Midgard får mer konkurranse?

A

Aubi

Gjest
Back_Door skrev:
Hvorfor ikke bedømme Midgards produkter som produkter fra en hvilken som helst annen produsent?
Fordi Janteloven kombinert med Hifi snobbereri blir dynamitt!!!!!!!!!!!!!
 
T

theStig

Gjest
En ting er i hvertfall sikkert - MA får i en pen slump gratisreklame/omtale på HFS. :)
 
J

Jurassic

Gjest
Aubi skrev:
Jurassic skrev:
Fjerner vi MA og SVS forsvinner verdens beste hifi produkter. Hva skal de på AVforum anbefale da? ;D
Nå begynner det virkelig å svinge her! Har du lest dette på AVforum? Du er kansje medlem også, eller leser du bare når alle andre har gått å lagt seg?
Er det greit at de på AVforum beholder MA og SVS, slik at du kan vite at du har overlegen lyd, eller vil du faktisk ta i fra de "alt".
Hadde forsøkt å selge noe utstyr og da registrerte jeg en profil på AVforum men jeg er ikke aktiv der, er en av de gjestene som leser når andre har lagt seg.
Holder meg for god til å være aktiv på det navlebeskuende forumet med en utrolig streng sensur.
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Back_Door skrev:
Slinger skrev:
Back_Door skrev:
Hvorfor trekker du egentlig frem Midgard Audio?
Det finnes da merker med mye større prisdifferanse mot Murano enn det som Midgard har?

På dette forum dreier uansett status seg om hvem som er dyrest, og ikke om hvem som er billigst ;)
Samme teknologi
Samme effekt
Samme oppbygning
Nesten samme pris

Synes det var riktig av trådstarter å trekke frem Midgard jeg.
Har ikke mye av kritikken mot dette selskap dreid seg om unormal mye fokusering på dette forum? Hvorfor skal man da fortsette å dra selskapet frem i en tråd som tilsynelatende kun er ment for å "få opp temperaturen", og der jeg antar at den bakenforliggende motivasjon egentlig er å rette et spark til den forumdeltager som man ikke kan fordra, nemlig "Snickers-is"?
Hvorfor ikke bedømme Midgards produkter som produkter fra en hvilken som helst annen produsent?
Så det er altså din konklusjon?
At forumdeltakerene trekker frem Midgard bare for å ødelegge for firmaet?

Makan til sludder og vås.
Det er på tide at du slutter å fremme konspirasjonsteorier om at vi som ikke er fullt så begistret for ice-power,liksom skal forsøke å fjerne Snickers fra forumet og bidra til Midgards død.
Dette er ikke tilfelle.
Du må kunne tåle kritikk mot Midgard sine produkter uten å tro at: "Det ligger noe skummelt bak dette"
 
B

Back_Door

Gjest
Slinger skrev:
Så det er altså din konklusjon?
At forumdeltakerene trekker frem Midgard bare for å ødelegge for firmaet?

Makan til sludder og vås.
Det er på tide at du slutter å fremme konspirasjonsteorier om at vi som ikke er fullt så begistret for ice-power,liksom skal forsøke å fjerne Snickers fra forumet og bidra til Midgards død.
Dette er ikke tilfelle.
Du må kunne tåle kritikk mot Midgard sine produkter uten å tro at: "Det ligger noe skummelt bak dette"
Er du helt ærlig nå i din indignasjon?
Selv om jeg ikke vil påstå noe rundt din person, har vi et svært godt grunnlag for å hevde gyldigheten bak mine antagelser. En rekke kommentarer fra flere forumdeltagere i mange forskjellige tråder, underbygger det jeg skriver her.

De som er mot gratisreklame for Midgard Audio, bidrar uansett til nettopp slik reklame ved å starte tråder spesifikt om det firmaet.
 
B

Back_Door

Gjest
theStig skrev:
En ting er i hvertfall sikkert - MA får i en pen slump gratisreklame/omtale på HFS. :)
Du får da en viss slump med gratisreklame på dette forum du også theStig? ::)
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Back_Door skrev:
Slinger skrev:
Så det er altså din konklusjon?
At forumdeltakerene trekker frem Midgard bare for å ødelegge for firmaet?

Makan til sludder og vås.
Det er på tide at du slutter å fremme konspirasjonsteorier om at vi som ikke er fullt så begistret for ice-power,liksom skal forsøke å fjerne Snickers fra forumet og bidra til Midgards død.
Dette er ikke tilfelle.
Du må kunne tåle kritikk mot Midgard sine produkter uten å tro at: "Det ligger noe skummelt bak dette"
Er du helt ærlig nå i din indignasjon?
Selv om jeg ikke vil påstå noe rundt din person, har vi et svært godt grunnlag for å hevde gyldigheten bak mine antagelser. En rekke kommentarer fra flere forumdeltagere i mange forskjellige tråder, underbygger det jeg skriver her.

De som er mot gratisreklame for Midgard Audio, bidrar uansett til nettopp slik reklame ved å starte tråder spesifikt om det firmaet.
Dokumenter det!
Jeg vil gjerne se hva som får deg til å legge ut påstandene om "en sammensvergelse mot Midgard"
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
Hvorfor dette fokuset på MA og øket konkurranse, når det vitterlig er mange andre produsenter som benytter B&O sakene?
Billige ICE forsterkere burde jo være et enda større problem for de produsentene med dyrere ICE-baseter konstruksjoner?
 

Ivaols

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.12.2004
Innlegg
1.190
Antall liker
507
Sted
Flekkerøy
Hadde forsøkt å selge noe utstyr og da registrerte jeg en profil på AVforum men jeg er ikke aktiv der, er en av de gjestene som leser når andre har lagt seg.
Holder meg for god til å være aktiv på det navlebeskuende forumet med en utrolig streng sensur.
[/quote]

Jeg har profil på både avforum og hifisentralen, og leser flittig på begge forumene hver dag. Å kalle avforum for et "navlebeskuende forum" sier etter min mening mer om deg enn om avforum.

For de av oss som liker å kombinere stereo og hjemmekino er det gull verdt å kunne dra kunnskap fra begge nettsidene.
 
J

Jurassic

Gjest
Gummitarzan skrev:
Hadde forsøkt å selge noe utstyr og da registrerte jeg en profil på AVforum men jeg er ikke aktiv der, er en av de gjestene som leser når andre har lagt seg.
Holder meg for god til å være aktiv på det navlebeskuende forumet med en utrolig streng sensur.
Jeg har profil på både avforum og hifisentralen, og leser flittig på begge forumene hver dag. Å kalle avforum for et "navlebeskuende forum" sier etter min mening mer om deg enn om avforum.

For de av oss som liker å kombinere stereo og hjemmekino er det gull verdt å kunne dra kunnskap fra begge nettsidene.
[/quote]
På hvilken måte sier det mer om meg enn AVforum at jeg kaller det et navlebeskuende forum?
Å legge ut bilder fra sin egen stue og håpe på å få stemmer er pr. din definisjon ikke navlebeskuende?
Og så har jeg lagt merke til at sensuren er såpass streng at en tråd fort kan gå fra 4 til 2 sider når moderatoren har vært fremme med saksa og den linja de holder for sensur er en god grunn til at jeg holder meg unna.
 
K

kbwh

Gjest
Back_Door skrev:
theStig skrev:
En ting er i hvertfall sikkert - MA får i en pen slump gratisreklame/omtale på HFS. :)
Du får da en viss slump med gratisreklame på dette forum du også theStig? ::)
[ironi]
Vi burde egentlig få bort disse bransjemenneskene fra forumet. Med dem til stede risikerer vi jo å lære vesentligheter.
[/ironi]
 
T

theStig

Gjest
Back_Door skrev:
theStig skrev:
En ting er i hvertfall sikkert - MA får i en pen slump gratisreklame/omtale på HFS. :)
Du får da en viss slump med gratisreklame på dette forum du også theStig? ::)
Jeg klager da heller ikke på det... :)

Jeg synes da det er bra at forumets regler tillater at kommersielle aktører omtales i positive ordelag.
 

Anfield

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.09.2004
Innlegg
926
Antall liker
42
Gummitarzan skrev:
Og så har jeg lagt merke til at sensuren er såpass streng at en tråd fort kan gå fra 4 til 2 sider når moderatoren har vært fremme med saksa og den linja de holder for sensur er en god grunn til at jeg holder meg unna.
Er jo ikke noe unikt for AVforum det med at folk viser frem ustyret sitt? Skjer jo her på HFS og på hjemmekino.no også det...

Ellers er det jaggu ikke mange trådene jeg kan huske som har blitt såpass kraftig redusert som det du antyder. At du mener sensuren på AVforum er for streng får du stå for selv, jeg trives ihvertfall bedre med det enn mange av de utrolig surmagede og utskliende trådene her på HFS (blitt bedre nå)...
 
J

Jurassic

Gjest
Anfield skrev:
Gummitarzan skrev:
Og så har jeg lagt merke til at sensuren er såpass streng at en tråd fort kan gå fra 4 til 2 sider når moderatoren har vært fremme med saksa og den linja de holder for sensur er en god grunn til at jeg holder meg unna.
Er jo ikke noe unikt for AVforum det med at folk viser frem ustyret sitt? Skjer jo her på HFS og på hjemmekino.no også det...

Ellers er det jaggu ikke mange trådene jeg kan huske som har blitt såpass kraftig redusert som det du antyder. At du mener sensuren på AVforum er for streng får du stå for selv, jeg trives ihvertfall bedre med det enn mange av de utrolig surmagede og utskliende trådene her på HFS (blitt bedre nå)...
La merke til en tråd på AVforum angående JBL Array suben nå nylig som ble halvert.
Og her på hifisentralen er det ikke lagt opp med noen 5 på topp anlegg, ukens klatrere o.l.
 
B

Back_Door

Gjest
Slinger skrev:
Dokumenter det!
Jeg vil gjerne se hva som får deg til å legge ut påstandene om "en sammensvergelse mot Midgard"
Jeg har for det første aldri brukt begrepet "sammensvergelse".
For det andre kjenner vel du også til mye krangel på dette forum relatert til indignasjon over "Isen"?
Latterliggjørelse av produktene og nedlatende ord om "Montøren" forefinnes også.
Mest nærliggende eksempel er den krangel som flere ganger oppsto i min tråd om "Et prosjekt i verdensklasse".
Jeg havnet der mellom barken og veden. Det førte til slutt til at jeg ba Høvdingen om å slette hele tråden. Dette er nå også gjort.
Jeg ønsket ikke å bli stemplet som bransjemann, og syntes at det var alt for mange negative følelser knyttet til tråden.Et av de mest ambisiøse prosjekter noen sinne i norsk hifi-historie ble trykket ned i søla fordi jeg, etter noens mening, hadde satset på feil selskap til oppdraget. Poengterer også samtidig at dette er min subjektive oppfattelse av den bakenforliggende årsak til de negative utfall mange kom med i den tråden.
Jeg har også fått pm-er som underbygger det jeg skriver her. Disse skal etter reglene dog ikke gjentas i det åpne rom.

Poengtere uansett igjen at dette relateres ikke spesifikt til din person. Du har faktisk ofte gitt et mer balansert inntrykk med tanke på dine egne vurderinger.
 

Ivaols

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.12.2004
Innlegg
1.190
Antall liker
507
Sted
Flekkerøy
På hvilken måte sier det mer om meg enn AVforum at jeg kaller det et navlebeskuende forum?
Å legge ut bilder fra sin egen stue og håpe på å få stemmer er pr. din definisjon ikke navlebeskuende?
[/quote]

Det er som nevnt ikke bare avforum som gir anledning til å legge ut bilder av eget utstyr. I tillegg er det langt derifra alt avforum handler om. Jeg bruker mesteparten av min tid, både her og på avforum, med å lese innlegg.

Hevder det sier mer om deg fordi jeg synes det er unødvendig å måtte bruke slike nedlatende ord for å beskrive et "konkurrerende" forum.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.244
Antall liker
10.812
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Prøv å hold dere til saken, og AVforum trenger ikke blandes inn her.
Det dette egentlig handler om er en ny aktør med et nytt produkt som kanskje kommer til Norge. Verken mer eller mindre. Ikke bare Midgard som får konkurranse men alle andre forsterker produsenter også...
 

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Innlegg
4.368
Antall liker
3.632
Torget vurderinger
4
Jeg kjøpte ett par brukte midgard oberon 6.1 som jeg har sammen med Cary SLP 03 forforsterker. Kan anbefales :D Jeg er mektig imponert over denne komboen.
Ellers så er det alltid bra med konkurranse :)
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.600
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Konkuranse er topp... Og skal bevares... Men er det ingen som føler patrotisme da Midgard er norsk ? Vi har ikke så mange som produserer hifi her til lands...Eller er det det samme, det viktigste er produkt uavhengig av opprinnelsesland osv...jeg bare spørr... :)
 
B

Back_Door

Gjest
HCS skrev:
Konkuranse er topp... Og skal bevares... Men er det ingen som føler patrotisme da Midgard er norsk ? Vi har ikke så mange som produserer hifi her til lands...Eller er det det samme, det viktigste er produkt uavhengig av opprinnelsesland osv...jeg bare spørr... :)
Dersom en norsk produsent lager et produkt av tilsvarende kvalitet som et event. utenlandsk alternativ, og samtidig ikke er vesentlig dyrere, synes jeg det er på sin plass med litt patriotisme for det norske. Kunne aldri tenkt meg å KUN handle av f.eks. Midgard, om de ikke tilfredsstilte mine kriterier fullt ut.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.600
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Back_Door skrev:
HCS skrev:
Konkuranse er topp... Og skal bevares... Men er det ingen som føler patrotisme da Midgard er norsk ? Vi har ikke så mange som produserer hifi her til lands...Eller er det det samme, det viktigste er produkt uavhengig av opprinnelsesland osv...jeg bare spørr... :)
Dersom en norsk produsent lager et produkt av tilsvarende kvalitet som et event. utenlandsk alternativ, og samtidig ikke er vesentlig dyrere, synes jeg det er på sin plass med litt patriotisme for det norske. Kunne aldri tenkt meg å KUN handle av f.eks. Midgard, om de ikke tilfredsstilte mine kriterier fullt ut.

Et godt svar backdoor...Godt med litt objektivitet ifht produkt, og ikke så mye subjektivitet ifht person... ;)
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
Jeg vil vel driste meg til å si at det til tider har vært en god porsjon patriotisme involvert i forhold til produsenter som f.eks. EC og DOXA og i det siste også Abrahamsen.

PS: Hifipatriotisme er en bra ting, synes jeg.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.366
Antall liker
16.540
Sted
Østfold
I utgangspunktet var planen min å holde meg langt unna denne tråden, men det var en ting jeg fant spesielt underholdende. Nemlig at noen klarer å vri det til at om noe blir anbefalt av en bruker på AVforum så er det automatisk dårligere enn om det ikke hadde blitt anbefalt der ;D

Det setter kanskje påstanden om at folk er barnsligere på AVforum enn "andre steder" i et litt dårlig lys...
 
U

utgatt60135

Gjest
At avforum har yngre brukere og har generelt lavere kunnskapsnivå enn sentralen er rimelig opplagt. Dermed er de i snitt også mindre kritisk.

Å sammenligne Midgard med nevnte produkt er da logisk siden de har samme innhold fra B&O. Minus kanskje noen mindre ting som påvirker lyden i veldig liten grad? En hovedårsak til at Midgard selger så godt blant brukerne der er utvilsomt at de får mange watt for pengene. Det er ofte unge gutter med liten erfaring som er opptatt av høyt watt tall uansett om høyttalerne er lette eller tunge å drive. Og selvfølgelig anbefaler de sine egne. Den siste årsaken skal jeg ikke nevne nå ;D...
 
R

Rojoh

Gjest
Er ikke forholdet Midgard/Murano omtrent som Midgard/Embla med henhold til pris/kabinett + andre småting? Altså: Intet nytt?

Mvh. Johan
 
Topp Bunn