rørlig skrev:
Så flotte ut de Exactene. Ferdige?
En anelse samlemani å spore?
Ellers så ser jeg en del kjente ting som Abrahamsen og Tandberg .
Helt klart, samlemani på gang.. så forsøker så godt det lar seg gjøre å oppgradere sammlingen mer en jeg tilfører nye ting.. men som en kan se så gjør det litt vondt å gå vekk fra utstyr jeg har satt pris på.
Joda Exactene er ferdige, og har blitt brukt mye.
Men da jeg også har en forkjærlighet for celestion, som jeg vokste opp med, så har det kommet et sett med sl6s og et sett med 700+6000system til.
Dynabel exactene gjør det nokk bedre på film enn celestion gjør det, de tåler mere pådrag men med det oppsettet jeg har av elektronikk nå, så kan det bli litt for mye bass i exactene, selv for en bassglad skøyer som meg.
Dermed så bytter jeg litt frem og tilbake, og for meg er det en stor del av gleden med hifi, nemelig variasjonen.
Og jeg ser minst like mye film som jeg lytter til musikk, så dermed kommer nokk alle disse settene til å bli.
Derimot kommer jeg nok til å vurdere salg av et sett med jbl-decade , et sett tannoy , eventuelt et sett med doble 8" seas fra 75-85 en gang.
Dette er høytalere jeg syntes låter fint, men som alle har lav/ingen salgs verdi, så dermed har de bare blitt lagret. Men nå får jeg rydde litt, kanskje de doble 8" flytter inn i bobla(bil), og decadene blir solgt for en symbolsk sum, så får jeg i alle fall mere plass inne .