"MGP Get Off the Air!"

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
haha!

jobbet på HMV (Haugesund) sommeren 1992. Var en veldig bra platesjappe ved enden av brua før HMV-anlegget. Eksisterer den fortsatt?

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:
haha!

jobbet på HMV (Haugesund) sommeren 1992. Var en veldig bra platesjappe ved enden av brua før HMV-anlegget. Eksisterer den fortsatt?
Platesjappe og Haugesund? Husker eg fikk tilsendt en katalog fra en sjappe i Haugesund i lang lang tid. Compact huset eller noe sånt?

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Compacthuset var vel en postordrekonkurrent til Akers Mic på 80/90-tallet. De lå vel også i Haugesund ja.

Den jeg tenker på, var en platesjappe og som dreiv med nytt/brukt. Ble bl.a introdusert for Reverend Horton Heat der.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Townes skrev:
ErosLoveking skrev:
haha!

Platesjappe og Haugesund? Husker eg fikk tilsendt en katalog fra en sjappe i Haugesund i lang lang tid. Compact huset eller noe sånt?
Det siste er feil sjappe, men et greit sted likevel. Plukket opp mange perler for småpenger i billighyllene i utsalget under det gamle S-laget opp mot Raglamyr. Sjappa som Eros sikter til heter Shabby Records, og lever i beste velgående såvidt jeg vet. Det er en ok butikk. Lenge siden jeg har vært der, men ikke lenge siden jeg kjørte forbi.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Shabby Records var det ja. Mulig husker er feil, er jo et halvt levd liv siden, men jeg mener å huske den var ganske bra den gangen

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:
Shabby Records var det ja. Mulig husker er feil, er jo et halvt levd liv siden, men jeg mener å huske den var ganske bra den gangen
Den var bra, og ser fortsatt bra ut fra utsiden i en bil i fart... ::)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Har vært noen ganger innom Shabby. Siste gangen må vel ha vært for en 3-4 år siden. Da var den seg lik, slik den alltid har vært.

Bra sjappe.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
nå er det bare å stålsette seg . Pesten slår inn over oss for fullt de neste dagene.
Dagens tips er å sette på en perle av en popplate.

Teenage Fanclub- GrandPrix

for min egen del rømmer jeg fastlandet for noen timer, satser på å fylle fryseren med sei og torsk ikveld.

Bra uttelling før idag. Kveldens fiskesuppe laget på fersk fisk var bare smashing. 8)

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:
nå er det bare å stålsette seg . Pesten slår inn over oss for fullt de neste dagene.
Dagens tips er å sette på en perle av en popplate.

Teenage Fanclub- GrandPrix

for min egen del rømmer jeg fastlandet for noen timer, satser på å fylle fryseren med sei og torsk ikveld.

Bra uttelling før idag. Kveldens fiskesuppe laget på fersk fisk var bare smashing. 8)
Kanonplate ja. Sparky's dream er vel beste poplåt på denne siden av big star :)

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Burde jeg skrevet dette med et ondskapsfullt glis? :-\
Hvor mange tusen seter sto tomme på den første semifinalen. Hvor mange millioner i tapte billettinntekter snakker vi om, millioner som helt sikkert er kalkulert inn i et budsjett. Hvem må betale regninga neste uke når det hele er over? Regner med at det om mulig blir enda mindre musikkalternativer på NRK fremover i kjølvannet av denne dårskapen. Skulle nesten ønske at Mona som har cateringen (lager smashing god mat forresten) puttet brekkmiddel i maten til crew og artister. ::)

MGP var så mye bedre før. Det var vel forbudt med forhåndsspilling av vinnerbidragene, evt. brudd ble belønnet med diskvalifikasjon. Vi trengte bare å forholde oss til finalen, som var på en lørdag, og da gikk vi selvsagt (gjør det fortsatt) på konsert. Ikke i protest, men av ren musikkinteresse.

Bergeneserne er ekstra heldige ikveld. Regner med lang kø utenfor Garage for å se garagerockens ukronede konger The Cynics fra Pittsburgh, US of A.
For min egen del blir det bilstereo og knappe 50 mil bak rattet, hjem til The Kings Cave

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:
Hvor mange tusen seter sto tomme på den første semifinalen. Hvor mange millioner i tapte billettinntekter snakker vi om, millioner som helt sikkert er kalkulert inn i et budsjett. Hvem må betale regninga neste uke når det hele er over? Regner med at det om mulig blir enda mindre musikkalternativer på NRK fremover i kjølvannet av denne dårskapen. Skulle nesten ønske at Mona som har cateringen (lager smashing god mat forresten) puttet brekkmiddel i maten til crew og artister. ::)

MGP var så mye bedre før. Det var vel forbudt med forhåndsspilling av vinnerbidragene, evt. brudd ble belønnet med diskvalifikasjon. Vi trengte bare å forholde oss til finalen, som var på en lørdag, og da gikk vi selvsagt (gjør det fortsatt) på konsert. Ikke i protest, men av ren musikkinteresse.

Bergeneserne er ekstra heldige ikveld. Regner med lang kø utenfor Garage for å se garagerockens ukronede konger The Cynics fra Pittsburgh, US of A.
For min egen del blir det bilstereo og knappe 50 mil bak rattet, hjem til The Kings Cave
Skal nok på gåsa i kveld ja. Sist gang Cynics spilte der, var det intet mindre enn fenomenalt.
Midt mellom MGP semifinalene. Guuuuuu så heldige vi er. Hihi.

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Antall liker
727
Torget vurderinger
8
ErosLoveking skrev:
Siden enkelte fraksjoner slenger om seg og kommer med fornedrende og usmakelige hentydninger om at undertegnede har et skap å komme ut av, er det på tide å renske lufta. Musikktransene på HFS skal få kose seg med sine alt for mange hyllesttråder til pesten som rammer landet for fullt i disse dager. Tråden er tenkt som et fristed for oss "andre" med sunne sysler.

Tanken er å komme med gode tips til et fullverdig musikkliv de neste to ukene, istedenfor full forråtnelse foran kopekassa og stats(k)analen. Generell hets og drittslenging om MGP er selvsagt også velkomment.

Vi begynner likesågodt med kvelden i kveld.
Ingen ringere enn Jon Spencer gjester byen, drøye to år siden siste gang. Sammen med kompanjong Matt Verta-Ray fronter han noe av det mest balltøffe som står på en scene idag. Kjenn din besøkelsestid og møt opp på Blå for en dose Heavy Trash, istedenfor "Nedtelling til European Song Contest 2".

Kveldens høydepunkt (opptaket er fra sist de var i Oslo):

Trådtittelen er lett inspirert av mine barndomshelter Dead Kennedys. Inspirasjonen:
Det som er helt sprøtt er at det er en del her inne med kostbare hifi anlegg som faktisk sitter og lytter seriøst på mgp!!!

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
eddie1 skrev:
Det som er helt sprøtt er at det er en del her inne med kostbare hifi anlegg som faktisk sitter og lytter seriøst på mgp!!!
yup, det er galskap. :-X
Personlige foretrekker jeg haifai-politisk ukorrekt fuzz og farfisa til min ringe platespiller. ::) ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Townes skrev:
Skal nok på gåsa i kveld ja. Sist gang Cynics spilte der, var det intet mindre enn fenomenalt.
Midt mellom MGP semifinalene. Guuuuuu så heldige vi er. Hihi.
har til gode å overvære en dårlig Cynics-konsert. Dere er heldige ikveld, vi har de i Oslo imorgen, Tromsø på fredag og heldiggrisene i Trondheim på selveste finalekvelden, lørdag.

Heldigvis har vi knakende gode konsertalternativer både på fredag og lørdag i Oslo, samt dagen derpå-happening, dagtid søndag. Kommer tilbake med mer. Følg med, følg med...... :D

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
eddie1 skrev:
Dei er ikkje ekte menn.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.616
ErosLoveking skrev:
Hvor mange tusen seter sto tomme på den første semifinalen...........
Så du satt altså å kikket på semifinalen? ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Pink_Panther skrev:
ErosLoveking skrev:
Ånei du, da var jeg på fjorden og fisket. :D
Men jeg er lesefør nok til å få med meg et par overskrifter på nettet. ;)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
[/quote]
Hmmm. Jeg har aldri hørt en MGP-plate, men kan jeg tolke dette i retning av at det er dårlig lyd på dem? For det at hifi-folket lytter til musikk som jeg aldri ville brukt tid på er ikke noe nytt, men det har da i alle fall vært god lyd. Og dyre anlegg er jo klart best til å spille musikk som er godt innspilt og produsert, selv om det er mange av oss som ikke bruker det til denslags.

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.806
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
ErosLoveking skrev:
Pink_Panther skrev:
ErosLoveking skrev:
Ånei du, da var jeg på fjorden og fisket. :D
Men jeg er lesefør nok til å få med meg et par overskrifter på nettet. ;)
Prisverdig fornuftig tidsbruk der. Fikk du noe?
(bump :D )

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Så MGP siste gang i 1983 og har ingen intensjoner om å "sprekke" det blir som å se maling tørke tipper jeg. Musikkpolitistil muligens. det får stå sin prøve.

lille hiawata

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2008
Antall liker
3.611
Sted
Harstad
Torget vurderinger
1
Hvorfor solgte Nrk rettighetene til fotball Vm. Er vel en del av gutta med dyre anlegg som heller ser en god Vm kamp ,enn å høre på et Latvisk balalaikaorkester. Neste gang vi vinner blir vel Bergensbanen nedlagt. Makan til kostbar dritt skal dere lete lenge etter.Mvh en frustrert Hfser.

N

nb

Gjest
lille hiawata skrev:
Hvorfor solgte Nrk rettighetene til fotball Vm. Er vel en del av gutta med dyre anlegg som heller ser en god Vm kamp ,enn å høre på et Latvisk balalaikaorkester. Neste gang vi vinner blir vel Bergensbanen nedlagt. Makan til kostbar dritt skal dere lete lenge etter.Mvh en frustrert Hfser.
Hvorfor skal NRK sende fotball-VM?? Det er enorm betalingsvilje i befolkningen for å se på det, så det er sendinger som passer perfekt for betalkanaler.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
nb skrev:
lille hiawata skrev:
Hvorfor skal NRK sende fotball-VM?? Det er enorm betalingsvilje i befolkningen for å se på det, så det er sendinger som passer perfekt for betalkanaler.
BetalingsTV ja. Ingen dum ide når det gjelder MGP sendingene.

Er sikkert en enorm betalingsvilje blent de som er oppriktig interessert i dette mølet.

N

nb

Gjest
rolfozzy skrev:
BetalingsTV ja. Ingen dum ide når det gjelder MGP sendingene.

Er sikkert en enorm betalingsvilje blent de som er oppriktig interessert i dette mølet.
Egner seg dårligere siden finalen kun er en dag. Foppall-VM holder vel på en måneds tid, lettere å selge abonnementer da. Jeg er for øvrig ingen tilhenger av at NRK skal bruke et lass penger på MGP da det i betydelig grad går ut over andre egenproduksjoner.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.853
1. Klager man over hva som går på fjernsyn så kaster man allerede bort for mye tid på fjernsyn

2. Slå sammen MGP og homoparaden. Her er det mange synergigevinster å hente

3. Har ikke noe problem med at homser og transer får seg en årlig fest

4. Mange ektemenn/kjærester har vel ikke baller til å si nei

5. Men, jeg vil helst slippe å betale for det

- noruego

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Brasse skrev:
eddie1 skrev:
Dei er ikkje ekte menn.
Har aldri hatt en i toer,n, og dama sier at man faktisk er for maskulin for dagens samfunn, men ser ingen problemer med å se på MGP for det, men må innrømme at man styrer unna de værste melodiene, eller i værste fall skrur av lyden!

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
baluba skrev:
pemek skrev:
asvaberg skrev:
Eros, dette er med på å ødelegge mer enn det gagner MGP:

http://www.kjendis.no/2010/05/22/kj...nd_prix/inges_grand_prix-hjorne/mgp/11823265/

Jeg blir kvalm, rett og slett...
Norge er ivertfall IKKE en kulturnasjon - bruker hundrevis av millioner på å arrangere transefest i som i tillegg dekkes av tv og presse. Huff !
Mener du det ville vært bedre hvis de kun brukte rørutstyr?
;D

pemek

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.09.2005
Antall liker
11
Sted
Bergen
baluba skrev:
pemek skrev:
Norge er ivertfall IKKE en kulturnasjon - bruker hundrevis av millioner på å arrangere transefest i som i tillegg dekkes av tv og presse. Huff !
Mener du det ville vært bedre hvis de kun brukte rørutstyr?
Det gløder nok i mangt et rør under det der arrangementet. Blir ikke noe bedre av den grunn

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.080
Torget vurderinger
1
Det er ikke noen som tilfeldigvis husker et program på NRK for mange herrens år siden som het Musikk, Musikk (mener jeg det var) ?? -der skilte man virkelig klinten fra hveten innen musikksmak.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Beklager min totale fraværelse idag. Der har vært så meget at bedrive livet med..... :D

HIPP HIPP HURRA!!!

Ja du leste riktig. Ikveld roper vi flerstemt hipp hipp hurra. Trippel 40-årsdag på gang. Lyst til å komme på kort varsel? Ikke noe problem. For 50 blanke penger, eller en grønn en, kan hvem som helst ta del i bursdagspartai på Gamla. Selveste Peter Berry and the Shakeset byr opp til dans, etterfulgt av mossegodteri i form av Yums Yums. Caroline Andersen har gitt beskjed om at karrieren som hardcoreskuespillerske er over. Ikveld er det klart for rocke-Caroline. Ja, jeg gjentar Hipp hipp hurra!

Innimellom slagene bidrar, mer eller mindre gangføre herremenn fra Rock&Spesialreiser, med feiende flotte rytmer avspilt fra 7 tommere med pur glede og lykke.

http://www.gamla.no/?p=1683

Jeg stikker hjemmefra om et kvarter med en kasse skiver, kommer du?

sakset fra presseskrivet:

"Ellers kan man si om alle Disc-Jockeyene at de utgjør det Skandinaviske landslaget innen det feteste man kan plukke fra den bannlyste delen av populærmusikken på 50 og 60 tallet og de vil sørge for at du ikke vil greie å forlate dansegulvet for andre abstinenser og lyster enn bar og dass. Først sprudlevann inn, så godgjøring slik at dette fordeles over hele kroppen i dansens hengivne rompevrikk og så ut igjen, for så mer påfyll og kanskje ikke nødvendigvis i den rekkefølge heller da noen og må fylle opp en hel del før de kan ha glede av danserytmene.
Hvis du tror Hipp Hipp Hurra døde med 17 mai så tar du skammelig feil og vi oppfordrer alle til å ta med flagg for å vinke til alle som har bursdag…."

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Mendelssønn skrev:
I det selskapet tror jeg det passer fint med 1 dose Vikingarna, 1 dose Sten&Stanley og 1 dose Nederland bidrag i årets Grand Prix

Vel bekomme
skjønner ikke hva du snakker om??

bye bye

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Mendelssønn skrev:
ErosLoveking skrev:
Mendelssønn skrev:
I det selskapet tror jeg det passer fint med 1 dose Vikingarna, 1 dose Sten&Stanley og 1 dose Nederland bidrag i årets Grand Prix

Vel bekomme
skjønner ikke hva du snakker om??
gjør du? neppe
Javel? skjønner ikke helt hvor IQ-trollet vil. Kan bare konstatere et kvelden var særs hyggelig. Med et spenn fra tenna i tapetet 50s RnB til vill Little Richard, obsternassig 60s garagerawknrolla, kvisete 70s US ballkukpunk, krydret hardt med neogaragewannabes og tungt sexuelt rett i senga soul, funk som garnityr. "Kuk i fittan" som vi så rettfrem sier.

Har en mistanke om at et par tre godt voksne HFSere var innom og fikk en aldri så liten smule AhaAhaAha-opplevelse.

gjør du? neppe. your loss

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Mendelssønn skrev:
ErosLoveking skrev:
Javel? skjønner ikke helt hvor IQ-trollet vil. Kan bare konstatere et kvelden var særs hyggelig. Med et spenn fra tenna i tapetet 50s RnB til vill Little Richard, obsternassig 60s garagerawknrolla, kvisete 70s US ballkukpunk, krydret hardt med neogaragewannabes og tungt sexuelt rett i senga soul, funk som garnityr. "Kuk i fittan" som vi så rettfrem sier.

Har en mistanke om at et par tre godt voksne HFSere var innom og fikk en aldri så liten smule AhaAhaAha-opplevelse.

gjør du? neppe. your loss
Med den beskrivelsen så føler jeg så absolutt at jeg ikke har gått glipp av noe.

Synes det høres ut som en nokså optimal kveld, eg..

Topp Bunn