Diverse Men, kom igjen a´karer!!!

Status
Stengt for ytterligere svar.

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.619
Antall liker
3.733
Er veldig fornøyd med Torget, men lurer på en ting. Er dekksparkerne i ferd med å overta helt her inne? Har en Ayon hodetlf forsterker liggende ute nå. I løpet av kort tid er det 320 som har klikket seg inn - men ingen henvendelser eller forespørsler. Nada. Null.

Hva er greia? Prisen står i headingen, så det er jo ikke noe å lure på. Og så vet jo alle at det er lov å komme med fornuftige bud, dersom man synes prisen er for høy. Har også lagt ut en Nordost Heimdall 2 nettkabel og det samme skjer der.

Ikke såra eller vonbroten, men lurer fælt på hva dette kommer av? Har opplevd dette mange ganger og det virker som om fenomenet er tiltagende.
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.915
Antall liker
17.104
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Ok, confession time.
Jeg har klikket meg inn på den ayonen, selv om jeg overhodet ikke er ute etter en slik. Fant ut at det var brytere på den, og jeg lærte i dag at ingen ønsker sånne i 2019:rolleyes:. Når det gjelder nettkabelen, så vet vi alle at Nordost er som en rød klut på stuten, så å klikke på den annonsen er uunngåelig:p

Spøk til side, jeg tror at det er så enkelt som at folk flest her inne er fornøyd med det de har. Det blir mye window shopping for å piffe opp haifaitilværelsen. Trigger happy blir da byttet ut med klikker hæppy?

Det å klikke seg inn på hva det måtte være, er dessuten noe vi har blitt trent opp til, sånn som mediene legger opp til om dagen.
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.795
Antall liker
11.191
Sted
Ytterst i havgapet...
Nå har det vært en del indignerte kommentarer på at folk kommer med "skambud", - dvs bud under utropspris, så kanskje de fleste mener prisen er for høy til å være interessant og derfor ingen bud..... ?
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Vidusshopping er det nok mye av og i mange tilfeller kan det være mange som kikker på annonsen når den blir lagt ut men som lar selger "mørne" noen dager for å få en bedre pris.
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.619
Antall liker
3.733
Mye god innsikt her! Og selvsagt har jeg også vært på windowshoppingkjøret.

Om jeg er mørnet? Send en PM :)
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Opplever, dessverre, at det er mye lettere å selge på finn.no.
Har som regel hatt de samme annonsene på sentralen og finn. Desidert flest henvendelser på finn og så godt som alle salgene mine de siste årene har vært gjennom finn, eneste budene som kommer på sentralen er skambud.
Synes det er synd da brukten er et fint tilbud og fungerte godt tidligere.
 

alphamale

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.11.2007
Innlegg
5.648
Antall liker
4.066
Sted
Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
Hvis det er noen trøst, og for hva det er verdt...... Jeg hadde 9616 klikk på et par høyttalere jeg solgte på finn.no uten den helt store responsen. Så bare lén deg tilbake i godstolen og knekk en cognac så kommer rette kjøper når den tenker tiden er inne:)

Edit:
Husker ikke hvor mange klikk det var her inne på torget, men det var laaaangt mer en det som er normalt hvis jeg minnes rett.
 

Jorgen1

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.02.2014
Innlegg
585
Antall liker
155
Foreslår å gå knallhardt til kamp mot kjent økonomisk teori vedrørende tilbud og etterspørsel. For eksempel at tilbud skal styre, helt uavhengig av etterspørsel. Når noe skal selges så er det ikke noe poeng i å tenke på om man ønsker produktet til foreslått pris, man bør kjenne sitt ansvar og betale det man får beskjed om at prisen er som den er satt. Funker det.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.031
Antall liker
7.853
Torget vurderinger
12
Sikker på at alle vet hva det er basert på overskriften? Jeg måtte inn å se på annonsen nå. Hadde ikke ant hva dette var før jeg klikket meg inn. Dessuten vil jeg gjerne lese hva det står i annonsen. Både for å få inntrykk av produkt og selger. Og hvis du ikke får respons så er det kanskje ingen som vil betale prisen du forlanger .....
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Å jeg pruta ikke en gang da jeg handlet av deg nå BigS :mad::).

Tror det er begrenset hvor mye hifi som trengs i dette landet. Antall brukere forgubbes, det å sitte i ro er tegn på alderdom og/fedme, er en ikke mobil i øyeblikket, så er er "satt" i fortiden... ;)

Lykke til med salget, hilsen gammel gubbe :)
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.203
Antall liker
101.683
Torget vurderinger
23
Brødrene Stokstad og Metallco kjøper.
 
M

MarkusH

Gjest
Er vel ingen hemmelighet at hifi-relatert utstyr er vanskelig å bli kvitt om dagen med mindre det er mer eller mindre gratis. Har i det siste kasta et høyttalerpar og en senter, samt gitt bort et annet par. Dette var høyttalere med en normal bruktpris på rundt 500-1000 kroner paret, disse hadde vært annonsert i to omganger på finn.no begge to med de normale "by-og-ikke-svar" meldingene. Jeg hadde ikke plass og var helt ærlig rimelig lei av å prøve å bli kvitt de, da er det lettere å kaste de. Jo særere utstyr blir, jo vanskeligere blir det å bli kvitt det, jeg har solgt nok til å skjønne det. Receivere og høyttalere i "mellomklassen" (opp til 30k nypris) er nok det som er lettest å bli kvitt, helst skal det heller ikke være gammelt. Må omtrent gi bort ting i dag for å bli kvitt det, derfor passer i alle fall jeg på hva jeg kjøper og derav betaler jeg mindre også.
 
L

Labbis

Gjest
Er det litt psykologi her?
Jo mer profilert/peiling du har desto vanskeligere i et etablert miljø. Javel! Skal HAN selge noe? Han har jo god peiling, så dette kan jo ikke være så bra!
Lettere på "Finn" hvor en "uvitende"som ikke vet vet hva man har skal selge sin "sterioforsterker" eller "høytallere" (satt på spissen)
Mvh
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.619
Antall liker
3.733
Nei, det gjorde du ikke. Men så fikk du ganske mange ukers hjemlån ??????
 
  • Liker
Reaksjoner: HCS

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.203
Antall liker
101.683
Torget vurderinger
23
Den passer jo perfekt ved siden av min Ayon CD 3, og snart ringes julen in :rolleyes: Fin sak!
 

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Innlegg
2.804
Antall liker
563
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Foreslår å gå knallhardt til kamp mot kjent økonomisk teori vedrørende tilbud og etterspørsel. For eksempel at tilbud skal styre, helt uavhengig av etterspørsel. Når noe skal selges så er det ikke noe poeng i å tenke på om man ønsker produktet til foreslått pris, man bør kjenne sitt ansvar og betale det man får beskjed om at prisen er som den er satt. Funker det.
Markedet er kanskje ikke større enn den ene personen som ønsker å kjøpe tingen din. Da kan man velge å la være, eller selge til lavere pris enn tenkt. Uten sure miner.
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.619
Antall liker
3.733
Foreslår å gå knallhardt til kamp mot kjent økonomisk teori vedrørende tilbud og etterspørsel. For eksempel at tilbud skal styre, helt uavhengig av etterspørsel. Når noe skal selges så er det ikke noe poeng i å tenke på om man ønsker produktet til foreslått pris, man bør kjenne sitt ansvar og betale det man får beskjed om at prisen er som den er satt. Funker det.
Markedet er kanskje ikke større enn den ene personen som ønsker å kjøpe tingen din. Da kan man velge å la være, eller selge til lavere pris enn tenkt. Uten sure miner.
Ingensu Reminer, som det heter på latin. Dette har kun forbrukersosiologisk interesse for min del. Men nå kan jo diskusjonen avsluttes, the deal is done - gratulerer Sluk, med markedets feteste hodetelefonforsterker. ;):rolleyes::cool:
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.807
Antall liker
13.465
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Så bra at tråden funket. Har selv noen annonser som ikke har gitt respons, så kanskje en tråd på Hi-Fi generelt er trikset 8)
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.203
Antall liker
101.683
Torget vurderinger
23
Denne er fetere......


Octave_V16-0002.jpg
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.619
Antall liker
3.733
Alle som kjenner Sluket, vet at han juger notorisk og er ei skikkelig luremus :) Så "kjøpet" var nok bare tull. Og hvis han ikke slutter å kødde er det på sin plass å advare om faren for at årets julemiddag blir ren vegetar og avholds!
 

gooner4ever

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.02.2008
Innlegg
834
Antall liker
830
Sted
Mysen
Torget vurderinger
1
Alle som kjenner Sluket, vet at han juger notorisk og er ei skikkelig luremus :) Så "kjøpet" var nok bare tull. Og hvis han ikke slutter å kødde er det på sin plass å advare om faren for at årets julemiddag blir ren vegetar og avholds!
Sluket:
Sluket.png
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.915
Antall liker
17.104
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Alle som kjenner Sluket, vet at han juger notorisk og er ei skikkelig luremus :) Så "kjøpet" var nok bare tull. Og hvis han ikke slutter å kødde er det på sin plass å advare om faren for at årets julemiddag blir ren vegetar og avholds!
Bra, og fortjent! Da rykker jeg forhåpentligvis opp til plass 361!:D
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Appropos dekksparking: Jeg hadde et EC sett ute på HFS til gi-bort pris i tre omganger.
Ga til slutt opp og la det ut på Finn til samme pris.
Solgt på 3 dager - en tankevekker! (?)
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.323
Sted
Smurfeland
Er det litt psykologi her?
Jo mer profilert/peiling du har desto vanskeligere i et etablert miljø. Javel! Skal HAN selge noe? Han har jo god peiling, så dette kan jo ikke være så bra!
Lettere på "Finn" hvor en "uvitende"som ikke vet vet hva man har skal selge sin "sterioforsterker" eller "høytallere" (satt på spissen)
Mvh
Jeg er litt enig og litt uenig. Hvis en profilert bruker selger noe tenker jeg litt avhengig av hvem det er, at det som selges sikkert er bra hvis han har eid det lenge. Men så tenker jeg videre at jeg lurer på hva han skal ha i steden, som da jo må være bedre enn det han kvitter seg med. ;)
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.323
Sted
Smurfeland
Appropos dekksparking: Jeg hadde et EC sett ute på HFS til gi-bort pris i tre omganger.
Ga til slutt opp og la det ut på Finn til samme pris.
Solgt på 3 dager - en tankevekker! (?)
Hifisentralen = kresne, bevisste brukere som vet hva de vil ha. Finn = større nedslagsfelt, og varierende kunnskapsnivå.

Kan også hende trynefaktor her inne har litt å si ved salg. Hvis man har strøket noen mothårs i en eller annen debatt her inne, sitter det kanskje langt inne for vedkommende å handle noe av en etterpå. :rolleyes::)
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Appropos dekksparking: Jeg hadde et EC sett ute på HFS til gi-bort pris i tre omganger.
Ga til slutt opp og la det ut på Finn til samme pris.
Solgt på 3 dager - en tankevekker! (?)
Hifisentralen = kresne, bevisste brukere som vet hva de vil ha. Finn = større nedslagsfelt, og varierende kunnskapsnivå.

Kan også hende trynefaktor her inne har litt å si ved salg. Hvis man har strøket noen mothårs i en eller annen debatt her inne, sitter det kanskje langt inne for vedkommende å handle noe av en etterpå. :rolleyes::)
Ikke uenig i dette.
Bare en liten endring;
'Hifisentralen = kresne, bevisste brukere som vet hva de vil ha'
kan også leses som:
'Hifisentralen = kresne, bevisste gniere som vet hva de vil ha - og helst ha det gratis eller til maks et par hundrelapper.'
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.323
Sted
Smurfeland
Appropos dekksparking: Jeg hadde et EC sett ute på HFS til gi-bort pris i tre omganger.
Ga til slutt opp og la det ut på Finn til samme pris.
Solgt på 3 dager - en tankevekker! (?)
Hifisentralen = kresne, bevisste brukere som vet hva de vil ha. Finn = større nedslagsfelt, og varierende kunnskapsnivå.

Kan også hende trynefaktor her inne har litt å si ved salg. Hvis man har strøket noen mothårs i en eller annen debatt her inne, sitter det kanskje langt inne for vedkommende å handle noe av en etterpå. :rolleyes::)
Ikke uenig i dette.
Bare en liten endring;
'Hifisentralen = kresne, bevisste brukere som vet hva de vil ha'
kan også leses som:
'Hifisentralen = kresne, bevisste gniere som vet hva de vil ha - og helst ha det gratis eller til maks et par hundrelapper.'
Kan hende. Men de som er gniene finner du på finn også. :)

Men ja, jeg er sikkert en gnier selv jeg, hvis jeg ser noe jeg egentlig ikke er ute etter eller trenger, så tenker jeg at jeg kunne kjøpt det allikevel.... hvis jeg fikk det skikkelig billig. :D
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.630
Antall liker
5.276
Sted
Holmestrand
Å jeg pruta ikke en gang da jeg handlet av deg nå BigS :mad::).

Tror det er begrenset hvor mye hifi som trengs i dette landet. Antall brukere forgubbes, det å sitte i ro er tegn på alderdom og/fedme, er en ikke mobil i øyeblikket, så er er "satt" i fortiden... ;)

Lykke til med salget, hilsen gammel gubbe :)
Tror du tar litt feil her.
Jeg har aldri vært gubbere eller feitere enn jeg er nå, men heller aldri mer aktiv.
Mulig at jeg er atypisk, men dette er i hvert fall ikke entydig.
;)
 
  • Liker
Reaksjoner: HCS

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.630
Antall liker
5.276
Sted
Holmestrand
Leste for øvrig et innlegg tidligere i dag om en som hadde prøvd en hodetelefon til 570.000 kr.
Responsen etter prøvelytt var at prisen ikke var så gal ....
Da er det kanskje ikke så merkelig at bruktmarkedet også blir noget underlig?
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.203
Antall liker
101.683
Torget vurderinger
23
Alle som kjenner Sluket, vet at han juger notorisk og er ei skikkelig luremus :) Så "kjøpet" var nok bare tull. Og hvis han ikke slutter å kødde er det på sin plass å advare om faren for at årets julemiddag blir ren vegetar og avholds!
Vel, jeg kan ikke se at jeg har ymtet frempå om kjøp..... hva andre i sin grenseløst ubetenksomme og ansvarsløse omgang med ord har flagget får helt og holdent stå for deres regning. Men hadde jeg vært i løypa for en slik forsterker så hadde den vært en vidunderlig match til min Ayon CD-3, og prisen er meget edruelig for å si det mildt.

Vegetar og avholds? What else is new? :cool:

Gunner & Gooner - denne umake Spassvogel duoen.... ikke noe sjakktrekk av dere akkurat :rolleyes:
 

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Innlegg
2.804
Antall liker
563
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Har også fått flere svar på Finn enn her i det siste. Nå derimot, er det ganske stille på begge sidene.
 

gooner4ever

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.02.2008
Innlegg
834
Antall liker
830
Sted
Mysen
Torget vurderinger
1
Alle som kjenner Sluket, vet at han juger notorisk og er ei skikkelig luremus :) Så "kjøpet" var nok bare tull. Og hvis han ikke slutter å kødde er det på sin plass å advare om faren for at årets julemiddag blir ren vegetar og avholds!
Vel, jeg kan ikke se at jeg har ymtet frempå om kjøp..... hva andre i sin grenseløst ubetenksomme og ansvarsløse omgang med ord har flagget får helt og holdent stå for deres regning. Men hadde jeg vært i løypa for en slik forsterker så hadde den vært en vidunderlig match til min Ayon CD-3, og prisen er meget edruelig for å si det mildt.

Vegetar og avholds? What else is new? :cool:

Gunner & Gooner - denne umake Spassvogel duoen.... ikke noe sjakktrekk av dere akkurat :rolleyes:
Jeg så bare for meg deg når du leste at juleribba ble erstattet med nøttestek :)
 

4-string

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2011
Innlegg
5.285
Antall liker
9.365
Sted
Interiore Simplicitate
Bruktmarkedet er og blir fryktelig tregt, og jo høyere prisklasse jo færre potensielle kjøpere.

Jeg har solgt mye utstyr og instrumenter det siste året, og alt forsvinner om man har litt tålmodighet.

Fordelen med finn er at jeg får gleden av å blokkere brukere som kommer med skambud. [emoji16]Hvilket jeg gjør, spesielt om de ikke skriver annet enn en pris. Annonsert til 1800kr så sender man en melding uten annet innhold enn 400,-

Blokkeringslista vokser fort av sånt. [emoji4]
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Problemet er nok også at selger ubevisst priser inn en affeksjonsverdi - for HAM - som potensiell kjøper bryr seg om midt opp i det punktet som er høyest når man plukker blåbær....
Det kan være greit å huske på dette.
 

Evo III

Hertugen av Langhus
Ble medlem
25.12.2009
Innlegg
25.765
Antall liker
50.392
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
78
Er det litt psykologi her?
Jo mer profilert/peiling du har desto vanskeligere i et etablert miljø. Javel! Skal HAN selge noe? Han har jo god peiling, så dette kan jo ikke være så bra!
Lettere på "Finn" hvor en "uvitende"som ikke vet vet hva man har skal selge sin "sterioforsterker" eller "høytallere" (satt på spissen)
Mvh
Jeg er litt enig og litt uenig. Hvis en profilert bruker selger noe tenker jeg litt avhengig av hvem det er, at det som selges sikkert er bra hvis han har eid det lenge. Men så tenker jeg videre at jeg lurer på hva han skal ha i steden, som da jo må være bedre enn det han kvitter seg med. ;)
Eller bare vil ha en annen type lyd,om ikke med dyrere utstyr så bare noe annet :)

O
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Er det litt psykologi her?
Jo mer profilert/peiling du har desto vanskeligere i et etablert miljø. Javel! Skal HAN selge noe? Han har jo god peiling, så dette kan jo ikke være så bra!
Lettere på "Finn" hvor en "uvitende"som ikke vet vet hva man har skal selge sin "sterioforsterker" eller "høytallere" (satt på spissen)
Mvh
Jeg er litt enig og litt uenig. Hvis en profilert bruker selger noe tenker jeg litt avhengig av hvem det er, at det som selges sikkert er bra hvis han har eid det lenge. Men så tenker jeg videre at jeg lurer på hva han skal ha i steden, som da jo må være bedre enn det han kvitter seg med. ;)
Eller bare vil ha en annen type lyd,om ikke med dyrere utstyr så bare noe annet :)

O
Eller bare liker å kjøpe ting...... (en fetisj-greie?)
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn