Jeg er bare glad hver gang boksen diskuteresKommer til å ta deg 2 minutter å sette opp boksen, så godt som du forbereder deg @Sevald !![]()
Jeg har ganske mye asymmetri i rommet, så for meg er det bedrede interkanale samspillet det jeg kan hente noe ut av. Det tonale er bra som det er.
Ikke rart den har begynt å svare meg med min egen sjargong. Den banner og sverter innimellom. Den toskifiseres fra flere hold...Jeg er bare glad hver gang boksen diskuteresDen digitale løken leser tråden din og oppsummerer til meg hvis det noe jeg glemmer
Skal sende en pose med twist som takk
![]()
Du har jo kanskje litt andre forutsetninger og utgangspunkt, så du klarer deg nok med enklere verktøy. Men skulle ikke forundre meg om en Nova kunne ha gitt deg det siste lille. Kven kveit? Den er uansett ikke klar til ditt oppsett ennå vil jeg påstå.Uansett utfallet, så er slike diskusjoner herlige, veldig gøy at Tosken deler sin erfaring .
Personlig så kjører jeg kun nærfelt Korreksjon for skavanker i fra 250hz og opp mens alt under settes i sweetspot. Slår det meste relativt flatt med 2-3 enkle bånd pr driver/høyttaler .
Så nivå regulerer jeg alt etter smak i sweetspot.
Jeg har ikke sånn fancy verktøy som Trinnov men har prøvd noe som kan ligne , og jeg sliter med å høre store forskjeller fra manuelt justert så en så lenge surer kassettspilleren med det enkle opplegget mitt.
-Faseforløpet håndteres av filter parameter fra JBL. Disse ligger i ampene.Ok, hvordan håndterer du tidssmøring, forskjeller i faseforløpet og forskjellene i transientresponsen? For antar at elementene som dekker området, ikke er identiske?
Har ingen invending om du er fornøyd, men det er ingen optimal løsning imo. Og om du ønsker en videre diskusjon rundt temaet foreslår jeg at du starter en egen tråd og presenterer hva du har fått til der.-Faseforløpet håndteres av filter parameter fra JBL. Disse ligger i ampene.
-Transisentrespons håndteres av dirac.
-Time alignement er manuelt arbeid da jeg ikke stoler på automatiske funksjoner på dette området.
Jeg har egen trådHar ingen invending om du er fornøyd, men det er ingen optimal løsning imo. Og om du ønsker en videre diskusjon rundt temaet foreslår jeg at du starter en egen tråd og presenterer hva du har fått til der.![]()
Nei, tror du misforstår noe her i hva jeg legger i bedre. Å la Evidence gå hele veien ned, blir som å sette kjerrehjul på en tanks.Jeg har egen tråd:
Komfort`s kompromissfulle hjemmekino + stereo | Hifisentralen
Akkurat nå var jeg interessert i ditt valg om kjøre HPF på dine fantastiske front høyttalere. Spesielt siden du sier det blir bedre når du senker delefrekvensen.
Jeg opplevde nemlig akkurat det samme, men jeg endte opp med ingen delefrekvens på front og 120hz LPF på bass.
Argument er også at begge vi har kjøpt dyre front høyttalere med fet respons, kan virke litt bortkastet å innføre et HFP her.....?!
Det sto litt om Dante der også, fint å se at jeg kommer fra der du er nå ogsåNei, tror du misforstår noe her i hva jeg legger i bedre. Å la Evidence gå hele veien ned, blir som å sette kjerrehjul på en tanks.Om du går helt tilbake til starten av tråden vil du se at jeg kommer fra der du er nå. Jeg har gått videre og ser meg ikke tilbake!
Tittet i tråden du linket, så bare snekkerarbeid.
Det sto litt om Dante der også, fint å se at jeg kommer fra der du er nå også
Skjønner hva du mener....har du lagt ut bilder av responsen av Evidence uten sub?
Er det uten sub? Helt rå respons jo
Ja, jeg kan slå av og på subbene. Alt ligger klart til uendelig manipulasjon on the fly. Det du ikke ser er hvordan det oppleves. Evidence har ikke store nok elementer til å gi meg ønsket respons. At jeg leker med å gå fra 60 LR4 til 50 LR8 betyr ikke at jeg har lyst til å sette begrensninger i dypet ved å la Evidence være en klamp fo 8x18".Er det uten sub? Helt rå respons jo![]()
Jo, har forsåvidt det. Men jeg er ikke så overlegen at jeg ikke kan se gevinsten av en god kalkulator heller, de kan gjøre ting som jeg bare kan drømme om.Du har jo kanskje litt andre forutsetninger og utgangspunkt, så du klarer deg nok med enklere verktøy. Men skulle ikke forundre meg om en Nova kunne ha gitt deg det siste lille. Kven kveit? Den er uansett ikke klar til ditt oppsett ennå vil jeg påstå.
En vakker dag håper jeg å kunne ønske deg velkommen til Trinnovs verden!Sitter litt i skammekroken med enkel 2-veis her jeg da, men holder på med samme problematikk som dere andre, måle med REW og oppdaterer DSP i MiniDSP Flex. Vis vedlegget 1100611
Tja, jeg er greit fornøyd, men det er liksom reisen og gleden av å oppdage nye ting som er artig. Litt som å skrelle en løk lag for lag, alltid mer å jobbe med.Tipper du får fabelaktige resultater med minidsp!![]()
Hvilke bein? Stammen til mic hodene?Jævlig bra.
Interessant den mikrofinkapselen. Likesidet trekantpyramide. Jeg lurer på hvor lange beina er.
Triangelet utgjør en likesidet trekant på ca 3cm, den i midten av trianglet står litt i underkant av 3cm høyereAvstanden mellom sentrum av mikrofonhodene.
www.hifisentralen.no
Overdose Eggum igjen?Så va det på an igjen![]()
Faen daTar hensyn til fænsen og flytter videre teknisk Nova aktivitet til egen tråd.
![]()
Nova Owners Club
Nova Owners Club Selv om jeg tilsynelatende foreløpig er den eneste eier av denne magiske boksen, virker det som det kan være fornuftig å starte en myldretråd rundt dette relativt nye produktet fra Trinnov. Her kan vi etterhvert utveksle erfaringer, komme med tips og triks, eller stille...www.hifisentralen.no
Er det ikke deilig ta en pause fra power ballader, stygge bikkjer og dårlig vær...Faen daHadde akkurat tenkt å slette tråden din, men nå må jeg likevel fortsette å følge med på Zappa, electronica og krautrock
![]()
Joda, men jeg kvir meg litt til våren når det kommer bilder av badeender og skrotten din i pytten på forsiden av husetEr det ikke deilig ta en pause fra power ballader, stygge bikkjer og dårlig vær...![]()
Jeg vet ikke hva som imponerer mest med deg, OveVær litt raus nå da karmana, jeg har tross alt holdt ut med dette i laaaang tid uten og slette.
Vis vedlegget 1100717
Han har nok lært seg stenografiJeg vet ikke hva som imponerer mest med deg, OveJo, kanskje at du klarer å holde signaturen din oppdatert
![]()
Stenohva?Han har nok lært seg stenografi