MC vs MM og støy.

MalaAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
15.07.2014
Innlegg
1.872
Antall liker
2.494
Sted
Asker
Torget vurderinger
5
Joda, at man får lavere nivå på både musikk og støy med 55db gain enn 65/70db er vel helt logisk med en pickup med 0,3mV output :)
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.140
Antall liker
4.292
Torget vurderinger
1
Hei.
Nei ikke dette, men en EAT E-Glo og en PS Audio Stellar Phono. 🙋‍♂️
OK da misforstod jeg. Jeg trodde du fikk med noen trafoer for å prøve det også.

mvh
KJ
 

Groove

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.08.2007
Innlegg
347
Antall liker
143
Hei. Som nevnt så valgte jeg å sette gain til 70, under 55 så suser det ikke🙋‍♂️ Men lyden blir svakere sammenlignet med lyd på CD-spiller.
Hvis niveauforskellen er eneste problem, så vælg gain under 55 og dæmp niveauet fra CD'en...simpelt og billigt...
 

7th-hifi

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2008
Innlegg
986
Antall liker
746
Torget vurderinger
8
Har du mulighet til å prøve ut HasseBasse sitt forslag i innlegg 77, så ville jeg prøvd det. Som flere har vært inne på kan det også være noe å vinne ved å forsøke ulike plasseringer av komponenter...
 

Farmen

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2018
Innlegg
755
Antall liker
887
Sted
Lier
Torget vurderinger
3
Hei igjen. Nå lot jeg PS Audio Stellar Phono stå på i hele helga, har gain på medium og load på 100. Har også skrudd ned volum til ca. 1/3 del og da er sus knapt hørbart😇 men seff så "må" jeg skru opp volum en smule til når jeg lytter, da er ikke sus hørbart alikevel
 

Farmen

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2018
Innlegg
755
Antall liker
887
Sted
Lier
Torget vurderinger
3
Hei igjen.
har vel snappet opp et eller annet sted at man skal bruke volum fra cd spiller som en slags mal på platespillere, sette gain så likt cd lyd som mulig❓😇 om dette stemmer er det nok gain ca 70 som er mest likt med min PU 😬
 

Groove

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.08.2007
Innlegg
347
Antall liker
143
Din gain på svageste signalkilde behøver ikke være højere end at du kan udstyre din effektforstærker maximalt. Mere gain end det er ikke en fordel, tværtimod.
 

AOC

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2019
Innlegg
1.363
Antall liker
1.251
Torget vurderinger
1
Hei igjen. Nå lot jeg PS Audio Stellar Phono stå på i hele helga, har gain på medium og load på 100. Har også skrudd ned volum til ca. 1/3 del og da er sus knapt hørbart😇 men seff så "må" jeg skru opp volum en smule til når jeg lytter, da er ikke sus hørbart alikevel
Da er du kanskje så fornøyd og så blid at du med glede selger D-05u til meg? ;-)
 

Farmen

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2018
Innlegg
755
Antall liker
887
Sted
Lier
Torget vurderinger
3
Og din IO til mig??:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Hei. IQ3 kan muligens selges, er litt i tvil når det kommer til Snurra Luxman PD.171, om den skal få stå v/siden av Kuzma eller selges.
Vi hadde planer om å ta en laaaaaang helg i din by Aarhus i midt oktober, men har valgt å se an pga den hersens Corona pandemien de skriver om men som man ikke ser, ihvertfall har ikke jeg merket noe til den he he
 

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Innlegg
7.976
Antall liker
20.028
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Sorry...Ved ikke helt, hvor jeg fik det med IO fra :D. Det er jo en IQ3 du har, altså MM.
Ville klart ha´ været interesseret, hvis det havde været en IO (et eller andet) :)

Ja, det er ikke godt at vide, hvor den Corona-situation ender henne. Ser ud som om folk er ligeglade, selvom tallene stiger. Det er påtvunget mundbind
i offentlig transport i byen nu (bybus og letbane) og alligevel ser man stadig folk uden. De skulle fandme idømmes bøde og 50 dage i et Coronaramt fengsel :devilish:.

Du må si´ til, hvis I kommer til byen. Mænd kan vel altid høre musik et par timer, mens konen er ude at shoppe :ROFLMAO:
 
Topp Bunn