Diverse Men, kom igjen a´karer!!!

Status
Stengt for ytterligere svar.

Evo III

Hertugen av Langhus
Ble medlem
25.12.2009
Innlegg
25.805
Antall liker
50.643
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
78
Er det litt psykologi her?
Jo mer profilert/peiling du har desto vanskeligere i et etablert miljø. Javel! Skal HAN selge noe? Han har jo god peiling, så dette kan jo ikke være så bra!
Lettere på "Finn" hvor en "uvitende"som ikke vet vet hva man har skal selge sin "sterioforsterker" eller "høytallere" (satt på spissen)
Mvh
Jeg er litt enig og litt uenig. Hvis en profilert bruker selger noe tenker jeg litt avhengig av hvem det er, at det som selges sikkert er bra hvis han har eid det lenge. Men så tenker jeg videre at jeg lurer på hva han skal ha i steden, som da jo må være bedre enn det han kvitter seg med. ;)
Eller bare vil ha en annen type lyd,om ikke med dyrere utstyr så bare noe annet :)

O
Eller bare liker å kjøpe ting...... (en fetisj-greie?)
Eller det ;)

O
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.816
Antall liker
38.471
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.418
Antall liker
17.114
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Synes det er like vanskelig andre veien også jeg. Særdeles liten respons på Ønskes Kjøpt annonser (både her og på Finn).

Logisk resonnement :rolleyes: : Det som forsøkes solgt er det ingen som vil ha. Det som ønskes kjøpt er det ingen som vil selge.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Er det litt psykologi her?
Jo mer profilert/peiling du har desto vanskeligere i et etablert miljø. Javel! Skal HAN selge noe? Han har jo god peiling, så dette kan jo ikke være så bra!
Lettere på "Finn" hvor en "uvitende"som ikke vet vet hva man har skal selge sin "sterioforsterker" eller "høytallere" (satt på spissen)
Mvh
Jeg er litt enig og litt uenig. Hvis en profilert bruker selger noe tenker jeg litt avhengig av hvem det er, at det som selges sikkert er bra hvis han har eid det lenge. Men så tenker jeg videre at jeg lurer på hva han skal ha i steden, som da jo må være bedre enn det han kvitter seg med. ;)
Eller bare vil ha en annen type lyd,om ikke med dyrere utstyr så bare noe annet :)

O
Det er nok sikkert ofte sannheten som lligger bak, ja. Ikke minst vet jeg det fra de gangene jeg selger selv, at det kan være forskjellige prioriteringer bak. Men når man ser noe legges ut for salg blir det jo fort til at man spekulerer litt på hvorfor ting selges. Også lurer man kanskje på hvorfor vedkommende vil ha noe annet og annerledes. ;D
 

Jazzmann

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.02.2012
Innlegg
97
Antall liker
211
Torget vurderinger
3
Hadde det ikke vært for at jeg nettopp har kjøpt Cayin HA 300 ville jeg nok plaget det med ett bud eller to.

Når det gjelder annonsering på Finn og andre plasser må man bare forberede seg på mange rare men også fornuftige henvendelser - bare så synd at de fleste forsvinner raskt bort.
Standard frase er; jeg er interessert og bare lurte på …
Og så fort man har svart opp blir de like fort borte igjen.
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.850
Antall liker
8.836
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Måtte jo se hva dette gjaldt.

Du er klar over at du har lagt denne i kategorien "integrert forsterker".....
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.915
Antall liker
1.953
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Er det litt psykologi her?
Jo mer profilert/peiling du har desto vanskeligere i et etablert miljø. Javel! Skal HAN selge noe? Han har jo god peiling, så dette kan jo ikke være så bra!
Lettere på "Finn" hvor en "uvitende"som ikke vet vet hva man har skal selge sin "sterioforsterker" eller "høytallere" (satt på spissen)
Mvh
Jeg er litt enig og litt uenig. Hvis en profilert bruker selger noe tenker jeg litt avhengig av hvem det er, at det som selges sikkert er bra hvis han har eid det lenge. Men så tenker jeg videre at jeg lurer på hva han skal ha i steden, som da jo må være bedre enn det han kvitter seg med. ;)
Tja..jeg har solgt 2 par høyttalere ila siste 14 dager. På finn.no. Kjøpere er å finne begge steder/leire, men altså finn.no ble foretrukket av kjøperene. Blir det for «nært» her inne?
Tenker kanskje litt sånn selv. Tilfelle handel ikke blir noe her på sentralen av så føler man seg litt som en..ja dekksparker/tøvprater.
På finn.no er det kanskje lettere å ha og føle en uforpliktende dialog?
Samtidig synes jeg det er fint å følge med på sentralen selv, for jeg vet jo at det som ligger til salgs her selges ikke fordi det er dårlige greier (finnes vel unntak) men fordi man skjønner den evige lysten til å teste ut nye saker og ønske om forbedring i sitt eget system. Som eksempel et par mindre stativ HT jeg averterer -de er jo på ingen måte en dårlig høyttaler, tvert imot! Men totalt udugelige i en åpen løsning på mange kvm.
 

Alek264

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.06.2017
Innlegg
2.671
Antall liker
1.838
Sted
Høyjord
Torget vurderinger
1
Bruktmarkedet er og blir fryktelig tregt, og jo høyere prisklasse jo færre potensielle kjøpere.

Jeg har solgt mye utstyr og instrumenter det siste året, og alt forsvinner om man har litt tålmodighet.

Fordelen med finn er at jeg får gleden av å blokkere brukere som kommer med skambud. [emoji16]Hvilket jeg gjør, spesielt om de ikke skriver annet enn en pris. Annonsert til 1800kr så sender man en melding uten annet innhold enn 400,-

Blokkeringslista vokser fort av sånt. [emoji4]
Eller denne ”hva er siste pris?”
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.625
Antall liker
3.746
430 klikk nå - ingen henvendelser :)

Har flyttet den over til hodetelefoner (takk OMF) og slått av en tusenlapp. Så får vi se...
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.133
Antall liker
10.594
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Kan virke strengt men denne type tråder for å få oppmerksomhet rundt egne annonser er ikke ønskelig.
Til tider er det tema som er bra å belyse som foregår her, men "fisking" for oppmerksomhet rundt eget salg er som sagt inne ønskelig her inne.
Regelverket regulerer deler av det også.
Tenk hvis alle medlemmer gjorde det samme?

Vi har en bruktbørs som teknologisk er helt fin og det skal holde.

Denne tråden stenges herved.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn