Det har jo lenge vært HiFi-kake nr 1!Ser at Napoleonskake er favoritt, og det er bare helt nydelig altså, tipper det går fint sammen med ulike musikkstiler også.
Det har jo lenge vært HiFi-kake nr 1!Ser at Napoleonskake er favoritt, og det er bare helt nydelig altså, tipper det går fint sammen med ulike musikkstiler også.
Trodde liksom ikke grafene var helt til å stole på. Virker som de ikke viser delingen. Subber ser ut ut som de spiller langt opp i frekvensen, men har bare oversett det.Jeg så det jo tydelig på grafen, rød og blå hengte med de 4 andre med ned, men valgte å ignorere det.Hurtigløsningen under besøket var å sette deling til 48dB, men ved lytting etterpå synes jeg ikke det var helt optimalt. Løsningen ble å rulle Evidence av under 30Hz med egen target.
Nå skal det være sagt at låta, Svanrand av Heilung ikke er noe jeg nyter og hvertfall ikke på full pupp som gjesten dro på med. Bassveggen kan ikke sprenges, med effekten jeg har til rådighet, men åpenbart at selv med 24dB deling, satt volumet Evidencene i litt mye bevegelse. Hadde rett og slett ikke idiotsikret anlegget!![]()
Ja, er ikke overmåtes begeistret for det, lite inuitivt. Med Amethyst og aktiv deling hadde jeg én kurve å forholde meg til. Men tross alt dette, har bedre lyd nå, så håper det skyldes selve Nova og ikke tilnærming. Men har funnet ut eller forstått andre nye ting i det siste også. Vi får møtes til Workshop en gang!Trodde liksom ikke grafene var helt til å stole på. Virker som de ikke viser delingen. Subber ser ut ut som de spiller langt opp i frekvensen, men har bare oversett det.
Kan tenkes at det var en kombinasjon. Var ikke veldig voldsomt, men garva audiofile som vi er var reaksjonen umiddelbar og han dempet 3dB.Den låta tømmer forsterkerne mine![]()
Jepp, skulle ønske ikke vi satt på hver vår tue i landet. Digital workshop er liksom ikke det samme. Jeg legger inn ekstra filtre for å hindre at dette skjer. Håper det snart kommer ny softwareJa, er ikke overmåtes begeistret for det, lite inuitivt. Med Amethyst og aktiv deling hadde jeg én kurve å forholde meg til. Men tross alt dette, har bedre lyd nå, så håper det skyldes selve Nova og ikke tilnærming. Men har funnet ut eller forstått andre nye ting i det siste også. Vi får møtes til Workshop en gang!![]()
Bare glad at både gjesten og jeg var enige om at denne hurtigløsningen ikke hadde noen umiddelbart negativ effekt på lyden. Var ikke før jeg kjørte DIRTesten, et bittelite issue ble avdekket. Den referansen er så nyttig!Jepp, skulle ønske ikke vi satt på hver vår tue i landet. Digital workshop er liksom ikke det samme. Jeg legger inn ekstra filtre for å hindre at dette skjer. Håper det snart kommer ny software![]()
DIRTesten er ikke dum. Har gjort noen små justeringer her, litt i forkant av re-cal. Hører at det skal ikke mye til før DIR havner i myra.Bare glad at både gjesten og jeg var enige om at denne hurtigløsningen ikke hadde noen umiddelbart negativ effekt på lyden. Var ikke før jeg kjørte DIRTesten, et bittelite issue ble avdekket. Den referansen er så nyttig!
Særlig den dypeste kan miste litt av Twaaangen om tiden ikke er helt på stell. Selv om den er rumblende skal den ha tydelig start og høres ut som en stram streng under forløpet. Hvis den blir for myk og buldrende eller nølende er det noe galt.DIRTesten er ikke dum. Har gjort noen små justeringer her, litt i forkant av re-cal. Hører at det skal ikke mye til før DIR havner i myra.
Særlig den dypeste kan miste litt av Twaaangen om tiden ikke er helt på stell. Selv om den er rumblende skal den ha tydelig start og høres ut som en stram streng under forløpet. Hvis den blir for myk og buldrende eller nølende er det noe galt.
...ganske sikker på at ikke jeg har gjort det heller. Men det er rart, man har liksom en intuitiv oppfatning om hvordan ting skal låte.Er ganske sikker på at jeg ikke har hentet ut at potensialet.
Det skjønner jeg godt. Har samme tanke om potensialet...ganske sikker på at ikke jeg har gjort det heller. Men det er rart, man har liksom en intuitiv oppfatning om hvordan ting skal låte.
Jeg så på gamle preseten at Evidence ble boostet 14dB ved 12Hz. Dette er ren brukerfeil! Klart den var delt så det er ikke 1:1. Men åpebart at jeg har vært sløv med både target og excursion. De hadde en udelt flat respons langt under 20Hz.Det skjønner jeg godt. Har samme tanke om potensialet![]()
Det er godt du ikke vet
www.hifisentralen.no
Hva er DIRTesten?Bare glad at både gjesten og jeg var enige om at denne hurtigløsningen ikke hadde noen umiddelbart negativ effekt på lyden. Var ikke før jeg kjørte DIRTesten, et bittelite issue ble avdekket. Den referansen er så nyttig!
Jeg får vel snart forfatte en wiki...Hva er DIRTesten?
www.hifisentralen.no
Om du skal høre den får du komme tilbake nærmere jul. Vil ikke ødelegge den som nok et testspor!![]()
men Tosken var ikke død
Det samme med Dire Straits, mer er det ikke å si om den. 😂 Dire Straits er køntrien alle liker, men ingen elsker!www.hifisentralen.no
Hva skjer når O Helga Natt,, Cantate Domino spilles?