McIntosh - Turkise VU-metere - HiFiens svar på kitch

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Spent på å høre inntrykkene dine. Tror det vil være en gledelig match med høyttalerne!
    Fikk bare lyttet i en time i går. Fikk besøk. Samt så ulte vinden rundt huset i går kveld på Vestlandet. Så helt konkrete inntrykk fikk jeg ikke dannet meg enda. Men det jeg hørte var bra så absolutt. Ble større lyd for å oppsummere kjapt. Mer detaljer og bedre kontroll selvsagt. Må nok flytte litt på høyttalerne med ny amp. De trenger mer toe in høres det ut som. Må ta det når jeg får litt ro. Man hører klart at det er en annen kvalitet på elektronikken enn hva som var før med i22. Noe som var forventet. Blir mer lytting i kveld uten forstyrrende element håper jeg :)
    Prøv.deg.også.fram.på.8.4.og.2.ohmen.når.det.låter.best.(space.tasten.er.defekt.Derfor.jeg.skriver.slik).Altså,.kople.høyttalerne.på.de.ulike.utgangene.på.forsterkeren.og.hør.når.du.synes.det.låter.best.Høyttalerne.dine.svinger.mellom.4-8.ohm.Det.er.derfor.en.ide.å.ikke.kjøre.dem.på.8.ohms.uttaket.Prøv.hva.som.låter.best.på.4.og.2.ohms.uttaket.
    Takker for tips. Hadde samme forsterker for en tid tilbake. Da mest med Cremona Auditor som er 4 Ohm.
    Jeg foretrakk faktisk 8 Ohm utgangen. Låt mest tight. Har nå begynt på 4ohm på SA2K siden de er oppgitt
    til 4. Så får jeg teste de andre etterhvert :) Var litt forskjell husker jeg på Cremona.
     

    Lealaus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2013
    Innlegg
    126
    Antall liker
    63
    Sted
    Kleppe
    Torget vurderinger
    9
    Hei ANM
    Ja det var det da... Jeg sugler på mye nytt spennende utstyr fra McIntosh.
    Har faktisk lyst på alle disse produktene MP1100 - D1100 + C1100 men er jo kostbart så må vel velge med omhu!
    Noe blir det men klarer ikke helt å bestemme hva jeg skal gå for...

    Mvh Lealaus



    Da gjenstår det bare for Lealaus å slenge pengene på bordet!;)
     

    abbath

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.09.2013
    Innlegg
    322
    Antall liker
    462
    Sted
    Fredrikstad
    Hei ANM
    Ja det var det da... Jeg sugler på mye nytt spennende utstyr fra McIntosh.
    Har faktisk lyst på alle disse produktene MP1100 - D1100 + C1100 men er jo kostbart så må vel velge med omhu!
    Noe blir det men klarer ikke helt å bestemme hva jeg skal gå for...

    Mvh Lealaus
    Hva med en c2600 + d1100 + mp 1100. Da spare du jo ca 75.000, men er ikke så langt unna lydmessig uansett :)

    Erfaring fra audioaficionado : "I just replaced my C1100/D150 combo with a C2600. I'm VERY happy! I like the convenience of having the built in DAC and having tone controls again. The C1100/D150 combo is exceptional, but I just could justify the additional cost vs. the minor sonic gains. I couldn't be happier....."
     
    A

    ANM

    Gjest
    Vel, for egen del er det produkt som står på lista. Bare den norske importøren får fingern ut er pengene klare.;D
     

    abbath

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.09.2013
    Innlegg
    322
    Antall liker
    462
    Sted
    Fredrikstad
    Har du fått noen prisantydning enda? Regner med at det er mp 1100 du snakker om...
     
    A

    ANM

    Gjest
    Prisen er ikke 100% fastsatt, men tipper etter de hintene jeg har fått at de ender på 85k veil.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Fra Lyd&Bilde: "[FONT=&quot]Som D1100 er også MP1100, i salg første kvartal 2017. Prisen blir 89.000 kr"[/FONT]
     

    Lealaus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2013
    Innlegg
    126
    Antall liker
    63
    Sted
    Kleppe
    Torget vurderinger
    9
    Noe blir det men klarer ikke helt å bestemme hva jeg skal gå for...

    Mvh Lealaus
    Alt!
    Da blir kona vrang...
    Ble bestilt en C1100 så får jeg teste denne først. Har noen opplysninger som kanskje sier at denne C1100 har veldig bra riia som mulig er på høyde med MP1100, venter på litt mer info. angående dette.

    Angående prisene som har kommet ut i Lyd & Bilde er disse feil!
    MP1100 har en veil pris på kr. 97K
    D1100 har en veil pris på kr. 85K
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.268
    Sted
    Oslo
    Beklager og måtte si at Mc. ikke har gode innebygde riaatrinn. Har ikke hørt C1100, men det har vært slik i minst en dekade.


    mvh
     
    A

    ANM

    Gjest
    Veldig fornøyd med den på C47, men så er ikke jeg kravstor. Kjøper jeg nok heller EC sin igjen og en Cadenza Black.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    Lealaus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2013
    Innlegg
    126
    Antall liker
    63
    Sted
    Kleppe
    Torget vurderinger
    9
    MP1100 har en veil pris på kr. 97K
    Om det stemmer krysser de grensen for hva jeg synes er rimelig. Sikker på at ingen bryr seg om det, men hvis det blir den endelige utgangsprisen utgår den nok for min del
    .
    Skal stemme det, prisene fikk jeg sjekket i dag med Neby.
    Har det dokumentert på mail.
    Synes også at det blir kostbart.
     

    Lealaus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2013
    Innlegg
    126
    Antall liker
    63
    Sted
    Kleppe
    Torget vurderinger
    9
    Beklager og måtte si at Mc. ikke har gode innebygde riaatrinn. Har ikke hørt C1100, men det har vært slik i minst en dekade.


    mvh
    Ja ja det gjenstår å prøve.
    Får den på prøve på nyåret så da kan jeg sammenligne.
    Jeg er nå av den typen som hører selv og ikke gidder bry meg så mye om hva andre mener å ha hørt via jungel telegrafen!
    Uansett så er jeg heldig at jeg selv får anledning til å prøve før kjøp.

    Bruker forresten mc riaa i dag og synes at kvaliteten er akseptabel så litt uenig er jeg i at du mener at mc riaa er dårlig!
    Finnes selvfølgelig andre produkter 1/2 prisen som sikkert er bedre.
    Er vel kanskje slik at vi betaler litt for merket når en kjøper McIntosh...
     
    Sist redigert:
    A

    ANM

    Gjest
    Ja, jeg klarer nemlig ikke riste av meg at jeg betaler for mye redundancy. Hva med faktisk å tilby en normal preamp uten RIAA i klasse med C1100?
     

    Lealaus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2013
    Innlegg
    126
    Antall liker
    63
    Sted
    Kleppe
    Torget vurderinger
    9
    Ja, jeg klarer nemlig ikke riste av meg at jeg betaler for mye redundancy. Hva med faktisk å tilby en normal preamp uten RIAA i klasse med C1100?
    Enig med deg der, gjelder mange produkter.
    Nesten bedre at kosten er lavere for så å kunne velge i etterkant hva en ønsker...
     
    A

    ANM

    Gjest
    Tror jeg vurderer å gjøre det samme som deg, drite i MP og heller satse på C1100. Liker å ha innebygd RIAA egentlig, synes både DAC og RIAA hører hjemme i samme boks. En linjeamp er jo i seg selv slik en enkel krets.
     

    Lealaus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2013
    Innlegg
    126
    Antall liker
    63
    Sted
    Kleppe
    Torget vurderinger
    9
    Tror jeg vurderer å gjøre det samme som deg, drite i MP og heller satse på C1100. Liker å ha innebygd RIAA egentlig, synes både DAC og RIAA hører hjemme i samme boks. En linjeamp er jo i seg selv slik en enkel krets.
    Det var faktisk min vurdering også:) Bruker som nevnt innebygget mc riaa og er egentlig veldig fornøyd.
    Har også en avtale om å få hjem både dac og riaa på nyåret så da er det jo bare å teste og vurdere om det er vært pengene.
    Som nevnt tidligere venter jeg på en litt mer profesjonell uttalelse om forskjell på riaa i C1100 og det nye phono trinnet.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.268
    Sted
    Oslo
    Bruker forresten mc riaa i dag og synes at kvaliteten er akseptabel så litt uenig er jeg i at du mener at mc riaa er dårlig!
    Finnes selvfølgelig andre produkter 1/2 prisen som sikkert er bedre.
    Er vel kanskje slik at vi betaler litt for merket når en kjøper McIntosh...
    Dette gjelder min noe tilårsstegne C-2300, m.røroppgradering. Tenkte meg noe bedre vinyllyd. Men denne kom m. et annet merke. Ikke rimelig & ikke problemfritt.


    mvh
     
    A

    ANM

    Gjest
    Vel, den nye RIAAen er balansert og dual mono. Den som sitter i C1100 er ubalansert og bufferen til kanalene deler et 12AT7 rør. Mangler jo både filtre og velgbar eq, samt 4dB med forsterkning og noen dB S/N. Det positive er at inngangens takhøyde er doblet i forhold til de gamle innebygde.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.268
    Sted
    Oslo
    Siden C 1000 t, utgår, ser jeg ingen grunn til å teste den nye C 1100. Lett å gå på en 'fucksound'. Risk er ikke evaluert.


    mvh
     
    Sist redigert:

    Lealaus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2013
    Innlegg
    126
    Antall liker
    63
    Sted
    Kleppe
    Torget vurderinger
    9
    Siden C 100 t, utgår, ser jeg ingen grunn til å teste den nye C 1100. Lett å gå på en 'fucksound'. Risk er ikke evaluert.


    mvh
    Helt enig sikkert bare drit, den gamle C1000 er nok den beste. Regner med at Mcintosh ikke prøver å forbedre produktene sine.:rolleyes: Derfor jeg kjører en gammel bil de nye er jo bare dritt...:p
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Jula er her og savnet etter å eie en mcintosch igjen kommer snikende. Hvilke modeller ville være passende for Sonus Faber Amati futura?
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.635
    Antall liker
    3.245
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Jula er her og savnet etter å eie en mcintosch igjen kommer snikende. Hvilke modeller ville være passende for Sonus Faber Amati futura?
    Nå svarer jeg uten å ha prøvd det, men ville tippet fra MA8000 og oppover i de separate klasser. MC452, MC601 og MC1.2kw burde funke. Har bare hørt Amati Futura på Mark Levinson og det var trivelige greier. Tror de nyere mac'ene (som nevnt) ville passe da de er litt friskere i klangen enn de eldre - siden Amatiene allerede er litt tilbakelente (i direkte sammenlignkng med Magico S5).
     

    stasis

    Fersking
    Ble medlem
    28.07.2007
    Innlegg
    3
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er så heldig å ha Amati Futura i kombinasjon med McIntosh 601 blokkene, c2500 og mcd550. Det låter fantastisk, og kan anbefales på det varmeste.
     
    A

    ANM

    Gjest
    Jeg tror som KK at det er ved 452 og oppover du virkelig kan lene deg tilbake og vite at det ikke er forsterkeren som begrenser.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.174
    Torget vurderinger
    2
    Beklager og måtte si at Mc. ikke har gode innebygde riaatrinn. Har ikke hørt C1100, men det har vært slik i minst en dekade.


    mvh
    Dette er jeg ikke enig i. Noen av de jeg har prøvd har ikke hatt heldige MC-trinn, men MM har uten unntak vært fra gode til svært gode.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Boogie-Stian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    387
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    7
    Beklager og måtte si at Mc. ikke har gode innebygde riaatrinn. Har ikke hørt C1100, men det har vært slik i minst en dekade.


    mvh
    Dette er jeg ikke enig i. Noen av de jeg har prøvd har ikke hatt heldige MC-trinn, men MM har uten unntak vært fra gode til svært gode.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Tja... Jeg har både c220 og c2200. De er jo noen år begge to, men ikke veldig gamle. Har hatt begge to i flere år, men Phono/Riaa har vært et irritasjonsmoment på begge to. Kun MM på begge disse, og det burde jo være alle muligheter for å få til en god krets her. Det låter helt adekvat dvs, greit nok, men de suser langt over det som kan godtas på produkter i denne prisklassen. Jeg har en mengde ulike Riaa-trinn og endel andre preamps og integrerte, i ulike prisklasser, og samtlige er bedre. Jeg vil faktisk påstå at et hvilket som helst separat trinn i 2000,- til 3000,- segmentet er langt bedre. Jeg bruker kun lp/vinyl som kilde og har gjort det i over 30 år.
    Jeg lurer ofte på om McIitosh transistorbaserte preamper har en bedre phono, men det har jeg aldri hatt anledning til å høre eller prøve, og selv om jeg er nyskjerrig på de nye Riaa trinnene, pre-ampene osv vil jeg nok nøle med å bruke de pengene. Jeg er ellers fornøyd med mine preamper også, og har derfor beholdt disse over flere år nå, men at du Håkon Rognlien har til gode å høre annet enn svært gode MM linjer i McIntosh finner jeg forunderlig jamfør egen erfaring.

    mvh.
    Stian Sørgaard
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct
    A

    ANM

    Gjest
    RIAA trinnet som er plassert i MA8000 er ubrukelig, ihvertfall MC delen, alt for mye støy. Mistenker at det er det samme trinnet i de transistorerte preampene, men at miljøet den står i på MA blir akillesen. For tett på ett effekttrinns strømforsyning.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.635
    Antall liker
    3.245
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Hmmm - Jeg har tidligere brukt både mm og mc trinnet i min c48 uten at jeg hadde noen negative opplevelser av det.
     

    Boogie-Stian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    387
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    7
    RIAA trinnet som er plassert i MA8000 er ubrukelig, ihvertfall MC delen, alt for mye støy. Mistenker at det er det samme trinnet i de transistorerte preampene, men at miljøet den står i på MA blir akillesen. For tett på ett effekttrinns strømforsyning.
    Kan godt hende. Det finnes jo imidlertid mange gode integrerte forsterkere med over gjennomsnittlig gode Riaa som ikke støyer overhodet. Har en gammel (ca 1987) Pioneer A717, det er jo en skikkelig bamse, men både mm og mc i denne er HELT stille til langt over 50% på volumeskalaen, og det når aldri et irriterende støynivå. Fint låter det til overmål også.

    Skulle jo tro at mcintosh kunne få til noe liknende 30 år etter....:)
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.746
    Hmmm... Les testen i stereophile om riaa-trinnet i mcintosh C-1000. I følge vinylguru Michael Fremer, er det blant de beste i verden- Så da så! Jeg er enig, uten å ha ab-testet, men på min vinylrigg er det helt topp. Og muligheten for å kunne betjene last med fjernkontrollen er uvurderlig.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn