Da var hjemmekinorecieveren sendt til reperasjon, de på soundgarden mente at det var volumkontrollen som hadde klikka noe de ikke hadde vært borte i tidligere.
Har prøvd å fått kontakt med audiofoni et par gangen nå uten resultat, sendte mail for seks uker siden og fikk da raskt svar, men de hadde ikke det jeg skulle ha på lager men de skulle få inn igjen om 3-4 uker men om jeg ikke hørte noe måtte jeg sende ny mail og minne dem på det.
Har sendt to mail nå med en liten ukes mellomrom uten å fått svar, vurderer sterkt å heller bare bestille fra utlandet, er jo til og med billigere enn å kjøpe fra norge med toll osv. prøver å støøte norske nisjebedrifter men de gjør det ikke alltid enkelt, hvor vanskelig er det å svare på e.post?
Samme gjelder Motron, meget hyggelig og hjelpsom å handle med for all del, men glemmer ting og ting tar fryktelig lang tid ofte kommer ting bestilt fra utlandet raskere frem pga. dårlig/treig kundebehandling.
Får raskere svar på mail fra Cardas o.l enn fra norske nisjebedrifter og det gjelder ikke bare store selskaper, men også små bedrifter som pi- speakers (wayne parnham) og Hawthorne audio, begge disse svarer ofte personlig i løpet av et døgn...
Flere norske aktører som kan ha litt å lære av disse...
Vil ikke rakke ned på de norske nisjebedriftene da de ofte er meget behjelpelige, men også ofte så treige at man ikke gidder rett og slett...
En gang sendte jeg en forespørsel om et produkt (eller to) og butikk innehaver så ved underskriften min hvor jeg var fra, spurte om jeg kjente den eller den fra samme by jeg svarte at desverre så gjode jeg ikke det. Regnet med å hvertfall etterpå få svar på min opprinnelige forespørsel, men ble faktisk nødt til å "purre" to ganger før jeg fikk svar...
Ja ja, nok galle for en stund, frustrert men blid, liker å få tak i når jeg vil ha når det gjelder små tweaks og sjelefred.
Lite musikklytting i det siste da det har vært sykdom på rundgang i huset...
Først ble kona syk, forkjøla, halsvondt, feber og smerter i kroppen og så begge barna på tur og litt samtidig og selvsagt også meg selv med mitt nedsatte immunforsvar ble det selvsagt halsbetennelse og bihulebetennelse med tilhørende antibiotika kur siden de ikke tar sjanser med min diagnose... Men antibiotikan virker og er på bedringens vei igjen, var på kontroll i går og både blod- og beinmargsprøver (au au) var fine, bare 9 runder med 12 ukers etterbehandling og cellegift igjen (108 uker) går da fremover dette, frisk til jul 2012 ;D
Satser på å få lyttet litt fremover nå igjen da snart, bursdag snart og har selvsagt ønsket meg pengegaver til stereon, nye strømkabler til dacen står på ønskelisten, liker av en eller annen grunn Nordost Magus strømkablene meget godt så satser på å skaffe en eller to til av disse slik at det er likedan hele anlegget. Supra gjør nok en bra jobb på flatskjerm og ps3 vil jeg tro, videre vurderes et monster nettfilter/overspenningsvern til hjemmkinoen...
Er da alltid noe å spare til/ønske seg når man driver med denne hobbyen...