Politikk, religion og samfunn MDG Tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • cox

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.08.2003
    Innlegg
    1.094
    Antall liker
    285
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har behov for 40 mil ordentlig rekkevidde på vinteren (Oslo - Røros). Ingen elbiler greier denne strekningen uten å gi meg angstfølelser. Å stoppe en halv time ++ for å lade på et høl i Østerdalen er ikke noe alternativ. For meg er elbiler ennå en umoden teknologi. Jeg ønsker ikke å tilpasse meg teknologien, den skal være brukervennlig for meg.
    MDG vil pushe noe som ikke fungerer for andre enn folka som ellers bebor nabolaget mitt vil jeg ikke støtte
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.793
    Antall liker
    5.345
    Sted
    oslo
    Tror de fleste som støtter bensinfritt sentrum av oslo bor utenfor ring 2 selv, eller mangler lappen - som bensinbil-eier innenfor ring 2 er jeg litt mindre entusiastisk ;) Liker dog at det satses på tilrettelegging for sykkel, men den gyldne middelvei, og det beste for miljøet er jo å la folk beholde bilene de allerede har, og heller fase elbiler naturlig inn slik de allerede gjør.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.270
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg er ikke full av fordommer selv om jeg enkelt plukker argumentene dine fra hverandre. Tvert imot - jeg lytter til folk fra distriktet, er realistisk mht rekkevidde og infrastruktur og ikke minst mht klimapolitikken og kan å stave ordet «bærekraft».

    Du er derimot aldersdiskriminerende mot deg selv (Darwin awards), har helt urealistiske forventninger til folk som bor utenfor byene eller i en annen bydel (du viser null forståelse med hodet godt plassert i ræva) og sliter veldig med å forstå argumenter som ikke kan oppsummeres på forsiden i VG.

    Dine moraliserende meldinger mht corona mens du selv satte på colorline er egentlig beskrivende nok.
    Lytter til folk fra distriktene. Javel, og hvilke folk er dette ? De som skal over Saltfjellet rett som det er ?
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Lytter til folk fra distriktene. Javel, og hvilke folk er dette ? De som skal over Saltfjellet rett som det er ?
    Ja, jeg undrer på hvem disse menneskene er - de som bor utenfor ring 3 🧐 De spiser mye kake har jeg hørt.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.270
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Ja, jeg undrer på hvem disse menneskene er - de som bor utenfor ring 3 🧐 De spiser mye kake har jeg hørt.
    Og jeg tar gjerne en tur til med Color Line når de begynner å seile igjen. Viktig å støtte bedrifter med norske arbeidsplasser som driver seriøst. :)
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.115
    Antall liker
    9.427
    Og jeg tar gjerne en tur til med Color Line når de begynner å seile igjen. Viktig å støtte bedrifter med norske arbeidsplasser som driver seriøst. :)
    He-he, ikke så mye norsk tale å høre fra de ansatte på Color Lines ferger.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.270
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    He-he, ikke så mye norsk tale å høre fra de ansatte på Color Lines ferger.
    På Oslo-Kiel ruta har jeg bare snakket med norske ansatte, både i taxfree, frokostloungen, gourmetrestauranten og de ansatte som styrer med showet. Renholdere og kokk har jeg dog ikke snakket med :)
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.623
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Sunndalsøra
    De har makt i bystyret i Trondheim gjennom et samarbeid med Ap m.fl. Sentrum (Midtbyen) bygges gradvis ned nå.
    I Nordnorge antar jeg de ikke har kommet seg lenger nord enn til Bodø grunnet mangel på jernbane videre nordover. Nåvel, de kunne kanskje ha syklet midtsommers.
    De vil bygge vindmøllepark ute ved kysten, noe som fiskerne ikke vil ha. Skal ikke forundre meg at MDG har fått av oljefondet, noe som er dobbeltmoral. De bryr seg ikk om å høre på folket. For et dritparti!
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.623
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Sunndalsøra
    Ser bare hva som skjer på Haramsøya. Fullstendig overkjørt av strøm mafian og grønnkomunistene. De får vurdere å bygge ut ved Oslofjorden. Da bli det også protester kan jeg tenke meg :)
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Vindmøllepark på rulle- og taxibanene på Fornebu ville vært Ein wirkelicher Knüller. Hadde det ikke vært at de fylte opp området med alskens skrot i stedet....
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.710
    Antall liker
    9.326
    Sted
    Trondheim
    Ser bare hva som skjer på Haramsøya. Fullstendig overkjørt av strøm mafian og grønnkomunistene. De får vurdere å bygge ut ved Oslofjorden. Da bli det også protester kan jeg tenke meg :)
    Jeg har jo tidligere foreslått vindmøller i Holmenkollen. Der blåser det godt, i hvert fall når det skal være hopprenn...
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.019
    Antall liker
    8.213
    Torget vurderinger
    1
    Har foreslått vindmøller langs oslofjorden. Der er det jo ikke uberørt natur. Midt i blinken for MDG......
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.927
    Antall liker
    11.335
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Et av problemene med vindmøller er jo at det ikke må være for mye vind heller, så Holmenkoll-åsen må jo være perfekt... store deler av Nordmarka også...
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Hva med bølgekraft, har det blitt utredet skikkelig om det kan være lønnsomt?
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.623
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Sunndalsøra
    Her i Sunndalen er det nok vind hele året :) . Det går jo kraftlinjer over allt, og på viklandet går det over fjellet uten noen skjenanse for noen. På Idustriområdet går det massive kraftlinjer inn til hydro. Verken ser eller merker noe til det nå. Hvis det blir montert utenfor hekkeplassene til fuglene, så går det greit med vindmøller også. Men Statkraft har ikke alltid tatt hensyn til det. Kryskiter med høye lønninger som tar avgjørelsen på dette!
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Trump gikk til valg på å avskaffe alle vindgenerarorer.... folk ble gale av lyden ble det påstått.

    Slik gikk det jo ikke, det endte med at Bidem stengte oljeledningen til Trump i stedet...

    Vindgeneratorer er noe drit ift fuglelivet tho....
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Høres jo ut som det ikke er skikkelig utredet, da.
    Vel, man fikk jo et svar som må løses. Hvordan hindre vannmassene fra å slå utstyret i filler under storm. Vindmøller løser det ved å felle vingene bakover. Man får ikke produsert strøm, men man redder turbinen fra å bli blåst i filler.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Det er bare å få stoppa heile driden og demontert den... vi har ikke en gang bruk for de... det er bare myndighetenes skrytegreier utad....


     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.715
    Antall liker
    11.181
    Torget vurderinger
    2
    He-he, ikke så mye norsk tale å høre fra de ansatte på Color Lines ferger.
    Det der er faktisk ikke helt korrekt.
    I forrige jobben hadde jeg noen møter under dekk på Color-skipene. Norske hele gjengen.

    MEN: De som gjør rent skipene etter hver tur, får deg til å forstå at det er en form av apartheid i Norge, også. Det var spesielle opplevelser.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Tror fortsatt det er lurest å fly et annet sted, akkurat som det er lurest å fiske der fisken er.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Ikke noe nytt her, her fra sist de diskuterte kjøtt;

    "Miljøpartiet De Grønne (MDG) krever i det nye partiprogrammet at kjøttforbruket skal halveres. Nestleder Arild Hermstad mener kjøtt bør være forbeholdt høytider og søndagsmiddag."

    Sist jeg så en diskusjon på Dax18 om dette så hadde de sendt bortover en repp fra ungdomspartiet for å forsvare dette, keep it up sier nå jeg, det er snart valg. Dette går nok rett hjem hos disse "folk flest" tenker jeg.

     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.115
    Antall liker
    9.427
    Back to the fifties, graut i uken, sild på Lørdag og svinesteik på Søndag. Karbonader forbeholdt fiffen.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.735
    Antall liker
    13.222
    Back to the fifties, graut i uken, sild på Lørdag og svinesteik på Søndag. Karbonader forbeholdt fiffen.
    Jentungen hadde en oppgave i Mat og Helse å spørre en besteforelder hva de spise da de var små og lage noe av det. Bestemoren (altså min mamma) sendte en lengre utgreiing. Om man ikke likte sild i alle former ville man slite, for å si det slik. Vi er nå på tampen av 40-tallet og begynnelse av 50-tallet. Min bestefar kjøpte sild i tønner som de konserverte på ymse måter - fryser hadde de jo ikke.
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.935
    Antall liker
    753
    Back to the fifties, graut i uken, sild på Lørdag og svinesteik på Søndag. Karbonader forbeholdt fiffen.
    Og kun en varm dusj eller bad i uka. Hm, nei vent nå litt; det kravet passer ikke helt på Grunerløkka, så vi glemmer det.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.115
    Antall liker
    9.427
    Jentungen hadde en oppgave i Mat og Helse å spørre en besteforelder hva de spise da de var små og lage noe av det. Bestemoren (altså min mamma) sendte en lengre utgreiing. Om man ikke likte sild i alle former ville man slite, for å si det slik. Vi er nå på tampen av 40-tallet og begynnelse av 50-tallet. Min bestefar kjøpte sild i tønner som de konserverte på ymse måter - fryser hadde de jo ikke.
    Som husmoren sa til mannen "Hva er galt med deg nå? Mandag likte du sild, Tirsdag likte du sild, Onsdag likte du sild, Torsdag likte du sild, men nå på Fredag liker du plutselig ikke sild?"

    Litt mer sannferdig er det at gårdsarbeidere langs Numedalslågen hadde i sin kontrakt en klausul at de skulle ha laks til middag kun noen dager i uken, ikke hver dag.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest

    De fleste partier prioriterer gjerne sine egne velgere, men det er forskjell på å omfordele vs. å se helt bort fra et stort behov for å oppgradere veinettet i Norge.

    Tog er verken realistisk eller økonomisk i alle kroker av Norge. Vi er ikke Sveits med 10 mil innbyggere på et lite område. Nok engang demonstrerer MDG et virkelighetsfjernt syn som ikke tåler realitetene som befinner seg utenfor ring2.

    MDG er skadelig - da de både bærer fanen for klimapolitikken og er helt frakoblet virkeligheten. Hadde de bare prioritert miljøet med en sammenhengende politikk basert på kongeriket Norge - så hadde vi snakket. Med elektrifisering av bilparken så er det ikke gitt at vei er dårligere enn tog.
     
    Sist redigert av en moderator:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn