcode hvor? Tror jeg må ha mer kaffe.. :)..
    Noen har som du sikker hatt sett strekoden på baksiden av coverert, andre på baksiden av "papir jakken" og noen har den på undersiden (siden) av papir jakken. Jeg var så "smart" at jeg kastet alle disse sist jeg flyttet så kan ikke sjekk om alle har strekkode men sjekket noen fra tidlig 80-tall og de hadde bak på coverert, nyere har den på papirjakken (og coveret).
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Ang. Wayne Shorter så kjører Platekompamitet kampanje på de Original Albums boksene som jeg viste noen sider opp. Her får du mye bra musikk for kr.143 om du fortsatt spiller cd.

    shorter oa boks.png
     
    Sist redigert:

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Savner litt betjeningen på Naimen, men ikke størrelsen. Begynte å dra på årene og solgte mens den fortsatt fungerte 100% og jeg kunne få en OK pris for den.

    weld.jpg


    Cyrus drivverket m/psu tok halve plassen i høyden, eller bredden om du stuet vekke begge psuene. Betjening var
    mer klønete med bilstereo mating, men litt bedre lyd.
    cyrus..jpg


    Project tar foreløping mindre plass (kommer nok en ny psu en eller annen gang), betjeningen av cder er bedre en på Cyrus og lyd er et hakk opp. Men de på ergonomi avdelingen hos Project burde fått en tupp i r..... Sannsynlig jobbet med platespillere før.

    prject cdp.png
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.936
    Antall liker
    32.859
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Den er litt puslete å stelle med, men jeg har vent meg til størrelsen . De store bøse transportene som bruker samme drivverk koster astronomiske summer - så "knerten" får duge for min del :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Den er litt puslete å stelle med, men jeg har vent meg til størrelsen . De store bøse transportene som bruker samme drivverk koster astronomiske summer - så "knerten" får duge for min del :)
    Jo men det at det skal være 10 (tror bare det er 7) lys styrke nivåer på displayet, men det går ikke å skru det av?
    Ikke mulig å velge å bare track nummer og ikke tid, heller ikke mulig å se hvor lang tid det er igjen.
    Jeg sitter og ser mot spilleren og med cd-text som konstant skroller og og tid så hadde det vært veldig greit å kunne skru av displayet, som de fleste andre spillere kan. Sannsynligvis en av de spillerene med minst funksjoner på markedet. Skulle det være så minimalistisk så kunne de droppet skjermen. Men advarsel om laser i bruk med farger det er nødvendig funksjonalitet! Er i grenseland til tåpelig imo, og må innrømme tanken på retur har vært der. Planen var å ha denne i mange år, men er litt skuffet nå. Problemet er jo at det ikke er så mange alternativer å velge mellom lenger. Ingen usb inngang heller så man enkelt kunne oppdraget sw selv, om de laget en ny sw versjon. Min har sw versjon 1.10 er fra 2018 så de har tydeligvis ikke sett behov for å oppgradere på en stund.
    Heldigvis er lyden bra da. :)


    laser.png
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    For de med interesse for klassisk musikk så kan jeg anbefale denne som er en bokutgivelse av samtaler mellom Murakami og dirigenten Ozawa. Kanskje for spesielt interesserte da det blir mye detaljer om orkestre , musikere og innspillinger. Har ikke lest hele enda, men leser litt nå og da, det er jo ikke en roman.


    abolut about music.png


    22BOOKMURAKAMIJP-jumbo.jpg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Fortsetter med å spille fra Pires boksen, mer Brahms.

    brahms violin pires.png
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Begynner å bli noen år denne, fra 2005 men liker den enda bedre nå en da den ble innkjøpt.

    rome obouve her.png
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    ECM holder en overraskende lav pris på sine lp utgivelser sammenlignet med andre. Men cdene til ECM er normal så bra at jeg kan fint leve med dem. Kunne gjerne senket prisen på cdene, men den har vel vært den samme nå 20 år så relativt sett er de rimelige en før.

    50 lapp skiller cd og lp nå.
    lovano garen..png

    iyer break.png
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Kjøpte dette Chis Potter albumet i 2015 og da hadde nettopp ECM startet med å gi ut ny musikk på lp igjen. Kjøpe begge formatene for å test, men har litt annet utstyr i dag så måtte teste litt siden jeg påstod at cd er minst like bra som lp nyere musikk fra ECM.

    potter lp cd.png
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn