Milenkos anleggsblogg:

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Det er surrerundt anlegget som blir brukt av alle inntil videre, men blir nok mer viktig med en grundig innføring nå som det blir tv osv i nærleiken av anlegget. ☺
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Da er veggen revet, den halvdelen som har vært soverom fikk nytt gulv for tre år siden og er som nytt, men selvsagt er det ute av produksjon slik at det må rives opp og vi får finne nytt gulv...mer arbeid osv. Men den som venter på noe bra, rommet blir større hvertfall :)
    God helg :)
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Da overlater jeg noe av jobben til kona, blir sparkling og maling nå før nytt gulv ☺

    Blir nok så jeg må ha en ny dac og ofre AN dacen i proessen, er litt vanskelig å få oversikt,e men av forskjellige grunner...Vegas baby...☺ så må jeg sette tak ved en 5-6000 denne gang. Har jo noen behov som må dekkes, slik som antall innganger og at de kan byttes mellom. Behov er to coax, en optisk helst to samt usb.
    Shortlisten er hittil Rega dac og Audio gd nfb-1. Tips om flere alternativer eventuelt anbefalinger mottas ☺Heller litt mot Rega men er ikke helt låst enda...
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Rega eller arcam bør være gode alternativer, mulig den fra parasound også ?
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Ny oppdatert shortlist for å gjøre ting enklere for meg selv, Parasound går ut pga. litt for få innganger...
    Så da har jeg:
    Rega dac
    Audio gd nfb-1
    Arcam ir/r dac
    Maverick audio tubemagic d2 dac
    Hegel hd-11/12/20
    Wadia 121
     
    Sist redigert:

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Hegel må selvfølgelig med, hd12 mangler muligens en coax i forhold til mitt behov, med hd11 er aktuell, takk for forslaget. ☺
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    La til Wadia 121, men da er budsjettet helt strekt...
    Liker muligheten med fjernkontroll og bruk som pre og hodetelefon amp, nok innganger. I tilegg har jeg likt den rene lyden Wadia har gitt når jeg har hørt dem, dog mye dyrere modeller men også mye eldre...
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Er vanskelig dette med dac, for en del år siden var det enkelt, men nå er det så mange å velge blant i alle prisklasser...
    Kan noen gi noen inntrykk av karakteristikker på noen på shortlisten? Liker nok lyden fyldig og liker ikke skrikende, skarpe topper...
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    tror det er litt system avhengig, jeg har ikke oppfattet hverken rega eller arcam som skrikende her, tror du har en god liste med kandidater der :) er noe tilbud på div wadia på finn fra oslo hifisenter
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Var der jeg så den Wadia 121, da hadde jeg jo hatt pre i reserve om noe skulle skje med CJ
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Litt sånn typisk meg så falt selvsagt valget utenfor de jeg hadde shortlista. Noen ganger kommer det muligheter på bruktmarkedet samtidig som man finner bare godord på nett og tester, så da tok jeg et valg.
    Neste medlem i anlegget blir en Heed obelisk da :)
    Så da gjenstår bare å få ferdig rommet, nytt gulv og maling kjøpt inn i dag.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Da er handel gjort og det er bare å vente på ny dac ☺
    Litt kjedelig at den ikke går rett inn i anlegget med en gang, men den får tjenestegjøre i head-fien en liten stund, får hvertfall testet den på nært hold da og med både Hegel hd2 og AN dac one mk2 friskt i minnet, sammenligningen mot hd2 blir nok rått parti men blir spennende opp mot AN dacen som den skal erstatte i hovedanlegget nårdet kan kobles opp igjen ☺
    Har veldig troen på at dette blir bra og at jeg valgte riktig iforhold til mine lyd idealer...
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Litt større rom og det faktum at rommet skal brukes til litt film også fordrer behov for flere bokser som igjen fordrer behov for flere hyller så da et større hifi møbel ble tilgjengelig slo jeg til. Så da er nytt rack og ny dac i boks ☺ er meget fornøyd, må bare bli ferdig med rommet.
    Tror hifi interessen hadde godt av et lite avbrekk for nå erentusiasmen tilbake ??????
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Grattis med ny dac, Heed høster lovord over alt så der har du gjort ett godt kjøp!
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Tror det, var veldig fornøyd med AN, men kommer et behov for flere innganger og testene lovte så bra at jeg slo til :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Litt større rom og det faktum at rommet skal brukes til litt film også fordrer behov for flere bokser som igjen fordrer behov for flere hyller så da et større hifi møbel ble tilgjengelig slo jeg til. Så da er nytt rack og ny dac i boks ☺ er meget fornøyd, må bare bli ferdig med rommet.
    Tror hifi interessen hadde godt av et lite avbrekk for nå erentusiasmen tilbake ������

    Skal bli spennende å se dette møblet hos deg S. Tror det kan bli riktig så bra for deg. :)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Dette blir helt sikkert bra, gleder meg til bilder og lytteinntrykk etterhvert, og for en innsats med henting av racket :)
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Må bare få ferdig rommet nå så, var ikke så brutalt å kjøre, jeg må nok bli flinkere til å komme meg litt rundt omkring. Moro å få et ansikt å knytte et nick til, samt moro å snakke med noen med samme interesse.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Var en tur innom Russandrews.com og kom på at jeg så reklame en gang for en renseplugg for phonokontakter, både han og hun i en, bare fem pund så jeg kan likså godt teste, slengte med en prøvepakning med deoxit våtkluter for å teste også. Greit å gå over alle ledninger når alle først er ute. I motsetning til mye annet vet jeg at rensing av kontakter faktisk hjelper, men om spesialprodukter er noe bedre enn standardprodukter eller plugge inn og ut et par ganger er jeg mer usikker på.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    godt å se det er flere enn meg som liker slike produkter, har en blue horizon sak som ligner på en neglelakk flaske, og den renser den, samt at jeg har en eldre flatline spray som skal avmagnetisere kabler
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Da var Heed Obelisk da kommet i hus :)
    Frem til nytt rom og alt er på plass får den tjenestegjøre i head fi anlegget ei stund.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Har bestilt tv, er ikke veldig prioritert men ble en 55 lg som var på søndagstilbud på elkjøp.
    Har malt første strøk i tak og på en lang vegg. Går litt tregt men det blir ☺
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Tv må man ha :) sjelden man går skoa av seg med LG tv, de er generellt god kvalitet imo
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Er veldig spent selv også, alltid spennende og et usikkerhetsmoment hvordan høytalere vil opptre i annet rom, men oddsen denne gangen er vel for at det skal bli bedre.
    Er litt usikker på om jeg skal Onken kassene få være i finishen kryssfiner eller om de skal få noen strøk med farge...litt usikker.
    Benken ligger til oppbevaring hjemme hos mine foreldre inntil rommet blir ferdig.
    Ser virkelig fram til rommet står ferdig og alt skal monteres sammen og justeres inn på nytt ☺
    Blir kjekt med mulighet for konserter på dvd/blue ray også. Mye å se fram til og i Februar blir det guttetur til LA og Vegas.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Går sakte, men nå er det hvertfall gulv på halve rommet, litt begrenset med oppbevaring så det blir litt jobbe her for så å flytte ting litt frem og tilbake mens man holder på.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Når er du ferdig tror du S? Gleder meg til å se deg se oppsettet ditt.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Blir nok forhåpentligvis ferdig i løpet av neste uke, men kommer litt ann på om vi finner noen til å lage hull for dør i veggen nede, tør ikke begynne med det selv.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Og oppe i det hele kom det montør for fiber og altibox...så alt i box i løpet av et par dager...
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Godt jobba , gleder meg til å se dette ferdig pønta :)
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Valgte med det samme som jeg likevel omorganiserer og abdisere fra surround i stueanlegget, monterte istedet Epos høytalerne i stereo og beholdt suben med deling ved 60 Hz. Eposene stårgodt på tv benken hittil men kona er litt på glid med å plassere dem på stativ ☺
    Ble en helt annen klang, selv om Harman Kardon 5.1 settet er helt ok.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Stå på videre Mil, gleder meg til å se bildene når du er ferdig :) Trenger noen spark bak for å komme igang selv!
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Kjenner litt på det med hjemmekino selv om dagen, drev med det i mange år og hadde fantastiske kino opplevelser hjemme her, det spiller veldig bra med ML også, blir faktisk litt surround følelse med 2.0 også, mitt største ankepunkt er at jeg ikke har en god nok plassering til bak høytalere og at det blir vel mange bokser. så 2.0 blir det nok i nærmeste fremtid også, med prosjektor og stort bilde ihvertfall :)

    vil anbefale deg en skive mens jeg husker det, Zodiac sin nyeste Sonic child, spre det gode budskap videre hvis du liker den, den er fantastisk bra imo og en av året's høydare hos meg, bluesrock ? tja.... :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn