McIntosh - Turkise VU-metere - HiFiens svar på kitch

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • tdbil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Innlegg
    320
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    E.I.A. skrev:
    Veldig stilrent :)
    Og grattis med nye høytalere !

    Jeg fikk C50 i går , så den har ikke fått mer enn noen timer på seg , men det høres veldig bra ut :)

    Ser jeg må få gjort noe med ledningene fra tv'n , det så ikke så bra ut ;D
    En liten plastkanal gjør susen
     

    tdbil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Innlegg
    320
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    tdbil skrev:
    E.I.A. skrev:
    Veldig stilrent :)
    Og grattis med nye høytalere !

    Jeg fikk C50 i går , så den har ikke fått mer enn noen timer på seg , men det høres veldig bra ut :)

    Ser jeg må få gjort noe med ledningene fra tv'n , det så ikke så bra ut ;D
    En liten plastkanal gjør susen

    Høytalerene er nok midlertidig men spiller veldig bra, er helt sjuk på noe Wilson etter å ha hørt Sophia3 som var på test hos naboen ;D
     

    tdbil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Innlegg
    320
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    E.I.A. skrev:
    Veldig stilrent :)
    Og grattis med nye høytalere !

    Jeg fikk C50 i går , så den har ikke fått mer enn noen timer på seg , men det høres veldig bra ut :)

    Ser jeg må få gjort noe med ledningene fra tv'n , det så ikke så bra ut ;D
    Når jeg tenker meg om så har jeg en stomp med plastkanal liggende om du måler hvor mye du trenger kan jeg sende deg det?
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.324
    Torget vurderinger
    49
    tdbil skrev:
    E.I.A. skrev:
    Veldig stilrent :)
    Og grattis med nye høytalere !

    Jeg fikk C50 i går , så den har ikke fått mer enn noen timer på seg , men det høres veldig bra ut :)

    Ser jeg må få gjort noe med ledningene fra tv'n , det så ikke så bra ut ;D
    Når jeg tenker meg om så har jeg en stomp med plastkanal liggende om du måler hvor mye du trenger kan jeg sende deg det?
    Det var jo kjempesnillt :)
    Men jeg trenger nok en litt større sak .
    Bruker Nordost hdmi , og hdmi'en til Oppoen er tykk + strøm til tv'n .
    Har både Biltema og Claser'n i nærheten , så det er bare sløvhet fra min side at det ikke er gjort enda , men takk for tilbudet :)

    Fikk prøvd dac'en på C50 i går . Er litt flau , for jeg måtte frem med bruksanvisningen for å få lyd . Måtte holde inne Equalizer passthrough i 2 sekunder for å få opp undermeny og omgjøre inngangene til digital 1-4 , alle innganger utenom Phono 1 og 2 kan omgjøres til digital innganger .

    Den trenger nok noen hundre timer innspilling , men det hørtes ikke skarpt ut , bare litt diffust i sammenligning med Bryston dacen . Akkurat som det lå et slør over musikken , allt ble litt grått , men ikke kjedelig , det svingte brukbart . Gir den noen hundre timer på repeat og kommer tilbake til lyden . Fordelen er jo at du ikke trenger interconnect , så både penger spart og et mulig foringende mellomledd eliminert :)

    Må legge til at lyden mellom Bryston og Dacen i C50 ble sammenlignet med forskjellige kilder , så det kan ha hatt like mye å si for lydforskjellen. Dacen i C50 ble foret med digitalsignal fra Oppo95 via WW Gold6 digital kabel . Bryston ble foret med digitalsignal fra Bdp1 via WW Platinium Aes Ebu og videre til C50 med Nordost Frey rca . Kilden var cd på Oppo og samme cd rippet til ukomprimert Flac med Db poweramp på Bdp1 .
     

    tdbil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Innlegg
    320
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    E.I.A. skrev:
    tdbil skrev:
    E.I.A. skrev:
    Veldig stilrent :)
    Og grattis med nye høytalere !

    Jeg fikk C50 i går , så den har ikke fått mer enn noen timer på seg , men det høres veldig bra ut :)

    Ser jeg må få gjort noe med ledningene fra tv'n , det så ikke så bra ut ;D


    Når jeg tenker meg om så har jeg en stomp med plastkanal liggende om du måler hvor mye du trenger kan jeg sende deg det?
    Det var jo kjempesnillt :)
    Men jeg trenger nok en litt større sak .
    Bruker Nordost hdmi , og hdmi'en til Oppoen er tykk + strøm til tv'n .
    Har både Biltema og Claser'n i nærheten , så det er bare sløvhet fra min side at det ikke er gjort enda , men takk for tilbudet :)

    Fikk prøvd dac'en på C50 i går . Er litt flau , for jeg måtte frem med bruksanvisningen for å få lyd . Måtte holde inne Equalizer passthrough i 2 sekunder for å få opp undermeny og omgjøre inngangene til digital 1-4 , alle innganger utenom Phono 1 og 2 kan omgjøres til digital innganger .

    Den trenger nok noen hundre timer innspilling , men det hørtes ikke skarpt ut , bare litt diffust i sammenligning med Bryston dacen . Akkurat som det lå et slør over musikken , allt ble litt grått , men ikke kjedelig , det svingte brukbart . Gir den noen hundre timer på repeat og kommer tilbake til lyden . Fordelen er jo at du ikke trenger interconnect , så både penger spart og et mulig foringende mellomledd eliminert :)

    Må legge til at lyden mellom Bryston og Dacen i C50 ble sammenlignet med forskjellige kilder , så det kan ha hatt like mye å si for lydforskjellen. Dacen i C50 ble foret med digitalsignal fra Oppo95 via WW Gold6 digital kabel . Bryston ble foret med digitalsignal fra Bdp1 via WW Platinium Aes Ebu og videre til C50 med Nordost Frey rca . Kilden var cd på Oppo og samme cd rippet til ukomprimert Flac med Db poweramp på Bdp1 .
    Det er vel begrenset hvor bra den innebygde dacen i C50 er i forhold til en god dedikert cd/Dac? Blir spennende å høre hva du mener om den når du har brukt den en stund ;D
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.324
    Torget vurderinger
    49
    Høytalerene er nok midlertidig men spiller veldig bra, er helt sjuk på noe Wilson etter å ha hørt Sophia3 som var på test hos naboen Gliser
    Wilson Sophia 3 ja....
    De er en våt drøm hos meg også ;D
    Holdt på å kjøpe de når jeg hadde Devialeten , men tror de hadde fungert enda bedre med Mac pga den litt mer macho spillestilen til McIntosh 8)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.324
    Torget vurderinger
    49
    Det er vel begrenset hvor bra den innebygde dacen i C50 er i forhold til en god dedikert cd/Dac? Blir spennende å høre hva du mener om den når du har brukt den en stund Gliser
    Den er helt unødvendig spør du meg , men C50 er så bra som forforsterker at dac'en blir som en bonus å regne ;D
     

    tdbil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Innlegg
    320
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    E.I.A. skrev:
    Det er vel begrenset hvor bra den innebygde dacen i C50 er i forhold til en god dedikert cd/Dac? Blir spennende å høre hva du mener om den når du har brukt den en stund Gliser
    Den er helt unødvendig spør du meg , men C50 er så bra som forforsterker at dac'en blir som en bonus å regne ;D
    Ja tviler ikke på at fortrinnet er bra :D
     

    Salamander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Innlegg
    696
    Antall liker
    1.001
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    5
    BigSwifty skrev:
    Har dere sett "kompaktanlegget" til McIntosh? Tror det foreløpig kalles 60th anniversary edition, eller noe lignende. Liten omtale i siste HIFI.News.

    Noe av det mest sinnsyke jeg har sett på lenge - det ser ut som om det er designet i fylla av han som lagde platespilleren deres .- og jeg vil ha det - nå!!!
    Hahahah ;D
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Manhattan, tror jeg mini anlegget heter. Har både sett & hørt det. Stilig synes nå jeg, men neppe egnet som No. 1 anlegg :-\.
     

    Bårsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.03.2009
    Innlegg
    123
    Antall liker
    7
    Sted
    Oslo
    MA6900 er en delt løsning som innebærer at den kan kjøres som separat for- eller effektforsterker. Min langsiktige plan er å oppgradere innen McIntosh familien, og spørsmålet er hva som gir størst effekt av å oppgradere til separat forforsterker eller effektforsterker først?
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Noen med Mc 601 monoblokker som kan beskrive lyden sammenlignet mot andre 'bamse forsterkere' ?
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    musicman skrev:
    Noen med Mc 601 monoblokker som kan beskrive lyden sammenlignet mot andre 'bamse forsterkere' ?
    Og det er det nok flere som som lurer på.

    mvh.

    oct
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Det blir hjemlån. 601 skal få bryne seg mot 2x Mc275. Disse spiller forrykende på JBL 4365, og 601 skal være fantastisk gode hvis de skal danke ut rør ampene mine.

    Mvh
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    musicman skrev:
    Det blir hjemlån. 601 skal få bryne seg mot 2x Mc275. Disse spiller forrykende på JBL 4365, og 601 skal være fantastisk gode hvis de skal danke ut rør ampene mine.

    Mvh
    Spennende!
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Sandlien skrev:
    musicman skrev:
    Det blir hjemlån. 601 skal få bryne seg mot 2x Mc275. Disse spiller forrykende på JBL 4365, og 601 skal være fantastisk gode hvis de skal danke ut rør ampene mine.

    Mvh
    Spennende!
    Meget spennende :).
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    musicman skrev:
    Det blir hjemlån. 601 skal få bryne seg mot 2x Mc275. Disse spiller forrykende på JBL 4365, og 601 skal være fantastisk gode hvis de skal danke ut rør ampene mine.

    Mvh
    Hjemlån?? Fra soundgarden??? El. dealer du direkte m Neby? Muligens litt krass overfor soundgarden, men har jo sett tidligere i tråden hvordan de behandler potensielle Mc. kunder.

    mvh-

    oct
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Her i Ålesund har vi en fantastisk representant fra Soundgarden. Ingen over, ingen ved siden. ;)
     

    finnleon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2008
    Innlegg
    108
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    5
    musicman skrev:
    Her i Ålesund har vi en fantastisk representant fra Soundgarden. Ingen over, ingen ved siden. ;)

    Det samme her i Tromsø. ;)
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    All kritikk mot Soundgarden trekkes. Var bare litt sleivete med "kjeften". Soundgarden leverte mine 501 & C-2300 helt greit. Er vel eegentlg bare litt sur over at de flyttet hoved-butiken noen hundre meter bort fra min vante "sti".

    mvh. oct
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    mulig dere er heldige i ålesund, i drammen derimot er det ille, ingen demo og en sjef som lover ting soundgarden ikke vil holde
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Jeg tror ikke Soundgarden i Drammen ønsker kunder, de er utrolig anonyme og har sjeldent noe gøy inne. Har knapt sett kunder der de gangene jeg har vært innom.
    Det har ikke HiFi klubben har heller ikke mye gøy utstyr, men de er i alle fall aktive og deltar i byen.
     

    thomas1403

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.09.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    70
    musicman skrev:
    Her i Ålesund har vi en fantastisk representant fra Soundgarden. Ingen over, ingen ved siden. ;)
    Kunne ikke vært mer enig! Synes dog at klubben også har bedret seg i Ålesund siste året eller to også..

    Soundgarden ålesund fortjener ros!
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Ser av de siste innleggene her at Soundgarden fører ulik "policy" i forskjellige byer. Virker noe underlig. Konkurransen er er muligens større i Oslo, der OHFC, bl. annet, ligger i gang-avstand fra deres utsalgs-sted i Frognervn. Før de skiftet adresse, var det jo stort utvalg av Mc. produkter & en meget kyndig butikk-sjef. Har handlet nesten alt der, og hos Tor(Lyric).

    mvh.

    oct
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Da har 601 blokkene kommet på plass i heimen. 8)

    'looks like a million', håper lyden står i stil. Førsteinntrykket er bra, for å si det sånn ;D


    Mvh
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Johan på Soundgarden i Ålesund er en kjernekar. Flink og sørvicevillig som få andre, i kjedebutikker.
     

    Bårsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.03.2009
    Innlegg
    123
    Antall liker
    7
    Sted
    Oslo
    Bårsen skrev:
    MA6900 er en delt løsning som innebærer at den kan kjøres som separat for- eller effektforsterker. Min langsiktige plan er å oppgradere innen McIntosh familien, og spørsmålet er hva som gir størst effekt av å oppgradere til separat forforsterker eller effektforsterker først?
    Ingen som har synspunkter på om pre- eller effektdelen er "best" på integrert McIntosh ?
     

    ElDuce86

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.12.2011
    Innlegg
    218
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    Som framtidig stolt McIntosh eier, melder jeg meg inn i tråden her :D
    Herlig mye god informasjon og kunnskap her :D

    Er kommet fram til at jeg vil ha Klipsch Palladium P-37, og blitt anbefalt av Leifen, her inne, en MC2102 effekt,
    men hvilken pre kan anbefales til den/dette? Gjerne rør i pre også :) Evt, som et alternativ tenker jeg 2*MC501 eller MC452, men uansett så ønsker jeg rør i pre.

    Totalt budsjett på 100-120K på alt, og funnet Palladium P-37 til 30-35K, kabler og dac 20K.
    Kan kanskje strekke budsjettetet ytterlige ved behov :)

    Edit: kanskje noe slikt? http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=27866966
     

    Boogie-Stian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    387
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    7
    Hei !
    Jeg har vært McIntosh-bruker siden Januar, og ikke rukket å presentere meg i tråden enda.
    Men det kommer :)

    Det ligger en c2200 rør-pre på Finn.no.

    Jeg har maken, og er svært fornøyd med den så langt !

    mvh:
    Stian
     

    Steinawarjar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.05.2011
    Innlegg
    62
    Antall liker
    0
    Sted
    Sør Trøndelag
    Hvor gode er mc-riaa-trinna i de forforsterkerene til mc som har det? Har mm i ma7000 og er fornøyd med det. Jeg har ikke sammenlikna med mye, så det er sagt.
     

    Boogie-Stian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    387
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    7
    Hei !
    C2300 har MC/Riaa, men dette har jeg ingen erfaring med.

    C2200 har MM/riaa som jeg synes er relativt bra. Det er bedre enn det aller meste jeg har liggende, og blir brukt til en Shure M97xE. Denne Pickupen har et lit lavt output, og kan ofte virke litt "treg" og kjedelig. I samarbeid med riaa-trinnet i C2200 gjør den imidlertid en het adekvat jobb.

    Jeg har havnet på et par ECP-1 riaatrinn for MC-pickups.

    mvh:
    Stian
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.640
    Antall liker
    3.259
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Steinawarjar skrev:
    Hvor gode er mc-riaa-trinna i de forforsterkerene til mc som har det? Har mm i ma7000 og er fornøyd med det. Jeg har ikke sammenlikna med mye, så det er sagt.
    jeg bruker Mc inngangen på C48 til Rega P9/Apheta og Mm til Denon DP-47F/DL-160. begge inngangene har gode justeringsmuligheter via fjernkontroll. Jeg synes at det funker bra, men har ikke sammenlignet med en god ekstern Riaa.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn