Milenkos anleggsblogg:

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Da har kona sittet litt foran anlegget, kvinner hører jo alt med en gang.
    Kona påpekte at nå låt alt mer ekte og om man lukket øynene så var artistene tilstede i rommet.
    Lyden var mer detaljert enn tidligere sa hun, nå hørte hun kassen på den akustiske gitaren og fingrene som beveget seg på strengene.
    Som sagt kvinner hører alt med en gang.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jeg vil si det høres ut som om du nærmer deg mål jeg, Milenko. ;D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Fryktelig nære nå ja, så lenge lotto rekka ikke går inn så er jeg i mål ;D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Er meget fornøyd med CJ, den blir stående til lottorekka går inn en vakker dag og da blir det toppmodellen til CJ.
    Den er vel litt "stjerna" i anlegget, derfor hedersplassen øverst i racket ;D
    Har jo en fantastisk byggekvalitet også, bidrar jo litt til eiergleden det og.

ansepe74

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    31
    Sted
    Bodø
    Ja skal vel en tur til Ragwo en av de neste dagene så da skal jeg se på ACT2 :p

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Nice, de nyeste kreasjonene til CJ er jo fantastisk vakre også, sikle sikle :)

Sonny

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    2
    Lottorekka - du får gjøre som meg, aldri levere den inn, dermed så slipper jeg å bekymre meg om den går inn. I tillegg så hjelper det å ikke huske hva rekka er. ;)

S

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.231
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Milenko skrev:
    Da har kona sittet litt foran anlegget, kvinner hører jo alt med en gang.
    Kona påpekte at nå låt alt mer ekte og om man lukket øynene så var artistene tilstede i rommet.
    Lyden var mer detaljert enn tidligere sa hun, nå hørte hun kassen på den akustiske gitaren og fingrene som beveget seg på strengene.
    Som sagt kvinner hører alt med en gang.
    Hold på kona, er jo gull om hun er enig i de lydmessige prioriteringene! ;D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Ludo: blir nok nødt til det, hun er så snill atte...

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Hmmmf...ikke noe rør i posten i dag heller, hva er det de driver på med posten. I følge Motron skulle han sende dem på Lørdag, noen ganger er jo pakker fremme dagen etterpå, eller to dager etter, sjelden det tar mer enn fem dager.
    Skal bort i dag så hadde ikke hatt mye tid til lytting uansett da, men i morgen eller lørdag må de hvertfall komme, skal vel ikke gå over en uke å få sendt hit en liten pakke med et par rør i.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Hvor lang tid kan det egentlig ta å sende en pakke, om Motron virkelig sendte den på lørdag som han sa han skulle så må jo dette snart være ny bunn rekord for posten...
    Har jo mottatt pakker fra både Hong kong og Malaysia som har gått raskere selv om de har vært gjennom tollen...

Sonny

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    2
    :D Det er synd du ikke kan ta deg en frustrasjonsdram!

S

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det hadde passet bra med en Talisker eller Ardaig nå, til og med en Glen et eller annet hadde vært fortreffelig :)
    Men, lærer meg å mestre Fifa 11 på ps3, skal ha turnering mot kompiser i morgen, best å møte forberedt ;D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg fått mail fra Motron og han hadde av personlige grunner ikke fått sendt rørene, men de blir sendt i dag og jeg har fått sporingsnummer.
    Har fått kompensasjon i form av dyrere rør for at ting har tatt så lang tid.
    Så en dag til uka vil jeg tro.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Da er jo faktisk rørene sendt, har fått sporingsnummer og greier. Kom på at jeg faktisk ikke vet hvilke rør jeg får tilsendt nå siden jeg som kompensasjon skulle få rør som kostet 800. stk. + mva. til vanlig, så jeg vet faktisk ikke hvilke rør han sender nå da, ja ja det blir jo spennende. Han vet jo hva jeg skal ha rørene til, så han sender vel noe passende. :D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Må jo lytte litt med orginalrørene også...
    Hørte litt på en High Fidelity reference cd i dag, Koppel-Andersen-Koppel: Horneks, ikke akkurat musikk jeg vanligvis lytter til, med kirkeorgel, trommer og saksofon, men usedvanlig deilig og avslappende med et glimrende opptak.
    Her var det definitivt detaljer jeg ikke har hørt før på denne innspillingen, slik som at man kan sanse hvordan klaffene på kirkeorgelet åpner og lukker seg nærmest. Saksofonen kan man høre det blåses i før man hører tonene som kommer ut fra den likedan kan man høre det i motsatt ende av tonerekken hvordan det fortsettes å blåses etter at man er ferdig på en måte med den tonerekken på en måte hvor nesten pustingen oppfattes som en del av melodien... i tilegg er trommespillet herlig slentrende med krispe cymbaler som bare er der for å understreke det kirkeorgelet og saksofonen gjør uten å ta for mye fokus samt å gi en viss fremdrift og rytme...nydelig, rett og slett.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Da er mysterie røra i trondheim, kommer vel imorgen....
    Men da er jeg selvsagt opptatt hele dagen med kontroll p st. olavs i trondheim og deretter blir det familiedag og bursdagsfeiring for min far som blir 65, hipp hurra for han :D

Så torsdag blir det kosedag, huset for meg selv osv.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Da er mysterie røra i trondheim, kommer vel imorgen....
    Men da er jeg selvsagt opptatt hele dagen med kontroll p st. olavs i trondheim og deretter blir det familiedag og bursdagsfeiring for min far som blir 65, hipp hurra for han :D
    Enda godt de dukket opp, til slutt :)
    Bursdager kan være en bra ting det, bare å kose seg og la den her hobbyen hvile en dag eller to.

Milenko skrev:
    Så torsdag blir det kosedag, huset for meg selv osv.
    Deilig :D

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    He he he he, må nesten le eller skal vi si gråte over posten i dag. Jeg bor da i Steinkjer, en liten by 12 mil nord for trondheim, noen mil nord for steinkjer er det ei bygd som heter beitstad. I dag kom det da hentelapp i postkassen, siden jeg var på kontroll i trondheim sendte jeg kona for å hente pakken...
    Når hun kom på postkontoret fikk hun da beskjed om at pakken desverre var blitt feilsendt og hadde havnet i beitstad, men pakken ville være på steinkjer og kunne hentes i morgen, ok, greit nok...
    Så kom hjem nå i kveld etter å ha feiret min fars bursdag, for nysgjerrighetens skyld går jeg inn på postens pakkesporing, husk beitstad ligger kun et par mil fra steinkjer, og hva får mine øyne lese på postens pakkesporing...
    Joda, pakke mottatt terminal............TRONDHEIM og vil bli videresendt, så istedet for å frakte pakken min to mil, velger posten å sende pakken 14 mil tilbake til trondheim og tolv mil tilbake til steinkjer, dvs. 24 mil mer enn nødvendig...
    De klarer sikkert å f... opp en gang til å håndtere pakken som at den ikke er blitt hentet slik at den blir returnert til Motron...

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Ja da kom røra endelig til rette etterhvert. Så nå står et par made in great britain Mullard e88cc goldpin og spiller i dacen, litt tidlig med lytteinntrykk enda, men kan våge meg på at det oppleves som flere lag og nyanser kommer frem.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Rullerte litt rør i pre-amp også, endte opp med Rca til slutt der...
    Da må de bare få spilt seg inn litt...

Førsteinntrykket, absolutt fornøyd ja :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Mmmm, begynner å nærme seg nå, rørene trenger bare å spille seg litt til, joda gromlyd nå ;D
    Små tweaks nå før jula setter inn...

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Hmmmf, hjemmekinorecieveren må inn til reparasjon, kjedelig å se tv med tv lyd...
    Har jo en El34 se amp stående, men små barnehender og varme rør...
    Kunne sikkert blitt bra med el34 ampen, svenske preen og fortene, vært moro med film da sikkert...

Ellers vært stille i bloggen grunnet slapphet ;D og musikk lytting...

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Kunne sikkert blitt bra med el34 ampen, svenske preen og fortene, vært moro med film da sikkert...
    Forte'ene er morro på tv-film :D

Milenko skrev:
    Ellers vært stille i bloggen grunnet slapphet ;D og musikk lytting...
    Sånn som skal det være :)

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Hadde vært kjekt å prøvd, men meget vilter ung mann på 21 måneder og glo varme el34 er nok en litt dårlig miks.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Kona har kjøpt seg nytt kamera, et Nikon d3100, får ta noen bilder og se om det er noen forskjell.
    Fotografen (dvs. meg) er like dårlig som før ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Hadde vært kjekt å prøvd, men meget vilter ung mann på 21 måneder og glo varme el34 er nok en litt dårlig miks.
    Ser den, ikke friste lykken. Finne deg en gammel Marantz - Luxman eller tilsvarende receiver/amp å ha til tv bruk for eks. Koster ikke allverden og låter ikke galt.

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Var på Soundgarden i Trondheim med H/K recieveren i dag, de oppdaterte softwaren mens jeg ventet, i de fleste tilfeller ordnet det saken, får prøve i morgen...

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Da ble nok ikke H/K recieveren friskmeldt likevel, nå er den værre enn noen gang :'(
    Må vel leve med tv-lyd ei stund til den har vært på en grundigere service...

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Var på Soundgarden i Trondheim med H/K recieveren i dag, de oppdaterte softwaren mens jeg ventet, i de fleste tilfeller ordnet det saken, får prøve i morgen...
    Milenko skrev:
    Da ble nok ikke H/K recieveren friskmeldt likevel, nå er den værre enn noen gang :'(
    Må vel leve med tv-lyd ei stund til den har vært på en grundigere service...
    Så utrolig ergelig da mann :-\

Vet de hva som er feil da ? Software...liker ikke det ordet i forbindelse med forsterkere.

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Tror ikke de vet, sikkert noe hovedkort el. no sånt, skulle jo trodd det var snakk om en datamaskin. Hørtes jo genialt ut med mulighet for å oppgradere softwaren når jeg kjøpte den, men... ikke så snedig likevel, skulle nok kjøpt japansk fra yamaha eller onkyo istedet...

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Da var hjemmekinorecieveren sendt til reperasjon, de på soundgarden mente at det var volumkontrollen som hadde klikka noe de ikke hadde vært borte i tidligere.

Har prøvd å fått kontakt med audiofoni et par gangen nå uten resultat, sendte mail for seks uker siden og fikk da raskt svar, men de hadde ikke det jeg skulle ha på lager men de skulle få inn igjen om 3-4 uker men om jeg ikke hørte noe måtte jeg sende ny mail og minne dem på det.
    Har sendt to mail nå med en liten ukes mellomrom uten å fått svar, vurderer sterkt å heller bare bestille fra utlandet, er jo til og med billigere enn å kjøpe fra norge med toll osv. prøver å støøte norske nisjebedrifter men de gjør det ikke alltid enkelt, hvor vanskelig er det å svare på e.post?

Samme gjelder Motron, meget hyggelig og hjelpsom å handle med for all del, men glemmer ting og ting tar fryktelig lang tid ofte kommer ting bestilt fra utlandet raskere frem pga. dårlig/treig kundebehandling.

Får raskere svar på mail fra Cardas o.l enn fra norske nisjebedrifter og det gjelder ikke bare store selskaper, men også små bedrifter som pi- speakers (wayne parnham) og Hawthorne audio, begge disse svarer ofte personlig i løpet av et døgn...

Flere norske aktører som kan ha litt å lære av disse...

Vil ikke rakke ned på de norske nisjebedriftene da de ofte er meget behjelpelige, men også ofte så treige at man ikke gidder rett og slett...

En gang sendte jeg en forespørsel om et produkt (eller to) og butikk innehaver så ved underskriften min hvor jeg var fra, spurte om jeg kjente den eller den fra samme by jeg svarte at desverre så gjode jeg ikke det. Regnet med å hvertfall etterpå få svar på min opprinnelige forespørsel, men ble faktisk nødt til å "purre" to ganger før jeg fikk svar...

Ja ja, nok galle for en stund, frustrert men blid, liker å få tak i når jeg vil ha når det gjelder små tweaks og sjelefred.
    Lite musikklytting i det siste da det har vært sykdom på rundgang i huset...

Først ble kona syk, forkjøla, halsvondt, feber og smerter i kroppen og så begge barna på tur og litt samtidig og selvsagt også meg selv med mitt nedsatte immunforsvar ble det selvsagt halsbetennelse og bihulebetennelse med tilhørende antibiotika kur siden de ikke tar sjanser med min diagnose... Men antibiotikan virker og er på bedringens vei igjen, var på kontroll i går og både blod- og beinmargsprøver (au au) var fine, bare 9 runder med 12 ukers etterbehandling og cellegift igjen (108 uker) går da fremover dette, frisk til jul 2012 ;D

Satser på å få lyttet litt fremover nå igjen da snart, bursdag snart og har selvsagt ønsket meg pengegaver til stereon, nye strømkabler til dacen står på ønskelisten, liker av en eller annen grunn Nordost Magus strømkablene meget godt så satser på å skaffe en eller to til av disse slik at det er likedan hele anlegget. Supra gjør nok en bra jobb på flatskjerm og ps3 vil jeg tro, videre vurderes et monster nettfilter/overspenningsvern til hjemmkinoen...

Er da alltid noe å spare til/ønske seg når man driver med denne hobbyen...

ansepe74

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    31
    Sted
    Bodø
    Veldig morsomt det du har på gang her!!
    Tror vel at CV-bass og diskant opp mot lys er utelukket her.
    Vil tro at spilleglede og masse mikrodynamikk er vel mere ett tema her :D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Er nok spilleglede som er det viktigste ja, sammen med en god og varm mellomtone og et stort lydbilde. Høres klangene riktige ut så er jeg ganske så fornøyd :D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Da endte jeg med å droppe den norske importøren og heller bestille fra utlandet til en billigere penge...

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Da er nok Mullard røra i dacen innspilt, roen har senket seg og lydbildet vokst.
    Bare god musikk og velferd, god helg !

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Da er nok Mullard røra i dacen innspilt, roen har senket seg og lydbildet vokst.
    Bare god musikk og velferd, god helg !
    Her går det for øyeblikket i Mullard og 6p14p-k rør ;D

En riktig god helg til de og dine.

/jan

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn