Milenkos anleggsblogg:

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.287
    Sted
    Tromsø
    Fortsetter nedtellingen :)
    21 uker gjenstående, ferdig med nest siste runde med intravanøs cellegift og steroid behandling (den som holder meg oppe om natta, 3 uker igjen med det helvete nå :) )
    Kun 5 dager totalt som gjenstår med cellegift på St. Olavs... F***n nå nærmer det seg :)
    Dine ord setter sutring om dårlig vær, stress, tjas og mas kraftig til veggs. Stå på det nærmer seg og skulle du ha bruk for ei god "faen ta"-skive anbefaler jeg Godsmack - Faceless.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Fortsetter nedtellingen :)
    21 uker gjenstående, ferdig med nest siste runde med intravanøs cellegift og steroid behandling (den som holder meg oppe om natta, 3 uker igjen med det helvete nå :) )
    Kun 5 dager totalt som gjenstår med cellegift på St. Olavs... F***n nå nærmer det seg :)
    Dine ord setter sutring om dårlig vær, stress, tjas og mas kraftig til veggs. Stå på det nærmer seg og skulle du ha bruk for ei god "faen ta"-skive anbefaler jeg Godsmack - Faceless.
    Veldig enig :)

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    siden vi liker mye likt Milenko så kan jeg våge meg å anbefale band of skulls til deg, og rival sons

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Takker for anbefalingene, Godsmack er fett :) Band of skulls så jeg på tvn forleden dag å syntes var sjefolainen :) Rival son er nytt bekjentskap men skal sjekkes ut :)
    Alltid fint med musikalske innspill :)
    Var til legen å stakk hull på verkefingeren, ble bedre så der :) Skalpell check...

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    JanR, er da åpen for det meste på musikk fronten jeg. Likte rytmeseksjonen meget bra, drit tøffe trommer, krispe cymbaler... i like it :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    JanR, er da åpen for det meste på musikk fronten jeg. Likte rytmeseksjonen meget bra, drit tøffe trommer, krispe cymbaler... i like it :)
    Det vet jeg jo :)
    Var bare ett bitte lite forbehold.

YT kuttet er fra siste skiva dems, knallbra skive skal sies.

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Skal sjekkes ut nærmere, takk for tipsene :)
    Forbehold er vel og bra det, var litt villere i mine litt yngre dager men har roet ned en del. Er vel egentlig alt spisende innenfor musikk, men danseband og gammeldans er det lite av i musikk samlinga.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    I går, 28 Juli markerte at jeg har levd med/overlevd tre år med Leukemi (all), feiret dagen med å dra AN dacen ned på stua å koble til Stax anlegget for å lytte i de sene timer :)
    Kan hvertfall fastslå at det er forskjell på dacer, stor også... Alt ble større/bedre med AN i forhold til Hegel, men det skal bare mangle prisforswkjellen tatt i betraktning. Mer klangfarger, mer dynamikk, mer detaljer, litt bedre på alt gir mye bedre totalt :)

Grunnet teknisk feil i mitt område så er internett ustabilt å kommer og går, skulle fikse det i morgen, ja ja fikk da Telenors siste modem ut av feilen hvertfall.
    Hadde jo verkfinger på mandag, fikk antibiotika for det, men har klart å bli enda sykere med feber nå i helga likevel :( Små lei men hva kan man gjøre...

Ser at Stax settet kan ha godt av en bedre kilde enn Hegel hd2 (som likevel er fantastisk til prisen), fungerer glimrende som overgang fra usb til sp/dif forøvrig :) men tatt størrelsen på AN boksen i betrakning så spørs det hvor villig kona evt. er til slike planer :)
    Er nå man angrer på at man solgte Promitheus dacen :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Slengte inn en bestilling på Blue Jeans cable på en digital coax rca->bnc og en usb kabel som kostet hele 2 dollar, fant ut at det var en fin måte å finne ut om det er forskjell på digital kabler :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Da virker det som internett feilen er rettet og nettet er stabilt igjen...
    Blir litt testing av digitalkabler etterhvert når bestillingen fra BJC kommer inn, teste om det er forskjell på usb først, deretter om det er forskjell på coax, BJC Belden rca->bnc mot Cardas high speed data cable rca->rca+ overgang bnc...
    Matcher eller overgår Belden coaxen Cardas kabelen så tenker jeg at jeg tar den videre å bytter ut rca kontakten (sp/dif ut) fra Thule cd spilleren med en bnc kontakt og bestiller en bnc->bnc fra BJC, tar man det trinn for trinn så får man jo sjekket det ut hvertfall :)
    Er vel bare slik man skaffer seg et erfaringsgrunnlag :) Finner jeg ut at i mine ører er Cardas kabelen bedre så beholder jeg ting som før inntil videre hvertfall da å bytte til en bnc->bnc Cardas coax blir litt for kostbart akkurat nå... Blir spennende uansett :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Det er forskjell på driverk, det er forskjell på dig kabler, ja i det hele tatt ;)
    Skal bli morro å høre hva du opplever.

Har en Belden liggende her, må ha reserve fall i fall. Men slettes ikke gal, og det til nesten ingen penger.

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    De var skremmende billig :) Går an å eksperimentere litt med de prisene de har...

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    De var skremmende billig :) Går an å eksperimentere litt med de prisene de har...
    Ikke sjekka hva de koster nå om dagen men mener å huske at jeg betalte under 200,-kr (på døra) for en 3 foting med bnc - rca.
    Kjeder man seg går det jo an å lage seg noen sjøl, om ikke annet for å teste :)

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Ble 180 et eller annet for 3 fot rca->bnc og 6 fot usb kabel med frakt, i hifi sammenheng nesten gratis...
    Om det blir slik at jeg bytter rca kontakt med bnc kontakt på drivverk så kan jeg jo sjekke kabelen fra kretskort og frem til kontakten inne i spilleren også, evt. bruke en del av den BJC rca->bnc til å erstatte den og så sikre at det er 75 Ohm hele veien, om ikke annet så er det god lodde trening :)

Sist redigert:

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Enig med deg der, driver å tråler nettet etter en bnc hun apparatkontakt 75 Ohm, men synes det er så guffent å betale mange ganger prisen av varen i porto... Har kun funnet hos Ljudia enda, men de hadde ikke på lager...

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Enig med deg der, driver å tråler nettet etter en bnc hun apparatkontakt 75 Ohm, men synes det er så guffent å betale mange ganger prisen av varen i porto... Har kun funnet hos Ljudia enda, men de hadde ikke på lager...
    Er ikke helt umulig at jeg kan ha liggende, sjekke etterpå.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Er ikke helt umulig at jeg kan ha liggende, sjekke etterpå.

/jan
    Nå er det etterpå, jeg fant jeg fant.
    Sleng over adressen på pm så sender jeg i morgen.

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Slengte like godt inn en bestilling på 2 meter BJC bnc->bnc med det samme jeg var i støtet, bare for å få fullført eksperimentet :)
    Synes jeg har lest at coax kabler var bedre veldig korte eller over 1,5 meter så da ble det 6 fot.
    Så nå skal ting testes og verifiseres :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Du får finne fram bolten, lodding til helga ;)
    Brevpost er på vei.

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Brevpost motatt, tusen takk JanR :)

Kontroll i dag å ting ser bra ut, stigende verdier igjen, 21 uker igjen :)

Datt innom platekompaniet i dag da jeg uansett måtte slå ihjel en times tid til toget gikk hjemover, endte opp med
    Cicus Maximus- Nine (kjøpt etter god plateanmeldelse i hifi & musikk)
    Anathema- Falling deeper
    Joe Bonamassa- ballad of Joe Henry
    Wagner- ride of the vakyries, orchestre de paris, Daniel Barenboim (var på tilbud)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Kveldens musikkanbefaling:
    Circus Maximus - Nine, er akkurat så bra som du håper neste Dream Theater skive skal bli... fantastisk prog. hakeslipp faktor på denne skiva...

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Sitter å har min første seriøse lytt på Joe Bonamassas- ballad of Joe Henry og synes den muligens er av hans beste skiver av de jeg har, hvertfall etter min smak sidestilt med Black rock. Jevnere kvalitet på låtene, kanskje uten åpenbare hit potensiale låter eller radiovennlig som f.eks. driving towards the daylight som jeg finner underlig ikke blir spilt på radio. Venner som ikke egentlig liker blues sjangeren synes jo den er kanon.

Venter ellers utålmodig på div. digitalkabler fra BJ for en uhøytidelig men grundig test.
    Ps! Jockey full of bourbon, cool låt...

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Der er Bonemassa som best, surre i bakgrunn mens damene ordner resten :)
    Foresten en vannvittig bra låt (cover som du sikkert vet)

I beste mening.

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Har skiva, men kjøpte den og siden jeg var i en litt dårlig periode har den blitt litt glemt i hylla, plukke den frem igjen kanskje da ja :)
    Her er alle meniniger tilatt :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Ta'n fram, hør igjennom noen ganger :)
    Tok noen gjennomspillinger før den satt her.

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Har funnet frem den fra den meget uorganiserte platesamlinga, har blitt veldig uorganisert etter Onken/horn systemet kom i drift, er vel et bra tegn det :)
    Skal la den få noen runder, er ofte slike plater som viser seg å bli stayer plater.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Da var første forsendelse fra Bluejeanscable mottatt, en stk. coax rca->bnc og en stk. usb a->b, får sjekke forskjeller i løpet av ettermiddagen.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Har da testet litt...
    Cardas rca -> rca + overgang vs. Blue jeans belden rca -> bnc, endte vel ganske så uavgjort, cardas muligens litt varmere og mykere på anslag, er uansett små forskjeller men bluejeans virker raskere og har litt mer bredde/båndsus om det er i opptaket så den vinner knapt på opplevd stillhet, selv om jeg muligens vil ha mer av Cardas varmen igjen senere, får se om man klatrer litt opp på stigen senere.
    Byggekvaliteten på Bluejeans kabelen var utmerket, et kanonkjøp under to hundre kroner rett i postkassa. Ikke værst å slå ut en kabel til ca. tusen kroner...
    Større overraskelse er muligens at usb kabelen fra bluejeans (made in china som det stod på posen) til den voldsomme sum av to dollar, passet hvertfall mine ører bedre enn usb kabelen fra aiC (soundgarden) til 120 kroner... Blue jeans hadde litt mere sammenheng og rom, her også er det små forskjeller men hørbare.
    Vanskelig å trekke frem noe spesielt, men er nok helheten man får vurdere etter.

Blir nok til at jeg fortsetter bluejeans forsøket og bytter ut rca pluggen på cd drev med bnc for å teste videre :)

Test oppsett coax: Thule spirit cd spiller- AN dac- Stax basic system.
    Test oppsett usb: bærbar pc med foobar (asio)- AN dac- Stax basic system.
    Test musikk: Joe Bonamassa, ballad of Joe Henry. Genesis, Platinum collection. Circus Maximus, nine.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Da var andre forsendelse fra Bluejeanscable mottatt, så da blir det vel å fyre opp loddebolten i løpet av kvelden, får se hvordan kabelen fra printkort til utgang er også...muligens ofre rca->bnc kabelen fra BJ, så er man hvertfall sikret 75 Ohm hele veien fra printkortet...

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Joda, har det, null problem det. Men f*@ka opp noe j:mad:#-g når jeg begynte å skulle dra det litt lenger å bytte de to meget spinkle kablene som gikk fra printkort og under drivverker til digitalutgang. I etterpåklokskapens navn burde jeg ha gitt f..n å bare byttet til bnc pluggen og ting hadde vært greit. Men den gang nei, opp med drivverk, lodde av de tynne ledningene og lodde tykk 75 ohm belden kabel, på med drivverk og strøm, joda, plata leses og alt virker greit, men AN dacens grønne led knitrer og gir ulyd som bare det og låser hvertfall ikke signalet...
    Så opp med skiten (små arg nå :) ) og finner at jeg muligens har hatt for sterk varme og svidd kretskortet litt :( ...prøver å relodde men samme resultat, sjekker likevel at alt ellers fungerer som det skal noe det heldigvis gjør...
    Var nok litt overivrig og overmodig denne gangen, var bittesmå loddepunkt, de minste jeg har sett og out of my league, men er en erfaring rikere.

Har ikke gitt opp å få det til enda, men med skoleferie, eldste barnet/dattera begynte i første i dag og kona som har jobbet mye så har jeg ikke hatt overskudd tid til det... Blir lettere nå fremover. Har uansett startet jakten på nytt drivverk, vurderer Emotiva sitt, rimelig og har fått meget gode omtaler, er egentlig slot loaden jeg er skeptisk til. Emotivaen gir jo også mulighet for aes/ebu, xlr digital tilkobling til dac...

Kan sende deg bnc pluggen i retur om du vil...ble ikke helt som tenkt denne gang :(

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Behold BNC'n, kan jo være at den kommer til nytte vettu :)
    Ahh vel, man lærer underveis. Vært der og kommer garantert dit igjen hehe.

Vært full fres her i dag også, skolestart og ei som begynte i første, 19 åringen måtte kjøres rundt, ja i det hele.
    Tror jeg rusler ned og slakker litt ;)

/jan

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn