- Ble medlem
- 11.11.2006
- Antall liker
- 30.950
- Sted
- Kjelleren i kroken
- Torget vurderinger
- 2
Roon betalt en gang for alle for lenge siden, billigere blir det ikke
Mac er for pyser... det er linux som gjelder.
.Synes du har gjort mange gode valg jeg.
JaDet blir en natt der før hjem?
Men jeg må nesten forholde meg til egen situasjon når jeg nå vurderer.Roon betalt en gang for alle for lenge siden, billigere blir det ikkeMac er for pyser... det er linux som gjelder.
Jepp, det må vi alle.. legges på minnet.Men jeg må nesten forholde meg til egen situasjon når jeg nå vurderer.
Interpoleringsfilteret i SRC kan jo i praksis konfigureres med et stort antall parameter. Jeg klatret ut dette kaninhullet med konklusjon at ingen resampling alltid var best. Dette selv om jeg i langt de fleste tilfeller ikke kunne høre forskjell ved raske a/b tester dukket det rett som det var opp låter hvor artefakts ble borte når SRC ble deaktivert.Nå er jeg litt i undringsmodus. Hvorfor synes jeg Audirvana gjør en bedre jobb enn Roon med SRC? Audirvana fremstår som mindre hard, samtidig mer detaljert.![]()
Jeg er jo klar over at SRC ikke nødvendigvis er helt transparent og jeg kom med gårsdagens uttalelse med forbehold om mangel på objektive vurderinger. Men er temmelig overbevist om at disse to appene ikke gjør det helt likt og at jeg fant outputen fra Audirvana som mer tiltalende enn fra Roon.Interpoleringsfilteret i SRC kan jo i praksis konfigureres med et stort antall parameter. Jeg klatret ut dette kaninhullet med konklusjon at ingen resampling alltid var best. Dette selv om jeg i langt de fleste tilfeller ikke kunne høre forskjell ved raske a/b tester dukket det rett som det var opp låter hvor artefakts ble borte når SRC ble deaktivert.
Har du testet om en av dem kommer nærmere SRC boksen du har på CD spilleren med en CD-rip? Evt kan du rute Mac'n via den samme boksen slik at alt datarelatert får samme prosessering og nattesøvn gjennomrettet?
Hvit pulverlakk veier mindre enn blå pulverlakk, så noe objektivt er det i det.Disse forskjellene, er det "i hodet" eller faktabasert?
Min svigerfar var tydelig på at en hvit 240 var bedre enn en blå. Ferdig diskutert.
Men gjør det hvit til bedre? Nå har vel helt hvit lakk mer titandioksid i seg og dermed veier den mer enn blå - eller?Hvit pulverlakk veier mindre enn blå pulverlakk, så noe objektivt er det i det.
Det kan vel du selv svare på ref ditt eget utsagn, "dårlig lydopplevelse" Jeg har allerede tatt forbehold om manglende objektive beviser, men som du umulig kan ha gått glipp av tilbyr også Roon forskjellige metoder for SRC, så teoretiske forskjeller må det være.Disse forskjellene, er det "i hodet" eller faktabasert?
Min svigerfar var tydelig på at en hvit 240 var bedre enn en blå. Ferdig diskutert.
OkFor mye tekst, tolker det som ikke faktabasert![]()
Her er det på sin plass å nevne at Fantomet er hard mot de harde, og så:Audirvana fremstår som mindre hard,
Mac er en Unix maskin; som i bunn og grunn er temmelig lik en Linux maskin; PC er noe helt annet fra forrige årtusen.Roon betalt en gang for alle for lenge siden, billigere blir det ikkeMac er for pyser... det er linux som gjelder.
Bra noen setter pris på at jeg prøver å redegjøre for mine opplevelser så godt som mulig.Tja jeg synes den lage teksten er god jeg
Du eller ai?Bra noen setter pris på at jeg prøver å redegjøre for mine opplevelser så godt som mulig.![]()
Det var informasjon fra Audirvanas egen veileding.Du eller ai?
Tøffe meg? Jeg undres bare... Men det er vistnok ikke lov. Beklager at jeg stiller spørsmål. Skal så klart gå stille i kulissene heretter. Slik du alltid gjørDet var informasjon fra Audirvanas egen veileding.
Usikker på hvorfor du prøver å tøffe deg så jævli?
De fleste avanserte applikasjoner vi utvikler på jobben er utført på Mac; ingen hindringer der. De blir så også tilgjengelig på PC etterhvert. Tilogmed Microsoft sine kjerneprogram som Word osv. er originalt utviklet for Mac, de ble senere tilgjengelig for PC. Min erfaring er at disse programmene også i dag kjører mer stabilt og bedre i Mac OS.Likevel er macOS lukket og låst for pyser.