- Ble medlem
- 08.07.2005
- Antall liker
- 2
Roysen skrev:Det er nå din mening.Greven skrev:Poenget (som jeg også påpekte for ca en uke siden) er jo at ingen kan ha fullstendig oversikt over sine egne forventninger. Om man kunne det ville det være totalt unødvendig med blindtester.Roysen skrev:I følge Knutinh er det ikke entydig at placebo virker i retning av forventingene på forhånd. Dersom det skulle være slik ville vel alltid den kabelen man tror er best på forhånd også er best under seende lytting. I og med at alle godt konstruerte kabler spiller likt mener jeg. Dette vet vi imidlertid at ikke er tilfelle.nb skrev:Nei, men når utagangspunktet er at alt i utgangspunktet kan funke og alt er høbart,så blir det fort hørbart. Om det da brytes noen elektriske grunnprinsipper på veien er ikke så nøye, da er det bare de tykke lærebøkene som er feil.Roysen skrev:Du mener nocebo?
Mvh
Roysen
Mvh
Roysen
Mvh
Roysen
Tja... Hva skal man si? Dette er veldig grunnleggende kunnskap for alle som har satt seg litt inn i vitenskapsteori og forskningsmetodikk. Så jeg vil vel ikke akkurat karakterisere det som min mening. Men her i subjektivistmekka er jo alt bare meninger... :
Har sagt det før, men det meste som kommer av kritikk av den vitenskaplige metode her inne, enten baserer seg på mangelfull kunnskap eller direkte misforståelser.
Tilbake til topic. Helt enig med trådstarter at kvaliteten på anlegget bør være relativt høyt før man kankje kan detektere de mest subtile forandringer. Jeg er allikevel uenig i at man nødvendigvis må eie slik type utstyr for at man skal ha hatt tilstrekklig erfaring med det.