Mid-fi i et lite hus nord i London

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.715
    Antall liker
    10.171
    Sted
    London
    Min bedre halvdel sier hun hørte Styx og likte dem. Noen som vet noe om dette bandet? Hvilke plater er verdt å starte med?
     

    inpain1968

    Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    1.603
    Antall liker
    6.868
    Som med det aller meste er det snakk om smak og behag. Må innrømme det begynner å bli lenge siden jeg hørte på Styx, men husker at The grand illusion og Paradise Theatre var de to platene jeg likte best den gang. Pieces of eight og Cornerstone er vel kanskje også verd og sjekke ut siden de tross alt var ganske populære…
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.715
    Antall liker
    10.171
    Sted
    London
    Som med det aller meste er det snakk om smak og behag. Må innrømme det begynner å bli lenge siden jeg hørte på Styx, men husker at The grand illusion og Paradise Theatre var de to platene jeg likte best den gang. Pieces of eight og Cornerstone er vel kanskje også verd og sjekke ut siden de tross alt var ganske populære…
    Tusen takk! Da har vi en plass å starte 😀
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.715
    Antall liker
    10.171
    Sted
    London
    Er hjemme igjen etter to uker i Skottland. Dette har blitt mitt andre favorittland, og en mulig plass å slå seg ned en dag.
    Men har savnet musikk formidlet på en ordentlig måte 😀
    Cricket på TV, så man trenger ikke å følge så nøye med eller ha på lyd. Så vi starter forsiktig med streaming av en artist som vokste opp nede i gata her…
    28A19411-74F3-4581-AB4F-3A74E894793D.jpeg
    ED692CBF-419C-466D-9C8F-3F81B6DA9475.png
     
    Sist redigert:

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.952
    Antall liker
    27.977
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Angående spm om Styx lenger oppe, anbefaler klart "Pieces of Eight" som et startpunkt, det bør holde for å bli solgt på bandet.
    Bare låten Renegade er verdt prisen alene.... 😊
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.715
    Antall liker
    10.171
    Sted
    London
    Blir spilt en CD! En av mine absolutte favoritter fra et av mine favoritt-band!
    356165A2-8F53-4D47-8D0C-07CB0605EC95.jpeg
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    DVDen av konserten er også veldig bra. Eller var det hvertfall, er den i 4:3 format? Mener å huske at når jeg skulle kose meg med en i kinoen at det ble stusselig på bredformat lerretet. Men den har snurret noen runder på TVen når den kommer.
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.715
    Antall liker
    10.171
    Sted
    London
    Har den på DVD, jeg og 😀
    Mener den er i 16:9, men lenge siden den har snurret. Må kanskje sjekke i morgen - god unnskyldning for å se den igjen 😀
    D5D7C28B-82ED-470C-85AA-A36DB537F955.jpeg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Rettelse: Sage Green er engelsk for salviegrønt. Men det er altså ingen Olive Drab. Den beltevogna der tar deg omtrent sånn midt i dit du vil. Uansett hvor det måtte vært. Er du fortsatt i Killin, T? Sånn apropos Styx: Som Toto, musikernes musikere. Jeg har begges komplette samlinger her, og det angrer jeg ikke på heller. Kom over Totos 40 års boks igår, med 60 prosent avslag😎 Praise be to CDs…479 NOK har vel sjelden vært så fornuftig anvendt..Disse to boksene er blant det som SKAL være i enhver respektabel samling. Andre komplette kataloger jeg har er Dire Straits, Genesis, Phil Collins, Eltons Eurokatalog, Mark Knopfler, Mozart og Yes..studiobiten. For å nevne noen..Tilogmed Chris Rea begynner å kompletteres her nå..Og den første høstmorgenen begynner med hans ultraklassiske Espresso Logic her. Christopher Anton Rea hadde nemlig en tiårs periode mellom 1988-98 der alt han tok i ble til gull😈
     
    Sist redigert:

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.715
    Antall liker
    10.171
    Sted
    London
    Rettelse: Sage Green er engelsk for salviegrønt. Men det er altså ingen Olive Drab. Den beltevogna der tar deg omtrent sånn midt i dit du vil. Uansett hvor det måtte vært. Er du fortsatt i Killin, T? Sånn apropos Styx: Som Toto, musikernes musikere. Jeg har begges komplette samlinger her, og det angrer jeg ikke på heller. Kom over Totos 40 års boks igår, med 60 prosent avslag😎 Praise be to CDs…479 NOK har vel sjelden vært så fornuftig anvendt..Disse to boksene er blant det som SKAL være i enhver respektabel samling. Andre komplette kataloger jeg har er Dire Straits, Genesis, Phil Collins, Eltons Eurokatalog, Mark Knopfler, Mozart og Yes..studiobiten. For å nevne noen..Tilogmed Chris Rea begynner å kompletteres her nå..Og den første høstmorgenen begynner med hans ultraklassiske Espresso Logic her. Christopher Anton Rea hadde nemlig en tiårs periode mellom 1988-98 der alt han tok i ble til gull😈
    Bor i London til vanlig, men var i Killin i sommer. Herlig liten plass oppe i Skottland, og har vurdert om man kan flytte nordover dit

    Styx har begynt å øke i spilletid her. Har gitt dem tid mens jeg pusser og pusser på Ellam høyttalerne :)

    Og Toto er en absolutt favoritt. Har sett dem flere ganger, og har hele 70 og 80-talls utgivelser på LP + alle de som kom etter "Through The Looking Glass"
    I tillegg har jeg alle, inkludert live-album, på CD :)

    Ellers så har jeg alle CD'er (pluss en del av dem på vinyl) med a-Ha, Alter Bridge, Amplifier (beste band nesten ingen har hørt), Audioslave, Anee Grete P, Bowie, Elton John frem til 80-tallet, Maiden (bortsett fra siste, da jeg fikk avsmak på Bruce og hans Brexit-uttalelser før og etter valget), Tremonti, Trivium, Brothers Osborne (alt på vinyl), Zac Brown Band (Alt på vinyl), Slash, Guns n Roses (bortsett fra Chinese..), Myles Kennedy i alle hans band og prosjekter, Rush, ZZ Top, Volbeat, Metallica, Megadeth, AX7, Blackberry Smoke (alt på vinyl), The Steel Woods (alt på vinyl), Rammstein, Dream Theater, Depeche Mode, Dire Straits (alt på vinyl), Beth Hart (alt på vinyl), Alice In Chains, Pearl Jam, Nirvana, Disturbed, DumDum Boys, Foo Fighters, Isobel Campbell & Mark Lanegan med mer

    Så ganske variert hva som spilles her :)
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.715
    Antall liker
    10.171
    Sted
    London
    du må lakke dem i british racing green ;)
    Vi får se
    Hvis det blir en tur tilbake i pussebua, så er racing green en mulighet (y)

    Litt lei av å pusse nå, så kan hende Sage Green / BV202 får bli en stund :D
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    T-Roten: Har masse av det norske trehoda trollet, inkludert flere signerte. Og så har vi prata noen timer med dem også, oppigjennom..men den fullt ut 150 % komplette katalogen der er det frua som har😎 Kunne nesten rivalisert Prince-samlinga til Christer Falck..Hvis jeg skulle valgt EN A-HA til følge på krematoriet, må det være SCOUNDREL DAYS😎 Og ikke mye mangler i Eltonskapet mitt heller🎶😈 Finn Steve Dobrogosz` YOUR SONGS, du. Bedre Elton Tribute skal du lete med lupe etter.
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.715
    Antall liker
    10.171
    Sted
    London
    T-Roten: Har masse av det norske trehoda trollet, inkludert flere signerte. Og så har vi prata noen timer med dem også, oppigjennom..men den fullt ut 150 % komplette katalogen der er det frua som har😎 Kunne nesten rivalisert Prince-samlinga til Christer Falck..Hvis jeg skulle valgt EN A-HA til følge på krematoriet, må det være SCOUNDREL DAYS😎 Og ikke mye mangler i Eltonskapet mitt heller🎶😈 Finn Steve Dobrogosz` YOUR SONGS, du. Bedre Elton Tribute skal du lete med lupe etter.
    Skal sjekke ut Your Songs - men blir etter denne. Hadde glemt REM i listen av band man har komplett 😀
    8C79A90F-2F95-480C-A865-BF87E1B6D2CB.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn