Bummer! du er vel en sånn Haugesunder eller Karmøy-rånebaluba skrev:Hadde jeg enda vært Bergenser
Bummer! du er vel en sånn Haugesunder eller Karmøy-rånebaluba skrev:Hadde jeg enda vært Bergenser
Råner i desert boots. Den mest ufyselige typen, altså.ErosLoveking skrev:Bummer! du er vel en sånn Haugesunder eller Karmøy-rånebaluba skrev:Hadde jeg enda vært Bergenser![]()
![]()
![]()
Platesjappe og Haugesund? Husker eg fikk tilsendt en katalog fra en sjappe i Haugesund i lang lang tid. Compact huset eller noe sånt?ErosLoveking skrev:haha!
jobbet på HMV (Haugesund) sommeren 1992. Var en veldig bra platesjappe ved enden av brua før HMV-anlegget. Eksisterer den fortsatt?
Det siste er feil sjappe, men et greit sted likevel. Plukket opp mange perler for småpenger i billighyllene i utsalget under det gamle S-laget opp mot Raglamyr. Sjappa som Eros sikter til heter Shabby Records, og lever i beste velgående såvidt jeg vet. Det er en ok butikk. Lenge siden jeg har vært der, men ikke lenge siden jeg kjørte forbi.Townes skrev:Platesjappe og Haugesund? Husker eg fikk tilsendt en katalog fra en sjappe i Haugesund i lang lang tid. Compact huset eller noe sånt?ErosLoveking skrev:haha!
jobbet på HMV (Haugesund) sommeren 1992. Var en veldig bra platesjappe ved enden av brua før HMV-anlegget. Eksisterer den fortsatt?
Den var bra, og ser fortsatt bra ut fra utsiden i en bil i fart... :ErosLoveking skrev:Shabby Records var det ja. Mulig husker er feil, er jo et halvt levd liv siden, men jeg mener å huske den var ganske bra den gangen
Kanonplate ja. Sparky's dream er vel beste poplåt på denne siden av big starErosLoveking skrev:nå er det bare å stålsette seg . Pesten slår inn over oss for fullt de neste dagene.
Dagens tips er å sette på en perle av en popplate.
Teenage Fanclub- GrandPrix
![]()
for min egen del rømmer jeg fastlandet for noen timer, satser på å fylle fryseren med sei og torsk ikveld.
Bra uttelling før idag. Kveldens fiskesuppe laget på fersk fisk var bare smashing. 8)
Skal nok på gåsa i kveld ja. Sist gang Cynics spilte der, var det intet mindre enn fenomenalt.ErosLoveking skrev:Burde jeg skrevet dette med et ondskapsfullt glis? :-\
Hvor mange tusen seter sto tomme på den første semifinalen. Hvor mange millioner i tapte billettinntekter snakker vi om, millioner som helt sikkert er kalkulert inn i et budsjett. Hvem må betale regninga neste uke når det hele er over? Regner med at det om mulig blir enda mindre musikkalternativer på NRK fremover i kjølvannet av denne dårskapen. Skulle nesten ønske at Mona som har cateringen (lager smashing god mat forresten) puttet brekkmiddel i maten til crew og artister. :
MGP var så mye bedre før. Det var vel forbudt med forhåndsspilling av vinnerbidragene, evt. brudd ble belønnet med diskvalifikasjon. Vi trengte bare å forholde oss til finalen, som var på en lørdag, og da gikk vi selvsagt (gjør det fortsatt) på konsert. Ikke i protest, men av ren musikkinteresse.
Bergeneserne er ekstra heldige ikveld. Regner med lang kø utenfor Garage for å se garagerockens ukronede konger The Cynics fra Pittsburgh, US of A.
For min egen del blir det bilstereo og knappe 50 mil bak rattet, hjem til The Kings Cave
Det som er helt sprøtt er at det er en del her inne med kostbare hifi anlegg som faktisk sitter og lytter seriøst på mgp!!!ErosLoveking skrev:Siden enkelte fraksjoner slenger om seg og kommer med fornedrende og usmakelige hentydninger om at undertegnede har et skap å komme ut av, er det på tide å renske lufta. Musikktransene på HFS skal få kose seg med sine alt for mange hyllesttråder til pesten som rammer landet for fullt i disse dager. Tråden er tenkt som et fristed for oss "andre" med sunne sysler.
Tanken er å komme med gode tips til et fullverdig musikkliv de neste to ukene, istedenfor full forråtnelse foran kopekassa og stats(k)analen. Generell hets og drittslenging om MGP er selvsagt også velkomment.
Vi begynner likesågodt med kvelden i kveld.
Ingen ringere enn Jon Spencer gjester byen, drøye to år siden siste gang. Sammen med kompanjong Matt Verta-Ray fronter han noe av det mest balltøffe som står på en scene idag. Kjenn din besøkelsestid og møt opp på Blå for en dose Heavy Trash, istedenfor "Nedtelling til European Song Contest 2".
Kveldens høydepunkt (opptaket er fra sist de var i Oslo):
Trådtittelen er lett inspirert av mine barndomshelter Dead Kennedys. Inspirasjonen:
yup, det er galskap. :-Xeddie1 skrev:Det som er helt sprøtt er at det er en del her inne med kostbare hifi anlegg som faktisk sitter og lytter seriøst på mgp!!!
har til gode å overvære en dårlig Cynics-konsert. Dere er heldige ikveld, vi har de i Oslo imorgen, Tromsø på fredag og heldiggrisene i Trondheim på selveste finalekvelden, lørdag.Townes skrev:Skal nok på gåsa i kveld ja. Sist gang Cynics spilte der, var det intet mindre enn fenomenalt.
Midt mellom MGP semifinalene. Guuuuuu så heldige vi er. Hihi.
Dei er ikkje ekte menn.eddie1 skrev:Det som er helt sprøtt er at det er en del her inne med kostbare hifi anlegg som faktisk sitter og lytter seriøst på mgp!!!
Så du satt altså å kikket på semifinalen? ;DErosLoveking skrev:Burde jeg skrevet dette med et ondskapsfullt glis? :-\
Hvor mange tusen seter sto tomme på den første semifinalen...........
Ånei du, da var jeg på fjorden og fisket.Pink_Panther skrev:Så du satt altså å kikket på semifinalen? ;DErosLoveking skrev:Burde jeg skrevet dette med et ondskapsfullt glis? :-\
Prisverdig fornuftig tidsbruk der. Fikk du noe?ErosLoveking skrev:Ånei du, da var jeg på fjorden og fisket.Pink_Panther skrev:Så du satt altså å kikket på semifinalen? ;DErosLoveking skrev:Burde jeg skrevet dette med et ondskapsfullt glis? :-\
Men jeg er lesefør nok til å få med meg et par overskrifter på nettet.![]()
Norge er ivertfall IKKE en kulturnasjon - bruker hundrevis av millioner på å arrangere transefest i som i tillegg dekkes av tv og presse. Huff !asvaberg skrev:Eros, dette er med på å ødelegge mer enn det gagner MGP:
http://www.kjendis.no/2010/05/22/kj...nd_prix/inges_grand_prix-hjorne/mgp/11823265/
Jeg blir kvalm, rett og slett...
Hvorfor skal NRK sende fotball-VM?? Det er enorm betalingsvilje i befolkningen for å se på det, så det er sendinger som passer perfekt for betalkanaler.lille hiawata skrev:Hvorfor solgte Nrk rettighetene til fotball Vm. Er vel en del av gutta med dyre anlegg som heller ser en god Vm kamp ,enn å høre på et Latvisk balalaikaorkester. Neste gang vi vinner blir vel Bergensbanen nedlagt. Makan til kostbar dritt skal dere lete lenge etter.Mvh en frustrert Hfser.
BetalingsTV ja. Ingen dum ide når det gjelder MGP sendingene.nb skrev:Hvorfor skal NRK sende fotball-VM?? Det er enorm betalingsvilje i befolkningen for å se på det, så det er sendinger som passer perfekt for betalkanaler.lille hiawata skrev:Hvorfor solgte Nrk rettighetene til fotball Vm. Er vel en del av gutta med dyre anlegg som heller ser en god Vm kamp ,enn å høre på et Latvisk balalaikaorkester. Neste gang vi vinner blir vel Bergensbanen nedlagt. Makan til kostbar dritt skal dere lete lenge etter.Mvh en frustrert Hfser.
Egner seg dårligere siden finalen kun er en dag. Foppall-VM holder vel på en måneds tid, lettere å selge abonnementer da. Jeg er for øvrig ingen tilhenger av at NRK skal bruke et lass penger på MGP da det i betydelig grad går ut over andre egenproduksjoner.rolfozzy skrev:BetalingsTV ja. Ingen dum ide når det gjelder MGP sendingene.
Er sikkert en enorm betalingsvilje blent de som er oppriktig interessert i dette mølet.
Har aldri hatt en i toer,n, og dama sier at man faktisk er for maskulin for dagens samfunn, men ser ingen problemer med å se på MGP for det, men må innrømme at man styrer unna de værste melodiene, eller i værste fall skrur av lyden!Brasse skrev:Dei er ikkje ekte menn.eddie1 skrev:Det som er helt sprøtt er at det er en del her inne med kostbare hifi anlegg som faktisk sitter og lytter seriøst på mgp!!!
Mener du det ville vært bedre hvis de kun brukte rørutstyr?pemek skrev:Norge er ivertfall IKKE en kulturnasjon - bruker hundrevis av millioner på å arrangere transefest i som i tillegg dekkes av tv og presse. Huff !asvaberg skrev:Eros, dette er med på å ødelegge mer enn det gagner MGP:
http://www.kjendis.no/2010/05/22/kj...nd_prix/inges_grand_prix-hjorne/mgp/11823265/
;Dbaluba skrev:Mener du det ville vært bedre hvis de kun brukte rørutstyr?pemek skrev:Norge er ivertfall IKKE en kulturnasjon - bruker hundrevis av millioner på å arrangere transefest i som i tillegg dekkes av tv og presse. Huff !asvaberg skrev:Eros, dette er med på å ødelegge mer enn det gagner MGP:
Det gløder nok i mangt et rør under det der arrangementet. Blir ikke noe bedre av den grunnbaluba skrev:Mener du det ville vært bedre hvis de kun brukte rørutstyr?pemek skrev:Norge er ivertfall IKKE en kulturnasjon - bruker hundrevis av millioner på å arrangere transefest i som i tillegg dekkes av tv og presse. Huff !
skjønner ikke hva du snakker om??Mendelssønn skrev:I det selskapet tror jeg det passer fint med 1 dose Vikingarna, 1 dose Sten&Stanley og 1 dose Nederland bidrag i årets Grand Prix
Vel bekomme
??Mendelssønn skrev:gjør du? neppeErosLoveking skrev:skjønner ikke hva du snakker om??Mendelssønn skrev:I det selskapet tror jeg det passer fint med 1 dose Vikingarna, 1 dose Sten&Stanley og 1 dose Nederland bidrag i årets Grand Prix
Vel bekomme
Javel? skjønner ikke helt hvor IQ-trollet vil. Kan bare konstatere et kvelden var særs hyggelig. Med et spenn fra tenna i tapetet 50s RnB til vill Little Richard, obsternassig 60s garagerawknrolla, kvisete 70s US ballkukpunk, krydret hardt med neogaragewannabes og tungt sexuelt rett i senga soul, funk som garnityr. "Kuk i fittan" som vi så rettfrem sier.Mendelssønn skrev:gjør du? neppeErosLoveking skrev:skjønner ikke hva du snakker om??Mendelssønn skrev:I det selskapet tror jeg det passer fint med 1 dose Vikingarna, 1 dose Sten&Stanley og 1 dose Nederland bidrag i årets Grand Prix
Vel bekomme
Mendelssønn skrev:Med den beskrivelsen så føler jeg så absolutt at jeg ikke har gått glipp av noe.ErosLoveking skrev:Javel? skjønner ikke helt hvor IQ-trollet vil. Kan bare konstatere et kvelden var særs hyggelig. Med et spenn fra tenna i tapetet 50s RnB til vill Little Richard, obsternassig 60s garagerawknrolla, kvisete 70s US ballkukpunk, krydret hardt med neogaragewannabes og tungt sexuelt rett i senga soul, funk som garnityr. "Kuk i fittan" som vi så rettfrem sier.
Har en mistanke om at et par tre godt voksne HFSere var innom og fikk en aldri så liten smule AhaAhaAha-opplevelse.
gjør du? neppe. your loss
Synes det høres ut som en nokså optimal kveld, eg..