- Ble medlem
- 12.09.2006
- Antall liker
- 943
Noen som vet om en god mikrofon for en kvinne som synger stev og populærmusikk. Den er tenkt brukt til PA formål, ikke opptak.
Smart..I hine hårde da jeg drev litt med teknikk i Grimstad Kulturhus kadde vi noen Sennheiser kondensatormikker vi pleide bruke. Bjørn Eidsvåg sang i en av dem en gang, men jeg husker ikke hva typebetegnelsen var, bare at han er mann, selvfølgelig. ;D
En annen gang sang Maj Britt Andersen i en sånn. Hun var pen, husker jeg.
I hine hårde da jeg drev litt med teknikk i Grimstad Kulturhus kadde vi noen Sennheiser kondensatormikker vi pleide bruke. Bjørn Eidsvåg sang i en av dem en gang, men jeg husker ikke hva typebetegnelsen var, bare at han er mann, selvfølgelig. ;D
En annen gang sang Maj Britt Andersen i en sånn. Hun var pen, husker jeg.
Jeg har to stykk, men har brukt dem til overhead og stereo-opptak, ikke vokal.Lurer på AKG c 1000 s. Noen som har erfaring med den?
Man kommer langt med en SM-58 og litt eq til PA i alle fall.For å gjøre historien kort så overbeviste det meg om at innenfor presisjonen som min hørsel byr på (som rett nok ikke er så mye i følge enkelte her inne som aldri har møtt meg) så er bruk av dyre mikrofoner for å oppnå "farging" av vokallyd bortkastede penger![]()
Jeg har forøvrig prøvd meg på blindtest av vokal-mikrofoner utligned med equaliser.
For å gjøre historien kort så overbeviste det meg om at innenfor presisjonen som min hørsel byr på (som rett nok ikke er så mye i følge enkelte her inne som aldri har møtt meg) så er bruk av dyre mikrofoner for å oppnå "farging" av vokallyd bortkastede penger
At mikrofoner har andre objektive egenskaper (som polarrespons, støy, max spl, levetid, etc) er noe annet.
-k