Politikk, religion og samfunn MDG Tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.956
    Antall liker
    11.362
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    - og så er det de prosjektene hvor man bevisst underbudsjetterer for å få prosjektet i gang.. nå rman først er komme igang må overskridelsene bare også dekkes inn med tilleggsbevillinger...
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Interessant hvordan media hopper på byråden i Oslo. Hun som bilistene har hengt ut i lang, lang tid. Hareide har nylig presentert data der intercity i østfold får en overskridelse på 70 % (mot til Lan's 40 %), men ingen roper om hans avgang.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Interessant hvordan media hopper på byråden i Oslo. Hun som bilistene har hengt ut i lang, lang tid. Hareide har nylig presentert data der intercity i østfold får en overskridelse på 70 % (mot til Lan's 40 %), men ingen roper om hans avgang.
    ingen fan av Lan, men dette er ikke hennes feil.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.753
    Antall liker
    13.243
    Har aldri satt mine bein i fjesboka og ser nå at det er like greit. Fy f.. for et nivå.
    Fra gruppa " Vi som er totalt imot MDG" på FB, var en journalist (Harald S. Klungtveit) som la det ut. Han hadde et 50-talls eksempler i samme stil. Som han selv sa:

    Disse kommentarene om Lan Marie Nguyen Berg tok meg noen minutter å finne på gruppa «Vi som er totalt imot MDG» på FB, mesteparten er fra siste døgn. Jeg tror ikke folk har tatt innover seg volumet eller aggresjonsnivået nå - døgnet rundt
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.474
    Antall liker
    9.804
    Sted
    Interiore Simplicitate
    En kan miste motet av mindre.

    Ikke overraskende ser det ut til at gubber er kraftig overrepresentert. Helt utrolig hvordan man kan uttale seg sånn om andre mennesker, tydelig at MDG og Lan Marie skaper frykt. Noe annet kan vel ikke forklare reaksjonene.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.138
    Antall liker
    9.456
    Man kan ikke laste FB for at deler av folket er ganske så tomme i hodet. Jeg er ganske så sikker på at majoriteten av de i den viste tråd ikke har peiling på hva MDG står for. De er mer opptatt av campingvogn og Mopar og slikt.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.863
    Torget vurderinger
    0
    Ikke mobb Mopar da Pinky! ;)

    Det som faktisk bekymrer meg mest er at disse menneskene faktisk har stemmerett!

    En uvitende idiot som har googlet i 5 minutter mener å vite mer om vaksiner enn en som har studert imunologi i 10 år!

    Folk som fatisk tror det er en rettsak som skal starte i Nurenberg om kort tid der USA's ledende helsebyråkrater og de fleste av EU's ledere skal stilles for retten for sine synder med å anbefale munnbind og "social distancing".
    Folk som under fullt navn legger ut at mer enn 10.000 har dødd bare i EU av vaksiner, at hele vaksineprogrammet er et skalkeskjul for å utrydde europas hvite befolkning for å overlate hele Europa til arabere og muslimske afrikanere!

    For å gjenta meg selv til det kjedsommelige:
    1. Allmen stemmerett er ikke nødvendigvis en god ide!
    2. Psykisk helsevern er et helt forsømt fagfelt!
    og til slutt:
    STOPP VERDEN, JEG VIL AV!
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.155
    Antall liker
    7.794
    Sted
    Oslo
    MDG har stort sett tatt miljøpolitikken til noen andre partier,og vridd om skruen noen hakk.
    Er på ingen måte enig i all deres politikk, men at Norge vris over på et mer bærekraftig spor er jeg for.
    Tror den type FB innlegg kommer fra et ørlite mindretall, synd de får så stor oppmerksomhet,
     

    Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    2.998
    Antall liker
    724
    Ikke mobb Mopar da Pinky! ;)

    Det som faktisk bekymrer meg mest er at disse menneskene faktisk har stemmerett!

    En uvitende idiot som har googlet i 5 minutter mener å vite mer om vaksiner enn en som har studert imunologi i 10 år!

    Folk som fatisk tror det er en rettsak som skal starte i Nurenberg om kort tid der USA's ledende helsebyråkrater og de fleste av EU's ledere skal stilles for retten for sine synder med å anbefale munnbind og "social distancing".
    Folk som under fullt navn legger ut at mer enn 10.000 har dødd bare i EU av vaksiner, at hele vaksineprogrammet er et skalkeskjul for å utrydde europas hvite befolkning for å overlate hele Europa til arabere og muslimske afrikanere!

    For å gjenta meg selv til det kjedsommelige:
    1. Allmen stemmerett er ikke nødvendigvis en god ide!
    2. Psykisk helsevern er et helt forsømt fagfelt!
    og til slutt:
    STOPP VERDEN, JEG VIL AV!
    Har det slått deg at du kan virke ørlitegranne nedlatende?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.285
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Lan Marie Berg provoserer fordi hun tør å være tøff i kjeften og ikke minst fordi hun ikke er etnisk norsk. Å skille seg ut er en gavepakke til bermen.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.155
    Antall liker
    7.794
    Sted
    Oslo
    Lan Marie Berg provoserer fordi hun tør å være tøff i kjeften og ikke minst fordi hun ikke er etnisk norsk. Å skille seg ut er en gavepakke til bermen.
    Hvorfor blir folk med opphav i 2 kulturer alltid klistra til den kulturen som er lengst fra majoriteten?
    Lan Marie har norsk mor, men blir kalt vietnameser.
    Barack Obama har hvit mor,men blir kalt svart.
    Det var et regime som delte folk inn i hel 1/2, 1/4, 1/8
    Husker ikke helt om man gikk fri som 1/16
    Man skal være ganske nazi( dette uttrykket er godkjent av Solberg) for å tenke slik
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.753
    Antall liker
    13.243
    Saken med FB-gruppa er også omtalt her


    - Vi som har et øye på slike Facebook-grupper blir ikke lenger sjokkert over at det skrives slike kommentarer om norske politikere. Men selv jeg, som er vant til å se denne typen innhold, blir vettskremt når jeg ser omfanget, intensiteten og varigheten av aggresjonen som er rettet mot Lan Marie Berg spesifikt, sier Klungtveit til Dagbladet og fortsetter:

    - Det virker som at det er noe med blandingen av bilrelatert miljøpolitikk og at Berg er en ung kvinne som ikke er hvit, som gjør dette til en veldig farlig cocktail.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.138
    Antall liker
    9.456
    Lan Marie Berg er den tøffeste politikeren vi har. Hun sier det hun mener og står for det. Vi skulle hatt fler som henne, ikke en gjeng dotter som bare er opptatt av å tekkes folket for å kunne berge taburetten sin.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jeg syns på ingen måte det er greit å hetse Lan Marie Berg på noen som helst måte, og hvilken etnisitet hun har syns jeg er revnende likegyldig.

    Jeg vil allikevel ikke være med på noen hyllest av henne, for ærlig talt syns jeg hun mer enn innimellom framstår som rett fram arrogant, ensporet, og fullstendig uten hensyn til annet enn sine egne meninger og agendaer.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Lan Marie Berg er den tøffeste politikeren vi har. Hun sier det hun mener og står for det. Vi skulle hatt fler som henne, ikke en gjeng dotter som bare er opptatt av å tekkes folket for å kunne berge taburetten sin.
    At MDG er noe så uvanling som et mindre opposisjonsparti som har fått makt på den største kommunale arenaen kan jo ha noe betydning....

    Etter hva jeg minnes var hun ganske tung å få i tale, og da ganske uklar og mumlende, da det viste seg at den kommunaliserte renovasjonsetaten hun har ansvar for hadde flere tusen brudd på arbeidsmiljø- og arbeidtidsbestemmelsene, (fritt etter hukommelsen) Hun var påfallende lik de fleste andre politikere som må forsvare seg etter å ha blitt tatt med bæsj i skuffen, - rett og slett en skikkelig tafatt dott.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Lan Marie Berg provoserer fordi hun tør å være tøff i kjeften og ikke minst fordi hun ikke er etnisk norsk. Å skille seg ut er en gavepakke til bermen.
    Jeg tror ikke jeg er alene når jeg mener at hun er tøff - som er bra, og at hun representerer mangfold som også er topp. Problemet oppstår når hun ikke tar ansvar for egen politikk (tenker da ikke på siste sak) og bedriver symbolpolitikk uten et godt nok kunnskapsnivå eller gjennomføringsevne. Det gjelder flere i MDG.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    8.430
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Hun har da gjenomføringsevne så det holder.
    Hun har nå klart å rasere hele Oslo. Så det skal ingen ta ifra henne.
    Kunnskapsnivået ligger meget lavt. Grønn politiker som hugger ned alle de fine friske trærne i sentrum.
    For her skal jeg lage sykkelvei. Ikke bare det, men trær blir hugget ned uten grund også.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.099
    Antall liker
    17.024
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Forsvarer ikke mobbing og hets. Men Lan provoserer så det holder, og da ryker dessverre sikkerhetsventilen for enkelte. Hadde hun bare klart å selge inn budskapet sitt på en bedre måte hadde kanskje flere kjøpt det. Jeg mener hun absolutt ikke er en god politiker. Jeg mener hun er en ekstrem provoserende politiker, på linje med enkelte FRP bare i motsatt ende. Og et tips, skal en gjøre livet kjipere for noen, ikke smil og le, takk. Dette er første og kanskje siste gang jeg har skrevet noe politisk på nettet.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.474
    Antall liker
    9.804
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Jeg syns på ingen måte det er greit å hetse Lan Marie Berg på noen som helst måte, og hvilken etnisitet hun har syns jeg er revnende likegyldig.

    Jeg vil allikevel ikke være med på noen hyllest av henne, for ærlig talt syns jeg hun mer enn innimellom framstår som rett fram arrogant, ensporet, og fullstendig uten hensyn til annet enn sine egne meninger og agendaer.
    Akkurat som den reneste HFSer da altså. 😉
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    MDG`s prinsipp program inneholder mye bra, blant annet om artsmangfold og dyrevelferd. I praktisk politikk fremstår det annerledes. EN monoman opptatthet av CO2, og en totalitær holdning til vanlige folk går igjen.

    Symbolpolitikk er regelen, ikke unntaket. Realiteten er at om vi avfolket Norge og la landet øde, så ville effekten på global oppvarming grunnet lavere CO2 ikke være målbar.

    For 20, 30 år siden var tanken om en bærekraftig befolkning viktig. Vi engasjerte oss i behovet for familieplanlegging i Afrika og var oppgitt over den katolske kirke sin bakstreverske holdning til prevensjon. Uten familieplanlegging ingen likestilling for kvinner og ingen velstand.

    FN estimerer at befolkningen vil øke fra 7,8 milliarder i dag til til 9,8 milliarder i 2050. Et konservativt estimat ettersom befolkningen har økt med 800 millioner siden 2011.

    Det sier seg vel selv at klimamålene er utopiske med en stadig økende overbefolkning. MDG`s løsning på dette er en åpen dør politikk for forflytning over landegrenser. Fra fattige til rike land. Do the Math!
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.138
    Antall liker
    9.456
    . Realiteten er at om vi avfolket Norge og la landet øde, så ville effekten på global oppvarming grunnet lavere CO2 ikke være målbar. ............
    Det der er like dumt som å si at mitt boss ikke spiller noen rolle i den store sammenhengen så da kan jeg fortsette å hive bosset der det passer meg.
    Det er en selvfølge at vårt bidrag hjelper, og det er en selvfølge at vi skal gjøre alt vi kan for å redusere vår forurensning.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Ref innleggene ovenfor der jeg tillegges den holdning at vi ikke skal gjøre noe. Det har jeg aldri sagt.
    Når et problem skal løses må man gjøre det som virker. Det er meningsløst å gjøre det som ikke virker. Når dette erkjennes blir neste steg å finne ut hva som virker best. Det som gir mest mulig effekt.
    Globale programmer for tilbakeføring av habitat, og tiltak mot overbefolkning er noe av det som vil hjelpe. I det minste i følge Richard Attenborough. Man vet vel han?
    Nivået på diskusjonen her der man tillegger andre meninger de ikke har er forstemmende. Jeg takker for meg i denne tråden.
     
    Sist redigert:

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.138
    Antall liker
    9.456
    At MDG er noe så uvanling som et mindre opposisjonsparti som har fått makt på den største kommunale arenaen kan jo ha noe betydning....

    Etter hva jeg minnes var hun ganske tung å få i tale, og da ganske uklar og mumlende, da det viste seg at den kommunaliserte renovasjonsetaten hun har ansvar for hadde flere tusen brudd på arbeidsmiljø- og arbeidtidsbestemmelsene, (fritt etter hukommelsen) Hun var påfallende lik de fleste andre politikere som må forsvare seg etter å ha blitt tatt med bæsj i skuffen, - rett og slett en skikkelig tafatt dott.
    At det er mange avvik i en etat kan kanskje tyde på at terskelen for å sende avvik er meget lav? Det er også et sunnhetstegn at det finnes avvik, da har man noe å jobbe etter for å forbedre forholdene.
    Kan jo også nevne at min sønns mappe, han bor i omsorgsbolig, inneholder mange hundre avvik. For oss så er det riktig, og helt greit. Ingenting å gå til DB/VG med.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    At det er mange avvik i en etat kan kanskje tyde på at terskelen for å sende avvik er meget lav? Det er også et sunnhetstegn at det finnes avvik, da har man noe å jobbe etter for å forbedre forholdene.
    Kan jo også nevne at min sønns mappe, han bor i omsorgsbolig, inneholder mange hundre avvik. For oss så er det riktig, og helt greit. Ingenting å gå til DB/VG med.
    Jeg kommenterte ikke avvikene i etaten, men Lan sin tafatte og unnvikende respons da kritikken kom, hvilket var diamentralt motsatt av hvordan hun angrep avvik på arbeidsmiljø- og arbeidtidsbestemmelsene da de samme oppgavene ble løst av en privat bedrift. Altså at hun kan oppføre seg som tafatt dott når hun får motvind, presis som de fleste politikere, og forsåvidt folk flest.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.753
    Antall liker
    13.243
    Det kan jo ikke være allverden å etterforske, egentlig. De har postet under fullt navn og har masser av bilder av seg selv på profilene sine og uansett om det slettes så er skjermdumper spredd et lass av steder. Politiet må vel snarere bestemme seg for om de skal reagere eller ikke.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn