Medlem av statskirken?

Er du medlem?

• Ja, etter eget ønske.

Stemmer: 0 0.0%
  • Nei, etter eget ønske.

• Ja, mot eget ønske.

• Nei, mot eget ønske.

• Totalt antall stemmer
    0

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Katolikkene har et annet syn. Det er jeg helt enig i, men det er nok også variasjoner innenfor den katolske kirke. Jeg hadde en katolsk venn i USA og hans syn på frelse var helt likt det protestantiske. Han kom fra en karismatisk katolsk kirke, og de skiller seg nevneverdig lite fra evangeliske menigheter.

Skriftstedet du henviser til fra Jakobs brev er heller ingen motsetning ved frelse ved tro. En sann tro vil alltid skape en forandring av hjerte og dernest holdninger/gjerninger. Forskjellen fra andre religioner som legger stor vekt på gjerninger, er at i kristendommen så er det Gud som endrer oss og ikke vi selv med eget strev. Både frelse og helligjørelse skjer i kraft av Guds Ånd.

G

Gjestemedlem

Gjest
orso skrev:
Jeg har hørt det motsatt fra folk i USA som jobber på sykehjem. De sier at at de kristne har en fantastisk fred. Mens de ikke troende har et rent helvete.
Det rimer vel bra det. For de kristne er jo bare livet et strabasiøst venteværelse før de får lov å dø og komme til "Jesus". Ikke rart de er fredfulle for fornøyde når de vet at livet snart er over. De har jo kastet det bort uansett.

En ateist har forstått livets mest grunnleggende regel: Mennesker lever bare en gang! Med dette i tankene er det sikkert ikke uvanlig å tenker over hva man ikke fikk gjort og synest det er trist at det snart er over.

Man kan gjerne gjøre et menneske til en lydig men fornøyd slave ved å lyve dem huden full og gjøre dem til duknakkede kristne, muslimer eller en eller annen ennå tåpeligere variant, men det er jo et svik mot menneskeheten å oppføre seg slik mot sine medmennesker.

Håper den farmasøytiske industri snart begynner å fremstille medikamenter mot religiøse vrangforetillinger, eller kanskje en vaksine til og med.

Johnny Lotion

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2009
Antall liker
3
Sted
Grimstad
Torget vurderinger
2
Gjestemedlem skrev:
orso skrev:
Jeg har hørt det motsatt fra folk i USA som jobber på sykehjem. De sier at at de kristne har en fantastisk fred. Mens de ikke troende har et rent helvete.
Det rimer vel bra det. For de kristne er jo bare livet et strabasiøst venteværelse før de får lov å dø og komme til "Jesus". Ikke rart de er fredfulle for fornøyde når de vet at livet snart er over. De har jo kastet det bort uansett.

En ateist har forstått livets mest grunnleggende regel: Mennesker lever bare en gang! Med dette i tankene er det sikkert ikke uvanlig å tenker over hva man ikke fikk gjort og synest det er trist at det snart er over.

Man kan gjerne gjøre et menneske til en lydig men fornøyd slave ved å lyve dem huden full og gjøre dem til duknakkede kristne, muslimer eller en eller annen ennå tåpeligere variant, men det er jo et svik mot menneskeheten å oppføre seg slik mot sine medmennesker.

Håper den farmasøytiske industri snart begynner å fremstille medikamenter mot religiøse vrangforetillinger, eller kanskje en vaksine til og med.
Skal si du som ateist vet mye om hvordan kristne lever livet sitt.
Ikke en gang har du i dine innlegg beskrevet hverken min tro eller mitt liv.
Jeg synes bestandig det er besnærende at ikketroende skal definere de troende, troen eller livet de lever...

G

Gjestemedlem

Gjest
Johnny Lotion skrev:
Jeg synes bestandig det er besnærende at ikketroende skal definere de troende, troen eller livet de lever...
Må en lege selv ha hatt rabies for å kunne beskrive tilstanden og forslå botemiddel?

Det er klart at de som er rammet av kristendom ikke vil kjenne seg igjen i min beskrivelse, og jeg er heller ingen fagmann på området. Men jeg forsøker etter beste evne å bidra med en realitetsorientering .. og så kan jeg bare håpe at den kristne kommer på bedre tanker en gang og kommer seg ut av kristendommen og belastede kristne miljøer.

I det minste er det viktig å vise handlekraft for å hindre spredning og skjerme samfunnet etter beste evne.

Johnny Lotion

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2009
Antall liker
3
Sted
Grimstad
Torget vurderinger
2
Gjestemedlem skrev:
Johnny Lotion skrev:
Må en lege selv ha hatt rabies for å kunne beskrive tilstanden og forslå botemiddel?

Det er klart at de som er rammet av kristendom ikke vil kjenne seg igjen i min beskrivelse, og jeg er heller ingen fagmann på området. Men jeg forsøker etter beste evne å bidra med en realitetsorientering .. og så kan jeg bare håpe at den kristne kommer på bedre tanker en gang og kommer seg ut av kristendommen og belastede kristne miljøer.

I det minste er det viktig å vise handlekraft for å hindre spredning og skjerme samfunnet etter beste evne.
Ingen har vel mistenkt deg for å være fagmann på området. Det virker som om du, som mange andre, forholder deg til kristendommen og kristne slik de fremstilles i media. De fleste har gangsyn nok til å forstå at det stort sett er ekstremitetene som får mest spalteplass. (Hadde tenkt å skrive mer, men det er noe galt her som gjør at jeg ikke ser hva jeg skriver...

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.462
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Johnny Lotion skrev:
Hadde tenkt å skrive mer, men det er noe galt her som gjør at jeg ikke ser hva jeg skriver...
Som apokryf profet får jeg en åpenbaring om at du bruker Internet Explorer 8, og en stemme fra Redmond taler til meg og sier at dette vil bli mye bedre om du slår på compatibility mode ved å trykke på knappen med "avrevet ark" like ved siden av adresselinjen. Her er steintavlen som er hugget foran Bills åsyn: http://support.microsoft.com/kb/956197

Edit: ;)

Johnny Lotion

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2009
Antall liker
3
Sted
Grimstad
Torget vurderinger
2
asbjbo skrev:
Johnny Lotion skrev:
Hadde tenkt å skrive mer, men det er noe galt her som gjør at jeg ikke ser hva jeg skriver...
Som apokryf profet får jeg en åpenbaring om at du bruker Internet Explorer 8, og en stemme fra Redmond taler til meg og sier at dette vil bli mye bedre om du slår på compatibility mode ved å trykke på knappen med "avrevet ark" like ved siden av adresselinjen. Her er steintavlen som er hugget foran Bills åsyn: http://support.microsoft.com/kb/956197

Edit: ;)
Da slakter jeg en rotte til din ære ;D

Topp Bunn