Micromega som drivverk

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Antall liker
154
Hei. Jeg har en Micromega Stage5 stående som ikke vil lese diskene. Jeg får "no disc" opp i displayet. Skal prøveå få liv i denne, og tanken var om denne kan være brukanes som drivverk? Jeg vet denne ikke er noe å skrive hjem om lenger, men kanskje den duger som drivverk med en ekstern dac?

Torsen

Godmode

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2003
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
En dårlig idè er jeg redd. I allefall hvis du er ute etter en stabil og pålitelig kilde.

Micromega Stage5 og 6 har jeg _svært_ dårlig erfaring med når det kommer til pålitelighet. Jeg har hatt diverse modeller, fått de reparert et utall ganger. Tilslutt ga jeg opp og tvang OHFC til å gi meg et innbytte i et annet produkt.

CDspilleren låt ganske så bra synes jeg(bedre enn Rotelen jeg fikk til å erstatte den), men hva hjelper det når den mesteparten av tiden befinner seg på service...

"No Disc" var en av mange problemer med disse. Ikke verdt stort mao, og definitivt ikke kostnaden av en reparasjon hvis du må betale for den.

KapteinUfattelig

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
176
Torget vurderinger
4
Min Stage5 fungerer fortsatt greit, men fra andre Stage1-6 eiere har jeg hørt om disse problemene Godmode nevner så det finnes nok mer driftssikre alternativer. Men hvis du får den opp og gå låter den jo ikke dårligere enn før, selv om den nok ikke lenger er noen klassevinner (annet enn i "500-1000 kr brukt-klassen", kanskje) ;)

arild

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.03.2003
Antall liker
737
Sted
Sogn og Fjordane
Torget vurderinger
9
Flashback... :(

Husker GODT Micromega STAGE/DRIVE-serien. Hadde DRIVE 1, 2 og 3 i hus. Etter hvert som "No disk", "hakking" i avspillingen og generelle driftsproblemer meldte seg, benyttet jeg "sjansen" til å oppgradere til nr. 2 og til slutt nr. 3. Men alle var født med de samme problemene.

Men jeg fikk til slutt løst problemet!!! :)

Jeg overvar at Lars Erik på OHFC smurte akslingen til laseren, og vips så fungerte den upåklagelig i resten av tiden jeg hadde den - ca. 5 år.

Lydmessig følte jeg at de spilte bra.

Mvh

Arild

K

kbwh

Gjest
Jeg har en Stage 6 som ikke ville lese enkelte plater. Den fikk ny laser og ettersyn hos Dalens for et par år siden og siden da har den fungert upåklagelig, nå som drivverk. Svært praktisk da den lystrer Tandbergfjernkontrollen min.

Topp Bunn