Mest undervurderte/neglisjerte hifiprodukt

Rudi

Æresmedlem
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
16.382
Sted
Nær folkeskikken, men fremdeles ute i skauen.
Torget vurderinger
39
Adyton Opera, en liten forsterker som fortjener mye mere "snakk om seg" enn det som forekommer.
Klart den mest musikalske transistor forsterker jeg noen gang har hørt......... når man lytter til den kan man fort innbille seg at man lytter til en dyr rør-forsterker.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Nå blir det en smule navlebeskuende dette, men med mindre det er nevnt, Musical Fidelity X-10V3 - tube output buffer. For 4000 spenn får du magi OG kontroll i en liten boks som kan brukes både her og der. I et godt oppsett gjør den kanskje det lille ektra med mellomtonen, litt mer dybde, vidde og holografi. Men subtilt. I ett mer middels oppsett kan jeg tenke meg den gjør STORE ting. Fantastisk boks.

O.

O

om.s

Gjest
Mine Jean Marie Reynaud høyttalere angret jeg på at jeg solgte. Evolution 2 het de.

Håvard
Var det den gulvstående modellen med diskanten separet på toppen? (vel og merke för B&W kom på ideen!?).
Evolution 1 var vel stativeren deres?
Om jeg husker riktig, så var dette en liten perle jeg hadde selv for noen år siden, nydelig sak.....

mvh

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Antall liker
0
Var det den gulvstående modellen med diskanten separet på toppen? (vel og merke för B&W kom på ideen!?).
Evolution 1 var vel stativeren deres?
Om jeg husker riktig, så var dette en liten perle jeg hadde selv for noen år siden, nydelig sak.....

mvh
Jasså da ja, før B&W kom på ideen ? B&W lanserte sin første høyttaler etter dette prinsippet i 1977.. Og det var også andre som "fant opp" dette prinsippet opptil flere ganger..

O

om.s

Gjest
Jasså da ja, før B&W kom på ideen ? B&W lanserte sin første høyttaler etter dette prinsippet i 1977.. Og det var også andre som "fant opp" dette prinsippet opptil flere ganger..
Nå var dette litt fritt etter hukommelsen, og tydeligvis litt feil, men denne modellen jeg nevnte hadde en fritt stående diskant og dette må ha värt rundt 91-92 engang, og hva jeg minns fra den tiden var det ikke mange av de mindre B&W modellene som kjörte med snegle huset sitt.

Har tydeligvis trampet en b&W fan litt på tärne her ;)

mvh

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Antall liker
0
Nå var dette litt fritt etter hukommelsen, og tydeligvis litt feil, men denne modellen jeg nevnte hadde en fritt stående diskant og dette må ha värt rundt 91-92 engang, og hva jeg minns fra den tiden var det ikke mange av de mindre B&W modellene som kjörte med snegle huset sitt.

Har tydeligvis trampet en b&W fan litt på tärne her ;)

mvh
Jeg husker også disse høyttalerne (JMR) (Jeg ville forøvrig anslått ca 95) Men B&W har jo solgt sin 800 serier med toppmontert diskant siden slutten av 80 tallet. På 90 tallet var det altså 800 Matrix serien som jeg jo omtaler i denne tråden.

Jeg føler vel ikke at du har trampet meg på føttene, og jeg er ikke spes B&W fan heller. Jeg bare irriterer meg litt over at så mange er av den oppfattelsen at de ulike konstruksjonsprinsippene og "oppfinnelsene" er av nyere dato, når det aller meste er beskrevet, dokumentert og satt i produksjon for over 30 år siden. (mye går helt tilbake til 30-40 årene)

O

om.s

Gjest
Jeg husker også disse høyttalerne (JMR) (Jeg ville forøvrig anslått ca 95) Men B&W har jo solgt sin 800 serier med toppmontert diskant siden slutten av 80 tallet. På 90 tallet var det altså 800 Matrix serien som jeg jo omtaler i denne tråden.
På den tiden var man student og dermed var også 800 serien litt utenfor rekkevidde, men jeg kjöpte disse höytalerene i 94 og de var da(om jeg husker rett igjen) "noen mnd gamle dvs ca 93.
Og de synes for meg da, å väre litt i tet når det gjaldt å kjöre diskanten slik de gjorde, faktisk veldig närme det sneglehuset B&W senere kom med.

Iallefall, det var en liten åpenbaring av en höytaler som fikk mine davärende Snell EII til å forsvinne ut....

Disse forsvant forövrig igjen noe senere til fordel for ett par Martin Logan Aerius....men nok om det nu....

mvh

Topp Bunn