Melankolsk heavy metal

N

nb

Gjest
theatre of tragedy's "aegis" ! goth/doom.

fint at så mange nevner My Dying Bride ! , men etter "angel and the dark river" gikk det nedover.det samme må sies med Anathema og spesielt the Gathering.Nightwish kan vel passere som meliodisk tungrock,men er etter min mening ganske kjedelig.

mvh. s,
"Aegis" synes jeg faktisk er den svakeste av de tidlige ToT-platene, har betydelig mer sansen for både "Theatre of Tragedy" og "Velvet Darkness they Fear". Hva de har drevet på med etter Aegis aner jeg ikke, men har hørt rykter om at de endret stilen ganske drastisk.

Ellers er tidlig The 3rd and The Mortal ganske flotte og til tider raffinerte saker, Kari Rueslåtten var vokalist der i sin tid.
 

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
761
Antall liker
35
Sted
Hagan
Katatonia og de senere Therion skivene burde kanskje falle i smak?
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.449
Antall liker
457
Torget vurderinger
2
Burzum med låten Tomhet(høres virkelig sånn ut :eek:) 3rd and the mortal med Sorow(Kari Rueslåtten på vokal :eek:) Inner Shrine med Nocturnal Rhymes Entangled In Silence,vannvittig bra plate fra noen italienere.Velvet Darkness.... med Theatre Of Tragedy er også nevnt her ser æ,Aegis er da ikkje mye mørkt i forhold ::) My Dying Bride med ...as the flower withers. Den e dommedag spør du mæ 8) Og;førr mæ og mange andre e Black Sabbathhs 6 første de eneste ekte Black Sabbath,de andre har ikkje Black Sabbath-soundet,det sklei ut allerede på de 2 siste med Ozzy,det har han faktisk sagt sjøl også ;) de andre platene kan nok være ok men minne ikkje mye om det gode gamle ;D
mvh Filip
 

JohanNagel

Fersking
Ble medlem
24.09.2008
Innlegg
1
Antall liker
0
Jeg slenger meg på de som har nevnt Doom Metal. Jeg er særdeles glad i Anathemas Serenades (selv om de mer alternativ rock albumene Eternity, Judgement og A natural disaster faller endam mer i smak for meg) og tidlig Paradise Lost.

Jeg vil også gjerne anbefale norske Sirenias At Sixes and Sevens som har mange tunge, melankolske metall låter (med ren kvinnelig og mannlig vokal samt noe skriking). Siste spor på skiva "In Sumerian Haze" er den eneste rolige låta (ingen tunge gitarer, skrik eller kjappe trommer).

Ellers kan London After Midnight ha noe for seg. Last gjerne ned Your Best Nightmare (fra albumet Selected scenes from the end of the world).

Sist men ikke minst, prøv Arcturus' La Masquerade Infernale fra 1997. De faller riktignok ofte inn under avantgarde metall sjangeren (Ved Buens Ende er et annet godt eksempel)

Støtter meg også opp under de som nevnte Type O Negative og Katatonia.
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
11.982
Antall liker
11.843
Sted
Hus
The great cold distance med Katatonia er en stor skive. Long cold winter med Cinderella er også meget bra og en av 80 tallets aller beste rockeskiver. Lyden er bra også på vinyl i alle fall. :)
 

Sober

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.07.2008
Innlegg
805
Antall liker
351
Sted
Oslo
Torget vurderinger
27
Test ut saturnus fra danmark, men er doom-metal
 
Topp Bunn