Digitale avspillere Mcintosh mcd 201 cd/sacd

frode.s

Hi-Fi interessert
Ble medlem
19.02.2005
Innlegg
61
Antall liker
6
Sted
Namsos
Har en spiller jeg plages med…
Den hopper over flere sekunder i platene,tar pauser før den fortsetter avspilling,og stopper like gjerne når den har tenkt det
Stopper den midt i en sang,(som om man pauser),trenger den ikke reagere når du trykker på stoppknapp.
Hopper videre til andre sanger også..

Kjøpte ny laser til den(ebay) i fjor,og monterte denne,uten at det hjalp,så problemet er det samme.

Er det annet som kan forårsake dette?

Har noen videosnutter som viser hvordan den holder på,men fikk ikke lagt inn det her..
 

Vedlegg

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.134
Antall liker
2.655
Hvis det ikke er laser, er det sannsynligvis noe relatert til drivverket/disc spinner.
Ser spilleren kom på markedet i 2006, er din spiller så gammel?
 

Uttern

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.11.2007
Innlegg
808
Antall liker
428
Sted
Ytre Enebakk
Torget vurderinger
3
Kan være at tracking, gain, el focus på laserpickup trenger å justeres, og/el servokortet som er litt ute og kjører. Det er ikke bare å bytte laser for så å være "good to go". Dette må du du ha testplate, signalgenerator, scoop og servicemanual for å gjøre.

Mvh
 

frode.s

Hi-Fi interessert
Ble medlem
19.02.2005
Innlegg
61
Antall liker
6
Sted
Namsos
Ja det kan være
Spørs om jeg må sende den inn til neby kansje
 

Uttern

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.11.2007
Innlegg
808
Antall liker
428
Sted
Ytre Enebakk
Torget vurderinger
3
Ja det kan være
Spørs om jeg må sende den inn til neby kansje
Er nok ikke så dumt, de er utrolig greie å ha med å gjøre, og de kan sine ting der. Spilleren var vel så pass dyr, og god, at det vil lønne seg å koste på den noen lapper.
Mvh
 

sims

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Innlegg
195
Antall liker
128
Sted
Trondheim
Hadde samme spiller for ganske mange år siden med samme problemer. Byttet både drivverk,laser og det som var uten at det ble bra. Fikk til slutt igjen pengene av forhandler.
Vet jeg ikke var den eneste med problemer med den spilleren der.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.134
Antall liker
2.655
Dette minner meg sterkt om Philips SACD-1000 fra begynnelsen av 2000-tallet. Her var problemene de samme som trådstarter beskriver. Men årsaken var ikke laser eller selve drivverket, men 2stk chipper som feilet. Disse sluttet Philips å produsere, etterhvert var det bare å skrote alle spillerne. Alle Philips SACD-1000 spillere ble rammet av problemet, før eller siden.
 

frode.s

Hi-Fi interessert
Ble medlem
19.02.2005
Innlegg
61
Antall liker
6
Sted
Namsos
Hørtes ikke bra ut,så får håpe det er en ,,kjent, feil som kan fikses
Har skrevet mail til neby i dag,så blir nok å sende den inn for sjekk,og evt rep
 
Topp Bunn