Metaxas & Sins: PERAMBULATOR No.1

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • PM Audio er nå distributør av Metaxas & Sins for hele Skandinavia!!!

    Som alle andre av dagens produkter fra Metaxas & Sins så blir også platespilleren fullt og helt CNC maskinert ut av en solid aluminimumsblokk.

    Ref. Metaxas:::"CNC’d from a block of solid 6061 aircraft grade aluminium "

    For en platespiller handler det først og fremst om full kontroll på vibrasjoner og resonanser - derfor denne helt spesielle formen på PERAMBULATOR No. 1 - der ingen flater er parallelle.

    Med CNC maskineringen får produsenten full kontroll på innvendig og utvendig form og får dermed en ekstrem kontroll på vibrasjoner og resonanser

    Platetallerken er i resonansdød akryl

    Så handler det like mye om perfeksjon vedr omdreiningshastighet og wow/Flutter.

    Sveitsiske Maxon - som er kjent for sine ekstreme nøyaktige DC-motorer - står for driften av platetallerkenen - som da har resultert i en perfekt rotasjonshastighet og lavest mulig wow/Flutter.

    Som Metaxas beskriver det: Et ULTRA-PRESISJONS spenningsregulert belte-drift system med de mest avanserte Sveitsiske Maxon motorer driver platetallerken uten å tilføre noen ekstern hastighetsvariasjon eller vibrasjoner.

    Man kan kople platespilleren til PC`n via en USB tilkopling for omprogramering om man av en eller annen grunn vil/må bruke et annet drivbelte enn det originale - for optimalisering av omdreiningshastigheten.

    Metaxas::: If absolutely necessary, the motor can be easily re- programmed by USB for other belt types/diameters using the ESCON Software provided by MAXON with a standard WINDOWS 10 [Ten] OS [operating software] computer.

    PERAMBULATOR No.1 - uten tonearm og pickup - med standard finish: kr 295000,00

    Tonearmen på bildene er Metaxas egen COMBOBULATOR - i titan: kr 86500,00

    Vi legger opp til et godt lanseringstilbud - så ta kontakt den som kan tenke seg en fantasispiller som dette!!

    Farger, finish etc... er eksakt det samme som Mercedes, BMW, Porsche m.fl... bruker - så hvis man har en av disse bilene kan man få platespilleren i samme farge/finish ved å sende oss fargekoden.

    Beregnes inn til oss i April 2019

    For mer informasjon: kontakt@pmaudio.no
    Tlf: 0047-38 18 31 15

    https://butikk.pmaudio.no/produkt/p...r/platespillere/metaxas-sins-perambulator-no1

    HIFI_perambulator-1.jpg
    AwaLxzn0.jpg
    6XmFeHfU.jpg
    8vYjmfnL.jpg
     

    Kommentarer

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.101
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Den nederste ser ut til å matche min bil:
    Competizione Rosso.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.900
    Antall liker
    13.157
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    dilemma:
    må selge bilen for å finansiere matchende vinylrigg.....:rolleyes:
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Spektakulært design, slik som forsterkeren.
    Hadde passet bra til høyttalerene mine :)
     

    pmaudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.06.2007
    Innlegg
    613
    Antall liker
    253
    Den nederste ser ut til å matche min bil:
    Competizione Rosso.
    Var dette en bestilling Hr. Audiomix??

    Kanskje litt røde jordbær på verandaen til sommeren frister - samtidig som du henter??

    mvh
    Paul
     

    pmaudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.06.2007
    Innlegg
    613
    Antall liker
    253
    Spektakulært design, slik som forsterkeren.
    Hadde passet bra til høyttalerene mine :)
    Kostas Metaxas er en spektakulær designer - men designet her er til for lyden og ikke design for designet sin skyld
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.900
    Antall liker
    13.157
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    tapemaskinen hans er råest
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Enig med Zomby.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.900
    Antall liker
    13.157
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    uansett hva man måte synes om designet, er det kult at noen våger......
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Formgivng til side, jeg ville aldri kjøpt en platespiller på grunnlag av en 3D - rendring, det må da finnes er ferdig produkt som lar seg fotograferere ?
     

    larspetter

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.04.2011
    Innlegg
    31
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    2
    Fantastisk flotte produkter

    Det er når de kommer på toppen av racket, man virkelig ser hvor utrolig flåtte disse produktene er. Konstruktører av disse kunstverkene vet virkelig hva han holder på med. Gratulerer så masse til Paul som vet å sette pris på god lyd og kunst på høyeste hylle. Her er det nok mange som blir litt misunnelige , vil jeg tro 😀
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.900
    Antall liker
    13.157
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    det ligger noen filmsnutter på nettet fra produksjonen av de forskjellige produktene hans i denne serien
    han er forøvrig ingen hvemsomhelst og har hatt meget kompetente konstruksjoner før og
    dessuten har han omfattende førstehåndskunnskap som bruker av bl.a Stellavox- maskiner som ligger til grunnlag for hans nye tape kreasjon.
    han har en stor katalog med egenproduserte mastertapes
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    det ligger noen filmsnutter på nettet fra produksjonen av de forskjellige produktene hans i denne serien
    han er forøvrig ingen hvemsomhelst og har hatt meget kompetente konstruksjoner før og
    dessuten har han omfattende førstehåndskunnskap som bruker av bl.a Stellavox- maskiner som ligger til grunnlag for hans nye tape kreasjon.
    han har en stor katalog med egenproduserte mastertapes
    Jeg fant et lite faktisk bilde av spilleren etterhvert, så det finnes minst en produsert. Underlig at de da pusher de "even better than the real thing"-rendringene.

    For alt jeg vet er mannen et audiogeni og produktene låter fantastisk, men klikker man litt rundt finner man middagsservice, fyllepenner og smykker i samme glossy rendring og samme formgiving og det dytter kredibliteten andre veien.
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.903
    Antall liker
    1.495
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    det ligger noen filmsnutter på nettet fra produksjonen av de forskjellige produktene hans i denne serien
    han er forøvrig ingen hvemsomhelst og har hatt meget kompetente konstruksjoner før og
    dessuten har han omfattende førstehåndskunnskap som bruker av bl.a Stellavox- maskiner som ligger til grunnlag for hans nye tape kreasjon.
    han har en stor katalog med egenproduserte mastertapes
    Jeg fant et lite faktisk bilde av spilleren etterhvert, så det finnes minst en produsert. Underlig at de da pusher de "even better than the real thing"-rendringene.

    For alt jeg vet er mannen et audiogeni og produktene låter fantastisk, men klikker man litt rundt finner man middagsservice, fyllepenner og smykker i samme glossy rendring og samme formgiving og det dytter kredibliteten andre veien.
    Var det dette bilde du fant ?

    pyton.JPG
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.900
    Antall liker
    13.157
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    det ligger noen filmsnutter på nettet fra produksjonen av de forskjellige produktene hans i denne serien
    han er forøvrig ingen hvemsomhelst og har hatt meget kompetente konstruksjoner før og
    dessuten har han omfattende førstehåndskunnskap som bruker av bl.a Stellavox- maskiner som ligger til grunnlag for hans nye tape kreasjon.
    han har en stor katalog med egenproduserte mastertapes
    Jeg fant et lite faktisk bilde av spilleren etterhvert, så det finnes minst en produsert. Underlig at de da pusher de "even better than the real thing"-rendringene.

    For alt jeg vet er mannen et audiogeni og produktene låter fantastisk, men klikker man litt rundt finner man middagsservice, fyllepenner og smykker i samme glossy rendring og samme formgiving og det dytter kredibliteten andre veien.
    ??????????????????????? :rolleyes:
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Likte egentlig ikke noe av det han har designet, men synes kanskje han har vært mest heldig (minst uheldig) med toalettet og bidetet.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.900
    Antall liker
    13.157
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Likte egentlig ikke noe av det han har designet, men synes kanskje han har vært mest heldig (minst uheldig) med toalettet og bidetet.
    hadde egentlig ikke heller ventet at en med arkitektbakgrunn skulle falle for disse snirklete halvvulgære kreasjonene
    du får se på ham som en audioverdenens Gaudi :cool:

    Gaudi.jpg
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.792
    Antall liker
    3.433
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nei

    Det er ikke nokk med bruk av rare former til å bli sammenlignet med Gaudi.
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.792
    Antall liker
    3.433
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Da sjelden det måtte skorte på din dannelse L må vi som vil deg vel steppe in.:cool:
    Men når det er sagt driver jeg med armbord snekkring as we speak.
    Snart update fraTrabi land
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Vi skal ikke trekke Gaudi inn i dette, men kanskje
    1BD7DF42-3CCB-4977-BA3F-0E4F903F86AF.jpeg
    Zaha Hadids senere arbeider.
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.792
    Antall liker
    3.433
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ja det kan jeg gå med på.
    Ikke at vi kanskje skal gjøre dette til en arkitektur debatt da er jo de omtalte prduktenes design meget spesielt så formgivig er kappest OT her.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Var det dette bilde du fant ?
    Nei, dette.

    img-5473_orig (1).jpg


    Dette ser bedre ut enn rendringene. Jeg kan forstå at dette kan være tiltalende for noen. Vurdrerer nå egen tråd der hifi-design kobles mot arkitektur evt. annen formgivning.. :p
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Enig med superhkm og flere, og tenker at vi skal la PM-Audio få ha tråden til å lansere et produkt og merke.

    Det som kunne vært interessant var å høre litt mer om materialene og konstruksjonsprinsippet rundt spilleren. Skjønner at det er massiv aluminium med frittstående motor, men hva består konseptet ellers av? Er det akryl i tallerken? Glass? Har tallerkenen forsenkninger i toppflaten slik det ser ut til, eller er toppflaten plan og det er forsenkninger i overgangen til undertallerkenen? Hvordan begrunner konstruktøren dette valget?

    Spennende med noen som tenker nytt. Og jeg forstår at det sikkert er gjort begrunnelser for designet ut fra lydmessige hensyn, men helt fritt for ren formsmak og ønske om at det skal se ut som en skulptur tviler jeg på at det er - til det er den formmessige likheten til øvrige ikke audiorelaterte produkter for stor. Så må det også være lov.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.900
    Antall liker
    13.157
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    kanskje dette er den beste og billigste markedsføringen produktet kan få?
    ikke sikkert de har så mye imot det....:cool:
    ellers er design tråd god ide, om det ikke allerede er gjort før
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.508
    Antall liker
    14.230
    Sted
    Langesund
    Alt har vel med smak og behag å gjøre, og denne platespilleren hadde selvfølgelig ikke redde utseende på dette oppsettet. Må jo være litt inhabil skal en synes dette et er et fantastisk skue fra sofakroken;) Ikke vondt ment LMC. har selv er rom der ser helt for jævlig ut på min måte.
    lytteposisjonen.jpg
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.900
    Antall liker
    13.157
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    det der var det mest ekstreme øyeblikket i Skorkebergåsens hifi historie :rolleyes:
    hadde jeg vektlagt design, hadde jeg blitt igjen på loftet i Løvenskioldsgate, driti i å få kjerring og unger...
    og levd en støvfri og lytefri designtilværelse....
    alle de tre tapemaskinene er forøvrig solgt
    JAKR har den til v, JimiH den til høyre og en amerikaner som drev plateselskap kjøpte Lyrec...
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.508
    Antall liker
    14.230
    Sted
    Langesund
    Satt på spissen dette.

    Jeg personlig synes jeg oppsettet ditt ser tøft ut. Platespilleren i tråden her ser litt fancy ut, ikke min smak, men når det er sagt så er det vel mange som synes jeg har dårlig smak på både ditten og datten.
     
    Sist redigert:

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.900
    Antall liker
    13.157
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    ha-ha

    kona og jeg har funnet en tone der begge trives
    hun har drivhus, ruler i hagen, har hage-og blomster-blader i svære driver på gulvet og nips og planter overalt
    jeg har anlegget og driver med stæsj og plater...

    støvkassa til Basis har en dobbelfunksjon;
    lokket veier 17kg og demper luftbårne vibber så jeg kan dra på alt jeg orker.....og det gjør jeg jo og....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…

Informasjon om bruker

pmaudio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
253
Link til alle artikler
273
pmaudio sine annonser
Bransjenyheter
Nye sendinger fra Analogue Productions og Mobile Fidelity ankommet

Nye sendinger fra Analogue Productions og Mobile Fidelity ankommet

  • 1
Siste sending fra Analogue Productions ankom i går, med bl.a. Steely Dan Aja UHQR og The White Stripes - Elephant UHQR, Genesis, Phil Collins mm... Se her...
Fortsett
Bransjenyheter
Ny sending fra Analogue Productions og Mofi har landet

Ny sending fra Analogue Productions og Mofi har landet

  • 0
Vi kjører på og bygger lager på Analogue Productions og Mobile Fidelity - og andre Undertittelen på PM Audio logoen i dag er: HIFI OG MUSIKK, som refererer til både hifi-utstyr pluss LP plater...
Fortsett
Bransjenyheter
Enda en nyhet fra Frankrikes referansemerke - Metronome: AQWO 2

Enda en nyhet fra Frankrikes referansemerke - Metronome: AQWO 2

  • 0
AQWO 2 etterfølger den første integrerte SACD/CD/DAC spilleren ( AQWO 1 ) hos Metronome AQWO 2 er en fullverdig DAC / CD / SACD spiller pluss Streamer Til mer info på nettbutikken...
Fortsett
Bransjenyheter
Metronome NYHET igjen:: Le Streamer

Metronome NYHET igjen:: Le Streamer

  • 0
Siste skudd på Metronome Classica serien - Le Streamer I motsetning til DSS 2 så har Le Streamer et tradisjonelt dimensjonert Metronome kabinett Le Streamer is the latest network player from...
Fortsett
Bransjenyheter
NYHET igjen fra Metronome:: DSS 2 Streamer / nettverkspiller

NYHET igjen fra Metronome:: DSS 2 Streamer / nettverkspiller

  • 0
Så er tiden inne for neste generasjon Metronome DSS streamer - DSS 2 Akkurat kommet i hus og vi er spent på resultatet Kontaktinfo: e-mail: kontakt@pmaudio.no Tlf.: +47 917 13 655 Til...
Fortsett
Bransjenyheter
DEMOSALG av Gold Note XT-7 Gulvstående høyttalere

DEMOSALG av Gold Note XT-7 Gulvstående høyttalere

  • 3
Fantastisk italiensk finish Fremstår som nye Lydsignatur: Heller mot det varme En bånddiskant som for en gangs skyld ikke er skarp/spiss og ubehagelig for følsomme ører Meget lite brukt og har...
Fortsett
Topp Bunn