Milenkos anleggsblogg:

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• J

J.J

Gjest
    Sonny skrev:
    Sukk Milenko!
    Jeg sitter på hjemmekontor, koplet opp mot serveren på jobben og oppdaterer 1000-vis av reservedelspriser, manuelt. Dette er noe jeg aldri pleier å gjøre. Hvordan i alle dager fikk jeg rotet meg bort i dette da?

Ha litt medynk da - det er gørr kjedelig - ensomt - øynene går i kryss. :'(

Sonny
    Se her Sonny .... dette gjør deg glad ;D HORN

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Sonny skrev:
    Sukk Milenko!
    Jeg sitter på hjemmekontor, koplet opp mot serveren på jobben og oppdaterer 1000-vis av reservedelspriser, manuelt. Dette er noe jeg aldri pleier å gjøre. Hvordan i alle dager fikk jeg rotet meg bort i dette da?

Sonny
    Uff da, hørtes ikke kjempemorsomt ut akkurat.
    Men vil tro det nærmer seg helg etterhvert :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    jan#jan skrev:
    Sonny skrev:
    Sukk Milenko!

Sonny
    Se her Sonny .... dette gjør deg glad ;D HORN
    Gjorde meg glad nok en gang hvertfall ;D

Sonny

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    2
    Joda! :)
    Tenk om jeg hadde vært så fingernem at jeg hadde fått til å lage det hornet. Det er noe av det flotteste jeg har sett. Da blir fugleholkene mine amatører - uten tvil. Nå er jeg heldigvis slik skrudd sammen at jeg kan glede meg med andre uten å føle misunnelse.

Det er bare en time igjen med idiotarbeid for i dag. Minibaren på lytterommet er fylt opp med øl. Jeg har gledet meg siden i går til at denne kvelden kommer. Det jeg skal lytte til ble valgt ut i går. Fredagskvelden i lytterommet, før jeg blir fredagssosial med familien, er den beste tiden jeg vet om. Roen senker seg - alt låter bra på en sånn dag.

Hvordan er det med deg Milenko - har du slike stunder som du virkelig ser fram til å bare nyte?

Sonny

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Prøver å sett pris på de små tingene, mye å sette pris på samt være glad i.
    Har to fantastiske barn som jeg bruker så mye tid sammen med som formen tillater og prøver å være der for dem når de trenger noe.

Ellers nyter jeg stundene foran anlegget eller sammen med venner/poker/playstation kvelder med gutta.
    Kan godt bare sitte å kose meg foran tvn med kona også, de små tingene har blitt veldig viktige :D

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    den som klarer å ta med seg og nyte de små øyeblikk i livet , er en livsnyter imo, håper du har og får mange av disse

Sonny

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    2
    Hehe...... nyt barna mens de er små Milenko!
    Bare vent til de blir større og du får mobiltelefonregningen deres. Fri familie og en datter på 23 år - gjett om jeg fikk sjokk når telefonregningen hennes kom inn døren nå! Hun har akkurat kjøpt seg ny telefon, gjett hvem som må betale den gjennom fri familie?

Siden det er fredag i dag skal jeg ikke la dette ødelegge kvelden, men jeg fikk skikkelig vondt i lommeboka. Det blir nok en whisky i tillegg til øl i dag. ;D

Sonny

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.562
    Torget vurderinger
    24
    Alle de SMÅ tingene - det ER livet, det! Bortsett fra horn, da. DE skal være store!! God helg! This broadcaster is now closing down..

Sonny

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    2
    En riktig god fredagskveld til deg Milenko og til alle de andre Milenkoistene. :)

Nå er det på tide å finne av knappen på PC'en for i dag.

Sonny

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Var en tur innom auksjon i dag, var noe radiorør i ei eske, en del Mullard 6jt et eller annet og ef83, men ellers mye ymse så jeg lot det være, ingen jeg hadde bruk for der.
    Var en stor bamse av et rør, tror det var merket Mullard 1530, var digert :)

Ellers driver jeg på å bygger på baffelen, men gikk tom for strøm på drill og noe byggemateriale så må nok en tur innom Biltema å hente forsyninger.

Todelt baffel ser jo ikke ut i måneskinn, men er vel på linje med baffel av papp, med slike råmaterialer så legger man lista på finish/mangel på deretter også, men moro å eksperimentere uansett.

Slenger ut noen bilder i løpet av kvelden tenker jeg :)
    Handletur, bygging, fotballkamp på tv (ikke si det til noen men jeg er lidenskapelig tilhenger av Aston Villa ;D) så tippekampen prioriteres litt hvertfall...

Så får man se om man drar frem loddebolten til senkvelden, sånn går dagan på rastløshet steroid tablettene Dexamethasone, man får hvertfall ting unna ;D

Har skjært hull til slanger i vifteskap på kjøkkenet i dag også, kona fornøyd også, tok bare et års tid, men siden jeg hadde stikksaga fremme så...selvsagt så var slangen en par og tredve centimeter for kort...

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Har da fått gjort noe i løpet av dagen, tok litt lengre tid enn forventet da jr. på 2,5 år synes det var veldig spennende å hjelpe til (moro)...

Dette er nok sentralens uten tvil styggeste byggeprosjekt hittil, men når man bygger av det man finner og ikke hadde en klar plan til å begynne med annet enn å få det til å spille så blir resultatet således...
    Så, ligner ikke grisen, men spiller ganske så bra likevel må jeg si...egen innsatsen er jeg fornøyd med, har svettet så det holdt mens jeg har vært i sving ;D

De ble forresten jævla svære, tror ikke det er plass til større...
    Det ble hvertfall vindskeivt og skakt så det holder, men liker å lytte i mørket så det går greit ;D

Nesten identisk med den andre, men bare nesten...

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Slenger med et par til av "mesterverkene" de skeive bafler betalt uten visa da de var gratis rekved...

Og et til for dårlig smak :p

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Har da fått gjort noe i løpet av dagen, tok litt lengre tid enn forventet da jr. på 2,5 år synes det var veldig spennende å hjelpe til (moro)...

Dette er nok sentralens uten tvil styggeste byggeprosjekt hittil, men når man bygger av det man finner og ikke hadde en klar plan til å begynne med annet enn å få det til å spille så blir resultatet således...
    Så, ligner ikke grisen, men spiller ganske så bra likevel må jeg si...egen innsatsen er jeg fornøyd med, har svettet så det holdt mens jeg har vært i sving ;D

De ble forresten jævla svære, tror ikke det er plass til større...
    Det ble hvertfall vindskeivt og skakt så det holder, men liker å lytte i mørket så det går greit ;D

Nesten identisk med den andre, men bare nesten...
    Jævlig bra, er imponert jeg :)
    Vi kaller det arbeidsanlegg vi. Dumt spørsmål men det spiller som pokker'n ?

/jan

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.200
    Jeg synes det ser helt fint ut!
    Det er diy du driver med, og lyden og gleden er det viktigste!

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Ikke verdens beste materiale i disse Ikea benkene så er litt redd for at hornet skal løsne/brekke osv. så lagde ei avlastnings hylle på baksiden :)

Detaljister kan selvfølgelig se at det er litt forskjell i høyde på horn driver støtte gummi blandingen...
    På den ene kom faktisk den orginale bunnplata til Thorens spilleren til heder... dere vet, gjenbruk og man tar det man har for hånden, moro læl...

Og den andre bare for å avsløre hvor dårlig jeg faktisk er til å bygge, er vel greit å ha fått tak i proff hjelp til Onken kassene ja tror jeg ;D
    0

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Rakk faktisk ikke så mye annet enn å få koblet opp å sjekke at alt fungerte før det ble på tide å ordne lørdagsmiddag/kveldsmat til lørdagskosen, må prioritere familien også :)

Men det lille jeg rakk var meget lovende, godt integrert/homogent og fin fylde/varme, dro ikke på da jr. var ivrig på å snakke, danse og fortelle om Lynet Mqueen.

Men, lydbildet er enormt digert og stemmer osv. virker være spikret midt i lydbildet...
    Har alltid slitt med å få stereoperspektivet helt korrekt, men med horn så løser det seg på en helt annen måte.

Får ta et par timer i morgen å melde fra videre da ;D

Som sagt, DIY og prosessen, erfaringene og læringen er det viktigste og så moro det er å lage ting selv.
    Nesten så man vurderer å driste seg på mods i elektronikken etterhvert også :)

Bare få Cardas se kablene strøkne først, virker som evighets arbeid, men det går da fremover :D

God helg til dere alle ;D
    Får bryte opp en Farris bris å kjøle ned kroppen...

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Bare å peise på mil :)

Henger meg på det slomo skrev her tidligere

slowmotion skrev:
    Jeg synes det ser helt fint ut!
    Det er diy du driver med, og lyden og gleden er det viktigste!
    /jan

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    5.916
    Sted
    oslo
    Milenko skrev:

Dette er nok sentralens uten tvil styggeste byggeprosjekt hittil
    etter å ha laget to høyttalere av 50% papp ser dette nesten high end ut! ;D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    bjarnetv skrev:
    Milenko skrev:

Dette er nok sentralens uten tvil styggeste byggeprosjekt hittil
    etter å ha laget to høyttalere av 50% papp ser dette nesten high end ut! ;D
    Ikea har mye papp ;D

J

J.J

Gjest
    Helt konge Mil !! Dette går den rette veien ... og jeg syntes at du er superflink til å prioritere dem viktige tingene :D

Sonny

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    2
    Jeg skulle ønske at jeg var like flink som deg til å teste og forsøke ting. Man lærer mye av eksperimentering.

Når jeg logger av nå skal jeg fortsette å lære meg et program for å lage egne printkort. For en gangs skyld gyver jeg ikke rett på, men følger en 56 siders tutorial først.

Ha en trivelig diy dag!

Sonny

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Sonny skrev:
    Jeg skulle ønske at jeg var like flink som deg til å teste og forsøke ting. Man lærer mye av eksperimentering.

Når jeg logger av nå skal jeg fortsette å lære meg et program for å lage egne printkort. For en gangs skyld gyver jeg ikke rett på, men følger en 56 siders tutorial først.

Ha en trivelig diy dag!

Sonny
    Takk det samme til deg :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Ser ut til at jeg får huset for meg selv noen timer i løpet av dagen, så da blir det plassert "god rør" type Mullard som driver i El34 se ampen og så får man kose seg skikkelig noen timer.

Men først skal det spises litt mat, blir skrubbsulten av disse tablettene jeg går på så en stabel ostesmørbrød må ned først :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Etter at dumme dumme dumme meg feilvurderte antall signalkabler man behøver ved aktivt oppsett fikk jag da somlet meg til å bestille enda en Cardas g-master reference signalkabel, om man vet hva man liker, hvorfor gamble :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.562
    Torget vurderinger
    24
    Har du prøvd å dra baflene litt lenger ut fra bakvegg dersom du har plass? Justere hornet frem/tilbake mot !5" for akustisk sentrering og otptimal integrasjon (merkes lettest som fravær av "smekk" dersom du er ute og kjører for mye)

BTW, dette er da slettes ikke det styggeste jeg har sett hverken av DIY eller oppstilling...

Dessuten, DET GIS IKKE STILKARAKTERER FOR GOD LYD. i motsetning til hva blingfolket tror, men slik er det altså.

Keep on truckin'

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    pengesluk skrev:
    Har du prøvd å dra baflene litt lenger ut fra bakvegg dersom du har plass? Justere hornet frem/tilbake mot !5" for akustisk sentrering og otptimal integrasjon (merkes lettest som fravær av "smekk" dersom du er ute og kjører for mye)

BTW, dette er da slettes ikke det styggeste jeg har sett hverken av DIY eller oppstilling...

Dessuten, DET GIS IKKE STILKARAKTERER FOR GOD LYD. i motsetning til hva blingfolket tror, men slik er det altså.

