Edet noen som har kjenskap til denne platespileren, det sitter en fr-64fx arm på den.Kan få kjøpt den, men hva er en fornuftig pris?
Hån, nei? Dette er i samsvar med min estetiske sans. Nei, eg kjenner ikkje BL 51, men har høyrt mykje Micro Seiki i tidlegare tider, spesielt dei direktedrivne, men også beltespelarane har også vore bra har eg sett mange har hevda.Har du kjenskap til denne eller var det hån.
Du har vært heldig i valg av mor!!!Heisann. Er ny her.
Min mor har en micro seiki BL-51 fra 81-82. Er det noen som vet hvor en får kjøpt nytt belte til den??
Gratulerer! Det er ikke mange platespillere som har et design og en kvalitet som Micro Seiki. Det er vel derfor de har blitt samleobjekter rundt om i verden. Jeg vet at spillere som Linn og Thorens er meget bra. Men duverden så kjedelig design de har i sammenlignet med Micro. 8)Er nå lykkelig eier av bl-51.
Stiller meg også i gratulantenes kø! BL-51 er en klassisk og god analogavspiller.Er nå lykkelig eier av bl-51.
Gratulere med et kjempekupp steinost.Etter prisen og dømme har jeg hvist gjort et kupp (1000,-) snakket med en som har solgt en fr arm for 3500,- men takk for all hjelp.Har nå bestilt rem fra Svalanda. ;D
Jeg har ikke registrert meg for å laste ned manualer fra Vinyl Engine som er en veldig god ressurs.Hvis du går inn på vinylengine (må være registrert)
Mvh Jan I
Vil anbefale alle å melde seg inn. Koster ingen ting og her ligger utrolig mye snadder. f.eksJeg har ikke registrert meg for å laste ned manualer fra Vinyl Engine som er en veldig god ressurs.
Men du trenger ikke å være registrert så lenge alt ligger fritt tilgjengelig. Forumet er det eneste stedet du må registrere deg for å delta.Vil anbefale alle å melde seg inn. Koster ingen ting og her ligger utrolig mye snadder. f.eks
Manualer,protraktorer,stroboskoper e.t.c. e.t.c.
+ at det er utrolig mye bilder,råd og tips her
Mvh Jan I
Ja, dette virker meget mystisk, og tungvint og unødvendigt hvis det er en BL 51 da. Kan ikke være en BL 51 da.Hei
Synes dette var rart med den hastighetsjusteringen.
Hvis du går inn på vinylengine (må være registrert)
Så kan du laste ned manual til BL51
http://www.vinylengine.com/manuals_micro_seiki.shtml
Har ikke du den lille potmeteret på toppen av der du regulerer 33/45 ( se nede til venstre på spilleren,på toppen av den blanke runde)
![]()
Det er jo her en skal foreta siste finjustering av hastigheten. (se side 4 i manualen)
OBS: Er du helt sikker på at det er en BL51 du har?
Mvh Jan I
OK ingen ting er bedre enn det,vet bare fra tidligere at jeg måtte melde meg inn for å laste ned div. saker.Men du trenger ikke å være registrert så lenge alt ligger fritt tilgjengelig. Forumet er det eneste stedet du må registrere deg for å delta.
Ja grovjusteringene gjøres nok her ja.Nei, det store dekselet bak ved venstre fot. Grunden for min undersjøkelse var at spilleren gikk for fort på 33. Fremgangsmåte for kallibrering: sett hastighetsjustereren på spilleren i midtposisjon så man har mulighet for pluss og minus justering. Start spilleren på 33, juster under spilleren til den går med riktig hastighet. Start spilleren på 45 og juster på samme måte under spilleren IKKE rør justeringen på oversiden.håper dette var en utfyldende forklaring.