MBL

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TomTom

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    215
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Denne siste cd-spilleren var flott. Nå kombinerer de WAF-design med det jeg antar er sine sedvante lydkvalitet. Det blir spennende å følge med fremover.
     

    Sorzy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    337
    Antall liker
    767
    Sted
    Akershus
    Hei,

    Jeg hørte MBL i Stockholm forrige helg, tror det var 101 mk2 som spilte, drevet av hver sin enorme MBL forsterker. Dette var første gang jeg hører MBL og de spilte rett og slett grisebra! Relativt stort rom med god takhøyde men det var ikke noe problem å fylle rommet. Utrolig skyv og engasjement. Det første jeg la merke til var en meget god mellomtone på stemmer og piano, men for all del både bass og diskant var det ikke mye å utsette på heller. MBL er helt klart et merke jeg må sjekke ut nærmere.
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.032
    Antall liker
    545
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    sclalars skrev:
    ...Spiller stort sett Wimp gjennom SB Duet og Lavry DA10 dac...

    mvh
    Lars
    Åh, det er perler for svin! En sånn godsak som det der må jo ha en bedre kilde enn som så Lars :)

    Grattis, et virkelig smykke!
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Blogget litt selv, og fant ikke noen god ord eller progresjon?

    Håper det kommer snart!


    A.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.705
    Antall liker
    7.947
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Ting er under utvikling...eg skriv ikkje så ofte, då eg har litt for dårleg tid utanom helgane. Så er det såpass mange variablar no at det ikkje er godt å vite kor mykje som kjem frå høgtalarinnspeling, pickupinnspeling eller kabelskift.
    Eg har Skogrand-kablar tilkopla no. Veldig interessant. Endå meir basspresisjon - og eg var kjempefornøgd i utgangspunktet. Så har eg vore gjennom ei fase med dårlegare lyd. Det kjem nok av at diskantar, mellomtone og bass innspelast i variabel grad etter kvart.
    Den siste veka har det vorte vesentleg betre. Det kjem nok eit grundigare referat på audiophile etter kvart.
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Audiophile-Arve skrev:
    Eg er etter kvart overtydd om at eg treng ny effektforsterkar. All ære til Copland CTA 520, men trur her er eit enormt forbetringspotensiale. Nokre stalltips?
    Morn, og takk for sist Arve :) Tja, MBL eller Krell f. eks ? :)

    Mvh :)
     

    Arnt M

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.09.2006
    Innlegg
    85
    Antall liker
    40
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    10
    Audiophile-Arve skrev:
    Eg er etter kvart overtydd om at eg treng ny effektforsterkar. All ære til Copland CTA 520, men trur her er eit enormt forbetringspotensiale. Nokre stalltips?
    Hei Arve vi har mailet litt før og som du sikkert vet, har jeg samme høyttalere med MBL i hele kjeden. Har hatt 2x9007, 2x9008a, og spiller i dag med en 9011 effekt som skal bli til to i løpet av året.
    Det finnes sikkert alternativ, men potensialet i 101 mk2 får du ikke hørt før du har masse power !
    101 mk2 er uten tvil en av de beste høyttalere på markedet !. Har hatt mine i snart 2 år og gleder meg hver dag til å høre musikk ;D
    Det koster selvsagt, og andre 101 eiere som jeg har snakket med på bla. audiogon bruker Bryston, Bolder, Spectral, ASR Emitter og selvsagt MBL som er sikkerstikk ;D

    Kabler av kobber er også viktig her, Wireworld Eclipse 5.2 som jeg selv eier! MBL bruker disse til internkabling av alle komponenter, også i dine 101 mk2. MBL anbefaler og bruker kun disse på messer osv.
    Ville bare nevne det med kabler og håper noe av dette hjelper med valg av effektmatsj "in heaven" ;D

    Mvh
    Arnt
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Da har dagen kommet hvor jeg kan melde meg på i denne vennegjengen da det første av to komponenter fra MBL som skal inn hos meg blir levert.
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Nyskjerrig på hvilke MBL komponenter som kom på plass?


    A.
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Det er vel ikke å legge skjul på hvordan misunnelsen vokser hos undertegnede!

    Uansett spent på hvordan disse er matche opp mot andre ting en MBL da synergien er best med samme merket i hele registeret. Når det er sagt, så må jeg understreke mine egene erfaringer med 9007 blokker.


    A.
     
    O

    Ole I

    Gjest
    Chr. R. skrev:
    En reklame for MBL ;D
    Ikke bare utmerket anlegg, men også utmerket musikk.
    Franz Liszt, Totentanz - Phantasy for Pianoforte and Orchestra 'De profundis version', S126i.
    Ferruccio Busoni versjonen fra 1919.
     

    TzarMilo

    Fersking
    Ble medlem
    17.02.2012
    Innlegg
    3
    Antall liker
    1
    Er ny på sentralen og hiver meg på bølgen...

    Har hatt MBL i totalt snart ett år, forsterker først, så høyttalere. Aldri hatt mer glede av musikk enn det jeg har nå! Får ta litt bilder i løpet av helgen og legge ut mine små, herlige godbiter.

    MBL 7006 og MBL 126, LFD kabler og Musical Fidelity M1 DAC. Glimrings.
    Venter i spenning på Corona Line!
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har den billigste integrerte fra MBL?
    Noen sammenligninger med lignende merker?

    Mvh
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Sandlien skrev:
    Noen som har den billigste integrerte fra MBL?
    Noen sammenligninger med lignende merker?

    Mvh
    Mener Anfield hadde en for en stund siden. Send han en PM så tipper jeg han svarer på det du måtte lure på.

    A.
     

    TzarMilo

    Fersking
    Ble medlem
    17.02.2012
    Innlegg
    3
    Antall liker
    1
    Sandlien skrev:
    Noen som har den billigste integrerte fra MBL?
    Noen sammenligninger med lignende merker?

    Mvh
    Jeg har MBLs 7006 - hva tenker du på? :)
     

    Beite

    Medlem
    Ble medlem
    23.05.2009
    Innlegg
    41
    Antall liker
    17
    Fikk mine 116 idag.
    Fantastiske høyttalere!

    Mvh.

    Lars
     

    Beite

    Medlem
    Ble medlem
    23.05.2009
    Innlegg
    41
    Antall liker
    17
    Det skal jeg få til. Bare komme hjem fra påskefjellet...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Noen her som har kjennskap til litt eldre MBL tenker spes på effekttrinnene 9006... Hvordan vil de stå idag mot likt prisede effekttrinn? Er på jakt etter noe som kan drive mine B&W 802Nautilus godt.

    Mvh Peter
     

    James

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.06.2006
    Innlegg
    726
    Antall liker
    70
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    8
    Der stoppet tråden opp før bilder og annet ble vist. Det er ikke noen overdrivelse at jeg sikkler på MBL høytalere. Det lengste jeg har økonomi til å strekke meg etter, er 116. Kona synes de var fine og lurte på hvorfor jeg ikke kunne kjøpe noe sånt. Men det var før hun fikk sett prisen :). Hvis disse høytalerene har noen av de samme sømløse egenskapene til Quad ESL-63 med mer oppløsning og dynamikk, så er jeg i himmelen. Var redd for at jeg måtte ha 4-500W for å drive dette. Men etter samtale med Stereofil, mente de at de ikke var så tungdrevne som man kan tro ut fra spec. Dessverre ser man ikke slike på børsen. Men man kan jo håpe på at noen ønsker å oppgradere. Litt bilder og brukererfaringer på de minste modellene hadde vært kjærkomment. Målet er å ha dem i en stue på ca 35 m2.
    Huff. Nei dette er griselekre greier!
     

    plind

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.03.2002
    Innlegg
    52
    Antall liker
    33


    MBL 121 med DIY basmoduler(dipol). 15` Dayton "infinite baffle".




    Aktiv delning med dipolkompensation.


     

    James

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.06.2006
    Innlegg
    726
    Antall liker
    70
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    8
    Tøft! Ser andre også har brukt denne kombinasjonen også. Hvordan driver Doxa høytalerene? Og hvordan låter det?
     
    Sist redigert:

    plind

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.03.2002
    Innlegg
    52
    Antall liker
    33
    Tøft! Ser andre også har brukt denne kombinasjonen også. Hvordan driver Doxa høytalerene? Og hvordan låter det?

    Har inte sett kombinationen förut! Var har du sett det? Lägg gärna in en länk

    Det är ett Doxa 140 signatur så effekten räcker väl till de 82db MBL ène. Ibland bruker jag Brystonsteget(14BSST) og oxå ett Leben 660p rörtrinn.
    MBL är inte delade nedover utan spiller "fullrange". Dipolbasarna delas oppover vid omtrent 50hz.
    Jag är i det hele tatt meget förnöyd med lydet;)
     

    James

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.06.2006
    Innlegg
    726
    Antall liker
    70
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    8
    Jeg googlet MBL og fant en tråd der det var gjort på samme måte som du. Vet ikke hvilke sub'er som ble brukt. Men Dipole-sub har jeg selv gode erfaringer med selv. Gjorde det på samme måte som deg. Brukte Gradient. Jeg må få meg en tur til Oslo i høst og hørt MBL. Uhørte priser. Men har en god magefølelse for disse. Jeg leste også i en tråd at MBL høytalerene måtte inn på service hvert 10 år? Det var en kommentar på noen høytalere som var til salgs. Har ikke lest det andre plasser.
     

    plind

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.03.2002
    Innlegg
    52
    Antall liker
    33
    Jeg googlet MBL og fant en tråd der det var gjort på samme måte som du. Vet ikke hvilke sub'er som ble brukt. Men Dipole-sub har jeg selv gode erfaringer med selv. Gjorde det på samme måte som deg. Brukte Gradient. Jeg må få meg en tur til Oslo i høst og hørt MBL. Uhørte priser. Men har en god magefølelse for disse. Jeg leste også i en tråd at MBL høytalerene måtte inn på service hvert 10 år? Det var en kommentar på noen høytalere som var til salgs. Har ikke lest det andre plasser.
    Aha, det kan nok ha varit mitt system du fant där på nettet:cool: Hade tidigare andre dipoler som låg ner på gulvet mellom MBL som stod på sine originalstativ.
    Finns på de Svenska forumen hififorum.nu og euphonia-audioforum.com under nicket "plind". Har en bekant här i Göteborg som spiller på Quad-ESL med dipolbass och han har erstatt gradientbasserna med Dayton IB15.
     

    James

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.06.2006
    Innlegg
    726
    Antall liker
    70
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    8
    Ja. Det kan nok stemme at en av stedene var et svensk forum. Men mener jeg også såg noe på et amerikansk forum også.
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Er det noe tyskerene kan så er det design og funksjonalitet!! LEKKERT!!

    A
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Melder meg inn i klubben som nylig eier av den lekre pre MBL 4006. Den gir stor eierglede og grom lyd :)

    20product17_0004.jpg
    20product17_0002.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn