Messi en større juksemaker en Riis ?

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.276
Antall liker
227
Torget vurderinger
1


Er Messi en større juksemaker enn Riis og andre som har dopet seg?

Jeg mener han og hans landsmann Maradona er en like stor skam for sin idrett med sin juks...

Har jeg rett, eller er jeg helt på jordet?

Destiny.. :)
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
synes doping er mye værre enn en slik hands, jo vist er det en smule usportselig å score på dette viset. Men doping er for meg i en helt annen kategori.
 
S

slowmotion

Gjest
Nå er jo ikke fotball idrett, så det spiller vel liten rolle?
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.166
Antall liker
6.853
Torget vurderinger
4
En drittsekk er en drittsekk er en drittsekk, - uansett
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.276
Antall liker
227
Torget vurderinger
1
J.Finvaag skrev:
synes doping er mye værre enn en slik hands, jo vist er det en smule usportselig å score på dette viset. Men doping er for meg i en helt annen kategori.
Det er jo ikke bare en hands.... han juksa seg til et mål som kan være avgjørende for den spanske serien...

Det juksemålet kan føre til at Barcelona blir stående i historiebøkene som vinnere 2006-2007..

Hvordan kan dette være mindre juks enn hva Riis og andre har gjort, dette juksemålet er jo enda mer direkte, da det ble dømt mål...

Destiny.. :)
 

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Innlegg
946
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Doping i sykkelsporten er ikke så veldig alvorlig synes jeg. "Alle" doper/dopet seg jo uansett.

Og slik juks i fotball gir jo sporten bare litt krydder. Og det liker man.
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.276
Antall liker
227
Torget vurderinger
1
Jeg syns det spanske fotballforbundet burde utestenge Messi for resten av sesongen...

Hvis ikke så sier de jo at juks er greit, det er greit å jukse seg til et mesterskap..

Destiny.. :)
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Destiny skrev:
J.Finvaag skrev:
synes doping er mye værre enn en slik hands, jo vist er det en smule usportselig å score på dette viset. Men doping er for meg i en helt annen kategori.
Det er jo ikke bare en hands.... han juksa seg til et mål som kan være avgjørende for den spanske serien...

Det juksemålet kan føre til at Barcelona blir stående i historiebøkene som vinnere 2006-2007..

Hvordan kan dette være mindre juks enn hva Riis og andre har gjort, dette juksemålet er jo enda mer direkte, da det ble dømt mål...

Destiny.. :)
en slik hands er noe en dommer kan og bør reagere på , i fotball er det masse slike situasjoner hele tiden, med doping går man inn for å jukse og man gjør det gjerne over lengre tid. Det er ikke noe mer eller mindre juks, juks er juks.
Blir som å lure inn en 1000cc sykkel i et løp for 250cc.
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
AlexanderK skrev:
Doping i sykkelsporten er ikke så veldig alvorlig synes jeg. "Alle" doper/dopet seg jo uansett.
hehe er vel sikkert slik i proffmiljøet at det er flere som er dopet enn de som er ren. de kunne jo gjort det likt for alle og sagt det var greit med doping. :p
 

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Innlegg
946
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Destiny skrev:
Jeg syns det spanske fotballforbundet burde utestenge Messi for resten av sesongen...

Hvis ikke så sier de jo at juks er greit, det er greit å jukse seg til et mesterskap..

Destiny.. :)
Hvis de velger å utestenge Messi, umyndiggjør de bare dommerne. Det vil føre til at dommerne vil bli mer passive og ikke "ta ansvar" men heller venter til kampen er over og lar forbundet ta seg av "de slemme". Og det vil vi ikke ha noe av.

Det er handlingen, ikke konsekvensen av handlingen som er det vesentlige her. Messi har "bare" handset. Ikke noe verre enn det. At det blir mål av det, er bare tilfeldig.

Et eksempel: Hva med filming? Skal det slåes hardere ned på filming innenfor sekstenmeteren enn filming midt på banen? Slik reglene er nå, er filming=gult kort.
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Et eksempel: Hva med filming? Skal det slåes hardere ned på filming innenfor sekstenmeteren enn filming midt på banen? Slik reglene er nå, er filming=gult kort.



et eksempel på slikt er at brann akkurat jukset seg til et straffespark mot lillestrøm.
 

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Innlegg
946
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
J.Finvaag skrev:
AlexanderK skrev:
Doping i sykkelsporten er ikke så veldig alvorlig synes jeg. "Alle" doper/dopet seg jo uansett.
hehe er vel sikkert slik i proffmiljøet at det er flere som er dopet enn de som er ren. de kunne jo gjort det likt for alle og sagt det var greit med doping. :p
Nei, det synes jeg ikke. Sporten bør være uten doping. Men man må jo se Riis sin situasjon i lys av hvordan sporten var/er. For den var/er full av doping. Hvorfor skal man, etter å ha satset utrolig hardt på idretten i mange år, ikke få stille opp med likt grunnlag som de man konkurrerer mot? "Ingen" ble jo tatt på den tiden.
 

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Innlegg
946
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
J.Finvaag skrev:
Et eksempel: Hva med filming? Skal det slåes hardere ned på filming innenfor sekstenmeteren enn filming midt på banen? Slik reglene er nå, er filming=gult kort.



et eksempel på slikt er at brann akkurat jukset seg til et straffespark mot lillestrøm.
Da burde kampen avlyses og spilles på nytt. Vi kan jo ikke ha noe juksing.
 
R

Roysen

Gjest
Dette er for meg en helt meningsløs diskusjon. Hvorfor skal Messi utestenges for resten av sesongen og ikke alle andre som jukser med filming av ulike slag. Jeg skal vedde temmelig mye på at av de straffesparkene Barca har fått i løpet av sesongen er også minst et av de resultatet av filming. Det målet er i så fall nøyaktig like viktig for Barca som dette målet. Fordi vi er på slutten av sesongen betyr ikke det at dette målet betyr mer enn mål de har laget tidligere i sesongen.

Filming og viljehands kvalifiserer til gult kort - ikke mer. Det er imidlertid dommerenes oppgave å avdekke slike ting.

Ved doping kan man egentlig se at alt personen som har dopet seg foretar seg innen sin idrett er resultater på bakgrunn av dopingen. Det kan man ikke hevde om et enkelt tilfelle av viljehands. Det kan selvsagt ikke sammenlignes med doping.

Mvh
Roysen
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
AlexanderK skrev:
J.Finvaag skrev:
AlexanderK skrev:
Doping i sykkelsporten er ikke så veldig alvorlig synes jeg. "Alle" doper/dopet seg jo uansett.
hehe er vel sikkert slik i proffmiljøet at det er flere som er dopet enn de som er ren. de kunne jo gjort det likt for alle og sagt det var greit med doping. :p
Nei, det synes jeg ikke. Sporten bør være uten doping. Men man må jo se Riis sin situasjon i lys av hvordan sporten var/er. For den var/er full av doping. Hvorfor skal man, etter å ha satset utrolig hardt på idretten i mange år, ikke få stille opp med likt grunnlag som de man konkurrerer mot? "Ingen" ble jo tatt på den tiden.
nei selvsagt bør det ikke være doping med, men skal alle stille med samme grunnlag som de man konkurerer i mot må man jo være dopet i den sporten.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Det er ikke hands hvis ikke dommerene ser det, og dommerfeil er en del av sporten som vi bare må leve med.

Kreativt mål i en viktig kamp!
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Gjestemedlem skrev:
Det er ikke hands hvis ikke dommerene ser det, og dommerfeil er en del av sporten som vi bare må leve med.

Kreativt mål i en viktig kamp!
jepp er jo slik det er, for de som spiller fotball vet de at så lenge ikke dommeren ser at du tramper på tærne eller kliper motspillerne i ryggen på et hjørnespark eller noe slikt så blir det ingenting, juks kan det vel ikke kalles selv om det ikke er lov.
 

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Innlegg
946
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
J.Finvaag skrev:
AlexanderK skrev:
J.Finvaag skrev:
AlexanderK skrev:
Doping i sykkelsporten er ikke så veldig alvorlig synes jeg. "Alle" doper/dopet seg jo uansett.
hehe er vel sikkert slik i proffmiljøet at det er flere som er dopet enn de som er ren. de kunne jo gjort det likt for alle og sagt det var greit med doping. :p
Nei, det synes jeg ikke. Sporten bør være uten doping. Men man må jo se Riis sin situasjon i lys av hvordan sporten var/er. For den var/er full av doping. Hvorfor skal man, etter å ha satset utrolig hardt på idretten i mange år, ikke få stille opp med likt grunnlag som de man konkurrerer mot? "Ingen" ble jo tatt på den tiden.
nei selvsagt bør det ikke være doping med, men skal alle stille med samme grunnlag som de man konkurerer i mot må man jo være dopet i den sporten.
Jepp. Og så lenge "ingen" ble tatt for doping, var det ingen grunn til å ikke dope seg. Nå for tida er det jo en del som blir tatt for doping, så snart vil det kanskje ikke lønne seg å dope seg. Det vil tiden muligens vise.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Hvorfor skal idretten være forbeholdt ekstremistene. Dem som ikke har annet liv enn å trene dag og natt for å bli først over målstereken? Ved å tillate doping av alle slag vil vi kunne åpne opp idretten for den alminnelige mann og kvinne, og la dem få ta del i mesterskapene på lik linje med fanatikerene. Og la dem komkurrere på like vilkår. I tilleg vil vi se nye spennede rekorder og spennede arrangementer med nye deltakere.

Trenger ikke sport og idrett litt nytt og forbedret blod? Dette vil jo også gi et oppsving for den farmasøytiske industrien som vil komme oss alle til gode. Tenk på de aidssyke og spedalske i Afrika og ikke la oss slikke hodet ned i vår moralske sandkasse. La oss tenke mer nyskapende og solidarisk. Ikke la vår egen egosme ødelegge idretten.



La oss hilse doping velkommen, istedet for å mobbe utøverene som bare gjør sitt ytterste for å tilfreddstille deg og meg som tilskuere.

La oss reise en statue ove Ben Johnson og de andre pionerene i idretten som var villig til å rissikere liv og helse med eksperimentelle dopingmidler for idrettens fremme.



Her kreves en ny og forbedret tankegang og ikke våre trauste nisseluetraumer og skinnhellighet.

 
Topp Bunn