Keep on truckin'
    Svetter som en gris i dag, fuckings steroider jeg tar under deler av behandlingen...
    Har litt plass å gå på i forhold til vegg osv.
    Skal se på det med akustisk sentrering i morgen, glimrende og takk for informasjonen, hadde ikke tenkt på det, suverent :D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Diger nedtur når jeg skulle bytte til grom rørene i driverposisjon på el34 se ampen. Monterte røret, men så det glødet litt uten at ampen var på skrudd (ikkje bra), så jeg så litt nærmere på røret og fant ut at det var løst mellom glass og plastikk sokkelen, så ikke mer Mullard ecc33 for nå...snufs :'(

Ja ja, Rca spiller flott det også :)
    Shuguang trasure series på vei inn blir også spennende :)

Forresten så spiller det hele glimrende og sammenhengende, fyldig, varmt osv.
    Allerede den beste lyden jeg har hatt her hjemme (tror jeg hvertfall), kan ikke vente til Onken kassene er på plass i tilegg til alt annet ;D

Gode stunder coming my way :D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.562
    Torget vurderinger
    24
    Coming is always good!

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Ja ja, da har man hatt ei real våkenatt igjen, fuckings tabletter...

Men har jo fått drømt og planlagt litt om hvordan anlegget skal få utviklet seg videre...

Fremsktittsplanen er da som følger, langt frem i tid selvsagt, er jo på familiebudsjett :)

Her er det jeg ser for meg på anleggsfronten i løpet av de neste...tja fem årene, alt etter økonomi, lotto premier, når jeg blir frisk og kommer meg tilbake til full jobb og får lønn etter ansennietet osv. igjen... Dere vet, det vanlige ;D

Trinn 1: Få bygd høytalerne, komplett med tre horn og alt av kabler osv.

Trinn 2: Nytt Riaa trinn, frister veldig å prøve å bygge noe som f.eks. dette selv.
    Link: http://www.transcendentsound.com/Transcendent/Transcendent_Sound_Phono_Preamp.html
    Ikke ille pris og gleden av å bygge noe/lære noe mer. Sikkert en fin hobby og kona blir masete om jeg
    ikke bruker loddestasjonen jeg kjøpte meg til noe mer enn noen ledningstumper...

Trinn 3: Ny platespiller, Avid diva II står øverst på ønskelisten, sikle sikle sikle sikle sikle...

Trinn 4: Kanskje ny rør power amp, el34 se ampen brummer litt, ikke veldig plagsomt, men dere vet, en gang
    i fremtiden... Kanskje noe selvbygg, får se på selvtilliten etter Riaa trinn eventuelt ;D

Fant ut at det er greit å ha planer/drømmer nedskrevet for da blir disse mer konkret og man har et mål å følge/spare til...
    Litt tankegods i løpet av ei våkenatt...

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Har hatt litt stille meditasjonsstund foran anlegget i dag, spilt litt rolig avslappende musikk og pleiet sjelen som de sier...

Må bare si at jeg elsker Fostex driveren, tør ikke tenke på hvor bra det blir med et bedre horn...
    Det er en så deilig naturlig klang og faktisk varme i mangel på et bedre ord, diskanten har tyngde men virker ikke til å mangle noe likevel.

På Tommy Nilson hører man hvor trommeslageren treffer på tromma, har aldri hørt slikt før, fantastisk :)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Milenko skrev:
    Har hatt litt stille meditasjonsstund foran anlegget i dag, spilt litt rolig avslappende musikk og pleiet sjelen som de sier...

Må bare si at jeg elsker Fostex driveren, tør ikke tenke på hvor bra det blir med et bedre horn...
    Det er en så deilig naturlig klang og faktisk varme i mangel på et bedre ord, diskanten har tyngde men virker ikke til å mangle noe likevel.

På Tommy Nilson hører man hvor trommeslageren treffer på tromma, har aldri hørt slikt før, fantastisk :)
    let me know om du trenger 12au7/ecc82 rør fremover, eller 6x5 rør, har noe av dette og sender deg gladelig ei pakke hvis du har behov, eller bare har lyst på litt tube rolling

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Trenger jo et par hyller til over anlegget hvor jeg har tenkt å plassere det aktive delefilteret og riaa trinnet, men pga. plass må jeg vurdere å få hengt dem i skråtaket på en eller annen måte :)
    Ei solid list i bak kant og to støtter i front skrudd i taket må vel gå an det?
    Må vel la seg fikse får man tro :)

Vil forrsten anbefale DIYcable.com, herlig eier som sa at om han fjernet Cardas embalasjen så skulle han få sendt kablene i ei eske for 15$ istedet for 105$ som automatikken fast slo, kundeservice heter det vel :)
    Er spent på Shuguang treasure rørene, håper de dukker opp snart, var på kampanje på Tube-shop.com, venter i spenning 8)

Kveldens/nattens plan (er jo stort sett våken for tiden) er å plukke frem loddebolten, (kjøkkenet er ryddet og lysforhold kraftig forbedret da en del pærer var over prime time) samt tinnsuger, loddelisse (vet ikke hva som fungerer best) og fortsette på prosjekt Cardas se kabel, prøve å få vekk siste rest av lakk smuss som er igjen.
    Vil tro det verste er over nå som de tar imot tinn uten problem :) Så, fjerne loddetinn og lakk med loddelisse å se om vi sitter igjen med fine kobbertråder til slutt...

Kjøpte jo inn krympetang fra Biltema samt Furutech spader av klem typen, men jeg klarer da for i helv... å få krympet de sammen, så plan to blir lodde spader...
    Vil helst ha kobber, så jeg vurderer Kimbers patenterte, de koster vel ca. halvparten av Cardas og Wbt sine så jeg tror de vil gjøre jobben bra nok...
    Eventuelt Mundorf sine i ren kobber...

Jeg fortsetter å skrive skrive skrive...
    Viktig å ha en plan ;D

Sonny

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    2
    Hei Milenko!
    Skrive og skrive....
    Hadde du visst hvor mange ganger jeg har gått inn på egne tråder for å finne igjen noe jeg lurer på. :D Det er ikke få. Raskere enn å finne det igjen på PC'en.
    Du begynner å bli en kløpper med loddebolten forstår jeg! Det er vel ikke lenge før du knabber et eller annet uthus for å utforske snekkermaskinenes vidunderlige verden slik at du ikke er avhengige av andre til dine kreasjoner.

Jeg har den uvanen å komme på geniale ting (tror jeg selv) i dusjen. Vurderer å få meg en undervannspenn og ditto papir slik at jeg kan notere.

Fortsett å skriv og kos deg. :)

Sonny

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Sonny skrev:
    Hei Milenko!
    Skrive og skrive....
    Hadde du visst hvor mange ganger jeg har gått inn på egne tråder for å finne igjen noe jeg lurer på. :D Det er ikke få. Raskere enn å finne det igjen på PC'en.
    Du begynner å bli en kløpper med loddebolten forstår jeg! Det er vel ikke lenge før du knabber et eller annet uthus for å utforske snekkermaskinenes vidunderlige verden slik at du ikke er avhengige av andre til dine kreasjoner.

Jeg har den uvanen å komme på geniale ting (tror jeg selv) i dusjen. Vurderer å få meg en undervannspenn og ditto papir slik at jeg kan notere.

Fortsett å skriv og kos deg. :)

Sonny
    He he, gjør mye tankearbeid delvis syngende i dusjen jeg også, ellers er ramma fin til store ideer :)
    Har funnet ut at det er greit å ha skrevet ned ting her i anleggsbloggen så vet jeg hvertfall hvor jeg kan begynne å lete ;D

Man utvikler seg vel videre etterhvert forhåpentligvis.
    Har faktisk en garasje med bod hvor vi ikke parkerer bilen, så god plass til snekkering i utgangspunktet. Problemet er bare at den er full av rot, da mener jeg stapp full. Svigerfar giftet seg på nytt med nytt hus osv. og er en del arvede møbler og minner fra konas barndom som vi ikke har plass til eller rett å slett har fått sortert enda ::)

Men kona mente at jeg kunne få bygd meg et par skikkelige arbeidsbenker og få lagt inn strøm så jeg hadde en plass å drive med små prosjekter. Loddebolt på kjøkkenbordet i ei uke i strekk ble litt mye tror jeg ;D
    Blir nok en gang, min far har en god del verktøy liggende som jeg får låne etter behov så mulighetene finnes.

Onken kassene velger jeg å få hjelp med bare for å få de skikkelig da de blir base enheten for videre eksperimentering. Finnes sikkert bedre elementer enn Celestion driveren å prøve etterhvert, kunne tenkt meg å funnet et skikkelig element i papp etterhvert.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn